Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17968 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 5.903 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?

 

csavard ki a csavart a fekkarnal, es ugy nyomd vissza.



#2
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?



#3
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.055 hozzászólás

Csöppet draga, de van hozza tarcsa is, elvileg meg van par darab nekik: https://www.rosebike...X--0RoCPq7w_wcB

Köszi Nrb! :)
Ez tényleg egy kicsit drága. :-|



#4
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

Urak,

(kimaradt pár év, de most újra vagyok... :D)

Nem láttatok valahol, lehetőség szerint az EU-n belül 785-ös XT fékszettet újat? Nem akarnék az új szériára váltani, maradnék a régi i-spec váltókarjaimnál.

Kösz!

Csöppet draga, de van hozza tarcsa is, elvileg meg van par darab nekik: https://www.rosebike...X--0RoCPq7w_wcB


  • mgy kedveli ezt

#5
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 307 hozzászólás

Ennek a leírásnak az alapján ne foglalkozz szereléssel egyszerűen nem a te műfajod, túl misztifikálod. Te tipikusan az elméleti szerelő vagy, a gyakorlat más. Ismerem ezt a tipust simán jó tanácsnak szánom. Néha kisebb vagyont lehet keresni az ilyen típusú embereken. Ezzel nekem nincs is bajom mert kifizetnek. A másik oldalt van a gond mikor látják hogy mi az elmélet és a gyakorlat közti különbség és mikor mondom ha a probléma elején szólnak akkor 1/3 ennyibe kerül.

Tényleg jó tanácsként mondom hagyd szakemberre.

18556697_1535816039794027_73577430631522

Freddyke!

BB7 műxik, nálam vagy 10 éve, a régebbi és az újabb verzió is. Végig zárt bovdenház, jó de semmi nagynevű. Noname köszörült bovden, összeszereléskor-tisztításkor némi wd-40 megy bele. Tavaji tisztítás el is maradt..

Ha nem versenyzel DH, enduro szakágban jó lesz. Alpokban nem jártam még sajnos, eddig nem volt melegedés probléma, talán kicsit hangosabb lett. Gyantás fékpofát használok, valami jóáras BBB. Avid fémes nem jött be.

(Igaz ha jól emlékszem te az én max80 kilómnál valamivel több vagy)

Precíz adagolhatóságban persze nem veszi fel a versenyt a jobb hidrósokkal, de adagolható. Ja és persze 1ujjas fékezés.

Vagyél eggyel nagyobb sugarú tárcsát mint a hidrós és a probléma megoldva.

 

Ha maximalista akkor meg (és csak) HOPE.


a második p néma!

#6
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.055 hozzászólás

Urak,

(kimaradt pár év, de most újra vagyok... :D)

Nem láttatok valahol, lehetőség szerint az EU-n belül 785-ös XT fékszettet újat? Nem akarnék az új szériára váltani, maradnék a régi i-spec váltókarjaimnál.

Kösz!



#7
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.000 hozzászólás

Úgy néz ki nem írtam le, de vettem egy új kart és ugyanez történt azzal is. Nem gondolnám, hogy a féknyereg hibás, sem a cső. A roppantógyűrűnél szívhat, de 1% esélyét látom ennek. Ha komplett új féket kell venni, akkor Avid BB7 mechanikus féket veszek. Az éves olajban pocskolás nem hiányzik. A hidraulikus kis előnye a jobb hűtés (hűtőbordás pofa, háromrétegű tárcsa, olaj mint hűtőközeg). Így is elszíneztem a pofákat az Alpokban és szaga volt a féknek amikor félúton megálltam egy nagyobb hágóról lefelé. Felváltva fékezek, nem húzom folyamatosan. Szívesen kipróbálnám a mechanikust hasonló körülmények között.

 

 

