Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17978 hozzászólás a témában

#1
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 421 hozzászólás

de az latszik hol szivarog? nincs benne tul sok olaj?

 

Hogy lehetne sok benne a fékfolyadék? Hova kerülhetne, hol férne el a több folyadék, míg ki nem folyik? Akkor van ilyen, ha elkopott betét helyére beteszel egy újat, s nem nyomod vissza a dugattyúkat. Erre mondanám azt, hogy sok benne.

 

Látszott, a műanyag fedél aljánál jött a fékfolyadék. Közben addig nézegettem, míg arra jutottam, hogy mindegy melyik fedél van rajta, ugyanúgy jön a folyadék, s fedél nem tudja rendesen rányomni a gumimembránra a fémlapot, mert kicsit felfekszik a karon. Így a fémlap közepe nincs rányomva a membránra, ahol pont ki tud folyni a folyadék.

 

Kicsit körbereszeltem a fedél alját, kb. 7,7 mm magas volt, lecsiszoltam 7,5 mm-re, de elég lett volna 7,6-ra is. Most épp befér a körmöm a műanyag és a kar közti résbe. Légtelenítettem, s úgy tűnik, hogy nem ereszt, mert tegnap a csiszolás előtt, mindkét fedéllel szinte rögtön eresztette az olajat. Ha hozzá sem nyúltam, akkor is folyt magától. Kíváncsi vagyok, hogy sikerült-e ezzel végre megszüntetnem a hátsófék állandó levegősödését. Majd töltök fel képeket, úgy talán látszik, hogy volt a gond.
 

A fékcső csavarja száraz volt, rendben van a roppantógyűrű. Azért volt nagyon gyanús, hogy a roppantógyűrű sérült, mert először ott vettem észre, hogy van egy kis folyadék. De inkább a fékcső gumikupakjába vezethette a műanyag fedél a kifolyt olajat.

 

 

 

Azért ennyire nem misztikus dolog egy féklégtelenítés! Jómagam alulról szoktam egy fecskendővel "átmosni" a rendszert. Azzal tulajdonképp légtelenítem is. Persze ki szoktam próbálni a javasolt varázsérintéseket is, csak hogy biztos legyek a dolgomban.
Említetted hogy szivárog a folyadék. Nos ez lesz a fő probléma! Ahol kijön a lötty, ott bemegy a levegő!
Ez törvényszerű. Elsősorban ott kell keresni a hibát.

Továbbá; tudom javasolni, (Ha nagyon szerelgetős kedved van!) a nyereg szétszedését, mert előfordulhat, hogy eltörött a dugattyú. Nem elég belenézni és szemrevételezni, ki kell szedni a helyéről és kézzel megnyomorgatni. Ha egy hajszál(nál sokkal vékonyabb) repedés van rajta, akkor a kezedben ketté is törik! Ezt a saját példámból tudom! Sajnos ez azzal is jár, hogy komplett új nyerget kell venni, mert a Shimano-nak nem éri meg 300 forintos kerámia dugattyúkat árulni! Vagy bekuncsorogsz egy szerelőhöz, jól megszeretgeted, hátha ad egyet jutányos áron.

Nekem is ilyen fékem van!

El is felejtettem, hogy májusban már írtam itt a fék problémámról. Szétszedtem a nyerget, kiszedtem a dugattyúkat, s egyik sem volt elrepedve. Más kérdés, hogy a visszatevésnél sem nyomtam-e rosszul, s nem repedte-e meg. De remélem, nem. Ha meglettek volna repedve, akkor biztos ömlött volna a dugattyúnál a folyadék, de ilyet nem láttam.

 

Kínaiak már gyártanak Shimano fékbe való dugattyút. Fém házzal, akármilyen anyagú belsővel. Kb. 10 dollár: ebay.com/itm/Metal-Piston-Hydraulic-Brake-Caliper-Parts-For-Shimano-XT-M785-M8000-SLX675/282489847007

 

s-l1600.jpg

 

 

Van hozzá gumigyűrű is:

 

s-l1600.jpg


blash módosította - 2017. október 21. - 02:45


#2
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.063 hozzászólás
  • LocationBécs

de az latszik hol szivarog? nincs benne tul sok olaj?



