Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18543 hozzászólás a témában

#4601
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
canyonek mar a bikeradart is lefizettek? :D az ilyen tesztek ugyis kb arra jok, hogy megallapitsd, hogy milyen a cucc uj koraban. meg kell nezni ezt, meg par tartos tesztet, es akkor kb lehet tudni, hogy mire szamithatsz. nem egy autonal volt, hogy agyonhalmoztak dijakkal, aztan a userek meg utaltak, mint a sz*rt... viszont a kis "szurke egeret" meg szeretik.

amugy nem eletszeru helyzetekben kellene tesztelni? a benchmarkok csak annyit mutatnak meg, hogy az adott cucc hogy teljesit abban az adott tesztben. az ilyen teszteket meg standarizalni sem nagyon erdemes, mert akkor a gyartok direkt a tesztkorulmenyekre fejlesztik a termeket.

#4602
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Szevasztok!
775ös xt tárcsafékhez,milyen (fél)fémes fékbetétet javasoltok,ami olcsóbb kicsit mint a shimano,és esetleg ugyanolyan jó,vagy még jobb is mint a shimano? (xc és finomabb fr felhasználáshoz.)
Ezeket néztem ki: Alligator BP018, BBB BBS-54S DiscStop, a2Z AZ-630S
Köszi szépen!


Tud valaki ebben segíteni nekem? még õ lenne a kiszemeltek mellé: Alligator CSP018
Örök hála a segítõknek!

#4603
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.270 hozzászólás

A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.


meg a specit is nyugodtan :)

on
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4604
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
Te valószínû, hogy Shimanot forgalamzol. Mint irtam semmi gondom vele, nekem is az van.
Még tovább gondoltam, ha elárulod akkor max. jót teszel a másik két cégnek, ugyanis:
egy dolgoban hozták ki gyöztesnek az XTR-t. a hõálló képességében, de könyörgöm ki fog 20x 90mp át folyamatosan húzni egy féket teljes terhelés melett úgy, hogy közte 2mp-re engedi el...
és hogy miért csinálnál reklámot azzal hogy elárulod:
-az X tesztalany 185-ös tárcsával jobb lassulást hoz mint az XTR 203-as tárcsával.
-az Y 203-as tárcsával lassulás szempontjából majdnem a teszt legjobbja és az egyik legkevesebb mozgató erõt igényli
Marad a M810 azt viszont nyugodtan vegyétek :) mert az jó.

Ettõl független nem veszekedni meg szítani akarok hanem csak egy dolgot megvitatni. Peace

#4605
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

el tudom mondani, hogy melyik az X és melyik az Y márka, ha nagyon érdekelne.
de egyrészt senki nem hinné el, másrészt meg az én számból az üzletrontásnak is megfelelne.

másik megjegyés:
a bike magazin labor tesztjén nem volt megfelelõ hûtés, márpedig az a tesztkörülmény nehezen fordul elõ, hogy mész lefelé, és nem hûti a fékedet a menetszél. ilyen körülmények közt mindenhez csak idõ kell, és megadja magát.

az elõzõ generációs xtr-t ugyanigy tette tönkre a bike magazin, és mégis rettentõ sikeres fék lett, és soha, senki nem találkozott azzal a hibával, amit õk kitaláltak. (levált a fékbetét a fémlemezrõl)

nem vagyok teljesen biztos abban, hogy elfogulatlan teszteket végeznek.

(lásd: mindig schwalbe gumi nyer, bármi van. tudom, hogy k*rvajók, hiszen mi áruljuk na de ennyire?)