1. Mi a különbség a fékhenger és fékdugattyú elnevezés között?

Szerintem a tartály aljában levő lyuk a fékkar "dugattyújának" munkaterületébe torkollik. A kar behúzásánál a fékkar "dugattyú" tömítése áthalad a lyuknál, elzárja a tartályt. A fékkar elengedésénél a fékkar dugattyúja visszahúzza a féknyergben levő fékdugattyúkat (az olajjal együtt), amíg a fékkar dugattyújának tömítése áthalad a lyukon, megnyílik a rendszer a tartály felé. Amikor kiengedtem az olajat a szelepnél (behúzott karral), túl kevés olaj maradt a rendszerben, ezért a fékkar nem tudott addig visszatérni (mivel a féknyereg dugattyúi megálltak végállásban, ezt láttam is), hogy a tartály felé megnyíljon a rendszer. A kar 1-2cm-el behúzva megállt a normál nyugalmi állapota előtt. A fékkar "erőszakos" visszatolásakor a fékkar dugattyúja nem üzemszerűen lecsökkent nyomásnak van kitéve (ahogyan a féknyereg dugattyúi sem). Az olaj nem tud tágulni, de valaminek tágulnia kell, ezért levegőt szív, ahol a leggyengébb pontja van a rendszernek, ez pedig szerintem a fékkar dugattyújának tömítése (esetleg a roppantógyűrű csatlakozása). Nyilván ezért nem szabad ezt a technikát alkalmazni, tanulópénz.

 

2. Érdekel a légtelenítés. Rájöttem magamtól is, hogy ez így nem megy. Már előtte medolgottam másképp, mielőtt ide írtam.

 

3. Azt gondoltam, hogy a "fékkar dugattyú" tömítésének nem tesz jót az 1 pontban leírt hibás eljárás. Ez esetleg okozhat kisebb sérülést, ami később tovább fejlődik és problémát okoz. Kétszer kint voltam, a fékek úgy fognak mint előtte.

 

4. Soha nem fordítom lefelé a bringát. A fékkar lezáró csavarjának berakása előtt is rácsöpögtetek pár csepp olajat, a csavar kitolja a felesleget. A rossz procedúrát követve olyan mennyiségű levegő jött, hogy a fél fékrendszernek levegőből kellene állnia. Több okból is kizárt, hogy ez már benne volt. 100%, hogy a karnál szívott, ismételni kellett 6-8x mire leért a levegő és elkezdte okádni.

Ennek a leírásnak az alapján ne foglalkozz szereléssel egyszerűen nem a te műfajod, túl misztifikálod. Te tipikusan az elméleti szerelő vagy, a gyakorlat más. Ismerem ezt a tipust simán jó tanácsnak szánom. Néha kisebb vagyont lehet keresni az ilyen típusú embereken. Ezzel nekem nincs is bajom mert kifizetnek. A másik oldalt van a gond mikor látják hogy mi az elmélet és a gyakorlat közti különbség és mikor mondom ha a probléma elején szólnak akkor 1/3 ennyibe kerül.

Tényleg jó tanácsként mondom hagyd szakemberre.

18556697_1535816039794027_73577430631522


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#8
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás
A leírtak alapján Neked egyértelműen az Avid BB7-et ajánlanám.
  • zeezoltano kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#9
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Mivel azt a kart senki nem fogja neked megcsinálni, venned kell egy új kart. Vagy egy komplett féket.

Több boltos emberrel beszéltünk már erről, nem igazán van hozzá pótalkatrész. Ami van, azok az árak meg brutálisak. Havernak a kábele sérült meg, annyira jött volna ki (kábel vétel/levágatás, szerelés/feltöltés) hogy nem sokkal volt drágább venni egy újat.

https://www.bike-dis...75284/wg_id-288

A Shimano ezt is úgy csinálja, mint sok más alkatrészt, összerakják kúrvajóra, működik is sokáig de ha elromlik, venned kell újat. Ez van.

 

Úgy néz ki nem írtam le, de vettem egy új kart és ugyanez történt azzal is. Nem gondolnám, hogy a féknyereg hibás, sem a cső. A roppantógyűrűnél szívhat, de 1% esélyét látom ennek. Ha komplett új féket kell venni, akkor Avid BB7 mechanikus féket veszek. Az éves olajban pocskolás nem hiányzik. A hidraulikus kis előnye a jobb hűtés (hűtőbordás pofa, háromrétegű tárcsa, olaj mint hűtőközeg). Így is elszíneztem a pofákat az Alpokban és szaga volt a féknek amikor félúton megálltam egy nagyobb hágóról lefelé. Felváltva fékezek, nem húzom folyamatosan. Szívesen kipróbálnám a mechanikust hasonló körülmények között.

