Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18540 replies to this topic

#4101
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

Hidraulikus tektro meglepõen jól tud fogni. Amit írtatok az valószínûleg koszos/olajos pofa lehet, vagy csak egyszerûen balfaszok voltak a dekatlonos szerelõk. Sala módszeres ; "dobd fel tûzhelyen a plattnira a pofát és süsd ki" persze a rugók nélkül.


Fura mód ha kiveszed a kerekeket kicsivel egyszerûbb. No meg ha a rugó a pofán van, akkor mégjobban az.



Igen, ezt is próbáltam, de mindíg igazítani kellet a nyergen a kerék visszarakása után.Én sem értem.

#4102
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Hidraulikus tektro meglepõen jól tud fogni. Amit írtatok az valószínûleg koszos/olajos pofa lehet, vagy csak egyszerûen balfaszok voltak a dekatlonos szerelõk. Sala módszeres ; "dobd fel tûzhelyen a plattnira a pofát és süsd ki" persze a rugók nélkül.

Persze, mivel a rugóba elég nehéz bejátszani a betéteket ha fenn van a helyén.


Fura mód ha kiveszed a kerekeket kicsivel egyszerûbb. No meg ha a rugó a pofán van, akkor mégjobban az.

Ride everywhere.

.


#4103
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

Köszi a választ.

De mi a gagyi benne? Maga a féknyereg?
Kb 80 kilcsi lehet benne, a srác igazán nem is mer haladni vele lefelé.
Mit rakjunk bele, BBB-t, vagy van jobb?
A V fék a kategóriájában tényleg jó, meg is lepõdtem asszonyka bicaján.



Az alább leírtam próbálkozásaimat a Tektro-val kapcsolatban, amit ajánlanék.Kolegám gépén Gyári Tektro fék van 180-as tárcsával elöl, hátul 160-as és nagyon jól fog.Próbálj szerezni 180-as tárcsát elõre (szólj nekem is ha találtál :) ) és jónak kell lennie.
Max szedjétek ki addig is a betéteket, csiszoljátok fel finom csisz papírral sík felületen, majd a tárcsát töröljétek le féktisztítós ronggyal.Összerakás után inkább egyenesben koptassátok össze mert kb 0 lesz a fék, türelemjáték.Lassan fog megjönni a fékhatás, vigyázzatok, nehogy megégessétek!
Kolegámnak így csináltam a fékét és jó lett.

#4104
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

betétcseréhez leveszed a féket??


Persze, mivel a rugóba elég nehéz bejátszani a betéteket ha fenn van a helyén.

#4105
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
Nem titok egyáltalán.
Pár hónapja itt is kértem tanácsot, de senki sem válaszolt.Szóval próbálkozok.

Adott volt egy Tektro gyári elsõ-hátsó fék 160mm-es tárcsával.Én Cserkúton Pécs mellett a Mecseken lakom, 2,5km-es folyamatos leejtõ vezet ki a faluból.Mire az aljára értem lilára égett az elsõ-hátsó tárcsám a 95Kg om alatt.
Ekkor vettem egy Hayes 180-as tárcsát és XLC szinter betétet elõre, Shimano kemény betétet hátra.Hátul meg is oldódott a probléma, azonban elöl a fékhatást keveseltem és mire a leejtõ aljára értem nyikorogni kezdett és a fékhatás is gyengült.Ekkor beraktam elõre egy BBB gyantás betétet, ami majd szétrázta a bringa elejét fékezéskor, akkor visszaraktam a gyári betétet.Ugyan az a rázós, bogyborékolás szerû hang.
Ekkor egy barátom elsõ kerekét raktam be , amin Tektro 180-as tárcsa van, no azzal jó lett.
Szóval most keresek egy Tektro 180-as 6csavaros tárcsát.
De jelenleg a legjobb fékhatást a Hayes tárcsa és az XLC szinter betét nyújtja.
Viszont ha meglesz a Tektro tárcsám, akkor belepróbálnám a BBB , XLC, gyári Tektro betétet is ha már a polcomon hevernek.

Röviden ennyi.

UI.: Szerkezetileg minden frankó a fékkel, nem levegõs, nem üt a tárcsa, nem kotyog a nyereg sem a kormánycsapágy, sem a teló (Rock Shox Dart2) az egész bringában van vagy 500km.