#3
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 421 hozzászólás

M785-os XT féken, vagy bármelyik shimano féknek a karjánal, a műanyag fedő (a krómozott, Deore XT felirattal) alatt van egy fém lap, alatta egy átlátszó műanyag, ami alatt meg egy gumimembrán. Ezen a képen, a 4-essel jelölt alkatrészek alatt. Nem jelölik számmal, szóval nem kapni ilyet.

 

1009637d1440045978-loose-xt-brake-lever-

 

 

 

 

Jól gondolom, hogy a gumimembrán tetején nem szabna fékfolyadéknak lennie? Szétszedtem a teljes féket. Najó, nem teljesen, mert a karban bennehagytam a fékcsővet. Igen, a féknyerget is teljesen szétszedtem, már össze is raktam. De csak ugyanúgy folyt a műanyag borítás alatt az olaj. Néztem ezt a membránt, épnek tűnik, megvan minden ógyűrű is. Két dologra tudok csak gondolni, hogy már régebben kicseréltem az ezüst szart egy sima feketére, s nem pont ugyanolyan, valahol eltart, s valamit nem nyom rá eléggé. A másik, hogy a roppantógyűrűt túlhúztam, mikor rövidítettem a fékcsövön. Korábban csináltam már ezeket, csak mostanra nagyon elkezdett folyni a folyadék a fékkarnál és állandóan levegős. Az elsőfékkel nincs gond, pedig annak a csövéből is vágtam, meg annak is kicseréltem a tetejét.

 

 

Így néz ki:

 

7619_shimano_xt_bl-m785_01.jpg

 

 

Ez alapján szedtem szét a kart. Nem volt nehéz, meg az összerakás sem volt vészes: www.bikehub.co.za/topic/155987-fixworkaround-shimano-xt-m785-brake-lever/

 

 



#4
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 972 hozzászólás

Emlekeim szerint van benne egy lemezbol sajtolt “rugo”, ami szetfesziti a pofakat, huzd szet jobban, ugy jobban odaszoritja a pofakat a fektesthez.

 

És lehet igazad volt, ma reggel rendben volt minden. Egyszer mintha ezt csináltam volna (mikor olvastam a tanácsod beugrott) de aztán szépen lassan elfelejtettem és dobtam azt a "rugót" az egyik pofacsere alakalmával. Köszi!



#5
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.063 hozzászólás
  • LocationBécs

A 785-ös XT fékemben rázós úton halhatóan mozog a fékpofa mikor nincs behúzva, ez egész jó megoldás: 

 
Hátul gondolom az elhelyezkedése miatt nem hallom de elől zavar, én kipróbálom, sok baj nem lehet belőle. 
Az M8000-esben is "lötyög" egyébként a pofa?


Emlekeim szerint van benne egy lemezbol sajtolt “rugo”, ami szetfesziti a pofakat, huzd szet jobban, ugy jobban odaszoritja a pofakat a fektesthez.

#6
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.605 hozzászólás

Hát ha találok robbantott ábrát, de az nincs sajnos! :(

 

Majd megkérdezem az egyik helyi shimano beszállítót, de ha nincs ,akkor passzolom, de van egy olyan érzésem, hogy nagyon nem lesz ilyen sehol. Egyáltalán nem értem, hogyan lehet elhagyni egy ilyen alkatrészt másodjára, mert hog állítólag volt már ilyen neki, azon se volt. Seftelős k..vaeget!

 

ez nem az?

http://si.shimano.co...T-M775-2710.pdf

 

a 10-es?


Kisherceg módosította - 2017. október 08. - 20:26

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 972 hozzászólás

A 785-ös XT fékemben rázós úton halhatóan mozog a fékpofa mikor nincs behúzva, ez egész jó megoldás: 

 

Hátul gondolom az elhelyezkedése miatt nem hallom de elől zavar, én kipróbálom, sok baj nem lehet belőle. 

