Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#41
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

valamiféle felületkezelést az egyszerűbb változatok csavarjai is kaptak szerintem. rozsdásat még nem láttam, képen se nagyon.

 

azt nézted, hogy hátul el fogsz-e férni a fékkel, nem fog a cipőd beleérni?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#42
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Minden képen egy komplett Avid készletet szerettem volna venni, amiben benne van az összes kütyü.

(Volt olyan verzió is, amiben csak a rotor, meg a hozzá való 2 db csavar volt. Ez kizárt volt részemről.)

 

A "fancy fényezés" biggrin.png miatt döntöttem a fekete változat mellett, ez illet legjobban a bringa színvilágához.

Na meg a rozsdamentes csavarok...

Bár ez meglepő számomra, hogy az alap road változathoz képest, 2024-ben még nem rozsdamentes csavart adnak?!ohmy.png

Ilyen filléres dolgokon spórolnak a gyártók?! 

 

Egyébként innen vettem meg:

https://www.bike-com...e-Rotor-p48633/

 

Még a 15 EUR szállítással is olcsóbb volt, mint bármelyik hazai webshopban.

Ide haza csak az alapváltozat volt jó áron.

 

Nagyon szemeztem a polír fényezés miatt, a road SL változattal, de azért a 4db titán csavarért horror árat kell fizetni.

Egyébként külön-külön is megvehetőek a gyári titán torx csavarok hozzá és akkor ott vagyok súlyban, mint az SL változat (bár ez érdekelt a legkevésbébiggrin.png).

Baromságot írtam.ph34r.png Javítom....

Szóval az alap Avid Road -hoz nem rozsdamentes csavart adnak?!

Ez a meglepő és durva számomra 2024-ben, hogy ilyen árképzésbe még egy filléres rozsdamentes csavar se fér bele, holott a Shimano már a 90-es években is ilyet adott a v-fékekhez.



#43
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Minden képen egy komplett Avid készletet szerettem volna venni, amiben benne van az összes kütyü.

(Volt olyan verzió is, amiben csak a rotor, meg a hozzá való 2 db csavar volt. Ez kizárt volt részemről.)

 

A "fancy fényezés" biggrin.png miatt döntöttem a fekete változat mellett, ez illet legjobban a bringa színvilágához.

Na meg a rozsdamentes csavarok...

Bár ez meglepő számomra, hogy az alap road változathoz képest, 2024-ben még nem rozsdamentes csavart adnak?!ohmy.png

Ilyen filléres dolgokon spórolnak a gyártók?! 

 

Egyébként innen vettem meg:

https://www.bike-com...e-Rotor-p48633/

 

Még a 15 EUR szállítással is olcsóbb volt, mint bármelyik hazai webshopban.

Ide haza csak az alapváltozat volt jó áron.

 

Nagyon szemeztem a polír fényezés miatt, a road SL változattal, de azért a 4db titán csavarért horror árat kell fizetni.

Egyébként külön-külön is megvehetőek a gyári titán torx csavarok hozzá és akkor ott vagyok súlyban, mint az SL változat (bár ez érdekelt a legkevésbébiggrin.png).

 



#44
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Szerintem nem fogod megbánni.

Ott a tekerentyű! rolleyes.gif 
 

 

...és nem ám "csak road", hanem egyből "road s"! cool.png

 

 

organic betéttel, ami előny, jobb lesz, mint a "sima road" fémes betétje, szerintem. plusz a finomabb tárcsák, jó kell legyen! :fingers crossed: :D


Kisherceg módosította - 2024. szeptember 30. - 19:46

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#45
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sziasztok,

 

Közben tárcsafék ügyben sikerült döntenem...biggrin.png  

Később majd jövök a részletekkel és az élménybeszámolóval.smile.png

 

 

 

Szerintem nem fogod megbánni.

