jah felreolvastam - negy dugatyusnak. en nem csak a fekcserere gondoltam, hanem +hajtas-valtasra. ugy mar elgondoltato az uj bringa - persze lux, vagy vmi ilyesmi, htre valtani nincs ertelme.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#401
Posted 2019. June 13. - 21:03
#402
Posted 2019. June 13. - 19:58
xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).
egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.
Az első sort és mondatot kompletten nem tudom értelmezni. Mit minek az xc bringára?
Én személy szerint fázok mindig az új kerékpároktól (beállítás, irányítás csere meg hasonlók). Van egy újnak mondható tök jó vázam, 8000-es 11-es XT friss XD sorral, olyan kerekem melyet ha komplett bringán akarok látni akkor az viszonylag drága mulatság (súly, minőség, olyan amit akartam pont), nálam a kormány és a szár Syntace, a nyeregcső meg Thomson. Szóval egy 260 €-s fékcsere miatt ezt nem cserélem le mind. Régóta tekerek és kialakultak a dolgaim a kerékpárt tekintve, nem bírok olyat venni ami megfelelne. Az 1x12-re itthon meg semmi szükségem.
#403
Posted 2019. June 13. - 15:18
xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).
egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.
Nem mondom, hogy bajom van a mostani fékemmel, de én szívesen kipróbálnék olyat, ami mondjuk 50%-kal erősebb
Csak hogy legyen ott... mert ha most egyujjas, akkor 2/3 ujjas lenne
#404
Posted 2019. June 13. - 13:26
Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok .
A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett.
Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék.
Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre).
xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).
egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.
Edited by arn, 2019. June 13. - 13:27.
#405
Posted 2019. June 13. - 13:25
Csak hátha valakit érdekel.
Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni.
magyaran egyre inkabb nem eri meg valtani, max bringat
#406
Posted 2019. June 13. - 13:03
Csak hátha valakit érdekel.
Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni.
#407
Posted 2019. June 13. - 08:00
De én is ezt írtam csak rövidebben amit ZolkoW
Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre).
ON:
1.5 éve lett befűzve a fékvezetékem a Canyon vázamba a 785-ös XT fékhez.
A kérdés az, hogy maradhat a vezeték vagy cserélni kell?
https://www.bike-com...-Brakes-p28864/
https://www.bike-com...-XT-SLX-p36028/
A fenti két linken lévő között mi a különbség? 785-höz is ajánlják mindkettőt, meg a 7000-es SLX-hez (akkor a 8000-hez is jó szerintem)
A Shimano az oldalán olyat ír, hogy SMBH90SBM kell a 8100-hoz, de sok helyen az M-et lehagyják.
#409
Posted 2019. June 12. - 22:56
Az árat nem tudod kivenni a képletből.
Az ha nem is közvetlenül, de meghatároz dolgokat. A nagy gyártók nem hiszem, hogy ne tudnának hasonlóan jót, viszont nem akarnak. Nem pont így szó szerint, de ha elkezdenek menni ebbe az irányba, az exponenciálisan drágább lesz, kevesebb jön le a szalagról, több a selejt, az árszint miatt kevesebbet lehet eladni, ami miatt kevesebbet szabad gyártani, ami máris nem olyan mértékű tömeggyártás, és hopp, az már majdnem manufaktúra. Nem mintha tudnám, hogy kell féket gyártani, de forgácsolást már láttam, és olyanról is hallottam, hogy a jobb anyagok drágábbak, és azért tudnak könnyűek lenni mert kevesebb is elég oda, cserébe esetleg megmunkálni is nehezebb őket, gyakrabban kell cserélni a szerszámot.
Más területeken is látni ilyet, szerintem nem az az ok, hogy nem tudják, hogy kell, de a mindenféle velejáró nyűggel együtt nem akarják azt az utat csinálni.
És akkor ott van még az is, hogy a Trickstuffnak lehet, hogy megfelel, hogy létrehoznak egy überfaja terméket, és árulják addig, amíg veszik, 5 év múlva is, 6. évben kihoznak egy új színt. Ez tök rendben van. De a Shimano évente kihoz egy új szériát. Ha szétfaragják, hogy sehol ne legyen fölösleg, akkor már a dizájnon is alig tudnak változtatni Meg mi lesz a többi alkatrésszel? Hajtókarból, fogsorból, mindenből kell akkor ennyire tuning cucc, mert az nem járja, hogy csak a fék a penge.
Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.
A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg - van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.
Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük.
- Kisherceg likes this
#410
Posted 2019. June 12. - 17:56
Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok .
A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett.
Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék.
Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre).
#411
Posted 2019. June 12. - 12:55
Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.
A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg - van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.
Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük.
- dzsonhee likes this
#412
Posted 2019. June 12. - 12:33
Egy kis érdekesség.
Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.
Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set
Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.
Egyet nem érdek.
A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?
Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.
ötször annyi pénzért, mint amiért most árulják a gyakorlatilag bármelyik féket, valszeg bármelyik másik gyártónak is menne...
a másik, hogy minden gyártónak vannak kevésbé jól sikerült termékei....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#413
Posted 2019. June 12. - 10:48
Egy kis érdekesség.
Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.
Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set
Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.
Egyet nem érdek.
A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?
Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.
Edited by zscs, 2019. June 12. - 10:49.
- dzsonhee likes this
#414
Posted 2019. June 04. - 22:53
Akkor a havert a KGB a fékjein keresztül akarja kiírtani és megpiszkálta azt a csodás műremeket.
(vagy a felesége...??)
