Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4601
Írta 2011. április 12. - 10:45
amugy nem eletszeru helyzetekben kellene tesztelni? a benchmarkok csak annyit mutatnak meg, hogy az adott cucc hogy teljesit abban az adott tesztben. az ilyen teszteket meg standarizalni sem nagyon erdemes, mert akkor a gyartok direkt a tesztkorulmenyekre fejlesztik a termeket.
#4602
Írta 2011. április 12. - 10:45
Szevasztok!
775ös xt tárcsafékhez,milyen (fél)fémes fékbetétet javasoltok,ami olcsóbb kicsit mint a shimano,és esetleg ugyanolyan jó,vagy még jobb is mint a shimano? (xc és finomabb fr felhasználáshoz.)
Ezeket néztem ki: Alligator BP018, BBB BBS-54S DiscStop, a2Z AZ-630S
Köszi szépen!
Tud valaki ebben segíteni nekem? még õ lenne a kiszemeltek mellé: Alligator CSP018
Örök hála a segítõknek!
#4603
Írta 2011. április 12. - 10:25
A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.
meg a specit is nyugodtan
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4604
Írta 2011. április 12. - 10:11
Még tovább gondoltam, ha elárulod akkor max. jót teszel a másik két cégnek, ugyanis:
egy dolgoban hozták ki gyöztesnek az XTR-t. a hõálló képességében, de könyörgöm ki fog 20x 90mp át folyamatosan húzni egy féket teljes terhelés melett úgy, hogy közte 2mp-re engedi el...
és hogy miért csinálnál reklámot azzal hogy elárulod:
-az X tesztalany 185-ös tárcsával jobb lassulást hoz mint az XTR 203-as tárcsával.
-az Y 203-as tárcsával lassulás szempontjából majdnem a teszt legjobbja és az egyik legkevesebb mozgató erõt igényli
Marad a M810 azt viszont nyugodtan vegyétek mert az jó.
Ettõl független nem veszekedni meg szítani akarok hanem csak egy dolgot megvitatni. Peace
#4605
Írta 2011. április 12. - 09:37
el tudom mondani, hogy melyik az X és melyik az Y márka, ha nagyon érdekelne.
de egyrészt senki nem hinné el, másrészt meg az én számból az üzletrontásnak is megfelelne.
másik megjegyés:
a bike magazin labor tesztjén nem volt megfelelõ hûtés, márpedig az a tesztkörülmény nehezen fordul elõ, hogy mész lefelé, és nem hûti a fékedet a menetszél. ilyen körülmények közt mindenhez csak idõ kell, és megadja magát.
az elõzõ generációs xtr-t ugyanigy tette tönkre a bike magazin, és mégis rettentõ sikeres fék lett, és soha, senki nem találkozott azzal a hibával, amit õk kitaláltak. (levált a fékbetét a fémlemezrõl)
nem vagyok teljesen biztos abban, hogy elfogulatlan teszteket végeznek.
(lásd: mindig schwalbe gumi nyer, bármi van. tudom, hogy k*rvajók, hiszen mi áruljuk na de ennyire?)
tippelhetek? X: Avid gondolom XX (Avidéknál terjedt el a 185-ös tárcsa, de javíts ki ha nem)
Y: Formula R1
de ezek csak tippek. Amúgy el is mondhatod, de legalább azt, hogy honnan tudod.
Tesztmérnök voltam egy fékgyártónál így van némi fogalmam a mérésekrõl és a kiértékelésekrõl.
A hûtés nekem is kérdéses volt, de a másik cikk sem írja sehol, hogy hûtöttek-e és hogy hogyan. Addig mondjuk a BM-nal legalább a videon egy ventilátor feltûnik. Viszont ha feltesszük, hogy minden tesztelt féket azonos körülmények között teszteltek akkor is egy megadta magát a többi nem...
Sokkal érdekesebb szerintem a többi mérési eredmény amirõl nem sokat irnak. Szükséges fékhúzási erõ egy adott lassulási érték eléréséhez vagy pedig, a maximális lassulási érték. Ezek közül egyikben sem jeleskedik az XTR...
Ettõl függetlenül én is Shimanoval megyek és szerintem marad is egy darabig.
A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.
#4606
Írta 2011. április 12. - 05:53
Ha 4 párat rendels már olcsóbb....valami 1800 volt forintban.
#4607
Írta 2011. április 12. - 04:28
775ös xt tárcsafékhez,milyen (fél)fémes fékbetétet javasoltok,ami olcsóbb kicsit mint a shimano,és esetleg ugyanolyan jó,vagy még jobb is mint a shimano? (xc és finomabb fr felhasználáshoz.)
Ezeket néztem ki: Alligator BP018, BBB BBS-54S DiscStop, a2Z AZ-630S
Köszi szépen!
#4608
Írta 2011. április 11. - 23:19
te azért nem vennél, mert nincs rá pénzed!
lesz az még máshogy, de akkor se vennék...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4609
Írta 2011. április 11. - 23:14
te azért nem vennél, mert nincs rá pénzed!off
egyszer már nyert conti is
on
amúgy qrvára (kb gusztustalanul) elfogultak, szal én nem a bike teszt miatt nem vennék xtr féket
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4610
Írta 2011. április 11. - 23:12
egyszer már nyert conti is
on
amúgy qrvára (kb gusztustalanul) elfogultak, szal én nem a bike teszt miatt nem vennék xtr féket
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4611
Írta 2011. április 11. - 23:07
el tudom mondani, hogy melyik az X és melyik az Y márka, ha nagyon érdekelne.Most elolvastam a linkelt teszteket mégegyszer és szégyellje magát a velotech. baromi nagy ködösítés a tesztjük. nem arról van szó szívesen dolgoznék ott, de a teszt elérhetõ része XTR reklám szagú...
de egyrészt senki nem hinné el, másrészt meg az én számból az üzletrontásnak is megfelelne.
másik megjegyés:
a bike magazin labor tesztjén nem volt megfelelõ hûtés, márpedig az a tesztkörülmény nehezen fordul elõ, hogy mész lefelé, és nem hûti a fékedet a menetszél. ilyen körülmények közt mindenhez csak idõ kell, és megadja magát.
az elõzõ generációs xtr-t ugyanigy tette tönkre a bike magazin, és mégis rettentõ sikeres fék lett, és soha, senki nem találkozott azzal a hibával, amit õk kitaláltak. (levált a fékbetét a fémlemezrõl)
nem vagyok teljesen biztos abban, hogy elfogulatlan teszteket végeznek.
(lásd: mindig schwalbe gumi nyer, bármi van. tudom, hogy k*rvajók, hiszen mi áruljuk na de ennyire?)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4612
Írta 2011. április 11. - 22:31
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4613
Írta 2011. április 11. - 21:02
#4614
Írta 2011. április 11. - 20:11
VeloTech teszt tripla DIN+ standard szerint
érdekes, hogy semelyik másik tesztben nem ment tönkre az xtr, még ebben a linkelt, teljesen független tesztben sem.
mindent tönkre lehet tenni, ha az a célja valakinek....
szóval érdekes a véleményed, miszerint "ne vegyél ilyet, mert nem jó" annak ellenére, hogy nem használtad. igazi megbízható véleménynek tûnik a számomra! legközelebb azt hiszem másban is fogok véleményt kérni tõled!
Nyugodtan, szívesen segíteni fogok, ha tudok. Kérlek linkelj még pár komoly tesztet. Igen a Veloteches cikket is ismerem, Shimano buszkelkedik veluk a honlapjukon. Ezert kicsit büdös nekem. Nem mintha nem hinném el csak furcsa, hogy egy olyan tesztelõ ujság mint a BM tönkre tudta vágni, egy pont olyan körülmények között aminek a többi tesztalany megfelelt. A DIN-t meg nem hiszem, hogy pl DH-sokra irták volna, hanem a hétköznapi felhasználásra, de ha hozzáférek igérem belenézek mert tényleg érdekel. Amugy a legutolsó DIN 14766 ami az MTB-vel foglalkozik 2006-os... Láttál már F1-es autora irt DIN-t? ezektõl függetlenül mzoli10 a jó barátom és az õ froclizásának szántam, de én tényleg nem vennék ilyet. peace
#4615
Írta 2011. április 11. - 19:51
VeloTech teszt tripla DIN+ standard szerintmzoli10 mzoli10 XTR alu magon kétoldalt acél felület: ICE-Tec néven fut. De te ne vegyél ilyet mert nem jó. Kiolvad az alu mag... lásd kép jobb alul: Scheibenbremsen: Ausfälle beim Test
érdekes, hogy semelyik másik tesztben nem ment tönkre az xtr, még ebben a linkelt, teljesen független tesztben sem.
mindent tönkre lehet tenni, ha az a célja valakinek....
szóval érdekes a véleményed, miszerint "ne vegyél ilyet, mert nem jó" annak ellenére, hogy nem használtad. igazi megbízható véleménynek tûnik a számomra! legközelebb azt hiszem másban is fogok véleményt kérni tõled!
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4616
Írta 2011. április 11. - 14:56
Szóval tartós használat kizárva
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#4617
Írta 2011. április 11. - 09:58
Még jó, hogy ilyen kurv@ drága és meg sem fordult a fejemben, hogy vegyek. Ellenben felmerül a kérdés, hogy a bevonatolt alu tárcsák akkor nem lágyulnak ki?mzoli10 mzoli10 XTR alu magon kétoldalt acél felület: ICE-Tec néven fut. De te ne vegyél ilyet mert nem jó. Kiolvad az alu mag... lásd kép jobb alul: Scheibenbremsen: Ausfälle beim Test
#4618
Írta 2011. április 11. - 07:45
#4619
Írta 2011. április 10. - 09:36
Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy az alu magra hogy dolgozták rá az acél borítást. Próbáltam találgatni, az ultrahangos hegesztésen kívül nem jutott jobb az eszembe, de azt meg nehezen megvalósíthatónak gondolom egy egy ilyen bonyolult felületen.
Szerintem a legnagyobb bukta ebben az, hogy a két fémnek nagyon eltérõ a hõtágulási együtthatója...2-300 foknál azért az már komoly.
Alut meg acélt nemigen heggesztenek össze szerintem....valószínûleg ragasztják, de itt nem is azzal lehet baj, hogy a ragasztó nem bírja, hanem az alu. Azért egy hosszabb lejtõn megjelennek a tárcsán a futtatási színek (elkékül), az meg azért már párszáz fok bõven van, szerintem simán el lehet érni 4-500°C-t, talán többet is, ott meg már az alu kilágyul.
#4620
Írta 2011. április 10. - 09:23
Innolite Design