 

 

  1. ha összeállt volna hogy hogyan működik a kar, akkor nem hinnéd még mindig, hogy a fékkar dugattyújánál (fékhenger az mi?) szív levegőt (honnan is? a szintén lezárt, koppra töltött tartályból?)
  2. Értem hogy nem érdekel a légtelenítés, attól még 90%, hogy rosszul csináltad, fecskendős áttolásos módszert itt is leírták, az megoldaná szerintem
  3. Ha a fékkar dugattyú tömítésével lenne gond, (amit egyébként véletlenül tönkre se tudsz tenni, nem hozzáférhető), akkor fékerő problémád lenne, kb kézzel vissza tudnád nyomni a munkahengereket a féknyeregnél behúzott fékkar mellett
  4. Még az lehet, hogy nincs tele a fékkar tartálya és onnan jut be levegő a rendszerbe mikor pl fejje lefelé fordítod a bringát

 

 

1. Mi a különbség a fékhenger és fékdugattyú elnevezés között?

Szerintem a tartály aljában levő lyuk a fékkar "dugattyújának" munkaterületébe torkollik. A kar behúzásánál a fékkar "dugattyú" tömítése áthalad a lyuknál, elzárja a tartályt. A fékkar elengedésénél a fékkar dugattyúja visszahúzza a féknyergben levő fékdugattyúkat (az olajjal együtt), amíg a fékkar dugattyújának tömítése áthalad a lyukon, megnyílik a rendszer a tartály felé. Amikor kiengedtem az olajat a szelepnél (behúzott karral), túl kevés olaj maradt a rendszerben, ezért a fékkar nem tudott addig visszatérni (mivel a féknyereg dugattyúi megálltak végállásban, ezt láttam is), hogy a tartály felé megnyíljon a rendszer. A kar 1-2cm-el behúzva megállt a normál nyugalmi állapota előtt. A fékkar "erőszakos" visszatolásakor a fékkar dugattyúja nem üzemszerűen lecsökkent nyomásnak van kitéve (ahogyan a féknyereg dugattyúi sem). Az olaj nem tud tágulni, de valaminek tágulnia kell, ezért levegőt szív, ahol a leggyengébb pontja van a rendszernek, ez pedig szerintem a fékkar dugattyújának tömítése (esetleg a roppantógyűrű csatlakozása). Nyilván ezért nem szabad ezt a technikát alkalmazni, tanulópénz.

 

2. Érdekel a légtelenítés. Rájöttem magamtól is, hogy ez így nem megy. Már előtte medolgottam másképp, mielőtt ide írtam.

 

3. Azt gondoltam, hogy a "fékkar dugattyú" tömítésének nem tesz jót az 1 pontban leírt hibás eljárás. Ez esetleg okozhat kisebb sérülést, ami később tovább fejlődik és problémát okoz. Kétszer kint voltam, a fékek úgy fognak mint előtte.

 

4. Soha nem fordítom lefelé a bringát. A fékkar lezáró csavarjának berakása előtt is rácsöpögtetek pár csepp olajat, a csavar kitolja a felesleget. A rossz procedúrát követve olyan mennyiségű levegő jött, hogy a fél fékrendszernek levegőből kellene állnia. Több okból is kizárt, hogy ez már benne volt. 100%, hogy a karnál szívott, ismételni kellett 6-8x mire leért a levegő és elkezdte okádni.



#10
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás

Ezt találtam meg én is, de nekem olyan ábra kell, amin látszik mi mivel van összekötve és hogyan. Nagyjából összeállt hogy működik a kar, erről szerettem volna megbizonyosodni rajzon. Sajnálom, ha nem arra jönnek a válaszok, amit kérdezek, mert a légtelenítés pont nem érdekel (kb. 1000 helyen van információ róla az interneten és egyébként is meg tudtam oldani). Először az volt a kérdés miért szív levegőt, végül hogy a karban levő fékhenger tömítésében tehettem-e kárt. Ezekre egyetlen válasz sem jött.

  1. ha összeállt volna hogy hogyan működik a kar, akkor nem hinnéd még mindig, hogy a fékkar dugattyújánál (fékhenger az mi?) szív levegőt (honnan is? a szintén lezárt, koppra töltött tartályból?)
  2. Értem hogy nem érdekel a légtelenítés, attól még 90%, hogy rosszul csináltad, fecskendős áttolásos módszert itt is leírták, az megoldaná szerintem
  3. Ha a fékkar dugattyú tömítésével lenne gond, (amit egyébként véletlenül tönkre se tudsz tenni, nem hozzáférhető), akkor fékerő problémád lenne, kb kézzel vissza tudnád nyomni a munkahengereket a féknyeregnél behúzott fékkar mellett
  4. Még az lehet, hogy nincs tele a fékkar tartálya és onnan jut be levegő a rendszerbe mikor pl fejje lefelé fordítod a bringát

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#11
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Mivel azt a kart senki nem fogja neked megcsinálni, venned kell egy új kart. Vagy egy komplett féket.

