Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?
Ami:
- 2x10 sebességes váltórendszer
- IS tárcsafék konzol a vázon
Úgy is is kérdezhettem volna, hogy milyen Shimano országúti hidraulikus fékrendszert tudnák feltenni a bringámra (vázamra)?!?!?
Ami:
- 2x10 sebességes váltórendszer
- IS tárcsafék konzol a vázon
Szóval "átjövök" most ide...
Az országúti mechanikus tárcsafék mellet még mindig számolok a hidraulikus változattal.
Még nem döntöttem el, de mindenképpen alaposan átrágom a témát, mielőtt komolyabb kiadásba kezdek és végleg döntök, melyik mellett teszem le a voksomat.
Hidraulikus tárcsafék témában szeretnék kérdezni.
Országúti hidraulikus Shimano dual control karok mennyire kompatibilisek a Shimano MTB hidraulikus féktesttel???
Gondolok itt arra, hogy Shimano Tiagra vagy GRX karokat lehet használni egy Deore vagy SLX tárcsaféktesttel???
Miért gondolkodom ebben is?
Adott a vázam amin IS tárcsafék konzol van.Ugye köztudott, hogy ez már elavultnak számít napjainkban.
Viszont az újjabb GRX, Tiagra...stb. fékek mind FM felfogatással mennek.
IS -ről FM -re nem nagyon találok tárcsafék adaptert. Leginkább IS - > PM adaptert látok.
FM esetén még azért bőven van lehetőség, Shimano Deore, SLX, XT-ből is van választék.
Szóval mire kell figyelnem, mi ajánlott, mi nem? Vagy az országúti karok csak országúti féktesttel kompatibilisek???
Minden véleményt szívesen veszek.
Előre is köszönöm!
Szolgálati közlemény: Talpfa fórumtagot várják a "ki mivel nyomul" topicban!
Vagyok...
Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.
Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.
Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.
A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni...
Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni.
Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni, azért annyira nem megy.
...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod.
Ettől a fokozat kiosztástól kicsit félek, megmondom őszintén.
Retro montis vonalról jövök, elől 3 tányérhoz vagyok szokva.
Szerintem elől bőven elég lesz a 46-os is, az 50-es helyett.
Hátul is gondolkodom a fogkiosztáson, de előbb próbáljam már ki végre, majd utána ráérek agyalni rajta.
Fel kell "erősödnöm" ehhez a bicóhoz, az biztos.
Bovden:
Személy szerint én kifejezetten örülök, hogy nyitott és nem végig zárt házban fut a bovden.
Alulra kap "csőrős" bovden végeket, esetleg gumisat, mint pl. a Shimanonak is van.
Amúgy a Marin annyi sárt fog kapni tőlem, mint az összes többi bicóm.
Azon gondolkodom, hogy az elmúlt 26 évben látott-e valaha sarat egyszer is a Crux?! Szerintem nem!
Nem kívánok senkivel sem versenyezni, pláne nem országútisokkal!
Úgy emlékszem
, hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.
Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.
A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.
A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.
Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.
Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html
178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.
Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit.
Ja, nekem (már nej használja) is van itthon egy 18as Crux, de már úgy érzem rajta magam, mint majom a köszörűkövön. Volt a 20as méretű, az sokkal jobb volt.
Érdekes ez a Marin. A pilótafülke kicsit nyitottabb, hosszabb mint a Roniné, alacsonyabb BB, több stack, de mégis, a fejcsőszög meredekebb (de az offset azonos), a láncvillahossz meg rövidebb. Szerintem jó lesz, csak a fejcsőszöget nem értem.
Nem igazán értem az 50/34 hajtást , főleg a 11-32 sorral. A Ronin is ilyesmivel jött (11-34), de teljesen értelmetlen szerintem. 39T*11-34 van most, sokkal jobb. Lehet, később kap 11-36-ot. Persze ez igényfüggő, de ez a gyári hajtás... mintha országútiznál majd vele... Bár akkor miért nem tripla a hajtás? De asszem ez nem márkaspecifikus hüJeség.
