Ha más nem akkor én
Lewis Titan Lht, 2x17mm dugattyu, allithato nyomaspont, fekkartavolsag és modulacio
majd irok h milyen
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#61
Írta 2024. április 30. - 20:01
#63
Írta 2024. április 15. - 10:51
Valaki már használ Lewis féket?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#64
Írta 2023. szeptember 24. - 17:33
Alig 200 EUR az R2-őn most a Magura MT8 Pro. Szerintem jó vétel, de tudjátok, elfogult magurás vagyok.
Be is szereztem egy szettet, picit megtuningolgattam: 2200mm-es vágatlan kábelekkel 428g a szett:
...majd a bicajon, kék gyűrűvel, Ti-csavarokkal feltéve:
A fekete légtelenítő csavarból létezik aftermarket ezüst, arany és kék Ti-csavar, viszonylag olcsón. Azon gondolkodom még, tuningoljam-e - de nem azért az 1 gramm miatt, hanem esztétikailag.
- Kisherceg kedveli ezt
#65
Írta 2023. augusztus 26. - 00:31
nekem ugyan sose vót, de nem is tudom van e még a kerékpáriparban olyik alaktrész melyet ennyi ideje (az biztos nagykorú (hazai törv szernt ) de lehet tán még több is) kínálatban tartanak, azonos néven, lényeigeleg elvi változatás nélkül...na csak úgy eszembe jutott , de ezek szerint annyira szar nem lehet
Hát jó fék az Avid, én is jártam vele egy ideig.
- Kisherceg és zscs kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#66
Írta 2023. augusztus 24. - 23:32
Hát jó fék az Avid, én is jártam vele egy ideig. Valóban közelíti a hidrósok erejét. De én lehet hogy egyszerűsíteném a dolgot és vennék egy ilyen ótvar-olcsó Shimano alapféket: https://bringabutik....ett-elso-fekete
Ha a 100 kiló körüli haverom azt mondja hogy ő nagyon kellemesen csalódott benne, akkor elhiszem neki. (XT fékek után)
Haver csinált egy világjáró bringát, volt már ezer felé a földgolyón (Nepál, India,...) ahol nem igazán van 1-2 napon (héten) belül komolyabb bringás szakszerviz, egyértelműen BB7 fékeket rakott rá.
Már régebben néztem de akkoriban az MTBR-en a legmagassabbra értékelt fék a felhasználók által (több száz vélemény alapján) ez az Avid volt.
#67
Írta 2023. augusztus 24. - 21:40
Hátha másnak is hasznos lesz.
BB7 Road tapasztalatok
Kezdjük ott, hogy évek óta használok BB7 MTB fékeket az egysebis bicajon és nagyon meg vagyok velük elégedve. Kezdetben a gyári betétekkel, Avid SD7 fékkarokkal (állítható a húzási hossz) és Avid G3 (180/160mm) tárcsákkal használtam. (A gyárilag adott G2 tárcsákat sosem próbáltam ki.) Ez annyiban módosult időközben, hogy a fékkarok cserélődtek Shimano BL-T610-re, ez egy egyszerű V-fékkar, illetve az első fék a gyári (fémes, visításra hajlamos) betétek helyett Jagwire Sport Organic betéteket kapott. Ezzel kb tökéletes lett, harapós, mégis finoman adagolható és erős. Az ereje a hidraulikusokkal is felveszi a versenyt (a másik bicajon SLX BR-M675 van, Shimano gyantás betétekkel, simán ott van a közelében).
Visszatérve a BB7 Roadra. A Ronin TRP Spyre fékekkel érkezett, a saját (160/160mm) tárcsáival és a nem_tudom_milyen (de gyári, tehát TRP) betétekkel, amiket Shimano Tiagra (4700) fék(váltó)karokkal lehetett működésre bírni, Jagwire bovdenek és hosszantiszálas bovdenházak közvetítésével. Mivel a bicaj kb új (NOS) állapotban volt, mikor megvettem, türelmesen vártam, hogy bekopjon a fék, megérkezzen a fékhatás. Meg is érkezett, csak jóval gyengébb volt, mint szerettem volna. Ezt megelégelve cseréltem elsőként a tárcsákat Avid G3 tárcsákra, amivel érezhetően javult a helyzet, de így is elmaradt a várttól. Megvettem hát a BB7 Road fékeket. Ezek (ahogyan a MTB változat is) kiviteltől függően fémes vagy gyantás betéttel érkeznek. Az alapkivitelt választottam (nem érdekelt a fancy fényezés és a drágább csavarszett). Ez az MTB verzióhoz hasonlóan fémes betétekkel érkezik, de az első fékbe itt is a fenn említett Jagwire Organic Sport betéteket raktam. Felszerelve már_nem_annyira türelmesen vártam a bekopást és a fékerő megérkezését. Ami meg is jött, jobb lett mint a TRP, de igazából még mindig nem voltam elégedett. Sőt, valójában inkább csalódott voltam. Alsó fogásban rendben volt a teljesítmény, ezt már a TRP is tudta nagyjából, de a "hood"-on fogva még mindig nem. Megrekedve éreztem magam, nem igazán volt több ötletem. A gyári bovdenezést nem akartam bántani, rendben lévőnek tűnt, szépen is mozgott, nem úgy tűnt, hogy lenne értelme. A beállítások rendben voltak, ebben elég sok tapasztalatom van.
