shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
Cxen most is van erdekes modon annak semmi baja...
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Én is úgy csináltam ahogy ebben az első videóban, nekem jó lett mind a 2 fék. Az átfolyatásos 2. videót én nem is értem....
Szerintem a legelején kell berakni a dugattyúkat távtartó sárga valamit, végigcsinálni a műveleteket.
Azt még megteheted, hogy rátöltesz olajat. Ezt már többször csináltuk haverokkal, jó lett. Egyszerűen vízszintesbe állítod a kart, kinyitod a kis csavart és megnézed, látsz-e olajat. Ha nem, csepegtetsz bele, amíg meg nem telik a csavarmenetig. Lehet hogy csak egyszerűen valahogy kicsit kevesebb. Itt néha szinte cseppekről beszélünk de ez nagyon be tud kavarni, pl a kar beeséséhez bőven elég lehet. Pl haver vadi új bringáján is gyárilag kicsit kevés volt az olaj, néhány csepp még abba is kellett.
Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
A dugattyút akkor nyomd vissza, mikor a fékkarra rácsavarod a tölcsért vagy fecskendőt. Szóval mikor fent nyitva van a rendszer. Ha továbbra is levegős, akkor a legjobb, ha leszereled a vázról a féket, s minél egyenesebb fékcsővel próbálod meg a légtelenítést. Ilyenkor szopás a rejtett bovdenvezetés. Meg ahogy zeezoltano is írta, kocogtasd meg mindenhol a féknyerget, csövet, kart. Például egy közepes csavarhúzó műanyag nyelével. Ha ezután is beesik a fékkar, akkor nézd meg a dugattyúkat. Kell hozzá egy T30-as torx- és egy négyes imbuszkulcs. De ennek tényleg csak akkor állj neki, ha az újabb légtelenítés után is levegős.
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
Legalább 2x 3x és közben kocogtasd is egészen addig amíg teljesen tiszta lesz az olaj, és egy darab buborékot sem tudsz már produkálni az olajból.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-t mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam: youtube.com/watch?v=9ZYmW8i8TWQ
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Nezd meg, hogy nem szivarog-e valahol a fekfolyadek. Folyhat akar valahol a fekkarnal, ekkor leginkabb a fekcsore rahuzott gumibizbasznal gyulik ossze az olaj, de elrepedhetett a fekcso is, ha ugy pattant ra egy ko, de a keramia dugattyu is eltorhetett. Utobbiban az a szopas, hogy alig latni. Azert ne ess rogton neki a feknyereg szetszedesenek, bar egyaltalan nem bonyi dolog. Leginkabb ne a shimano altal ajanlott, feknyereg legtelenitocsavar nyitogatos, fekkar huzogatos modszert kovesd, mint amit a Performance Bikes-os videoban mutatnak. Mongyuk sohasem ertettem, hogy az mitol lenne jo. Probald ezalapjan a legtelenitest:
The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22. Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike.
Ket-harom oldallal korabban mar volt linkelve parszor.
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
jah igen... hidegben ugyanugy felkemenyedik pumpalasnal az m8000, mint elotte. legtelenitheted ezt akarhogy.
de erdekes, ha folyamatosan huzod akkor nem. nem eletszeru hasznalat a pumpalas, de akkoris messze van a tokeletestol, plane, hogy az elodje nem csinalta.
Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen).