Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18505 replies to this topic

#381
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts

Az árat nem tudod kivenni a képletből.

Az ha nem is közvetlenül, de meghatároz dolgokat. A nagy gyártók nem hiszem, hogy ne tudnának hasonlóan jót, viszont nem akarnak. Nem pont így szó szerint, de ha elkezdenek menni ebbe az irányba, az exponenciálisan drágább lesz, kevesebb jön le a szalagról, több a selejt, az árszint miatt kevesebbet lehet eladni, ami miatt kevesebbet szabad gyártani, ami máris nem olyan mértékű tömeggyártás, és hopp, az már majdnem manufaktúra. Nem mintha tudnám, hogy kell féket gyártani, de forgácsolást már láttam, és olyanról is hallottam, hogy a jobb anyagok drágábbak, és azért tudnak könnyűek lenni mert kevesebb is elég oda, cserébe esetleg megmunkálni is nehezebb őket, gyakrabban kell cserélni a szerszámot.

Más területeken is látni ilyet, szerintem nem az az ok, hogy nem tudják, hogy kell, de a mindenféle velejáró nyűggel együtt nem akarják azt az utat csinálni.

És akkor ott van még az is, hogy a Trickstuffnak lehet, hogy megfelel, hogy létrehoznak egy überfaja terméket, és árulják addig, amíg veszik, 5 év múlva is, 6. évben kihoznak egy új színt. Ez tök rendben van. De a Shimano évente kihoz egy új szériát. Ha szétfaragják, hogy sehol ne legyen fölösleg, akkor már a dizájnon is alig tudnak változtatni :) Meg mi lesz a többi alkatrésszel? Hajtókarból, fogsorból, mindenből kell akkor ennyire tuning cucc, mert az nem járja, hogy csak a fék a penge. 

 

Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.

A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg -  van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.

 

Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük. ;)


  • Kisherceg likes this

#382
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok :) .

A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett. 

Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék. 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 



#383
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az árat bármennyire is furcsa, én kivenném a képletből. Még akkor is, ha a gyártók csúcs fékszettjeiért is azért elkérnek 450-600 EUR-t. Ez egy Made in Germany, kisszériás cucc. Ami nem CNC-zett, az handmade és minden a végletekig kidolgozott. A CNC-zés után még kézzel utána csiszolnak, ahol kell, stb. Olyan, akár egy ékszer! Sehol egy sorja, sehol egy elnagyolt részlet.

A nagy gyártók a sok tízezres gyártási mennyiségeikkel nyilván töredék költségből kihozhatnák. Ráadásul - elvileg -  van pénz dögivel tesztelésre, prototípusok készítésére, de valahogy elmarad a lényegi áttörés. Egy 2014-es, 980/985-ös XTR fék például megbízhatóbb, mint bármelyik új széria. Állítólag a Formulák is jobbak voltak régen. Ilyesmire gondolok.

 

Személy szerint örülnék annak, ha a Trickstuff kijönne egy egyszerűbb és olcsóbb, de hasonlóan megbízható konstrukcióval. Mert megérdemeljük. ;)

 


  • dzsonhee likes this

#384
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Egy kis érdekesség.

Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.

Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set

 

Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.

 

Egyet nem érdek.

A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?

Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.

 

 

 

ötször annyi pénzért, mint amiért most árulják a gyakorlatilag bármelyik féket, valszeg bármelyik másik gyártónak is menne...

a másik, hogy minden gyártónak vannak kevésbé jól sikerült termékei.... :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#385
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy kis érdekesség.

Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.

Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set

 

Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.

 

Egyet nem érdek.

A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?

Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.

 

trickstuff-disc-brake-piccola-hd-post-mo


Edited by zscs, 2019. June 12. - 10:49.

  • dzsonhee likes this

#386
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Akkor a havert a KGB a fékjein keresztül akarja kiírtani és megpiszkálta azt a csodás műremeket.