Több boltos emberrel beszéltünk már erről, nem igazán van hozzá pótalkatrész. Ami van, azok az árak meg brutálisak. Havernak a kábele sérült meg, annyira jött volna ki (kábel vétel/levágatás, szerelés/feltöltés) hogy nem sokkal volt drágább venni egy újat.

https://www.bike-dis...75284/wg_id-288

A Shimano ezt is úgy csinálja, mint sok más alkatrészt, összerakják kúrvajóra, működik is sokáig de ha elromlik, venned kell újat. Ez van.


marton módosította - 2017. május 22. - 00:21

Marci

#12
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

https://smartbikepar...p?itm=Y8VC98030 (google: "m785 lever exploded view")

 

Ha ennél pontosabb kell, akkor írnod kell a Sh!manonak, hogy küldjék el a CAD rajzokat, legjobb ha szólsz előre, hogy nem konkurens gyártótól vagy :D

 

A levegő szíváshoz: eddig 3an írták le a dolgot Neked, de úgy látom mindenki hülye csak egyvalaki helikopter, úgyhogy mindegy ;)

 

Ezt találtam meg én is, de nekem olyan ábra kell, amin látszik mi mivel van összekötve és hogyan. Nagyjából összeállt hogy működik a kar, erről szerettem volna megbizonyosodni rajzon. Sajnálom, ha nem arra jönnek a válaszok, amit kérdezek, mert a légtelenítés pont nem érdekel (kb. 1000 helyen van információ róla az interneten és egyébként is meg tudtam oldani). Először az volt a kérdés miért szív levegőt, végül hogy a karban levő fékhenger tömítésében tehettem-e kárt. Ezekre egyetlen válasz sem jött.



#13
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás

Robbantott ábrát lehet valahol találni az M785 fékkarjáról? Csak marketing célzatút találtam, amin az alkatrészek vannak. Pontos rajz kellene, amiből látható a belső működése.

https://smartbikepar...p?itm=Y8VC98030 (google: "m785 lever exploded view")

 

Ha ennél pontosabb kell, akkor írnod kell a Sh!manonak, hogy küldjék el a CAD rajzokat, legjobb ha szólsz előre, hogy nem konkurens gyártótól vagy :D

 

A levegő szíváshoz: eddig 3an írták le a dolgot Neked, de úgy látom mindenki hülye csak egyvalaki helikopter, úgyhogy mindegy ;)


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#14
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Robbantott ábrát lehet valahol találni az M785 fékkarjáról? Csak marketing célzatút találtam, amin az alkatrészek vannak. Pontos rajz kellene, amiből látható a belső működése.



#15
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nagyon rosszul gondolkodsz! Ráadásul túl is gondolod a dolgokat.

Egy tárcsaféknek, legyen az autón, motoron, kerékpáron egyik tulajdonsága, hogy utánamegy a kopásnak. (önbeálló) Magyarán ha a tárcsa, vagy sokkal inkább a betét kopik, akkor is ugyanannyi utat kell megtennie a betétnek a fogásig, mintha mindkettő új és vastag lenne. Ezért kell betét cserénél visszanyomni a dugattyúkat a nyeregben!

Tehát: Ha van is szelep, (mert lehet hogy egyszerűbben oldották meg) akkor az a fékkarnál van, azért, hogy a kopásból eredő folyadék mennyiséget pótolja. A nyeregben a dugattyú jön kifelé, mögötte az űr egyre nagyobb lesz. Ezt kell feltöltenie a rendszernek folyadékkal magától.

Ha jól értelek, akkor te pont fordítva gondoltad.

Javasolnám, hogy hagyjátok a büdöspi-fenébe a légtelenítő megnyitogatást. (az autóknál is inkább már  vákuumpumpát használnak) Egyszerűen fogj egy fecskendőt (én 50ml-est használok. Legalább háromszoros mennyiség fér bele, mint ami a rendszerben van) és jól mosd át vele a rendszert; Feltöltöd a fecskendőt, amennyire tudod, kinyomod belőle a levegőt (Tudod; Mint a filmekben a doktorbácsik-nénik) majd szépen áttolod a rendszeren az összes folyadékot, illetve a amennyi a tartályba fér! De, mivel a fecskendő oda-vissza működik, vissza is szívhatod. Ezt addig ismételheted, amíg az orrodból nem folyik a vér, vagy meg nem unod. Ha ezek után marad benne levegő, akkor faguriga legyek!

