
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4601
Írta 2011. április 12. - 20:52


#4602
Írta 2011. április 12. - 20:45

Nekem igaz XT van de az M06-al rémesen nyikorgott és nincs fékerõ bekopottan sem,most vettem bele A01S-et második fékezésnél csöndesen és brutális erõvel fogott amit a fémesrõl nem tudok elmondani.Esetleg fontos,hogy alubakos XT tárcsával.
Üdv,Péter
#4603
Írta 2011. április 12. - 20:45

SLX gyáriját használtam az jó volt. Ha nálatok is jó volt akkor miért nem tartjátok meg? Én csak egy régi tesztet találtam (2005) de ott pont ott van az M06 és az M07.
M06-rol azt irja hogy:
+ nagyon jó fékerõ vizesen 430N
+ jó fékerõ szárazon 387N
+ relatív keveset kopik (4,4% volt az adott tesztben)
- nagyon nyikorgott nekik fékezésnél
M07-rõl azt irja, hogy:
- majdnem fele fékerõ vizesen (M06-al összehasonlítva) 267N
+ szárazon jobb fékerõ mint az M06 415N
- borzalmasan kopik 39% !!!
Ezek után mindenki döntse el mi a fontos neki.
Érdekes ez a teszt,mert szlaller kolléga pont erre az m06-ra írta,hogy a gyári betéteknél gyengébben muzsikált... pedig az M06 - M07 jóval jobb betét,mint sima gyári... (de aztán lehet én tévedek...)
#4604
Írta 2011. április 12. - 20:38

Kíváncsi voltam mit tud a fémes pofa a gyárihoz képest, mivel az én guglim nem találta meg ezt a tesztet:) Köszönet érte!Ha nálatok is jó volt akkor miért nem tartjátok meg?
Jó lenne látni az A01S adatait is. A teszt és a tapasztalat alapján azt mondanám az M07 tulajdonságaihoz állhat közel.
Egyébként nekem a fémes pofa sem tûnik hangosnak, rosszabbra számítottam.
Lehet jobb is így akkor hogy hátul fémes pofa van, vizes-saras-havas idõben mindig hátul éreztem jobban a fékerõ csökkenését, ott jobban összelocsogja magát a bringa.
#4605
Írta 2011. április 12. - 20:21

M06-rol azt irja hogy:
+ nagyon jó fékerõ vizesen 430N
+ jó fékerõ szárazon 387N
+ relatív keveset kopik (4,4% volt az adott tesztben)
- nagyon nyikorgott nekik fékezésnél
M07-rõl azt irja, hogy:
- majdnem fele fékerõ vizesen (M06-al összehasonlítva) 267N
+ szárazon jobb fékerõ mint az M06 415N
- borzalmasan kopik 39% !!!
Ezek után mindenki döntse el mi a fontos neki.
#4606
Írta 2011. április 12. - 19:55

203/180-as tárcsáim vannak. Engem is az érdekel hogy milyen lehet az M07. Most ugye a hátsó 50%-os A01S betétek kerültek elõre, remélem mire azok elkopnak, tudni fogom melyiket vegyem
Remélem,hogy hamarosan kapunk választ a kérdésünkre az M07-es betéttel kapcsolatban... én is próbáltam rákeresni tesztekre vagy valami összehasonlításra,de semmit nem találtam...

#4607
Írta 2011. április 12. - 19:49

203/180-as tárcsáim vannak. Engem is az érdekel hogy milyen lehet az M07. Most ugye a hátsó 50%-os A01S betétek kerültek elõre, remélem mire azok elkopnak, tudni fogom melyiket vegyemTe mekkora tárcsával használtad az M06-ost elöl illetve hátul?