(vagy a felesége...??)

Ha nektek működik és szeretitek, akkor jó. Használjátok örömmel !


Marci

#387
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

a fékkar, hogy egy műanyag tokban egy fém pöckön fordul, az mondjuk tényleg egy vicc a zárt csapágyazású csúcs Avidokhoz képest mozgásban, vagy ne is említsem a Trickstuff fékeket.

De ettől még nagyon is jó!

 

Légtelenítés... Nem mondom, hogy az EBT az Easy Bleeding Technology, inkább Elbaltázott Béna Technology, de még én, a műszaki antitálentum is 20 perc alatt lelégtelenítem jóra, nehogy már egy "hivatalos" (jaj!...) szervizes ne tudja! :D



#388
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Könyörgöm NE vegyetek Magurát !!! NEEEE !!

Haver 4 dugattyúsa is egy fos. (Magura MT Trail) Új bringán volt és tényleg alig használta. Újkorában is szarv volt + kb 2 hét különbséggel döglöttek meg. (a második esetben a tulaj is majdnem a fék miatt) Elvittük a Mali-ba (kiképzett szakszervíz) és ott sem dicsérték halálra úgy kb az összeset. Műanyag fékkar, fékkartest ? Micsinálsz ??? Ja, hát így könnyebb a súlyadat.

2 szerelő alig tudta légteleníteni 20 perc alatt. Gratulálok !

Köszönöm szépen én nagyon jól elvagyok az MT6-tal, unokatesóm is a neki átadott MT4-gyel
És pl zscs-nek is bevált mindkét pár MT8 pedig ő hozzám képest agyonhasználja őket.
Könnyű, bitang erős, és jól beállítható, nem fog cincogni a tárcsa stb...
785 XT-ről váltottam rá, az M8000 szart meg se említsük... 
 


Edited by dzsonhee, 2019. June 04. - 19:03.


#389
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Könyörgöm NE vegyetek Magurát !!! NEEEE !!

Haver 4 dugattyúsa is egy fos. (Magura MT Trail) Új bringán volt és tényleg alig használta. Újkorában is szarv volt + kb 2 hét különbséggel döglöttek meg. (a második esetben a tulaj is majdnem a fék miatt) Elvittük a Mali-ba (kiképzett szakszervíz) és ott sem dicsérték halálra úgy kb az összeset. Műanyag fékkar, fékkartest ? Micsinálsz ??? Ja, hát így könnyebb a súlyadat.

2 szerelő alig tudta légteleníteni 20 perc alatt. Gratulálok !


Marci

#390
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Én is így vagyok ezzel. Bár azt hiszem a jelenlegi felszereltségnél és a Canyon CF SL váznál nem kívánok jobbat vagy fully-t, a 12-es szett meg nem hiányzik, nagyon jól vagyok a jelenlegi 11-es kiosztással. Viszont a 785-ös XT fékemen érződik a kor és a sok km (húzom is a fékeket rendesen), a megjelenés pillanatában került hozzám bringával együtt (annak már a váza is elrepedt :) ). Vártam már az újat, ez már lötyög, a dugattyúk is nehézkesen mozognak, stb.  

Amúgy meg gyereszállításra kellene vennem valami családi kerékpárt ami azért én vagyok (alu gravel lesz az :) )

 

 

Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig. 

 

a 12es azert erdekes, mert turasabb :) de persze nem letszukseglet, teljesen jo az 1x11 hasznalhatosaga is. a fek mar inkabb bosszant, mert eddig ket tel, ket fektest, es igy sem mukodik rendesen. r785 es m8000 fektestet kapsz bagoert, mindegyik kompatibilis a 785ttel - a fekkar a lelke.



#391
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig. 