Ütögetés-VIBRÁTOR!?!?!??! Tejószagúatyaúristen!

 

Ha ennyire nem akar sikerülni, akkor segítek eltolni a legközelebbi szerelőhöz, aki egy ezresért három perc alatt megoldja!

 

Lehet, hogy félreérthetően írtam, de pont úgy gondoltam mindent ahogy leírtad. Ha van szelep, akkor az a fékkarban van a tartály alatt és a karban levő fékhenger felett. A tartályba belenézve az alján van egy pici lyuk. A kar mozgatásakor valami mozog alatta. De mindegy a "szelep". A tartályból az olajnak le kell tudni mennie, csak nem mindegy mikor. Megbizonyosodtam róla, hogy a kar kiengedésénél a tartályból nem szív olajat, különben nyitott tartállyal (benne az olajjal töltött tölcsérrel) az olaj nem térítette volna vissza a dugattyúkat a féknyeregnél és nem ment volna be levegő ha az olaj a tartályból szabadon áramlik lefelé. Fékpofa kopás: lassan történik, apránként utántölti a tartály a rendszert. A féknyergen levő szelep kinyitásakor és a kar behúzásakor viszont nagy mennyiségű olaj távozik, ezt nem tudja pótolni a tartályból ebben az esetben. Hiába pumpáltam a kart, beesve maradt. Amikor visszanyomtam a (félúton megállt állapotból), akkor szívott levegőt.

 

Abban is teljesen egyetértek amit mondasz a légtelenítés kapcsán, erre saját magamtól rájöttem már mielőtt ide írtam egy betűt is ennek kapcsán. Bár én nem pont így csinálnám, de lényegtelen.

 

Azt nem tudom, hogy károsodhatott-e a karban levő fékhenger tömítése. 99.9%-ig biztos vagyok, hogy ott szívott levegőt, szerintem ez nem tesz jót a tömítésnek. Erre a kérdésre az tudna válaszolni, aki látott már ilyet szétszedve, csak ezért nem szedném szét.



#16
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás

Korábban a németek is több tesztben szidták a 8000-es XT a nyomáspont vándorlás miatt + mástól is hallottam már.
Ellenben most vett haver ilyen féket + a barátnőjének vettek egy Cube bringát, amin gyárilag ilyen fék van és mindkettejüknek hibátlanul működik. Talán az lehet, hogy az első szériákkal tényleg voltak gondok de Shimano-ék gyorsan kijavították a hibákat ? Valami ilyesmi...

Ja mtbr-en van erről topic, fékkar alján lévő matricán egy kódon látszik, hogy melyik széria, ha kb "O" utáni, akkor javított.

Az enyémen nemtom milyen a matrica, de a fék fog, mint a ződfesték :)

Paul Vitti módosította - 2017. május 20. - 20:42

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#17
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail. Egyik teszt: http://www.mountainb...t.1592156.2.htm

 

Korábban a németek is több tesztben szidták a 8000-es XT a nyomáspont vándorlás miatt + mástól is hallottam már.

Ellenben most vett haver ilyen féket + a barátnőjének vettek egy Cube bringát, amin gyárilag ilyen fék van és mindkettejüknek hibátlanul működik. Talán az lehet, hogy az első szériákkal tényleg voltak gondok de Shimano-ék gyorsan kijavították a hibákat ? Valami ilyesmi...

A német féknyúzós tesztekben már évek óta a Magurák végeznek az élmezőnyben, főleg a hosszú, tartós fékezést tekintve nagyon jók. A Shimano-k ebben mindig is csak a középmezőnyben voltak de ergonómiában viszont ők az egyik legjobbak.

Én úgy látom, kis hazánk hatalmas hegyeiben a Shimano fékek bőven jók. Talán mikor az Alpokban, Erdélyben találkozik az ember igazán hosszú és meredek lejtőkkel, ott lehetnek gondok a melegedéssel. Legalább is én ezt vettem észre külföldi útjaimon. De az is igaz, hogy a haveri kör kb 95%-ban Sh féket használ. pl Magurával nem sok tapasztalatunk van.


marton módosította - 2017. május 19. - 23:31

  • Paul Vitti kedveli ezt
Marci

#18
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 643 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Kicsit más téma. Tavaly jutottam hozzá durván akciósan egy MT8 fékszetthez. 260 EUR volt, tárcsákkal, mindennel együtt a teljes szett - igen, a két db fék. XT-8000-est cseréltem vele. Félve vásároltam meg, a korábbi negatív tapasztalataim ott éltem még a fejemben élénken. Gondoltam, ha nem lesz jó, ha olyan, mint az elődjei (MT-széria), maximum eladom.