tippelhetek? X: Avid gondolom XX (Avidéknál terjedt el a 185-ös tárcsa, de javíts ki ha nem)
Y: Formula R1
de ezek csak tippek. Amúgy el is mondhatod, de legalább azt, hogy honnan tudod.
Tesztmérnök voltam egy fékgyártónál így van némi fogalmam a mérésekrõl és a kiértékelésekrõl.
A hûtés nekem is kérdéses volt, de a másik cikk sem írja sehol, hogy hûtöttek-e és hogy hogyan. Addig mondjuk a BM-nal legalább a videon egy ventilátor feltûnik. Viszont ha feltesszük, hogy minden tesztelt féket azonos körülmények között teszteltek akkor is egy megadta magát a többi nem...
Sokkal érdekesebb szerintem a többi mérési eredmény amirõl nem sokat irnak. Szükséges fékhúzási erõ egy adott lassulási érték eléréséhez vagy pedig, a maximális lassulási érték. Ezek közül egyikben sem jeleskedik az XTR...
Ettõl függetlenül én is Shimanoval megyek és szerintem marad is egy darabig.
A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.

#4606
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Én clarks.ot vettem CRC.rõl, igaz szinterest.....hétvégén mondok véleményt, még csak az udvaron ment.

Ha 4 párat rendels már olcsóbb....valami 1800 volt forintban.

#4607
Revoke

Revoke

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Szevasztok!
775ös xt tárcsafékhez,milyen (fél)fémes fékbetétet javasoltok,ami olcsóbb kicsit mint a shimano,és esetleg ugyanolyan jó,vagy még jobb is mint a shimano? (xc és finomabb fr felhasználáshoz.)
Ezeket néztem ki: Alligator BP018, BBB BBS-54S DiscStop, a2Z AZ-630S
Köszi szépen!

#4608
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.270 hozzászólás

te azért nem vennél, mert nincs rá pénzed! :P :D ;)


lesz az még máshogy, de akkor se vennék...:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4609
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

off

egyszer már nyert conti is :)

on

amúgy qrvára (kb gusztustalanul) elfogultak, szal én nem a bike teszt miatt nem vennék xtr féket :)

te azért nem vennél, mert nincs rá pénzed! :P :D ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4610
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.270 hozzászólás
off

egyszer már nyert conti is :)

on

amúgy qrvára (kb gusztustalanul) elfogultak, szal én nem a bike teszt miatt nem vennék xtr féket :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4611
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Most elolvastam a linkelt teszteket mégegyszer és szégyellje magát a velotech. baromi nagy ködösítés a tesztjük. nem arról van szó szívesen dolgoznék ott, de a teszt elérhetõ része XTR reklám szagú...

el tudom mondani, hogy melyik az X és melyik az Y márka, ha nagyon érdekelne.
de egyrészt senki nem hinné el, másrészt meg az én számból az üzletrontásnak is megfelelne.

másik megjegyés:
a bike magazin labor tesztjén nem volt megfelelõ hûtés, márpedig az a tesztkörülmény nehezen fordul elõ, hogy mész lefelé, és nem hûti a fékedet a menetszél. ilyen körülmények közt mindenhez csak idõ kell, és megadja magát.

az elõzõ generációs xtr-t ugyanigy tette tönkre a bike magazin, és mégis rettentõ sikeres fék lett, és soha, senki nem találkozott azzal a hibával, amit õk kitaláltak. (levált a fékbetét a fémlemezrõl)

nem vagyok teljesen biztos abban, hogy elfogulatlan teszteket végeznek.

(lásd: mindig schwalbe gumi nyer, bármi van. tudom, hogy k*rvajók, hiszen mi áruljuk na de ennyire?)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4612
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hat akkor a shimano pedig rohadjon meg. pfujj pfujj.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4613
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás
Most elolvastam a linkelt teszteket mégegyszer és szégyellje magát a velotech. baromi nagy ködösítés a tesztjük. nem arról van szó szívesen dolgoznék ott, de a teszt elérhetõ része XTR reklám szagú...

#4614
radnaib

radnaib

    vendég

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

VeloTech teszt tripla DIN+ standard szerint
érdekes, hogy semelyik másik tesztben nem ment tönkre az xtr, még ebben a linkelt, teljesen független tesztben sem.
mindent tönkre lehet tenni, ha az a célja valakinek....
szóval érdekes a véleményed, miszerint "ne vegyél ilyet, mert nem jó" annak ellenére, hogy nem használtad. igazi megbízható véleménynek tûnik a számomra! legközelebb azt hiszem másban is fogok véleményt kérni tõled!