Az M8000-esben is "lötyög" egyébként a pofa?



#8
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

robbantott ábra, gyári kód kinéz,és megmondjuk. (ha nincs neki, akkor adott hogy nem rendelhető)

Hát ha találok robbantott ábrát, de az nincs sajnos! :(

 

Majd megkérdezem az egyik helyi shimano beszállítót, de ha nincs ,akkor passzolom, de van egy olyan érzésem, hogy nagyon nem lesz ilyen sehol. Egyáltalán nem értem, hogyan lehet elhagyni egy ilyen alkatrészt másodjára, mert hog állítólag volt már ilyen neki, azon se volt. Seftelős k..vaeget!



#9
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.760 hozzászólás

Sziasztok!

 

A héten vásároltam egy Shimano XT ST-M775 típusú fékváltókart, persze használtan. A cuccal nincs semmi baj, azt hiszem, még most fogom összeszerelni, ám annyi problémám mégis akadt, hogy a fószer, akitől vettem, elfelejtette mondani (szerintem tutira szándékosan), hogy a váltójának alsó opcionális karja hiányzik mindkét oldalon. Azzal magyarázta, hogy azt ő se használta, nem tartotta fontosnak megemlíteni. Aha, ok.

 

Na most az lenne a kérdésem, hogy lehet ilyet valahonnan beszerezni utólag? Esetleg Shimanóéknál elfekvőben vagy kiskínából utángyártottat vagy nem tudom.

robbantott ábra, gyári kód kinéz,és megmondjuk. (ha nincs neki, akkor adott hogy nem rendelhető)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Sziasztok!

 

A héten vásároltam egy Shimano XT ST-M775 típusú fékváltókart, persze használtan. A cuccal nincs semmi baj, azt hiszem, még most fogom összeszerelni, ám annyi problémám mégis akadt, hogy a fószer, akitől vettem, elfelejtette mondani (szerintem tutira szándékosan), hogy a váltójának alsó opcionális karja hiányzik mindkét oldalon. Azzal magyarázta, hogy azt ő se használta, nem tartotta fontosnak megemlíteni. Aha, ok.

 

Na most az lenne a kérdésem, hogy lehet ilyet valahonnan beszerezni utólag? Esetleg Shimanóéknál elfekvőben vagy kiskínából utángyártottat vagy nem tudom.



#11
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.063 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?

 

csavard ki a csavart a fekkarnal, es ugy nyomd vissza.



#12
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?



#13
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.055 hozzászólás

Csöppet draga, de van hozza tarcsa is, elvileg meg van par darab nekik: https://www.rosebike...X--0RoCPq7w_wcB

Köszi Nrb! :)
Ez tényleg egy kicsit drága. :-|



#14
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

Urak,

(kimaradt pár év, de most újra vagyok... :D)

Nem láttatok valahol, lehetőség szerint az EU-n belül 785-ös XT fékszettet újat? Nem akarnék az új szériára váltani, maradnék a régi i-spec váltókarjaimnál.

Kösz!

Csöppet draga, de van hozza tarcsa is, elvileg meg van par darab nekik: https://www.rosebike...X--0RoCPq7w_wcB


  • mgy kedveli ezt

#15
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 307 hozzászólás

Ennek a leírásnak az alapján ne foglalkozz szereléssel egyszerűen nem a te műfajod, túl misztifikálod. Te tipikusan az elméleti szerelő vagy, a gyakorlat más. Ismerem ezt a tipust simán jó tanácsnak szánom. Néha kisebb vagyont lehet keresni az ilyen típusú embereken. Ezzel nekem nincs is bajom mert kifizetnek. A másik oldalt van a gond mikor látják hogy mi az elmélet és a gyakorlat közti különbség és mikor mondom ha a probléma elején szólnak akkor 1/3 ennyibe kerül.