Ha nektek működik és szeretitek, akkor jó. Használjátok örömmel !
#415
Posted 2019. June 04. - 20:35
a fékkar, hogy egy műanyag tokban egy fém pöckön fordul, az mondjuk tényleg egy vicc a zárt csapágyazású csúcs Avidokhoz képest mozgásban, vagy ne is említsem a Trickstuff fékeket.
De ettől még nagyon is jó!
Légtelenítés... Nem mondom, hogy az EBT az Easy Bleeding Technology, inkább Elbaltázott Béna Technology, de még én, a műszaki antitálentum is 20 perc alatt lelégtelenítem jóra, nehogy már egy "hivatalos" (jaj!...) szervizes ne tudja!
#416
Posted 2019. June 04. - 19:02
Könyörgöm NE vegyetek Magurát !!! NEEEE !!
Haver 4 dugattyúsa is egy fos. (Magura MT Trail) Új bringán volt és tényleg alig használta. Újkorában is szarv volt + kb 2 hét különbséggel döglöttek meg. (a második esetben a tulaj is majdnem a fék miatt) Elvittük a Mali-ba (kiképzett szakszervíz) és ott sem dicsérték halálra úgy kb az összeset. Műanyag fékkar, fékkartest ? Micsinálsz ??? Ja, hát így könnyebb a súlyadat.
2 szerelő alig tudta légteleníteni 20 perc alatt. Gratulálok !
Köszönöm szépen én nagyon jól elvagyok az MT6-tal, unokatesóm is a neki átadott MT4-gyel
És pl zscs-nek is bevált mindkét pár MT8 pedig ő hozzám képest agyonhasználja őket.
Könnyű, bitang erős, és jól beállítható, nem fog cincogni a tárcsa stb...
785 XT-ről váltottam rá, az M8000 szart meg se említsük...
Edited by dzsonhee, 2019. June 04. - 19:03.
#417
Posted 2019. June 04. - 16:35
Könyörgöm NE vegyetek Magurát !!! NEEEE !!
Haver 4 dugattyúsa is egy fos. (Magura MT Trail) Új bringán volt és tényleg alig használta. Újkorában is szarv volt + kb 2 hét különbséggel döglöttek meg. (a második esetben a tulaj is majdnem a fék miatt) Elvittük a Mali-ba (kiképzett szakszervíz) és ott sem dicsérték halálra úgy kb az összeset. Műanyag fékkar, fékkartest ? Micsinálsz ??? Ja, hát így könnyebb a súlyadat.
2 szerelő alig tudta légteleníteni 20 perc alatt. Gratulálok !
#418
Posted 2019. June 04. - 13:22
Én is így vagyok ezzel. Bár azt hiszem a jelenlegi felszereltségnél és a Canyon CF SL váznál nem kívánok jobbat vagy fully-t, a 12-es szett meg nem hiányzik, nagyon jól vagyok a jelenlegi 11-es kiosztással. Viszont a 785-ös XT fékemen érződik a kor és a sok km (húzom is a fékeket rendesen), a megjelenés pillanatában került hozzám bringával együtt (annak már a váza is elrepedt ). Vártam már az újat, ez már lötyög, a dugattyúk is nehézkesen mozognak, stb.
Amúgy meg gyereszállításra kellene vennem valami családi kerékpárt ami azért én vagyok (alu gravel lesz az )
Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig.
a 12es azert erdekes, mert turasabb de persze nem letszukseglet, teljesen jo az 1x11 hasznalhatosaga is. a fek mar inkabb bosszant, mert eddig ket tel, ket fektest, es igy sem mukodik rendesen. r785 es m8000 fektestet kapsz bagoert, mindegyik kompatibilis a 785ttel - a fekkar a lelke.
#419
Posted 2019. June 04. - 10:28
Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig.
Nekem is rajta volt már az ujjam a magura megrendelő gombján, de nagyon örülök, hogy lépett a shimano. Még így is a shimanoval teszek sokkal szívesebben egy próbát, hogy a magura már évek óta bizonyítja, hogy rendben van. Sosem volt még bajom a shimano fékeivel, igaz, direkt elkerültem a hibás szériát, és az utóbbi években direkt jóval olcsóbb fékeket használtam, amiket nem érintett a hiba.
4 dugattyús fékem még sosem volt, igaz, trail bringám sem, most meg igen, úgyhogy pont itt az ideje ezt is kipróbálni.
#420
Posted 2019. June 04. - 10:00
Persze, majd irok. Meg en is gondolkodom rajta, mert csak akkor cserelek, ha marad ez a bringa. Erzesem szerint a jovo evi xts canyon lux erdekes lesz pl, de eddig mindig megbantam a ht levaltasat.
Én is így vagyok ezzel. Bár azt hiszem a jelenlegi felszereltségnél és a Canyon CF SL váznál nem kívánok jobbat vagy fully-t, a 12-es szett meg nem hiányzik, nagyon jól vagyok a jelenlegi 11-es kiosztással. Viszont a 785-ös XT fékemen érződik a kor és a sok km (húzom is a fékeket rendesen), a megjelenés pillanatában került hozzám bringával együtt (annak már a váza is elrepedt ). Vártam már az újat, ez már lötyög, a dugattyúk is nehézkesen mozognak, stb.
Amúgy meg gyereszállításra kellene vennem valami családi kerékpárt ami azért én vagyok (alu gravel lesz az )
Majd azért számolj be az új fékekről, bitte ! (bár én a helyedben bőven kivárnám a visszajelzéseket, nem venném meg egyből)
Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig.