arn módosította - 2018. október 19. - 20:02
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#521
Írta 2018. október 19. - 20:01

#522
Írta 2018. október 14. - 15:37

Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel.
Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen.
Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír).
Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult).
Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.
#523
Írta 2018. szeptember 25. - 21:12

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?
területileg illetékes hulladékudvar pl.
ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is
http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#524
Írta 2018. szeptember 25. - 21:02

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.
Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?
#525
Írta 2018. szeptember 13. - 14:58

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?
Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni.
#526
Írta 2018. szeptember 12. - 12:25

Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?
Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#527
Írta 2018. szeptember 12. - 11:38

#528
Írta 2018. szeptember 10. - 13:14

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.
Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.
#529
Írta 2018. szeptember 10. - 13:05

#530
Írta 2018. szeptember 10. - 12:31

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.
A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.
Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.
#531
Írta 2018. szeptember 10. - 10:42

és mi volt a hiba?
Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.
A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.
blash módosította - 2018. szeptember 10. - 10:45
#532
Írta 2018. szeptember 10. - 09:08

Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.
és mi volt a hiba?
#533
Írta 2018. szeptember 10. - 08:48

#534
Írta 2018. szeptember 10. - 07:56

Sziasztok!
A következő problémám van: Shimano hidraulikus tárcsafék, hátsó.
Lejtőzés közben szép lassan megnő a fékkar holtjátéka, magyarul pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket, hogy rendesen fogjon. Eközben az első teszi a dolgát rendesen. Utána sík rész, szépen lassan "visszakeményedik" a hátsó fék, fékkar, újra rendesen fog. Majd a következő lejtőn ismét kezdődik az egész elölről: megnő a fékkar holtjátéka hátul, pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket. Aztán síkon újra normálisan fog...
Mi lehet az oka? Folyni nem folyik semmi, 3 hónapos a rendszer, kb.800 km-t futott vegyes használatban.
Levegős lenne esetleg a rendszer? Köszi a tippeket előre is!
#535
Írta 2018. augusztus 26. - 11:16

https://www.mountain...t.1592156.2.htm
Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.
Lehet hogy erős, de az is számít milyen a rendszer amibe építik.
Az AM bringámon használok egy guide RSC-t, ami nem a legerősebb, mégis tökéletesen jó nekem, ugyanakkor nagyon hamar szétmentek a kerékcsapágyak.
Egy még erősebb fék lehet a villát is jobban nyüstöli, főleg ha nem jól adagolható.
#536
Írta 2018. augusztus 25. - 13:58

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?
szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.
Most nem tudok képet készíteni, de egy ergon markolatom volt, aminek belül van egy erős műanyag váza, így meg tudta nyomni a fékkar bilincsét.
Lehet nem emiatt volt, de az esés után tört el, ezért csak erre tudok gondolni. Megjavítom majd de amúgy is akartam súlyt csökkenteni a fékkel, újat venni gyorsabb most.
dzsonhee: MT6 jó lehet, kösz a tippet!
#537
Írta 2018. augusztus 25. - 12:33

Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?
szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.
Kisherceg módosította - 2018. augusztus 25. - 12:34
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#538
Írta 2018. augusztus 25. - 12:23

Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
magura mt6, az m785-höz képest 100gr nyereség
dzsonhee módosította - 2018. augusztus 25. - 12:25
- Atombike kedveli ezt
#539
Írta 2018. augusztus 25. - 12:13

Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
#540
Írta 2018. július 25. - 15:37

de nem is kerulnek ennyibe amugy ha ugyanez karbon lenne, nem lenne konnyebb? ha mar ez vmi csucs cucc.
arn módosította - 2018. július 25. - 15:38