Tényleg jó tanácsként mondom hagyd szakemberre.

18556697_1535816039794027_73577430631522

Freddyke!

BB7 műxik, nálam vagy 10 éve, a régebbi és az újabb verzió is. Végig zárt bovdenház, jó de semmi nagynevű. Noname köszörült bovden, összeszereléskor-tisztításkor némi wd-40 megy bele. Tavaji tisztítás el is maradt..

Ha nem versenyzel DH, enduro szakágban jó lesz. Alpokban nem jártam még sajnos, eddig nem volt melegedés probléma, talán kicsit hangosabb lett. Gyantás fékpofát használok, valami jóáras BBB. Avid fémes nem jött be.

(Igaz ha jól emlékszem te az én max80 kilómnál valamivel több vagy)

Precíz adagolhatóságban persze nem veszi fel a versenyt a jobb hidrósokkal, de adagolható. Ja és persze 1ujjas fékezés.

Vagyél eggyel nagyobb sugarú tárcsát mint a hidrós és a probléma megoldva.

 

Ha maximalista akkor meg (és csak) HOPE.


a második p néma!

#16
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.055 hozzászólás

Urak,

(kimaradt pár év, de most újra vagyok... :D)

Nem láttatok valahol, lehetőség szerint az EU-n belül 785-ös XT fékszettet újat? Nem akarnék az új szériára váltani, maradnék a régi i-spec váltókarjaimnál.

Kösz!



#17
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.002 hozzászólás

Úgy néz ki nem írtam le, de vettem egy új kart és ugyanez történt azzal is. Nem gondolnám, hogy a féknyereg hibás, sem a cső. A roppantógyűrűnél szívhat, de 1% esélyét látom ennek. Ha komplett új féket kell venni, akkor Avid BB7 mechanikus féket veszek. Az éves olajban pocskolás nem hiányzik. A hidraulikus kis előnye a jobb hűtés (hűtőbordás pofa, háromrétegű tárcsa, olaj mint hűtőközeg). Így is elszíneztem a pofákat az Alpokban és szaga volt a féknek amikor félúton megálltam egy nagyobb hágóról lefelé. Felváltva fékezek, nem húzom folyamatosan. Szívesen kipróbálnám a mechanikust hasonló körülmények között.

 

 

1. Mi a különbség a fékhenger és fékdugattyú elnevezés között?

Szerintem a tartály aljában levő lyuk a fékkar "dugattyújának" munkaterületébe torkollik. A kar behúzásánál a fékkar "dugattyú" tömítése áthalad a lyuknál, elzárja a tartályt. A fékkar elengedésénél a fékkar dugattyúja visszahúzza a féknyergben levő fékdugattyúkat (az olajjal együtt), amíg a fékkar dugattyújának tömítése áthalad a lyukon, megnyílik a rendszer a tartály felé. Amikor kiengedtem az olajat a szelepnél (behúzott karral), túl kevés olaj maradt a rendszerben, ezért a fékkar nem tudott addig visszatérni (mivel a féknyereg dugattyúi megálltak végállásban, ezt láttam is), hogy a tartály felé megnyíljon a rendszer. A kar 1-2cm-el behúzva megállt a normál nyugalmi állapota előtt. A fékkar "erőszakos" visszatolásakor a fékkar dugattyúja nem üzemszerűen lecsökkent nyomásnak van kitéve (ahogyan a féknyereg dugattyúi sem). Az olaj nem tud tágulni, de valaminek tágulnia kell, ezért levegőt szív, ahol a leggyengébb pontja van a rendszernek, ez pedig szerintem a fékkar dugattyújának tömítése (esetleg a roppantógyűrű csatlakozása). Nyilván ezért nem szabad ezt a technikát alkalmazni, tanulópénz.

 

2. Érdekel a légtelenítés. Rájöttem magamtól is, hogy ez így nem megy. Már előtte medolgottam másképp, mielőtt ide írtam.