#4608
Írta 2011. április 12. - 18:09

Sziasztok!
Van valamelyikõtöknek tapasztalata Shimano fékpofával kapcsolatban? A01S resin, M06 metal, M07 resin érdekelne.
SLX fékem van, XT alubakos tárcsákkal. Nagyon meg voltam elégedve a gyári A01S-es gyantás pofával de miután elöl elkopott, az M06-os fémeset vettem helyette, de olyan érzésem van hogy könnyebb nagy sebességrõl fékezve elmelegíteni, és fékerõben is alul marad a gyárihoz képest, bár eddig csak szárazon próbáltam. Most számûztem hátra, ott valószínûleg soha nem fog elkopni.
Bikemag egyik cikkében ígértek egy összehasonlító tesztet ezen pofákról, de ennek publikálására sajnos máig nem került sor.
Szóval, tapasztalat?
Nos,ez a téma engem is érdekelne... Te mekkora tárcsával használtad az M06-ost elöl illetve hátul?
Engem még az érdekelne,hogy az M07-es szinterezett fékpofa jobb-e esetleg mint az M06-os fémes? Vagy esetleg mennyivel lehet jobb az alap (A01S-nél) az M07-es?
Szóval akiknek van tapasztalata,kérem írja le nekünk a tapasztalatait. Köszönettel...
#4609
Írta 2011. április 12. - 17:15

Van valamelyikõtöknek tapasztalata Shimano fékpofával kapcsolatban? A01S resin, M06 metal, M07 resin érdekelne.
SLX fékem van, XT alubakos tárcsákkal. Nagyon meg voltam elégedve a gyári A01S-es gyantás pofával de miután elöl elkopott, az M06-os fémeset vettem helyette, de olyan érzésem van hogy könnyebb nagy sebességrõl fékezve elmelegíteni, és fékerõben is alul marad a gyárihoz képest, bár eddig csak szárazon próbáltam. Most számûztem hátra, ott valószínûleg soha nem fog elkopni.
Bikemag egyik cikkében ígértek egy összehasonlító tesztet ezen pofákról, de ennek publikálására sajnos máig nem került sor.
Szóval, tapasztalat?
#4611
Írta 2011. április 12. - 11:47

xt 775 elsõ fékhez tennék 160mm avid cs g3 tárcsát, 65kg vagyok. Jól mûködnek együtt?
köszi
#4612
Írta 2011. április 12. - 11:25

#4613
Írta 2011. április 12. - 11:03

#4614
Írta 2011. április 12. - 10:56

canyonek mar a bikeradart is lefizettek?
az ilyen tesztek ugyis kb arra jok, hogy megallapitsd, hogy milyen a cucc uj koraban. meg kell nezni ezt, meg par tartos tesztet, es akkor kb lehet tudni, hogy mire szamithatsz. nem egy autonal volt, hogy agyonhalmoztak dijakkal, aztan a userek meg utaltak, mint a sz*rt... viszont a kis "szurke egeret" meg szeretik.
amugy nem eletszeru helyzetekben kellene tesztelni? a benchmarkok csak annyit mutatnak meg, hogy az adott cucc hogy teljesit abban az adott tesztben. az ilyen teszteket meg standarizalni sem nagyon erdemes, mert akkor a gyartok direkt a tesztkorulmenyekre fejlesztik a termeket.
Egyetértek. Tartós teszt nagyon hasznos csak sajnos mire a tartosság kijön már rég 2 generációval ujabb modellek vannak. Pl : Canyon: szuper jó, szuper jó felszerelt de havernak a 4. váz törik el (kb 75kg, minden nap bringázik, elõtte triálozott tehát érzi a bringát). Garanciálisan cserélgetik ezzel nincs gond, de errõl meg senki nem akar infot kiadni... Így maradnak a Fórumok

#4615
Írta 2011. április 12. - 10:45


amugy nem eletszeru helyzetekben kellene tesztelni? a benchmarkok csak annyit mutatnak meg, hogy az adott cucc hogy teljesit abban az adott tesztben. az ilyen teszteket meg standarizalni sem nagyon erdemes, mert akkor a gyartok direkt a tesztkorulmenyekre fejlesztik a termeket.
#4616
Írta 2011. április 12. - 10:45

