Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#481
Írta 2018. szeptember 10. - 08:48
#482
Írta 2018. szeptember 10. - 07:56
Sziasztok!
A következő problémám van: Shimano hidraulikus tárcsafék, hátsó.
Lejtőzés közben szép lassan megnő a fékkar holtjátéka, magyarul pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket, hogy rendesen fogjon. Eközben az első teszi a dolgát rendesen. Utána sík rész, szépen lassan "visszakeményedik" a hátsó fék, fékkar, újra rendesen fog. Majd a következő lejtőn ismét kezdődik az egész elölről: megnő a fékkar holtjátéka hátul, pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket. Aztán síkon újra normálisan fog...
Mi lehet az oka? Folyni nem folyik semmi, 3 hónapos a rendszer, kb.800 km-t futott vegyes használatban.
Levegős lenne esetleg a rendszer? Köszi a tippeket előre is!
#483
Írta 2018. augusztus 26. - 11:16
https://www.mountain...t.1592156.2.htm
Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.
Lehet hogy erős, de az is számít milyen a rendszer amibe építik.
Az AM bringámon használok egy guide RSC-t, ami nem a legerősebb, mégis tökéletesen jó nekem, ugyanakkor nagyon hamar szétmentek a kerékcsapágyak.
Egy még erősebb fék lehet a villát is jobban nyüstöli, főleg ha nem jól adagolható.
#484
Írta 2018. augusztus 25. - 13:58
a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?
szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.
Most nem tudok képet készíteni, de egy ergon markolatom volt, aminek belül van egy erős műanyag váza, így meg tudta nyomni a fékkar bilincsét.
Lehet nem emiatt volt, de az esés után tört el, ezért csak erre tudok gondolni. Megjavítom majd de amúgy is akartam súlyt csökkenteni a fékkel, újat venni gyorsabb most.
dzsonhee: MT6 jó lehet, kösz a tippet!
#485
Írta 2018. augusztus 25. - 12:33
Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?
szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.
Kisherceg módosította - 2018. augusztus 25. - 12:34
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#486
Írta 2018. augusztus 25. - 12:23
Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
magura mt6, az m785-höz képest 100gr nyereség
dzsonhee módosította - 2018. augusztus 25. - 12:25
- Atombike kedveli ezt
#487
Írta 2018. augusztus 25. - 12:13
Sziasztok,
Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.
Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).
Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.
XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?
XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?
Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).
Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?
#488
Írta 2018. július 25. - 15:37
de nem is kerulnek ennyibe amugy ha ugyanez karbon lenne, nem lenne konnyebb? ha mar ez vmi csucs cucc.
arn módosította - 2018. július 25. - 15:38
#489
Írta 2018. július 25. - 07:57
Most néztem a trickstuff oldalát, s ez a Direttissima jól sikerült:
Ilyet sem látni shimano vagy sram fékkarokban:
https://www.mountain...t.1592156.2.htm
Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.
#490
Írta 2018. július 25. - 02:13
Most néztem a trickstuff oldalát, s ez a Direttissima jól sikerült:
Ilyet sem látni shimano vagy sram fékkarokban:
#491
Írta 2018. július 10. - 22:45
Ez mióta szentírás, hogy egy tömítőgyűrű csak szivároghat ? Mi van ha éppen szorulni kezd a hidegtől ? kb század milliméterekről lehet szó.
Ezt sem megcafolni, sem megerositeni nem tudom, de a homerseklettel eleg linearisan valtozott a problema - tehat minel hidegebb volt, annal kevesebb pumpalas eleg, epp ahogy a telo csillapitasara is hatassal van a homerseklet.
#492
Írta 2018. július 05. - 16:34
Ez mióta szentírás, hogy egy tömítőgyűrű csak szivároghat ? Mi van ha éppen szorulni kezd a hidegtől ? kb század milliméterekről lehet szó.
#493
Írta 2018. július 05. - 13:29
Ahhoz szivarognia kene, nem igy viselkednie.
nem feltétlenül. a sokszor emlegetett "régi" XT is lassult hidegben, de nem szivárgott (legalábbis a "modellfrissítés" utáni).
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#494
Írta 2018. július 05. - 12:56
Én meg úgy tudom az egyik tömítő gyűrűvel van gond, az nem bírja a hideget.
Ahhoz szivarognia kene, nem igy viselkednie.
#495
Írta 2018. július 05. - 00:03
Hidegben vandorol melegben ugy mukodik, mint a tobbi. Nekem olyba tunik, hogy az olaj viszkozitasaval fugg ossze. Telen besurusodik, es belassul a dugattyu, lassabban megy vissza, igy pumpalasnal egyre kijjebb nyomod. Ha kicsit varsz, visszaall.
Én meg úgy tudom az egyik tömítő gyűrűvel van gond, az nem bírja a hideget.
- Kisherceg kedveli ezt
#496
Írta 2018. július 04. - 20:58
hát itt (is) elég sokan írják, hogy vándorol a nyomáspont és nem szereti a hideget.
Hidegben vandorol melegben ugy mukodik, mint a tobbi. Nekem olyba tunik, hogy az olaj viszkozitasaval fugg ossze. Telen besurusodik, es belassul a dugattyu, lassabban megy vissza, igy pumpalasnal egyre kijjebb nyomod. Ha kicsit varsz, visszaall.
Kivancsi vagyok, hogy az uj legtelenitessel milyen, ha jo a megerzesem, total mindegy hogy csinalod, mert nem levegos. Egyik kollega 675osevel epp ma hasonlitottam - valoban jobbnak tunik ez az uj legtelenitos modszer, mert koppanosabb, bar kozel sem annyira, mint az r785osom.
#497
Írta 2018. június 30. - 12:49
Sziasztok!Most néztem ki magamnak ezt az M7000-es féket, mert M675-öt csak hátra már egyáltalán nem kapni.Még nem olvastam utána, van vele valami baj?Egy alap tektro féket váltana.
hát itt (is) elég sokan írják, hogy vándorol a nyomáspont és nem szereti a hideget.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#498
Írta 2018. június 30. - 12:05
#499
Írta 2018. június 13. - 14:01
Sram Guide R fékhez próbálta már valaki a piros EBC fékbetétet?
Nyüglődtem a télen EBC vásárlásán,- a nyamvadt TRP fékemhez kellett valami rendes betét. Végül full szinter Nokeproof-ot vettem, az ára miatt. Nem bántam meg.
http://nukeproof.com...cts/brake-pads/