Nyugodtan, szívesen segíteni fogok, ha tudok. Kérlek linkelj még pár komoly tesztet. Igen a Veloteches cikket is ismerem, Shimano buszkelkedik veluk a honlapjukon. Ezert kicsit büdös nekem. Nem mintha nem hinném el csak furcsa, hogy egy olyan tesztelõ ujság mint a BM tönkre tudta vágni, egy pont olyan körülmények között aminek a többi tesztalany megfelelt. A DIN-t meg nem hiszem, hogy pl DH-sokra irták volna, hanem a hétköznapi felhasználásra, de ha hozzáférek igérem belenézek mert tényleg érdekel. Amugy a legutolsó DIN 14766 ami az MTB-vel foglalkozik 2006-os... Láttál már F1-es autora irt DIN-t? ezektõl függetlenül mzoli10 a jó barátom és az õ froclizásának szántam, de én tényleg nem vennék ilyet. ;) peace

#4615
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

mzoli10 mzoli10 :) XTR alu magon kétoldalt acél felület: ICE-Tec néven fut. De te ne vegyél ilyet mert nem jó. Kiolvad az alu mag... lásd kép jobb alul: Scheibenbremsen: Ausfälle beim Test

VeloTech teszt tripla DIN+ standard szerint
érdekes, hogy semelyik másik tesztben nem ment tönkre az xtr, még ebben a linkelt, teljesen független tesztben sem.
mindent tönkre lehet tenni, ha az a célja valakinek....
szóval érdekes a véleményed, miszerint "ne vegyél ilyet, mert nem jó" annak ellenére, hogy nem használtad. igazi megbízható véleménynek tûnik a számomra! legközelebb azt hiszem másban is fogok véleményt kérni tõled!

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4616
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A korábban linkelt oldalon ez szerepel: "The Discs are designed for drivers with weight under 80 kg. Competition use only."
Szóval tartós használat kizárva :)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4617
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás

mzoli10 mzoli10 :) XTR alu magon kétoldalt acél felület: ICE-Tec néven fut. De te ne vegyél ilyet mert nem jó. Kiolvad az alu mag... lásd kép jobb alul: Scheibenbremsen: Ausfälle beim Test

Még jó, hogy ilyen kurv@ drága és meg sem fordult a fejemben, hogy vegyek. Ellenben felmerül a kérdés, hogy a bevonatolt alu tárcsák akkor nem lágyulnak ki?

#4618
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nalam tuti az egyik utolso dolog lenne, amihez hozzanyulnek sulycsokkentes gyanant...

#4619
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy az alu magra hogy dolgozták rá az acél borítást. Próbáltam találgatni, az ultrahangos hegesztésen kívül nem jutott jobb az eszembe, de azt meg nehezen megvalósíthatónak gondolom egy egy ilyen bonyolult felületen.
Szerintem a legnagyobb bukta ebben az, hogy a két fémnek nagyon eltérõ a hõtágulási együtthatója...2-300 foknál azért az már komoly.


Alut meg acélt nemigen heggesztenek össze szerintem....valószínûleg ragasztják, de itt nem is azzal lehet baj, hogy a ragasztó nem bírja, hanem az alu. Azért egy hosszabb lejtõn megjelennek a tárcsán a futtatási színek (elkékül), az meg azért már párszáz fok bõven van, szerintem simán el lehet érni 4-500°C-t, talán többet is, ott meg már az alu kilágyul.

#4620
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Itt egy kevéssé ismert svéd tuningcég, az Innolite: õk gyártanak alu féktárcsát valami kerámiás bevonattal. A súlyhatárba még bele is férek bõven :) bringástól együtt is. A felnijeik is igen jó súlyban vannak, de az áruk iszonyatos. Ha ez ennyire képlékeny téma, akkor legyen 60grammal nehezebb a gép, de ne szálljon el a fék..

Innolite Design
11:38:11 IM 2012