#4106
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Köszönöm! Én is inkább az Avid velé hajlok, a Magura az ára miatt gondolkoztatott el, kíváncsi voltam, hogy tud-e valami többet a másik kettõhöz képest. Az XT sajnos nem opció, most legalábbis nem, mert azért többet kéne csengetni.


uj slx? most jelennek meg. :) de a regi is jo, kinn tarcsakkal mindennel kerul 120 euroba.

a fekkar nekem nem tetszik, de a fektest brutkon nez ki. az igazi asz viszont az uj nyers szinu xt... allitolag meg jobb lett, mint a regi.

ha a dugattyúk nem ugyannanyit mozdulnak el mindkét oldalon, mi a teendõ?

amit én tennék: a jobban mozgót lefogni, fék behúz, kiljebb tolódik a "ragadósabb", aztán féktárcsatisztítóval (elpárolog) befújni a dugattyút, esetleg nyakonönteni ásványi olajjal (alligator van csak kéznél, nem shimano). csinálhatom vagy ezzel el****hatok valamit?

egyébként XT M775 -rõl van szó

köszi


a doksiban van erre leiras :) alapallapotba kell hozni a dugattyukat, fekkopasnal elofordulhat: megnyitod a fekkarnal a membrant, utana visszanyomod a dugattyukat, belerakod azt a tarcsahelyettesito muanyagot (mittomen mi a neve), meghuzod parszor a fekkart, visszazarod a fekkarnal a rendszert, kerek vissza es orul.

#4107
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Mjani, ez az adapter már inkább tûnik mûködõképesnek. Utánanézek, ehhez még tárcsát sem kellene cserélnem...
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4108
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Köszi a választ.

De mi a gagyi benne? Maga a féknyereg?
Kb 80 kilcsi lehet benne, a srác igazán nem is mer haladni vele lefelé.
Mit rakjunk bele, BBB-t, vagy van jobb?
A V fék a kategóriájában tényleg jó, meg is lepõdtem asszonyka bicaján.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#4109
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Üdv néktek!

Kérdésem az alábbi:
A TEKTRO tárcsafék valóban ennyire gyenge, vagy csak a fékbetétek nem szeretik a tárcsát?
Nagyobbik fiam osztálytársának vettek bicajt a decathlon-ban és ez a fékhatás még lassító berendezésnek mis gyenge.
Megoldja ezt egy jó minõségû betét?
Esteleg javaslat?
Tudom, hogy az AVID a király, de most ebbõl kéne valamit csinálni.


Üdv neked is.

Lehet próbálkozni a betéttel, de a Tektro sajnos max V-fékben nyújt elfogadható minõséget. Azonban remény még van, a tárcsa és a betét össze kell kopjon, akkor jobban fog. Ez pofától és tárcsától függõen lehet pár km vagy akár pár tíz km is.

#4110
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Üdv néktek!

Kérdésem az alábbi:
A TEKTRO tárcsafék valóban ennyire gyenge, vagy csak a fékbetétek nem szeretik a tárcsát?
Nagyobbik fiam osztálytársának vettek bicajt a decathlon-ban és ez a fékhatás még lassító berendezésnek mis gyenge.
Megoldja ezt egy jó minõségû betét?
Esteleg javaslat?
Tudom, hogy az AVID a király, de most ebbõl kéne valamit csinálni.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#4111
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts
Rendben, igazad van. Akkor így korrigálnék: Az adapterek jelentõs - írhatnám, hogy a legnagyobb - részénél külön csavarok rögzítik a villához, és külön csavarokkal rögzítik a féknyerget.

#4112
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 posts

Most volt egy kis idõm és elemeztem a képeket ahol fékezek. Nekem egyáltalán nincs ilyen gondom, mint neked pedig be vannak tolva a fékkarjaim, sõt még beljebb is lehetnének vagy rövidebbek lehetnének a karok, mert kifelé áll a fékezõ ujjam (a mutató).

Én ezért használom a középsõ ujjamat. És nem csak fékezésre...:)
Posted Image
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#4113
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Egyébként minden adapter úgy mûködik, hogy a féknyerget rögzítik az adapterhez, majd az adaptert a villához, függetlenül attól, hogy az IS (international standard) vagy PM (post mount) rögzítési típusú.


ez igy ebben a formaban nem igaz

nekem most Hope adapter van a 185-os tarcsahoz, es ez olyan hogy ket csavarral rogzited az adaptert a villakonozlra, es aztan masik kettovel a feknyerget az adapterre.

