Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4121
Írta 2011. június 24. - 10:56
A2Z Adaptor I.S to P.M. to Keep 160mm AD-ISPM160
#4122
Írta 2011. június 24. - 10:48
amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.
a hope csinal is ilyet
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4123
Írta 2011. június 24. - 10:40
#4124
Írta 2011. június 24. - 09:54
1. avid
2. magura
3. hayes
1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron
2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)
3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik.
én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.
Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.
#4125
Írta 2011. június 24. - 09:40
A menet elmehet, ez a PM nagy szopása. Ne tépd meg, s használj menetrögzítõt, az segít.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#4126
Írta 2011. június 24. - 09:06
amit pedig te keresel, az a pm-pm adapter. mint pl az itt találhatók is.
No igen, ez az én problémám.
Olyan PM-PM adaptert találok százával (meg van is a bringámon) ami távtartó.De nekem ilyen kellene, hogy az adapterbe rögzüljenek a féket tartó csavarok.
Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.
#4127
Írta 2011. június 24. - 08:41
2. magura
3. hayes
1. + erõs, nem-annyira-könnyû-túlmelegíteni, könnyû beállítani
- az enyém 2 év után feladta, a beragadt dugattyú nem akart mozdulni, béna csavarok a nyergen, dot, gyárilag levegõs volt, kicsit "fás" érzés a fékkaron
2. + erõs, könnyû, szép, az sl tárcsák is szépek, ásványi olaj, nekem megbízható volt
- hamar túlmelegszik, fõleg az sl tárcsával (a jelenlegit megelõzõ szériából volt 3 pár)
3. +/- nem volt ilyenem, jót is hallottam, rosszat is, de legalább nem tetszik.
én inkább vennék már-nem-fázós xt-t, vagy megvárnám az újat.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4128
Írta 2011. június 24. - 00:45
Pro és kontra érvek?
#4129
Írta 2011. június 24. - 00:08
Tiszteletem!
Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.
Köszönöm!
UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják.
Shimano. 160ról 180-ra PM-PM
#4130
Írta 2011. június 23. - 22:57
Tiszteletem!
Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.
Köszönöm!
UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják.
amit pedig te keresel, az a pm-pm adapter. mint pl az itt találhatók is.
#4131
Írta 2011. június 23. - 22:45
Az alábbi képen lévõ (elsõ fék) adapter után érdeklõdnék.
Valaki meg tudná mondani milyen típusú?Vagy hogy melyik üzletben keressem, jó párat végignéztem de sehol sem találtam ilyet.
Köszönöm!
UI.: Az elõttem szólónak, azt a kis baszt betûzõ hüvelynek hívják.
#4132
Írta 2011. június 22. - 23:21
#4133
Írta 2011. június 22. - 22:40
más: vissza akarom vágni a gyári fékcsöveket a fékkarnál. a shimano doksi írja hogy ne használjunk újra a roppantógyûrüt meg azt a bizbaszt amit a csõ végébe kell beütni ("Do not reuse the olive piece or the connector insert when reinstalling"). ez tényleg betartandó?
Én olajjal szoktam, csak nem nyakonöntöm, hanem olajba mártott fültisztítóval átkenem a dugattyúk palástját. Aztán visszanyomom, aztán megint ki. Még egyszer átkenem, utána a másikat is és kész.
ritchey p29er custom
#4134
Írta 2011. június 22. - 22:32
Fékváltókart meg nem próbáltam hosszú távon (sem ténylegesen, sem idõben), az ördögtõl való szerkezet.
#4135
Írta 2011. június 22. - 16:33
Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórumSzia, nem szeretném szétoffolni az "Aktuális hírek..." topikot, viszont érdekelnek a miértek, mert egyáltalán nem vagyok otthon a trialos/streetes dolgokban.
Szóval amire én gondoltam, hogy egy hosszabb fékkart ki lehet váltani egy rövidebbel is, aminél ha állítunk az elérés távolságán, "hozható" az a kormánnyal bezárt szög, amit egy hosszabb kar adna. Rosszul gondolom, vagy a problémát sem fogtam fel (hacsak nem arról van szó, hogy mindenképpen sokujjas fékezést kell eszközölni, mert úgy fárad el az ember keze a legkevésbé)?
Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend
2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit Danny MacAskill vagy Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.
Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.
Ride everywhere.
.
#4136
Írta 2011. június 22. - 13:12
Lassam megérik a fékbetétjeim cserére. Már régóta szemezek az EBC betétjeivel. Valakinek van valamilyen tapasztalata velük kapcsolatban? Avid Juicy-va lszeretném használni õket. Esetleg egy pár soros összehasonlítást tudnátok írni, hogy milyenek a gyárihoz képest? Teszteket nem találtam róla sajnos angol oldalon se nagyon, csak egyet, ahol lehúzzák de nagyon. Csak valahogy nehéz elhinni, hogy õk gyártják a legjobb betéteket a világon (moto GP-ben pl szinte mindenki azt használja).
Szóval valakinek valami tapasztalat?
köszi!
#4137
Írta 2011. június 22. - 10:18
#4138
Írta 2011. június 21. - 23:18
amit én tennék: a jobban mozgót lefogni, fék behúz, kiljebb tolódik a "ragadósabb", aztán féktárcsatisztítóval (elpárolog) befújni a dugattyút, esetleg nyakonönteni ásványi olajjal (alligator van csak kéznél, nem shimano). csinálhatom vagy ezzel el****hatok valamit?
egyébként XT M775 -rõl van szó
köszi
ritchey p29er custom
#4139
Írta 2011. június 21. - 20:25
#4140
Írta 2011. június 21. - 19:25
Üdv
És köszi