Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#4641
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,271 posts

Tehát egy áron M486, vagy M575? [bocs a dupla hsz-ért, de szerintem sokaknak egyértelmû ez a kérdés, csak átsiklottak felette]


pedig az 575 kurva jó fék.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4642
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Nem sok tapasztalatom van olajos tárcsafékkel, de hogy 765-ös XT féknél nem folyik ki, az biztos. Szerintem a többinél sem.


SLX-ról lenne szó,ennél kifolyik?

#4643
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 posts

Shimano M486 (Alivio, szérián kívüli), vagy M575 (Deore, szérián kívüli)? Egy áron lenne, gondolom, hogy a Deore jobb, de a vélemények nagyon lehúzták az 575-t. Testbike-n, Bikeradaron is. A 486-ról viszont jókat írnak. Az miért van?


Tehát egy áron M486, vagy M575? [bocs a dupla hsz-ért, de szerintem sokaknak egyértelmû ez a kérdés, csak átsiklottak felette]

#4644
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
sok új shimano betéten eleve le van reszelve a pofa széle...
a "darálást" pedig tényleg a túl puha betét okozza, fõleg ott figyelhetõ meg, ahol aftermarket betétet használ a delikvens, vagy csak simán más féktárcsát, nem oylat ami ahhoz a féknyereghez való
(nekem pl többféle BBB is "darált")

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4645
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

használj nehéz felnit :D ezen jót nevettem :)

Egyébként van benne sok igazság, bár a pofa éleinek lereszelése nem tudom jó ötlet-e...


szerintem az a V fékes nyikorgásos gyakorlatból jött. Ott is kicsit V alakba kellett állítani a fékpofákat, hogy ne a sarok érjen élõsszõr hozzá.

#4646
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Ha nem állítva szállítom a bringámat amin hidraulikus tárcsafék van,belevegõsödhet?Még egy kérdés.Ha szétbontom a fékcsövet a fékkarnál akkor kifolyik a tartályból az olaj?Elõre is köszönöm a válaszokat.


elméletileg nem levegõsödhet fel. igen ki fog folyni az olaj.


Nem sok tapasztalatom van olajos tárcsafékkel, de hogy 765-ös XT féknél nem folyik ki, az biztos. Szerintem a többinél sem.
Failure is always an option.

#4647
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
használj nehéz felnit :D ezen jót nevettem :)

Egyébként van benne sok igazság, bár a pofa éleinek lereszelése nem tudom jó ötlet-e...

#4648
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

jok ezek a magura tippek, csak fele baromsag


szerintem õk is csak tapogatóznak és megosztották az eddig tapasztalatokat, de szerintem azért mind alátámasztható észérvvel, szóval nem légbõl kapott baromságok . Talán csak az eredeti pofát kérdõjelezném meg, de nekik ugye ezt kell mondani... Meg amúgy is 2004-es az iromány azóta valószínû még több a tapasztalat....

#4649
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

Ha nem állítva szállítom a bringámat amin hidraulikus tárcsafék van,belevegõsödhet?Még egy kérdés.Ha szétbontom a fékcsövet a fékkarnál akkor kifolyik a tartályból az olaj?Elõre is köszönöm a válaszokat.


elméletileg nem levegõsödhet fel. igen ki fog folyni az olaj.

#4650
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Ha nem állítva szállítom a bringámat amin hidraulikus tárcsafék van,belevegõsödhet?Még egy kérdés.Ha szétbontom a fékcsövet a fékkarnál akkor kifolyik a tartályból az olaj?Elõre is köszönöm a válaszokat.

#4651
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
jok ezek a magura tippek, csak fele baromsag
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4652
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!

amugy szereltem ma de sajnos ahhoz a részéhez még nem jutottam. Fékkart és fékcsövet kellett cserélnem. Tesztelni még nem volt idõm bár nem hiszem, hogy ez a két dolog befolyással lenne a rezgésre. Bár találtam egy fórumot ott valakinek az volt a megoldás???, hogy a fékcsövet kábelkötözõvel rögzítette és eléggé meghúzta... Kevésbé tûnik ésszerûnek, de kinek a pap kinek a papné... Na majd jelentkezem, ha haladt az ügy valamerre. Nekem amúgy a lánya inkább :) csak találjam meg...

#4653
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Szia!

