Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18048 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás

Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.

 

Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.

 

Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.

Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb...   Ez alapján a videó alapján csináltam: 

 

Mi lehet a hiba,  vagy hogy tudom orvosolni?

Én is úgy csináltam ahogy ebben az első videóban, nekem jó lett mind a 2 fék. Az átfolyatásos 2. videót én nem is értem....

Szerintem a legelején kell berakni a dugattyúkat távtartó sárga valamit, végigcsinálni a műveleteket.

Azt még megteheted, hogy rátöltesz olajat. Ezt már többször csináltuk haverokkal, jó lett. Egyszerűen vízszintesbe állítod a kart, kinyitod a kis csavart és megnézed, látsz-e olajat. Ha nem, csepegtetsz bele, amíg meg nem telik a csavarmenetig. Lehet hogy csak egyszerűen valahogy kicsit kevesebb. Itt néha szinte cseppekről beszélünk de ez nagyon be tud kavarni, pl  a kar beeséséhez bőven elég lehet. Pl haver vadi új bringáján is gyárilag kicsit kevés volt az olaj, néhány csepp még abba is kellett.

https://www.youtube....h?v=VeUjv5FgA30

Csak mi nem vettük le az egész fedelet csak a felső csavaron csepegtettünk be olajat amíg meg nem telt.


marton módosította - 2019. január 06. - 21:46

  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#2
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 566 hozzászólás

Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?


A dugattyút akkor nyomd vissza, mikor a fékkarra rácsavarod a tölcsért vagy fecskendőt. Szóval mikor fent nyitva van a rendszer. Ha továbbra is levegős, akkor a legjobb, ha leszereled a vázról a féket, s minél egyenesebb fékcsővel próbálod meg a légtelenítést. Ilyenkor szopás a rejtett bovdenvezetés. Meg ahogy zeezoltano is írta, kocogtasd meg mindenhol a féknyerget, csövet, kart. Például egy közepes csavarhúzó műanyag nyelével. Ha ezután is beesik a fékkar, akkor nézd meg a dugattyúkat. Kell hozzá egy T30-as torx- és egy négyes imbuszkulcs. De ennek tényleg csak akkor állj neki, ha az újabb légtelenítés után is levegős.

 

 



#3
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.040 hozzászólás

Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?

Legalább 2x 3x és közben kocogtasd is egészen addig amíg teljesen tiszta lesz az olaj, és egy darab buborékot sem tudsz már produkálni az olajból.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4
Máté85

Máté85

    vendég

  • fórumtag
  • 222 hozzászólás
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?

CUBE... your life!!!


#5
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 566 hozzászólás

Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.

Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.

Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-t mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam: youtube.com/watch?v=9ZYmW8i8TWQ

Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?


Nezd meg, hogy nem szivarog-e valahol a fekfolyadek. Folyhat akar valahol a fekkarnal, ekkor leginkabb a fekcsore rahuzott gumibizbasznal gyulik ossze az olaj, de elrepedhetett a fekcso is, ha ugy pattant ra egy ko, de a keramia dugattyu is eltorhetett. Utobbiban az a szopas, hogy alig latni. Azert ne ess rogton neki a feknyereg szetszedesenek, bar egyaltalan nem bonyi dolog. Leginkabb ne a shimano altal ajanlott, feknyereg legtelenitocsavar nyitogatos, fekkar huzogatos modszert kovesd, mint amit a Performance Bikes-os videoban mutatnak. Mongyuk sohasem ertettem, hogy az mitol lenne jo. Probald ezalapjan a legtelenitest:



The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22.
Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike.

Ket-harom oldallal korabban mar volt linkelve parszor.

blash módosította - 2018. december 26. - 22:19

  • Máté85 kedveli ezt

#6
Máté85

Máté85

    vendég

  • fórumtag
  • 222 hozzászólás

Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.

 

Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.

 

Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.

Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb...   Ez alapján a videó alapján csináltam: 

 

Mi lehet a hiba,  vagy hogy tudom orvosolni?


CUBE... your life!!!


#7
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.391 hozzászólás
  • LocationBécs

jah igen... hidegben ugyanugy felkemenyedik pumpalasnal az m8000, mint elotte. legtelenitheted ezt akarhogy.

de erdekes, ha folyamatosan huzod akkor nem. nem eletszeru hasznalat a pumpalas, de akkoris messze van a tokeletestol, plane, hogy az elodje nem csinalta.



#8
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 566 hozzászólás

Sziasztok!

Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? amazon.co.uk/A2Z-Unisexs-DM-UNI-Brake-Silver/dp/B001O9PHMW

 

Érdemes elolvasni az amazonos véleményeket, ott nagyobb eséllyel találsz bármit, mint ebben a fórumban, mivel elég ritka valami. Valaki azt írja a három csillagos vélemények közt, hogy nem jó Specialized vázakhoz nem lesz a legjobb, azokhoz teljesen más kell, mégpedig ilyen: forums.mtbr.com/specialized/specialized-shark-fin-disk-brake-adapter-462348.html#post9328382

 

Nekem nem tűnik túl biztatónak a felszerelése: 100. hozzászólás

 

815609d1373725090t-a2z-disk-brake-adapte



#9
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

Sziasztok!

Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? https://www.amazon.c...r/dp/B001O9PHMW

 



#10
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.391 hozzászólás
  • LocationBécs

csak azert gondoltam, mert olyankor elofordulhat, hogy a fej es az ero nem meroleges egymasra, es elferditi, ha rahuzod.



#11
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.084 hozzászólás

Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen). 



#12
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.391 hozzászólás
  • LocationBécs
Nem lehet, hogy alatet nelkul tekerted bele? Vagy rosszul illeszkedtek az alatetek.

arn módosította - 2018. október 19. - 20:02


#13
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.084 hozzászólás

Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel. 

Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen. 

Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír). 

 

Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult). 

 

Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.  



#14
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.895 hozzászólás

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?

területileg illetékes hulladékudvar pl. 

ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is

 

http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#15
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?



#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás

 

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni. :)



#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.053 hozzászólás

 

 Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

 

Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 183 hozzászólás
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#19
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 566 hozzászólás

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.

 

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.



#20
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Gondolom, légtelenítette.


Igen.