Ott a tekerentyű! rolleyes.gif 
 


  • talpfa kedveli ezt

#46
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Sziasztok,

 

Közben tárcsafék ügyben sikerült döntenem...biggrin.png  

Később majd jövök a részletekkel és az élménybeszámolóval.smile.png

 

27335846_a9640c506b956171b450a99d9f79274


  • Rabbit kedveli ezt

#47
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

persze itt felmerül, hogy ha már 11s, akkor lehetne 1x11, hozzávaló hajtókarral. meg akkor már agy vagy kerék... vagy akkor már nem másik bicaj(t kellett volna)? biggrin.pngbiggrin.pngtongue.png

 

én hagynám a hidraulikus vonalat, megpróbálnám kihozni a legtöbbet a meglévő készletből, játszanék még a húrozással.

Hát ja, kábé...biggrin.png

Egyébként azt számoltam, mire az egész bicót 11s-re alakítanám, majdnem a teljes akciós bicó árát újból kifizetném.

 

Szóval még mindig csak nézelődök, tapogatózok, hogy a jövőben fejlesztésnél (kopó alkatrészek esetén is) milyen irányba mozduljak el?!



#48
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás
Egészen pontosan trp-->bbr7 road-->BB7 MTB, mivel ugye kapott a bicaj rendes kormányt is. :)
A BB7-nek még egy titka van, hogy nem a gyári fémes betétet használom, hanem Jagwire valami, talán sport organic, a Roninon elöl meg valami dekatlonos, amivel végre jó az érzés, jó a fékerő és csak kicsit visít. :D
Valszeg nincs türelmem rendesen bekoptatni a betétek, legalábbis erre utal, hogy a legutóbb bakonyi kirándulás során komoly javulás mutatkozott mire leértem a Kőris-hegyről, pedig már használtam pár hónapja... :D

Kisherceg módosította - 2024. szeptember 03. - 20:27

  • Rabbit és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#49
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

persze itt felmerül, hogy ha már 11s, akkor lehetne 1x11, hozzávaló hajtókarral. meg akkor már agy vagy kerék... vagy akkor már nem másik bicaj(t kellett volna)? biggrin.pngbiggrin.pngtongue.png

 

én hagynám a hidraulikus vonalat, megpróbálnám kihozni a legtöbbet a meglévő készletből, játszanék még a húrozással.

Ezt már nem is mertem mondani, de nagyon igaz.

 

Nekem a TRP fékerejét a full fémes shimano betét hozta meg, hozzávaló legolcsóbb shimano féktárcsával. Olyannyira, hogy a korábban felrakott 180-as első tárcsát is visszacseréltem 160-ra.

Te ledobtad a trp-t, avid road-ra cserélted, ha jól emlékszem, az is harap, mint állat.

Én az alábbi betéteket próbáltam még: trp gyári, shimano gyantás, nukeproof félfémes, swissstop félfémes. Az utóbbi elmegy, de szerintem drágább, mint a shimano fémes, így nem éri meg.

Tokozás gyári hosszanti szálas, a bekötéssel sem mókoltam semmit. Ja, 5800-as fékváltóval rángatom.


Rabbit módosította - 2024. szeptember 03. - 17:22

  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

#50
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Ha már egy kisebb vagyont elköltesz az új fékváltókarra, nem lenne jobb 11 sebességesre váltani? A hajtás többi eleme amúgy is kopóalkatrész.

 

persze itt felmerül, hogy ha már 11s, akkor lehetne 1x11, hozzávaló hajtókarral. meg akkor már agy vagy kerék... vagy akkor már nem másik bicaj(t kellett volna)? :D :D :P

 

én hagynám a hidraulikus vonalat, megpróbálnám kihozni a legtöbbet a meglévő készletből, játszanék még a húrozással.


  • Rabbit és talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#51
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Ha már egy kisebb vagyont elköltesz az új fékváltókarra, nem lenne jobb 11 sebességesre váltani? A hajtás többi eleme amúgy is kopóalkatrész.

Valóban, ez is megfordult a fejemben....


  • Rabbit kedveli ezt

#52
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.022 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?

Ami:

- 2x10 sebességes váltórendszer 

- IS tárcsafék konzol a vázon

Ha már egy kisebb vagyont elköltesz az új fékváltókarra, nem lenne jobb 11 sebességesre váltani? A hajtás többi eleme amúgy is kopóalkatrész.