Az egész "görbekormányos" biciGlizés inkább próba-cseresznye alapon kezdődött, de az elejétől motoszkált bennem, hogy nem való ez nekem. Mivel erről írogattam menet közben is, elég annyi, hogy a bicaj "egyeneskormányosítása" (ami a Ritchey Kyote vonalvezetésének ismeretében meglehetősen félrevezető) megnyitotta az utat a megszokott fékkarok használata előtt. "Véletlenül" volt egy pár régebbi, 2000 körüli évekből származó Avid fékkarom, ami a kétállású kialakítása miatt tud V-féket és cantit is kezelni. Ráadásul a felületkezelése is szépen passzol a BB7 Roadhoz, elsőként ezzel raktam össze. A bovdenezés Jagwire CEX bovdenházak és a hozzájuk passzoló, köszörült bovdenek. Természetesen a fék rövidebb húzási hosszához igazodó canti állással.
...és itt jött a meglepetés! Tovább javult, de még mindig csak egy erős-közepes V-fék erejét tudta a fék. Rövid "tesztidőszak" és némi agyalás után arra jutottam, hogy a fékkar még így is túl sokat húz. Erre utalt a kicsit koppanós fékkar-érzés is. Egyértelmű volt a feladat: Javítani kell a húzási hossz arányán. Miután a sufni megoldásokat kiszórtam, nem volt más hátra, megvettem egy újabb pár Avid SD7-et. Ezzel már igazi "fejletépős" fékezést produkál a bicaj, így minden rendben!
A lényeg: a régi Avid kar kis "kaltikájának" (a kis "ketrec", ami a bovden fejét fogja) tengelye canti állásban 30 mm távolságban van a fékkar tengelyétől. Az Avid SD7-nél ez az érték egészen 27mm-ig csökkenthető, ez passzol a fék elvárt húzási hosszához, így már a fékerő és a moduláció is megfelelő.
Tanulság?
Az egyik tanulság az, hogy egyrészt a húzási hosszokat (vagy bármi erre következtetni engedő adatot) nem igazán lehet megtalálni a neten (vagy csak nekem nem sikerült) sem a fékkarokhoz, sem a fékekhez. Ez probléma lehet, mert az országúti (patkó- és tárcsa-) valamint a mini V-fékekhez való karokat gyakran teljesen csereszabatosként adják meg, ami szerintem nem teljesen igaz és csalódáshoz vezethet. Érdemes emiatt előbb méricskélni (vagy próbálgatni ).
A második tanulság, ami a BB7 Road és MTB változatára is igaz, hogy a sokszor hangoztatott mantra, mely szerint hosszantiszálas bovdenház kell ezekhez, nem teljesen helytálló. Mindkét változatot spirális szerkezetű Jagwire CEX bovdenházakkal használom és hibátlanok. Szerintem fontosabb, hogy köszörült kivitelű bovdent válasszunk.
A harmadik tanulság, hogy valóban olcsóbb és egyszerűbb egy "plug-and-play" jellegű hidraulikus rendszert venni, azokkal (általában ) nem nagyon lehet mellényúlni. Viszont én szeretek a BB7-tel szöszölni, szerintem zseniális cucc, kb mindene állítható, totál testreszabható és teljesítményben sincs lemaradása. Ha most indítanám a projektet (és a fentieket megtaláltam volna valahol készen), akkor BB7 MTB-t vennék.
#BB7 #BB7MTB #BB7Road
- talpfa kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#68
Írta 2023. július 12. - 17:18
Legközelebb ha befeszegetted a bleedblockot kicsit nyisd ki a fékkart, általában tűltöltik
Pl shimano kar membránja át tud szakadni ha csak siman visszanyomod, erdemes elotte a kart kinyitni es a tégelyt felrakni
tipp, tölem, nektek, két sör lesz
Panaszcunami jön.
Centerlock tárcsafék.
A korábbi bő 10 évben elég sokat szívtam azzal, hogy lelazult a CenterLock gyűrű, DT, Shimano egyaránt, mindegy. Nyomatékkulcsom sosem volt ehhez, de érzésre elég jól megtéptem mindig - általában munkáskesztyűt húzva, ha leugrana a tool a gyűrűről, ne hasítsa szét a tárcsa a kézfejemet (de nem bántam vele "kesztyűs kézzel").