Az a helyzet, ez egy JÓ fék. Bármit is tett vele a Magura, telitalálat! A fékbetét ugyan nem mindegy, milyen, van valamennyi különbség a fémes és gyantás fékereje között, de brutálisan erős mindkettővel.

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail.

 

Már versenyen is teszteltem idén. Nem találom a szavakat... Egy annyira sz*r, gagyi féket ennyire szuper fékké feljavítani!... Egyértelműen pozitív csalódás és nem félek ezt megosztani! :)

Épp a napokban akartam megkérdezni a tapasztalataidat
Köszi, hogy megosztottad.



#19
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.335 hozzászólás

Kicsit más téma. Tavaly jutottam hozzá durván akciósan egy MT8 fékszetthez. 260 EUR volt, tárcsákkal, mindennel együtt a teljes szett - igen, a két db fék. XT-8000-est cseréltem vele. Félve vásároltam meg, a korábbi negatív tapasztalataim ott éltek még a fejemben, élénken. Gondoltam, ha nem lesz jó, ha olyan, mint az elődjei (MT-széria), maximum eladom egy kis bukóval.

De a helyzet az, ez egy JÓ fék. Bármit is tett vele a Magura, telitalálat! A fékbetét ugyan nem mindegy, milyen, van valamennyi különbség a fémes és gyantás fékereje között, de brutálisan erős mindkettővel.

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail. Egyik teszt: http://www.mountainb...t.1592156.2.htm

 

Már versenyen is teszteltem idén. Nem találom a szavakat... Egy annyira sz*r, gagyi féket ennyire szuper fékké feljavítani!... Egyértelműen pozitív csalódás és nem félek ezt megosztani! :)


zscs módosította - 2017. május 19. - 19:55

---
1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014 (w/ disc brakes)

https://www.strava.c...thletes/2373507


#20
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Nagyon rosszul gondolkodsz! Ráadásul túl is gondolod a dolgokat.

Egy tárcsaféknek, legyen az autón, motoron, kerékpáron egyik tulajdonsága, hogy utánamegy a kopásnak. (önbeálló) Magyarán ha a tárcsa, vagy sokkal inkább a betét kopik, akkor is ugyanannyi utat kell megtennie a betétnek a fogásig, mintha mindkettő új és vastag lenne. Ezért kell betét cserénél visszanyomni a dugattyúkat a nyeregben!

Tehát: Ha van is szelep, (mert lehet hogy egyszerűbben oldották meg) akkor az a fékkarnál van, azért, hogy a kopásból eredő folyadék mennyiséget pótolja. A nyeregben a dugattyú jön kifelé, mögötte az űr egyre nagyobb lesz. Ezt kell feltöltenie a rendszernek folyadékkal magától.

Ha jól értelek, akkor te pont fordítva gondoltad.

Javasolnám, hogy hagyjátok a büdöspi-fenébe a légtelenítő megnyitogatást. (az autóknál is inkább már  vákuumpumpát használnak) Egyszerűen fogj egy fecskendőt (én 50ml-est használok. Legalább háromszoros mennyiség fér bele, mint ami a rendszerben van) és jól mosd át vele a rendszert; Feltöltöd a fecskendőt, amennyire tudod, kinyomod belőle a levegőt (Tudod; Mint a filmekben a doktorbácsik-nénik) majd szépen áttolod a rendszeren az összes folyadékot, illetve a amennyi a tartályba fér! De, mivel a fecskendő oda-vissza működik, vissza is szívhatod. Ezt addig ismételheted, amíg az orrodból nem folyik a vér, vagy meg nem unod. Ha ezek után marad benne levegő, akkor faguriga legyek!

Ütögetés-VIBRÁTOR!?!?!??! Tejószagúatyaúristen!

 

Ha ennyire nem akar sikerülni, akkor segítek eltolni a legközelebbi szerelőhöz, aki egy ezresért három perc alatt megoldja!


  • zscs és gondrom kedveli ezt