Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18037 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.343 hozzászólás
  • LocationBécs
Nem lehet, hogy alatet nelkul tekerted bele? Vagy rosszul illeszkedtek az alatetek.

arn módosította - 2018. október 19. - 20:02


#2
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.056 hozzászólás

Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel. 

Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen. 

Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír). 

 

Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult). 

 

Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.  



#3
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.873 hozzászólás

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?

területileg illetékes hulladékudvar pl. 

ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is

 

http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?



#5
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

 

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni. :)



#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.960 hozzászólás

 

 Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

 

Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#8
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 541 hozzászólás

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.

 

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.



#9
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

Gondolom, légtelenítette.


Igen.

#10
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.293 hozzászólás

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.



#11
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 541 hozzászólás

és mi volt a hiba?

 

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.


blash módosította - 2018. szeptember 10. - 10:45


#12
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

és mi volt a hiba?


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#13
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás
Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

#14
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás

Sziasztok!

 

A következő problémám van: Shimano hidraulikus tárcsafék, hátsó.

Lejtőzés közben szép lassan megnő a fékkar holtjátéka, magyarul pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket, hogy rendesen fogjon. Eközben az első teszi a dolgát rendesen. Utána sík rész, szépen lassan "visszakeményedik" a hátsó fék, fékkar, újra rendesen fog. Majd a következő lejtőn ismét kezdődik az egész elölről: megnő a fékkar holtjátéka hátul, pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket. Aztán síkon újra normálisan fog...

Mi lehet az oka? Folyni nem folyik semmi, 3 hónapos a rendszer, kb.800 km-t futott vegyes használatban.

Levegős lenne esetleg a rendszer? Köszi a tippeket előre is!


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#15
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

https://www.mountain...t.1592156.2.htm

 

Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.

 

Lehet hogy erős, de az is számít milyen a rendszer amibe építik.

Az AM bringámon használok egy guide RSC-t, ami nem a legerősebb, mégis tökéletesen jó nekem, ugyanakkor nagyon hamar szétmentek a kerékcsapágyak.

Egy még erősebb fék lehet a villát is jobban nyüstöli, főleg ha nem jól adagolható.



#16
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.

 

Most nem tudok képet készíteni, de egy ergon markolatom volt, aminek belül van egy erős műanyag váza, így meg tudta nyomni a fékkar bilincsét.

Lehet nem emiatt volt, de az esés után tört el, ezért csak erre tudok gondolni. Megjavítom majd de amúgy is akartam súlyt csökkenteni a fékkel, újat venni gyorsabb most.

 

dzsonhee: MT6 jó lehet, kösz a tippet!



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.960 hozzászólás

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

 

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.


Kisherceg módosította - 2018. augusztus 25. - 12:34

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 667 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

magura mt6, az m785-höz képest 100gr nyereség


dzsonhee módosította - 2018. augusztus 25. - 12:25

  • Atombike kedveli ezt

#19
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?



#20
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.343 hozzászólás
  • LocationBécs

de nem is kerulnek ennyibe :) amugy ha ugyanez karbon lenne, nem lenne konnyebb? ha mar ez vmi csucs cucc.


arn módosította - 2018. július 25. - 15:38