Pár évig csak a CX cajgám volt centerlockos, évi 1x mindig lelazult valamelyik gyűrű azon is.
Most a Canyon Lux jött centerlockos kerékszettel. Véletlenül néztem rá, alig párszáz km után és az első keréken már lötyögött a gyűrű.
Tudom, a kérdés költői, de miért nem jó egyeseknek a 6-csavaros tárcsafelfogatás? Soha, de soha nem volt gondom kilazulással, ha volt rajta menetrögzítő.
--
FlatMount felfogatás.
Én ezt még nem bírtam rendesen beállítani. Vagy ha mégis, olyan érzésem van, elmozdul a féknyereg, hiába húzom meg a csavarokat, ahogy kell. Vagy csak a SRAM flatmount féknyerge ennyire gáz.
--
Apropó, SRAM!
Első szett fékbetét elvásott elől-hátul, gondoltam, cserélem. Hiába nyomtam vissza a dugattyúkat, az új (gyári SRAM) fékofák beleértek a tárcsába. A fékkaron alig 1-2mm-t húzva már teljesen befogott a fék. 2 napot közdöttem vele, végül mindkét féknyereg közé kipöcköltem egy műanyag távtartót, ami pár órán át jobban visszanyomott állapotban tartotta a dugattyúkat és attól lett so-so használható a bicaj.
Természetesen vadiúj a fékszett még, alig fél éves. Még szerencse, hogy nem a csúcs karbonkaros, Ti-csavaros SRAM Level Ultimate! (Oh, wait!...)
- zscs kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#69
Írta 2023. július 11. - 13:10
Panaszcunami jön.
Centerlock tárcsafék.
A korábbi bő 10 évben elég sokat szívtam azzal, hogy lelazult a CenterLock gyűrű, DT, Shimano egyaránt, mindegy. Nyomatékkulcsom sosem volt ehhez, de érzésre elég jól megtéptem mindig - általában munkáskesztyűt húzva, ha leugrana a tool a gyűrűről, ne hasítsa szét a tárcsa a kézfejemet (de nem bántam vele "kesztyűs kézzel").
Pár évig csak a CX cajgám volt centerlockos, évi 1x mindig lelazult valamelyik gyűrű azon is.
Most a Canyon Lux jött centerlockos kerékszettel. Véletlenül néztem rá, alig párszáz km után és az első keréken már lötyögött a gyűrű.
Tudom, a kérdés költői, de miért nem jó egyeseknek a 6-csavaros tárcsafelfogatás? Soha, de soha nem volt gondom kilazulással, ha volt rajta menetrögzítő.
--
FlatMount felfogatás.
Én ezt még nem bírtam rendesen beállítani. Vagy ha mégis, olyan érzésem van, elmozdul a féknyereg, hiába húzom meg a csavarokat, ahogy kell. Vagy csak a SRAM flatmount féknyerge ennyire gáz.
--
Apropó, SRAM!
Első szett fékbetét elvásott elől-hátul, gondoltam, cserélem. Hiába nyomtam vissza a dugattyúkat, az új (gyári SRAM) fékofák beleértek a tárcsába. A fékkaron alig 1-2mm-t húzva már teljesen befogott a fék. 2 napot közdöttem vele, végül mindkét féknyereg közé kipöcköltem egy műanyag távtartót, ami pár órán át jobban visszanyomott állapotban tartotta a dugattyúkat és attól lett so-so használható a bicaj.
Természetesen vadiúj a fékszett még, alig fél éves. Még szerencse, hogy nem a csúcs karbonkaros, Ti-csavaros SRAM Level Ultimate! (Oh, wait!...)
zscs módosította - 2023. július 11. - 13:17
#71
Írta 2023. április 18. - 21:31
a bovden es a forgo kar nagyjabol 70-80fokot zarjon be amint a fekpofa felfekszik a tarcsara, azaz felkemenyedik.
sose a bovdenen feszitsunk, a fepofakat tekerjuk beljebb
sala módosította - 2023. április 18. - 21:35
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#73
Írta 2023. április 17. - 17:42
@Rabbit:
A bovden és a -házak itt is még gyári, Jagwire.
Tudom, elég meredek dolognak tűnik oldásra bekötni, mikor Zoli mutatta, elsőre nekem is kételyeim voltak. De van egy elfordulásgátló alátét is, szóval nem lazul meg. Persze csak saját felelősségre!
(nahát, képen nagyon koszosnak látszik... )
Érdekes megoldás, köszi, hogy megosztottad. Nekem nem jutott volna eszembe.