 

Nekem is rajta volt már az ujjam a magura megrendelő gombján, de nagyon örülök, hogy lépett a shimano. Még így is a shimanoval teszek sokkal szívesebben egy próbát, hogy a magura már évek óta bizonyítja, hogy rendben van. Sosem volt még bajom a shimano fékeivel, igaz, direkt elkerültem a hibás szériát, és az utóbbi években direkt jóval olcsóbb fékeket használtam, amiket nem érintett a hiba. 

4 dugattyús fékem még sosem volt, igaz, trail bringám sem, most meg igen, úgyhogy pont itt az ideje ezt is kipróbálni. 



#392
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Persze, majd irok. Meg en is gondolkodom rajta, mert csak akkor cserelek, ha marad ez a bringa. Erzesem szerint a jovo evi xts canyon lux erdekes lesz pl, de eddig mindig megbantam a ht levaltasat.

 

Én is így vagyok ezzel. Bár azt hiszem a jelenlegi felszereltségnél és a Canyon CF SL váznál nem kívánok jobbat vagy fully-t, a 12-es szett meg nem hiányzik, nagyon jól vagyok a jelenlegi 11-es kiosztással. Viszont a 785-ös XT fékemen érződik a kor és a sok km (húzom is a fékeket rendesen), a megjelenés pillanatában került hozzám bringával együtt (annak már a váza is elrepedt :) ). Vártam már az újat, ez már lötyög, a dugattyúk is nehézkesen mozognak, stb.  

Amúgy meg gyereszállításra kellene vennem valami családi kerékpárt ami azért én vagyok (alu gravel lesz az :) )

 

Majd azért számolj be az új fékekről, bitte ! (bár én a helyedben bőven kivárnám a visszajelzéseket, nem venném meg egyből)

 

Így kellene tenni bizony, de lehet a fentiek miatt nem várok. Télen is megyek, de most azért többet, jó lenne már egy új. Magurákat nézegettem de mindig visszatértem minden téren a Shimano-hoz eddig. 



#393
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Persze, majd irok. Meg en is gondolkodom rajta, mert csak akkor cserelek, ha marad ez a bringa. Erzesem szerint a jovo evi xts canyon lux erdekes lesz pl, de eddig mindig megbantam a ht levaltasat.

#394
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Én már nem hiszek ezeknek...Jaaa, marketing hablatyból soha nincs hiány. Master cyilnder..új féktest...hahaha. :P :D 

Most akkor eszükbe jutott megint, hogy is kell féket gyártani ?...Hát reméljük így lesz.

Majd azért számolj be az új fékekről, bitte ! (bár én a helyedben bőven kivárnám a visszajelzéseket, nem venném meg egyből)

 


  • zscs likes this
Marci

#395
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A szett valóban elég drága lett, de egyrészt az slx is nagyon jó lett, másrészt ha csak a féket nézzük, akkor engem személy szerint nem érdekel, hogy drágább lett ha végre jó. 

A trail bringára én valószínűleg a 4 dugattyúsat választom majd, már csak azt kell eldönteni, hogy melyik legyen, de szerintem az slx-el beérem. Viszont xc bringára szerintem felesleges. Illetve a kétdugattyús fékereje milyen? Leszámítva a szériahibákat, fékerőben eddig elégnek érezted? 

 

a 785os szeria ota nekem sose volt keves a fekero, nem vagyok tul bevallalos. csak most mindenki annyira a negydugattyus xttol van seggre esve, hogy elbizonytalanodtam. igaz, vhol azt olvastam, hogy a ketdugattyus adagolhatosaga jobb, a masiknal nemi tulzassal azt irtak, hogy ket kerekkel drifteltek az elejen.
 

Pesten még kapni 785öst 200€ körül. Azzal nincs lutri. (nekem még az van, szerintem az nagyon ki van találva)

Ha megveszed, még ki is viszem neked Bécsbe, nemsokára megyek oda.

4 dugattyú amúgy tök felesleges egy sima túrázásra, xc-re.