A teszt szépen visszaadta, amit gondoltam, mikor megláttam: az alsócsövön vezetett bovdenezés miért van szabadon? Persze, gondolom, dzsuvába te sem fogod kivinni...
Az nagyon klassz, hogy belemegy a ducibb kiskerék is! A Ronin sajnos a 700*40-et tudja max, szép időben... (Mondjuk láttam 650B-vel is, de ott kb egy papírlap fért a gumi és a láncvilla közé.) A másik, amit írt, hogy szinte ugrik a gép, tényleg ilyen. Monti után nagyon fura, de király a gyorsulás! Koskormánnyal meg aztán nagyon oda lehet pörkölni. Arra kell vigyázni, országútisokkal ne kezdj meccselni, azért annyira nem megy.
...és hogy ne legyen teljesen offtopic, a fék. Az biztató, hogy nem panaszkodott rá a tesztelő. Az erejét meg majd látod.
Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 15:57
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Egyébként jó ez az táblázat, köszi.
oké, értem, persze, nem azért...
valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Úgy emlékszem , hogy 1998-ban a 180cm-hez a 18inch vázméret volt az ajánlott, az akkor "trendek" szerint.
Vagy a 19-es, de ugye ilyen nem volt a Magellának, (a Kona-nál volt), ugye a köv a 20as lett volna. Azt nagynak találtam.
A Marint nem volt alkalmam megnézni, így nem volt más választásom, mint a gyártói ajánlásra hagyatkozni.
A 180cm magasságommal, pont erősen középre esem az 56-os méret esetén, így azért megnyugtató, nem kérdéses.
Ha szélére esnék pont a méret választásban, nem mertem volna megrendelni, kipróbálás előtt. Attól nem tartok, hogy kicsi lesz.
Illetve ebben a tesztben: https://www.mtbiker....ta-gravelu.html
178 cm volt a tesztelő alany, az 56os bringával.
Azt írta "kesztyűként passzolt" a bringa a magasságához. Ez is megnyugtató azért egy picit.
talpfa módosította - 2024. június 24. - 12:23
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
oké, értem, persze, nem azért... valamiért azt hittem, hogy kisebb vázat szeretnél. a Crux is 18as, úgy emlékszem.
valszeg én is az 56-ot választottam volna a 182cm-emhez.
Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 10:45
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
"edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?" - Kicsit megtévesztő a számozása a váznak.
Ez nem 56cm-es nyeregvázcső hosszúságot jelent!
A Rometnél valóban így volt, meg a legtöbb gyártónál is, szerintem így is logikus, de a Marinnál valamiért nem így van.
Más néven L-es méret. A gyártó szerint az 56os vagy másképp "L" Nicasio váz 175-183 cm között ridereknek ajánlott.
A két szélső érték, már határ eset, ott érdemes kipróbálni, mert van aki már átcsúszik a másik méretbe, tetszés, kényelem szerint, kinek melyik...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
na jól van, ez szép, kíváncsi leszek majd, hogy látod, mit tapasztalsz.
fékhez még annyit, hogy ezen a vázon is a láncvillán van a fék. a BB7 ugye eléggé kilóg oldalra. ez lehet probléma, mivel az országúti/gravel karok q-faktora kisebb, mint a montis karoké. én ezért (is) cseréltem Alfine-ra (plusz nem is szeretem a keskeny karokat)
edit: 56? nem az volt a Rometnél, hogy neked kisebb méret kellene?
Kisherceg módosította - 2024. június 24. - 08:37
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
sala módosította - 2024. június 23. - 22:46
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
Ez lett volna a meglepetés....
Ő lett a befutó...
https://www.marinbik...es/2024-nicasio
Még ide se ért, de már "látom" mit kell kicserélnem, tuningolnom rajta...