 

3. Azt gondoltam, hogy a "fékkar dugattyú" tömítésének nem tesz jót az 1 pontban leírt hibás eljárás. Ez esetleg okozhat kisebb sérülést, ami később tovább fejlődik és problémát okoz. Kétszer kint voltam, a fékek úgy fognak mint előtte.

 

4. Soha nem fordítom lefelé a bringát. A fékkar lezáró csavarjának berakása előtt is rácsöpögtetek pár csepp olajat, a csavar kitolja a felesleget. A rossz procedúrát követve olyan mennyiségű levegő jött, hogy a fél fékrendszernek levegőből kellene állnia. Több okból is kizárt, hogy ez már benne volt. 100%, hogy a karnál szívott, ismételni kellett 6-8x mire leért a levegő és elkezdte okádni.

Ennek a leírásnak az alapján ne foglalkozz szereléssel egyszerűen nem a te műfajod, túl misztifikálod. Te tipikusan az elméleti szerelő vagy, a gyakorlat más. Ismerem ezt a tipust simán jó tanácsnak szánom. Néha kisebb vagyont lehet keresni az ilyen típusú embereken. Ezzel nekem nincs is bajom mert kifizetnek. A másik oldalt van a gond mikor látják hogy mi az elmélet és a gyakorlat közti különbség és mikor mondom ha a probléma elején szólnak akkor 1/3 ennyibe kerül.

Tényleg jó tanácsként mondom hagyd szakemberre.

18556697_1535816039794027_73577430631522


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#18
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás
A leírtak alapján Neked egyértelműen az Avid BB7-et ajánlanám.
  • zeezoltano kedveli ezt
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#19
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Mivel azt a kart senki nem fogja neked megcsinálni, venned kell egy új kart. Vagy egy komplett féket.

Több boltos emberrel beszéltünk már erről, nem igazán van hozzá pótalkatrész. Ami van, azok az árak meg brutálisak. Havernak a kábele sérült meg, annyira jött volna ki (kábel vétel/levágatás, szerelés/feltöltés) hogy nem sokkal volt drágább venni egy újat.

https://www.bike-dis...75284/wg_id-288

A Shimano ezt is úgy csinálja, mint sok más alkatrészt, összerakják kúrvajóra, működik is sokáig de ha elromlik, venned kell újat. Ez van.

 

Úgy néz ki nem írtam le, de vettem egy új kart és ugyanez történt azzal is. Nem gondolnám, hogy a féknyereg hibás, sem a cső. A roppantógyűrűnél szívhat, de 1% esélyét látom ennek. Ha komplett új féket kell venni, akkor Avid BB7 mechanikus féket veszek. Az éves olajban pocskolás nem hiányzik. A hidraulikus kis előnye a jobb hűtés (hűtőbordás pofa, háromrétegű tárcsa, olaj mint hűtőközeg). Így is elszíneztem a pofákat az Alpokban és szaga volt a féknek amikor félúton megálltam egy nagyobb hágóról lefelé. Felváltva fékezek, nem húzom folyamatosan. Szívesen kipróbálnám a mechanikust hasonló körülmények között.

 

 

  1. ha összeállt volna hogy hogyan működik a kar, akkor nem hinnéd még mindig, hogy a fékkar dugattyújánál (fékhenger az mi?) szív levegőt (honnan is? a szintén lezárt, koppra töltött tartályból?)
  2. Értem hogy nem érdekel a légtelenítés, attól még 90%, hogy rosszul csináltad, fecskendős áttolásos módszert itt is leírták, az megoldaná szerintem
  3. Ha a fékkar dugattyú tömítésével lenne gond, (amit egyébként véletlenül tönkre se tudsz tenni, nem hozzáférhető), akkor fékerő problémád lenne, kb kézzel vissza tudnád nyomni a munkahengereket a féknyeregnél behúzott fékkar mellett
  4. Még az lehet, hogy nincs tele a fékkar tartálya és onnan jut be levegő a rendszerbe mikor pl fejje lefelé fordítod a bringát

 

 