 

koszi rendes toled - de az ujnal atterveztek a master cylindert, a fekkarban, es uj a fektest is (de a regi fekpofakkal kompatibilis), kizart, hogy hasonlo arban regit vegyek.

 

sot, ha kulon csak fektestet es fekkart veszek, akkor ki is jon 150 euro kornyeken (az arazas ezt a reszet mar nem ertem - a szett szokott olcsobb lenni).



#396
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Az xt is dragabbnak tunik... igy mar helyere kerult :(

Xc bringara van ertelme a negydugattyus feknek? Gondolkodom, hogy lecserelem az egesz m8000 szettet a 8100ra, a hajtomuvet kiveve.

Pesten még kapni 785öst 200€ körül. Azzal nincs lutri. (nekem még az van, szerintem az nagyon ki van találva)

Ha megveszed, még ki is viszem neked Bécsbe, nemsokára megyek oda.

4 dugattyú amúgy tök felesleges egy sima túrázásra, xc-re.


Marci

#397
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A szett valóban elég drága lett, de egyrészt az slx is nagyon jó lett, másrészt ha csak a féket nézzük, akkor engem személy szerint nem érdekel, hogy drágább lett ha végre jó. 

A trail bringára én valószínűleg a 4 dugattyúsat választom majd, már csak azt kell eldönteni, hogy melyik legyen, de szerintem az slx-el beérem. Viszont xc bringára szerintem felesleges. Illetve a kétdugattyús fékereje milyen? Leszámítva a szériahibákat, fékerőben eddig elégnek érezted? 

 

Kicsit bánom, hogy pár éve 785-ös XT vettem, nem pedig a négydugattyús 640-es Zee-t, mert fékerőben biztos sokkal durvább. Meg néha kevésnek is érzem a kétdugattyús xt-t, bár csak 180-as tárcsával (most épp valami egyszerű Aviddel) használom. De biztos csak azért érzem kevésnek, mert nem vagyok valami nagy teknikázós. Ja, meg akkor éreztem kevésnek hátul a féket, mikor a gyári gyantás betét volt benne, gyorsan is kopott, meg jó égett szaga volt egy kicsit hosszabb lejtő végén, pedig a hűtőbordás volt (igazi parasztvakítás :DD ). Elől nincs gondom a gyantással, hátulra meg jobban bejött a G04S fémes betét.

 

És mikor a kerámiadugattyúkat kell kipiszkálnom a féktestből, na, akkor örülök neki, hogy kevesebb van, így kevesebb törhet el, ragadhat be, meg tolja féloldalasan a fékbetétet, illetve a kétdugattyús fékbetét olcsóbb is.



#398
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Az xt is dragabbnak tunik... igy mar helyere kerult :(

Xc bringara van ertelme a negydugattyus feknek? Gondolkodom, hogy lecserelem az egesz m8000 szettet a 8100ra, a hajtomuvet kiveve.

A szett valóban elég drága lett, de egyrészt az slx is nagyon jó lett, másrészt ha csak a féket nézzük, akkor engem személy szerint nem érdekel, hogy drágább lett ha végre jó. 

A trail bringára én valószínűleg a 4 dugattyúsat választom majd, már csak azt kell eldönteni, hogy melyik legyen, de szerintem az slx-el beérem. Viszont xc bringára szerintem felesleges. Illetve a kétdugattyús fékereje milyen? Leszámítva a szériahibákat, fékerőben eddig elégnek érezted? 



#399
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Az xt is dragabbnak tunik... igy mar helyere kerult :(

Xc bringara van ertelme a negydugattyus feknek? Gondolkodom, hogy lecserelem az egesz m8000 szettet a 8100ra, a hajtomuvet kiveve.

#400
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

nem remlik, hogy regen is 3x dragabb volt az xtr... vagy en emlekszem rosszul?

Szerintem most nagyon veszett ára van, régen azért nem volt ekkora különbség, hanem mondjuk csak 1,5-szeres.