Jó egy csomó mindent lehetne, de ne legyünk telhetetlenek, heti akcióban - áron - nagyon korrekt, ezzel a felszereléssel így is. - szerintem
A teszteket olvasva a fék, közepesen teljesít. Itt nincs kompromisszum! Úgyhogy azt hiszem, ez lesz a legfontosabb első körben.
Persze kipróbálom majd a gyáriakat is, de azért fejben már számolok a cserével.
Ja, 56-os méretben, mint képeken is.
talpfa módosította - 2024. június 23. - 22:35
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
nade milyen bringát? mert ez még nem derült ki...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszönöm mindenkinek...!
A bringán a fékkar gyárilag Shimano Claris ST-R2000 lesz.
Igazából, hogy Claris, Sora, Tiagra a mechanikus fékkar, működésben - fékezőerőben! - van befolyásoló tényezője???
Működésben (a fék tekintetében) gondolom hasonló mindegyik, súlyban, fokozatban ugye nem. Vagy tévedek???
Holnap, holnapután hozza a bringát a futár....
csak mert Kisherceg unszolt, de halványodnak az emlékek: a BB7 MTB és TRP HY/RD között nehezen tudnék igazságot tenni fékerőben, de talán egy kicsit még mindig a BB7 javára döntenék, természetesen ugyanazzal a karral. A sima TRP (Spyre) nem volt túl meggyőző, bár a kétoldali mozgás jó is lehetne, főleg, ha finomabb volna az imbuszos pofautánállítás. Hátra meghagytam, elöl a HY/RD teljesít, nem mondom, hogy nem lehetne jobb, monti után hiányzik a tartalék. Nekem Rival karok vannak a koson.
Valami kevesebbet húzó karral akár tuti is lehetne, a minimum beállítással elég atom volt egyenes kormányon is a BB7 SD7 karral.
Régen a bowdenhúzás is jobb volt.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
Ha koskormányhoz lesz, akkor szerintem inkább a Road, csak nagyon utána kell menni, milyen fékkarral rakod össze. Utólag gondolkoztam ezen a dolgon, szerintem nem is annyira a húzási hosszokban lehet nagy különbség az országúti fékkaroknál (hisz a BB7 Road és a TRP is jó volt alsófogásból). Valójában ott lehet nagyon mellényúlni, ha a fékkar forgáspontja alacsonyan van, mert így "hood"-on fékezve - főleg ha hozzám hasonlóan kis kezed van - sokat kell(ene) nyújtózkodni az ujjakkal, hogy jó helyen, megfelelő erőkarral tudd húzni.
nem tudom ,mennyire érthető a fenti gondolatmenet...
ilyenem volt, Tiagra 4700:
trp, ezen ahogy nézem, alacsonyabban van a forgáspont, szerintem ezzel valszeg még rosszabb lett volna (nekem)
Tiagra hidraulikus, ezen - nekem úgy tűnik - magasbban van a forgáspont, itt - gondolom - számítottak arra, hogy leginkább "hood"-on fogva lesz használva:
Kisherceg módosította - 2024. június 23. - 20:33
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Elolvastam... nagyon hasznos!
Szóval akkor mtb változatot érdemes venni nem a road-ot???
A koskormányos verziónál úgy értelmeztem nem jött be annyira a Shimano fék-váltókarokkal, ha fent "hood-on" fogad, fékeztél..?
talpfa módosította - 2024. június 23. - 17:33
A Road változatban más a golyópálya, így oldották meg a rövidebb bovdenhúzást.
A BB7 változatai a felületkezelés (festés), a csavarok és a gyárilag adott betétekben térnek el, AFAIK.
Mechanikus fékből csakis BB7-et vennék. (Van, akinek a trp bejött, de szerintem gagyi cucc.)
Itt pár hsz-el visszább írtam elég sokat.
Tőled vártam az első választ. Így is lett.
Köszönöm.
Olvasok és ha kérdésem lesz, akkor ismét kérdezek.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"