1. Mi a különbség a fékhenger és fékdugattyú elnevezés között?

Szerintem a tartály aljában levő lyuk a fékkar "dugattyújának" munkaterületébe torkollik. A kar behúzásánál a fékkar "dugattyú" tömítése áthalad a lyuknál, elzárja a tartályt. A fékkar elengedésénél a fékkar dugattyúja visszahúzza a féknyergben levő fékdugattyúkat (az olajjal együtt), amíg a fékkar dugattyújának tömítése áthalad a lyukon, megnyílik a rendszer a tartály felé. Amikor kiengedtem az olajat a szelepnél (behúzott karral), túl kevés olaj maradt a rendszerben, ezért a fékkar nem tudott addig visszatérni (mivel a féknyereg dugattyúi megálltak végállásban, ezt láttam is), hogy a tartály felé megnyíljon a rendszer. A kar 1-2cm-el behúzva megállt a normál nyugalmi állapota előtt. A fékkar "erőszakos" visszatolásakor a fékkar dugattyúja nem üzemszerűen lecsökkent nyomásnak van kitéve (ahogyan a féknyereg dugattyúi sem). Az olaj nem tud tágulni, de valaminek tágulnia kell, ezért levegőt szív, ahol a leggyengébb pontja van a rendszernek, ez pedig szerintem a fékkar dugattyújának tömítése (esetleg a roppantógyűrű csatlakozása). Nyilván ezért nem szabad ezt a technikát alkalmazni, tanulópénz.

 

2. Érdekel a légtelenítés. Rájöttem magamtól is, hogy ez így nem megy. Már előtte medolgottam másképp, mielőtt ide írtam.

 

3. Azt gondoltam, hogy a "fékkar dugattyú" tömítésének nem tesz jót az 1 pontban leírt hibás eljárás. Ez esetleg okozhat kisebb sérülést, ami később tovább fejlődik és problémát okoz. Kétszer kint voltam, a fékek úgy fognak mint előtte.

 

4. Soha nem fordítom lefelé a bringát. A fékkar lezáró csavarjának berakása előtt is rácsöpögtetek pár csepp olajat, a csavar kitolja a felesleget. A rossz procedúrát követve olyan mennyiségű levegő jött, hogy a fél fékrendszernek levegőből kellene állnia. Több okból is kizárt, hogy ez már benne volt. 100%, hogy a karnál szívott, ismételni kellett 6-8x mire leért a levegő és elkezdte okádni.



#20
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.971 hozzászólás

Ezt találtam meg én is, de nekem olyan ábra kell, amin látszik mi mivel van összekötve és hogyan. Nagyjából összeállt hogy működik a kar, erről szerettem volna megbizonyosodni rajzon. Sajnálom, ha nem arra jönnek a válaszok, amit kérdezek, mert a légtelenítés pont nem érdekel (kb. 1000 helyen van információ róla az interneten és egyébként is meg tudtam oldani). Először az volt a kérdés miért szív levegőt, végül hogy a karban levő fékhenger tömítésében tehettem-e kárt. Ezekre egyetlen válasz sem jött.

  1. ha összeállt volna hogy hogyan működik a kar, akkor nem hinnéd még mindig, hogy a fékkar dugattyújánál (fékhenger az mi?) szív levegőt (honnan is? a szintén lezárt, koppra töltött tartályból?)
  2. Értem hogy nem érdekel a légtelenítés, attól még 90%, hogy rosszul csináltad, fecskendős áttolásos módszert itt is leírták, az megoldaná szerintem
  3. Ha a fékkar dugattyú tömítésével lenne gond, (amit egyébként véletlenül tönkre se tudsz tenni, nem hozzáférhető), akkor fékerő problémád lenne, kb kézzel vissza tudnád nyomni a munkahengereket a féknyeregnél behúzott fékkar mellett
  4. Még az lehet, hogy nincs tele a fékkar tartálya és onnan jut be levegő a rendszerbe mikor pl fejje lefelé fordítod a bringát

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.