Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18039 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.368 hozzászólás
  • LocationBécs

csak azert gondoltam, mert olyankor elofordulhat, hogy a fej es az ero nem meroleges egymasra, es elferditi, ha rahuzod.



#2
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.072 hozzászólás

Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen). 



#3
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.368 hozzászólás
  • LocationBécs
Nem lehet, hogy alatet nelkul tekerted bele? Vagy rosszul illeszkedtek az alatetek.

arn módosította - 2018. október 19. - 20:02


#4
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.072 hozzászólás

Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel. 

Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen. 

Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír). 

 

Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult). 

 

Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.  



#5
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.884 hozzászólás

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?

területileg illetékes hulladékudvar pl. 

ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is

 

http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?



#7
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

 

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni. :)



#8
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.997 hozzászólás

 

 Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

 

Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#10
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 546 hozzászólás

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.

 

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.



#11
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

Gondolom, légtelenítette.


Igen.

#12
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.295 hozzászólás

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.



#13
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 546 hozzászólás

és mi volt a hiba?

 

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.


blash módosította - 2018. szeptember 10. - 10:45


#14
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

és mi volt a hiba?


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#15
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

#16
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

Sziasztok!

 

A következő problémám van: Shimano hidraulikus tárcsafék, hátsó.

Lejtőzés közben szép lassan megnő a fékkar holtjátéka, magyarul pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket, hogy rendesen fogjon. Eközben az első teszi a dolgát rendesen. Utána sík rész, szépen lassan "visszakeményedik" a hátsó fék, fékkar, újra rendesen fog. Majd a következő lejtőn ismét kezdődik az egész elölről: megnő a fékkar holtjátéka hátul, pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket. Aztán síkon újra normálisan fog...

Mi lehet az oka? Folyni nem folyik semmi, 3 hónapos a rendszer, kb.800 km-t futott vegyes használatban.

Levegős lenne esetleg a rendszer? Köszi a tippeket előre is!


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#17
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

https://www.mountain...t.1592156.2.htm

 

Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.

 

Lehet hogy erős, de az is számít milyen a rendszer amibe építik.

Az AM bringámon használok egy guide RSC-t, ami nem a legerősebb, mégis tökéletesen jó nekem, ugyanakkor nagyon hamar szétmentek a kerékcsapágyak.

Egy még erősebb fék lehet a villát is jobban nyüstöli, főleg ha nem jól adagolható.



#18
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.

 

Most nem tudok képet készíteni, de egy ergon markolatom volt, aminek belül van egy erős műanyag váza, így meg tudta nyomni a fékkar bilincsét.

Lehet nem emiatt volt, de az esés után tört el, ezért csak erre tudok gondolni. Megjavítom majd de amúgy is akartam súlyt csökkenteni a fékkel, újat venni gyorsabb most.

 

dzsonhee: MT6 jó lehet, kösz a tippet!



#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.997 hozzászólás

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

 

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 25. - 12:34

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 667 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

magura mt6, az m785-höz képest 100gr nyereség


dzsonhee módosította - 2018. augusztus 25. - 12:25

  • Atombike kedveli ezt