#74
Írta 2023. április 17. - 16:53
@Rabbit:
A bovden és a -házak itt is még gyári, Jagwire.
Tudom, elég meredek dolognak tűnik oldásra bekötni, mikor Zoli mutatta, elsőre nekem is kételyeim voltak. De van egy elfordulásgátló alátét is, szóval nem lazul meg. Persze csak saját felelősségre!
(nahát, képen nagyon koszosnak látszik... )
Kisherceg módosította - 2023. április 17. - 17:01
- ZolkoW, Rabbit és zscs kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#75
Írta 2023. április 17. - 15:04
A Ronin gyárilag trp spyre fékekkel jött. Az első perctől elégedetlen vagyok velük. Az egy dolog, hogy a pofák helyzetét állító csavarok gyakorlatilag haszontalanok, a fékkaron az érzés kicsit fás, de a fékerő sem az igazi. Alsó fogásból még okés, de felső fogásból nekem kevésnek tűnik. Nem vészesen, de lehetne lényegesen jobb is. Pár dolgon változtattam már: gyári tárcsa helyett avid gs3 került fel, Zolkow Zoli iránymutatását (köszi!) követve módosítottam a bovden bekötését, a legjobb tudásom szerint beállítottam derékszög-párhuzamba minden. Ezek mind javítottak a fékerőn, de még mindig nem az igazi (szerintem). Van itthon egy a2z (szinter) fékbetét, ezt talán még kipróbálom.
Azon agyalok, talán venném kellene avid bb7 Road fékeket. Próbálta esetleg valaki ezeket? Jobbak mint a trp?
(A Uniton bb7 van, nagyon meg vagyok elégedve velük, de azért az más: más a fék is és a fékkart is rendesen húzom.)
Nekem még gyári a tokozás a meridán, valami hosszanti szállal erősített aligátor, vagy jagwire.
A betétekkel sokat sakkoztam, de shimano fémessel oda jutottam, hogy levettem a 180-as tárcsát előről, elég a 160 is, éppen. Ja, az is shimano, a legolcsóbb, ami a fémes betéttel elmegy (RT6 valahányas talán).
Szóval shimano full fémes!
Erről a módosított bowdenezésről mutattál képet korábban? Kérhetek?
- Kisherceg kedveli ezt
#76
Írta 2023. április 17. - 10:15
A Ronin gyárilag trp spyre fékekkel jött. Az első perctől elégedetlen vagyok velük. Az egy dolog, hogy a pofák helyzetét állító csavarok gyakorlatilag haszontalanok, a fékkaron az érzés kicsit fás, de a fékerő sem az igazi. Alsó fogásból még okés, de felső fogásból nekem kevésnek tűnik. Nem vészesen, de lehetne lényegesen jobb is. Pár dolgon változtattam már: gyári tárcsa helyett avid gs3 került fel, Zolkow Zoli iránymutatását (köszi!) követve módosítottam a bovden bekötését, a legjobb tudásom szerint beállítottam derékszög-párhuzamba minden. Ezek mind javítottak a fékerőn, de még mindig nem az igazi (szerintem). Van itthon egy a2z (szinter) fékbetét, ezt talán még kipróbálom.
Azon agyalok, talán venném kellene avid bb7 Road fékeket. Próbálta esetleg valaki ezeket? Jobbak mint a trp?
(A Uniton bb7 van, nagyon meg vagyok elégedve velük, de azért az más: más a fék is és a fékkart is rendesen húzom.)
TRP Spyre (a road verzió) van a CX cajgán 2016 óta. Nekem a hátsó fékkel voltak gondjaim folyton, az egyik csavar túl laza volt, kitekeredett és kéthetente kellett állítgatnom rajta.
Fékerő egyetértek, meglehetősen halovány, többet vártam tőle. De alapvetően elég volt mindig, már megszoktam.
Ami hasznos infó lehet: alaposan leszervizelték nekem, atomjaira szedve majd újból összerakva, állítócsavarokra pedig menetrögzítő került. Plusz új Shimano fékpofák. Azóta határozottan jobb lett!
- Kisherceg kedveli ezt
#78
Írta 2023. április 16. - 22:54
- Kisherceg kedveli ezt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#79
Írta 2023. április 16. - 21:26
Azon agyalok, talán venném kellene avid bb7 Road fékeket. Próbálta esetleg valaki ezeket? Jobbak mint a trp?
(A Uniton bb7 van, nagyon meg vagyok elégedve velük, de azért az más: más a fék is és a fékkart is rendesen húzom.)
Kisherceg módosította - 2023. április 16. - 21:26
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#80
Írta 2023. március 31. - 08:45
Erre az Intend fékre kíváncsi lennék. Kár, hogy nincsen XC verzió.
https://gewichte.mtb...nbremse-trinity