Szevasztok!
775ös xt tárcsafékhez,milyen (fél)fémes fékbetétet javasoltok,ami olcsóbb kicsit mint a shimano,és esetleg ugyanolyan jó,vagy még jobb is mint a shimano? (xc és finomabb fr felhasználáshoz.)
Ezeket néztem ki: Alligator BP018, BBB BBS-54S DiscStop, a2Z AZ-630S
Köszi szépen!
Tud valaki ebben segíteni nekem? még õ lenne a kiszemeltek mellé: Alligator CSP018
Örök hála a segítõknek!
#4617
Írta 2011. április 12. - 10:25

A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.
meg a specit is nyugodtan

on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4618
Írta 2011. április 12. - 10:11

Még tovább gondoltam, ha elárulod akkor max. jót teszel a másik két cégnek, ugyanis:
egy dolgoban hozták ki gyöztesnek az XTR-t. a hõálló képességében, de könyörgöm ki fog 20x 90mp át folyamatosan húzni egy féket teljes terhelés melett úgy, hogy közte 2mp-re engedi el...
és hogy miért csinálnál reklámot azzal hogy elárulod:
-az X tesztalany 185-ös tárcsával jobb lassulást hoz mint az XTR 203-as tárcsával.
-az Y 203-as tárcsával lassulás szempontjából majdnem a teszt legjobbja és az egyik legkevesebb mozgató erõt igényli
Marad a M810 azt viszont nyugodtan vegyétek

Ettõl független nem veszekedni meg szítani akarok hanem csak egy dolgot megvitatni. Peace
#4619
Írta 2011. április 12. - 09:37

el tudom mondani, hogy melyik az X és melyik az Y márka, ha nagyon érdekelne.
de egyrészt senki nem hinné el, másrészt meg az én számból az üzletrontásnak is megfelelne.
másik megjegyés:
a bike magazin labor tesztjén nem volt megfelelõ hûtés, márpedig az a tesztkörülmény nehezen fordul elõ, hogy mész lefelé, és nem hûti a fékedet a menetszél. ilyen körülmények közt mindenhez csak idõ kell, és megadja magát.
az elõzõ generációs xtr-t ugyanigy tette tönkre a bike magazin, és mégis rettentõ sikeres fék lett, és soha, senki nem találkozott azzal a hibával, amit õk kitaláltak. (levált a fékbetét a fémlemezrõl)
nem vagyok teljesen biztos abban, hogy elfogulatlan teszteket végeznek.
(lásd: mindig schwalbe gumi nyer, bármi van. tudom, hogy k*rvajók, hiszen mi áruljuk na de ennyire?)
tippelhetek? X: Avid gondolom XX (Avidéknál terjedt el a 185-ös tárcsa, de javíts ki ha nem)
Y: Formula R1
de ezek csak tippek. Amúgy el is mondhatod, de legalább azt, hogy honnan tudod.
Tesztmérnök voltam egy fékgyártónál így van némi fogalmam a mérésekrõl és a kiértékelésekrõl.
A hûtés nekem is kérdéses volt, de a másik cikk sem írja sehol, hogy hûtöttek-e és hogy hogyan. Addig mondjuk a BM-nal legalább a videon egy ventilátor feltûnik. Viszont ha feltesszük, hogy minden tesztelt féket azonos körülmények között teszteltek akkor is egy megadta magát a többi nem...
Sokkal érdekesebb szerintem a többi mérési eredmény amirõl nem sokat irnak. Szükséges fékhúzási erõ egy adott lassulási érték eléréséhez vagy pedig, a maximális lassulási érték. Ezek közül egyikben sem jeleskedik az XTR...
Ettõl függetlenül én is Shimanoval megyek és szerintem marad is egy darabig.
A Schwalbis véleménnyel egyetértek bár én ide venném Canyon-t is.
#4620
Írta 2011. április 12. - 05:53

Ha 4 párat rendels már olcsóbb....valami 1800 volt forintban.