Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18540 replies to this topic

#4121
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
Nem csak 180-al mûködik. Pár hónappal ezelõtt volt itt valaki akinek hasonló volt a problémája és õ talált 160-as IS-PM adaptert. Még képet is linkelt be, hogyan néz ki felszerelve. Furán. Egyébként maga az adapter ez:
A2Z Adaptor I.S to P.M. to Keep 160mm AD-ISPM160

#4122
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem PS hanem PM :)

amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.

a hope csinal is ilyet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4123
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Van nekem egy IS-es adapter nélküli Hope Mini fékem. Haverom azt mondta ez nem kompatibilis PS-es tárcsafék felfogatással. Mondván ha adapteres lenne nem lenne gond, de közvetlen IS miatt nincs helye az adapternek a PS-hez. Remélem érthetõ. Valóban így van? Nem sok kedvem lenne féket cserélni egy villacsere miatt, a villák meg ma már szinte mind PS-esek.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4124
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

1. avid
2. magura
3. hayes

1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron

2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)

3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik. :)

én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.


Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.

#4125
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Ezt kérlek fejtsd ki. A képen linkeltek teljesen standard S adapterek, bár a hátsó, ha jól látom, már az újabb. Az elsõbõl is a 2011-es totál máshogy néz ki.

A menet elmehet, ez a PM nagy szopása. Ne tépd meg, s használj menetrögzítõt, az segít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4126
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

amit pedig te keresel, az a pm-pm adapter. mint pl az itt találhatók is.


No igen, ez az én problémám.
Olyan PM-PM adaptert találok százával (meg van is a bringámon) ami távtartó.De nekem ilyen kellene, hogy az adapterbe rögzüljenek a féket tartó csavarok.
Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.

#4127
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,063 posts
1. avid
2. magura
3. hayes

1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron

2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)

3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik. :)

én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4128
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Megint egy kis gyorssegély kéne, három fék közt kell választanom: Magura Marta, Avid Elixir, Hayes Stroker Trail. Melyiket legyen az én kicsi kedvencem? :)

Pro és kontra érvek?

#4129
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Tiszteletem!

Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.

Posted Image

Köszönöm!

UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják. :)


Shimano. 160ról 180-ra PM-PM

#4130
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Tiszteletem!

Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.

Posted Image

Köszönöm!

UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják. :)


amit pedig te keresel, az a pm-pm adapter. mint pl az itt találhatók is.

#4131
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Tiszteletem!

Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.

Posted Image

Köszönöm!

UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják. :)

#4132
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
Hát azt a bizbaszt még ki lehet mûteni a csõbõl, a roppantógyûrût viszont nem is tudod újra felhasználni, mivel összenyomódik és rászorul a csõre, mikor összeszereléskor a csavart betekered. Tehát a gyûrû egyszer használatos, a bizbaszt talán fel lehet használni többször, de szerintem úgyis együtt adják, ha vesz az ember.

#4133
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts
kösz a tippet, segített a leírt módszer! fékezéskor most mindkét dugattyú ugyanannyit mozdul el, ezáltal már nem rezonál és nem ordít! bár alapállapotban a bal szemre kb 2 mm el kiljebb van. hiába igazgatom (mindkettõ teljesen visszatol vagy jobb pár mm kiljebb..) mindig így áll be a végére, nemtudom hogy ez baj e egyáltalán...??

más: vissza akarom vágni a gyári fékcsöveket a fékkarnál. a shimano doksi írja hogy ne használjunk újra a roppantógyûrüt meg azt a bizbaszt amit a csõ végébe kell beütni ("Do not reuse the olive piece or the connector insert when reinstalling"). ez tényleg betartandó?


Én olajjal szoktam, csak nem nyakonöntöm, hanem olajba mártott fültisztítóval átkenem a dugattyúk palástját. Aztán visszanyomom, aztán megint ki. Még egyszer átkenem, utána a másikat is és kész.


ritchey p29er custom


#4134
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Kösz az inputot, így már világosabb (én csak akkor fékezek, ha nagyon muszáj:) - annak ellenére hogy mászáskor is a fékkaron van a mutatóujjam, aminek amúgy nem sok értelme). Amikor néztem ilyesmiket (NWD-k, The Collective-filmek stb. trükközõs részei) akkor ott nem volt annyira szembetûnõ ez - mondjuk jó is, hogy említetted MacAskill-t, mert ezt a videót régen láttam már, pedig a zenéje nagy kedvenc. :)

Fékváltókart meg nem próbáltam hosszú távon (sem ténylegesen, sem idõben), az ördögtõl való szerkezet. ;)

#4135
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

Szia, nem szeretném szétoffolni az "Aktuális hírek..." topikot, viszont érdekelnek a miértek, mert egyáltalán nem vagyok otthon a trialos/streetes dolgokban.

Szóval amire én gondoltam, hogy egy hosszabb fékkart ki lehet váltani egy rövidebbel is, aminél ha állítunk az elérés távolságán, "hozható" az a kormánnyal bezárt szög, amit egy hosszabb kar adna. Rosszul gondolom, vagy a problémát sem fogtam fel (hacsak nem arról van szó, hogy mindenképpen sokujjas fékezést kell eszközölni, mert úgy fárad el az ember keze a legkevésbé)?

Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórum :)
Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend ;)
2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit Danny MacAskill vagy Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.

Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.

Ride everywhere.

.


#4136
Ski

Ski

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!

Lassam megérik a fékbetétjeim cserére. Már régóta szemezek az EBC betétjeivel. Valakinek van valamilyen tapasztalata velük kapcsolatban? Avid Juicy-va lszeretném használni õket. Esetleg egy pár soros összehasonlítást tudnátok írni, hogy milyenek a gyárihoz képest? Teszteket nem találtam róla sajnos angol oldalon se nagyon, csak egyet, ahol lehúzzák de nagyon. Csak valahogy nehéz elhinni, hogy õk gyártják a legjobb betéteket a világon (moto GP-ben pl szinte mindenki azt használja).
Szóval valakinek valami tapasztalat?

köszi!

#4137
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts
Én olajjal szoktam, csak nem nyakonöntöm, hanem olajba mártott fültisztítóval átkenem a dugattyúk palástját. Aztán visszanyomom, aztán megint ki. Még egyszer átkenem, utána a másikat is és kész.

#4138
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts
ha a dugattyúk nem ugyannanyit mozdulnak el mindkét oldalon, mi a teendõ?

amit én tennék: a jobban mozgót lefogni, fék behúz, kiljebb tolódik a "ragadósabb", aztán féktárcsatisztítóval (elpárolog) befújni a dugattyút, esetleg nyakonönteni ásványi olajjal (alligator van csak kéznél, nem shimano). csinálhatom vagy ezzel el****hatok valamit?

egyébként XT M775 -rõl van szó

köszi

ritchey p29er custom


#4139
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
simát lehet sniccerrel....fémeset kevésbé.

#4140
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
köszi, még sose próbáltam, azt hittem belül van valami acél , mint a bowdenben .

Üdv

És köszi