Rabbit módosította - 2024. szeptember 03. - 13:13

  • Kisherceg kedveli ezt

#53
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

azt hiszem, grx (és/vagy tiagra) fvkart szoktak slx/deore kétdugattyús fékhez. de utána kell guglizni. smile.png

Ebben gondolkodom én is, leginkább GRX/SLX kombó.

Egyelőre semmi kompatibilitási táblázatot nem találtam erről a Shimanonál.dry.png



#54
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

azt hiszem, grx (és/vagy tiagra) fvkart szoktak slx/deore kétdugattyús fékhez. de utána kell guglizni. :)


  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#55
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?

Ami:

- 2x10 sebességes váltórendszer 

- IS tárcsafék konzol a vázon

 



#56
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Szóval "átjövök" most ide...biggrin.png

 

Az országúti mechanikus tárcsafék mellet még mindig számolok a hidraulikus változattal.

Még nem döntöttem el, de mindenképpen alaposan átrágom a témát, mielőtt komolyabb kiadásba kezdek és végleg döntök, melyik mellett teszem le a voksomat.

 

Hidraulikus tárcsafék témában szeretnék kérdezni.

 

Országúti hidraulikus Shimano dual control karok mennyire kompatibilisek a Shimano MTB hidraulikus féktesttel???

Gondolok itt arra, hogy Shimano Tiagra vagy GRX karokat lehet használni egy Deore vagy SLX tárcsaféktesttel???

 

Miért gondolkodom ebben is?smile.png

 

Adott a vázam amin IS tárcsafék konzol van.Ugye köztudott, hogy  ez már elavultnak számít napjainkban.sleep.png

Viszont az újjabb GRX, Tiagra...stb. fékek mind FM felfogatással mennek.

IS -ről FM -re nem nagyon találok tárcsafék adaptert. Leginkább IS - > PM adaptert látok.

FM esetén még azért bőven van lehetőség, Shimano Deore, SLX, XT-ből is van választék.

 

Szóval mire kell figyelnem, mi ajánlott, mi nem? Vagy az országúti karok csak országúti féktesttel kompatibilisek???

 

Minden véleményt szívesen veszek.

 

Előre is köszönöm!



#57
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Szolgálati közlemény: Talpfa fórumtagot várják a "ki mivel nyomul" topicban! wink.png

Vagyok...biggrin.png



#58
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás
Szolgálati közlemény: Talpfa fórumtagot várják a "ki mivel nyomul" topicban! ;)
  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#59
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.

 

Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.

Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.

 

A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni... biggrin.png

 

Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. cool.png Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni,  azért annyira nem megy. blink.png

 

...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod. smile.png

Ettől a fokozat kiosztástól kicsit félek, megmondom őszintén. ph34r.png

Retro montis vonalról jövök, elől 3 tányérhoz vagyok szokva.biggrin.png

Szerintem elől bőven elég lesz a 46-os is, az 50-es helyett. 

Hátul is gondolkodom a fogkiosztáson, de előbb próbáljam már ki végre, majd utána ráérek agyalni rajta.smile.png

Fel kell "erősödnöm" ehhez a bicóhoz, az biztos.biggrin.png

 

Bovden:

Személy szerint én kifejezetten örülök, hogy nyitott és nem végig zárt házban fut a bovden.

Alulra kap "csőrős" bovden végeket, esetleg gumisat, mint pl. a Shimanonak is van.

Amúgy a Marin annyi sárt fog kapni tőlem, mint az összes többi bicóm. laugh.png

Azon gondolkodom, hogy az elmúlt 26 évben látott-e valaha sarat egyszer is a Crux?! smile.png Szerintem nem!rolleyes.gif

Nem kívánok senkivel sem versenyezni, pláne nem országútisokkal! laugh.png


  • Kisherceg kedveli ezt

#60
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Úgy emlékszembiggrin.png , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.

Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.

 

A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.

A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.

Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.

 

Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html

178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.

Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit. smile.png

 

Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.

 

Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.

Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.

 

A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni... biggrin.png

 

Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. cool.png Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni,  azért annyira nem megy. blink.png

 

...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod. smile.png


Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 15:57

  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"