Abben lehet valami,hogy valami ferde (csak nem tudom mi?),de a tárcsa-betét rossz párosítással annyira nem értenék egyet,mert xt fék,gyári xt betét,xt tárcsa párosítással használom.
Ennél jobb párosítást...?


A tárcsa-betét a darálást okozza. A sikítást is okozhatja, de az nem jellemzõ.
Egyébként a hayes darál a saját tárcsájával és a gyári puha betétjével.

Mi ferde? Konzol bármely része, adapter, csavar, féknyereg, agy, papucs.


A sebesség mindent megold.

 


#4654
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!


csak most csak neked :)
1, a felfogató szem a vázon mindig festék mentes legyen. ha nem az meg kell kézi maróval marni.
2, féket mindig be kell fékezni ez a 10-20x kb 30km/h rol lefékezést jelent
3, tiszta legyen a tárcsa és a pofa (takarításhoz meleg mosogatós vizet ajánl)
3, a gyors-szár mindig a féktesttel ellentétes oldalon legyen
4, kerék küllõk meg legyenek normálisan húzva (szerintük 50%-ban ez a hiba)
5, a csavar fej alá egy vastag alátétet érdemes rakni (karbon vázaknál szerintük igen hatékony) /ezt igen jó ötletnek tartom, ki is fogom próbálni/
6, csak eredeti betétet használj..
6, reszelõvel reszeld le a pofa fékezõ felületének éleit
8, használj nehéz felnit
9, nedves környezetben nincs mit csinálni...

a számozást nem én csesztem el, hanem csak konzekvensen követtem.

#4655
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

nem ennyire egyszerû, vagy tényleg sok mindentõl kell eltekinteni.
Magura pl konkrét tanácsokat ad: http://www.magura.co...s_d231f9_11.pdf
mivel nálam is jelentkezett így utána olvastam és sajnos azt kell mondanom nem ilyen egyszerû...


Szia!

Huh,nekem ez a leírás sajnos nem mond semmit... remélem,hogy te ebbõl tudsz majd meríteni 1-2 jótanácsot,s remélem hogy meg is osztod majd velem/velünk!
Köszi elõre is!

#4656
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 posts

Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


nem ennyire egyszerû, vagy tényleg sok mindentõl kell eltekinteni.
Magura pl konkrét tanácsokat ad: http://www.magura.co...s_d231f9_11.pdf
mivel nálam is jelentkezett így utána olvastam és sajnos azt kell mondanom nem ilyen egyszerû...

#4657
rain91

rain91

    vendég

  • fórumtag
  • 104 posts
Shimano M486 (Alivio, szérián kívüli), vagy M575 (Deore, szérián kívüli)? Egy áron lenne, gondolom, hogy a Deore jobb, de a vélemények nagyon lehúzták az 575-t. Testbike-n, Bikeradaron is. A 486-ról viszont jókat írnak. Az miért van?

#4658
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


Szia!

Abben lehet valami,hogy valami ferde (csak nem tudom mi?),de a tárcsa-betét rossz párosítással annyira nem értenék egyet,mert xt fék,gyári xt betét,xt tárcsa párosítással használom.
Ennél jobb párosítást...?

#4659
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ha eltekintünk a repedéstõl, töréstõl, stb, akkor a problémát biztos az okozza, hogy valami ferde.

Írt itt valaki a darálásról, bugyborékolásról meg hasonló dolgokról. Azt általában a tárcsa betét rossz párosítás okozza. A puha betét ráfog a tárcsára, hirtelen lassítja, de jön a lyuk a tárcsán és tovább engedi. Rugalmas telóknál ez kellemetlen érzést okoz, mert rángatja a bringa elejét.


A sebesség mindent megold.

 


#4660
Howkeddlee

Howkeddlee

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

hali még nem volt idõm rá, de ma szerelek szóval hátha holnap lesz már pár tapasztalattal több..


Szia!

Ok,megköszönöm... Ma kipróbáltam azt is,hogy megcseréltem az elsõfékkel a betéteket,változás nem volt. Alátéteket is tettem a féknyerek alá,úgy is kipróbáltam,semmi változás,a fémes hang és rezonálás ugyanúgy megmaradt.
Már tényleg az lesz a gond szerintem,hogy a 180as tárcsa nagy hátra. :(