Posted Image

a masik fajta meg csak annyi hogy jon hozza ket hosszabb csavar, es atdugod oket a feknyereg lyukain, aztan az adapteren, es kozvetlenul felcsavarod igy az egeszet a villakonzolra. Pl a BBB is ilyen, vagy ez:

Posted Image

Ez nyilvan csak PM/PM verzional mukodik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4114
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem akartam PM-ben folytatni, hátha más is beleszól nálam okosabbat. Ezért fórum a fórum :)
Szóval, én azt kifogásolom az ezévi XTR és a jövõ évi XT karral, hogy hangyafasznyi a hosszúsága. ráadásul az összes videótesztben mégbeljebb tolják kb. a markolat belsõ széléig.
A triálosok három dolog miatt használnak hosszú fékkart:
1: Trend ;)
2: Nagyobb az erõkar a fékkar szélén
3: Mivel marhasokat húzogatják és széles a kormányuk, a karjuk és a kézfejük az ujjukkal együtt elég nagy szöget zár be egymással. Ezt még tetéznék egy beljebb tolt rövid fékkarral, akkor lassan 90˚-ot zárna be a kar-ujj közötti rész, amit ott egy izület sem bírna ki sokáig.
Streetnél már nem nagyon használnak féket, de vannak ilyen only street freak-ek mint én. (Urban freeride vagy really street, esetleg street trial amit Danny MacAskill vagy Chris Akkrigg tol)
Mivel itt is sokszor húzogatják a féket, ráadásul van néhány kézelengedõs trükk is ezért ez az egyik ok. Viszont észrevettem már normális cc-gépen is -sima 580-as kormánnyal- az alkarfáradást és az ujjmegfájdulást, aminek okáról nem kellett sokat gondolkodnom az elõbbiek ismeretében, a beljebb tolt fékváltókar miatt történt. Persze ehhez nem 50 kilométer kellett egyhuzamban.

Amit te írsz, az a (vízszintes) fékkar távolsága a (vízszintes) markolathoz képest. Ha ezt a távolságot csökkentem attól még nem lesz kisebb az alkar és az ujj által bezárt szög, ráadásul könnyen ráhúzom az ujjamra a fékkart -ez zavaró- és kevesebb erõt is tudok rá kifejteni. Nem beszélve arról amikor az esetleg lecsúszott kezeddel hirtelen kell megtalálnod a "kicsi" kart valahol belül.
Sokan utálják és értelmetlennek tartják itt a több ujjas fékezést, de van haszna. Valójában egy ujjal fékezem, de legtöbbször középsõvel, ha fáradna akkor mutató. Stabil -illetve pont ez-az hogy lazán stabil, nem görcsösen stabil- kormányfogást három ujjal is el lehet érni. Persze ez csak a személyes használatom. Igaz nem kizárt, hogy más is így van vele.
Szóval ez a bajom a shimano rövid karjaival, és talán nem csak nekem.


Most volt egy kis idõm és elemeztem a képeket ahol fékezek. Nekem egyáltalán nincs ilyen gondom, mint neked pedig be vannak tolva a fékkarjaim, sõt még beljebb is lehetnének vagy rövidebbek lehetnének a karok, mert kifelé áll a fékezõ ujjam (a mutató).


A sebesség mindent megold.

 


#4115
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nem PS hanem PM :)

amugy mukodni fog a dolog de PM villara IS feknyerget szerintem csak +20as adapterrel lehet feltenni, ergo 160as tarcsa nem jatszik csak 180 es nagyobb.

a hope csinal is ilyet


Múltkor néztük, hogy kcnc-bõl létezik PM/IS 160as adapter. KCNC PM/IS adapter vásárlás - FTW Bikes webáruház


A sebesség mindent megold.

 


#4116
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

A képet nem tudom nagyítani, ha te tudod kérlek nézd meg mégegyszer az elsõ adaptert.
Rosszul láttad akkor, nagyon megörültem mikor megláttam ezt a képet.Tisztán látszik, h fel van fogatva az adapter a villára, majd 2 külön csavar fogja a nyerget az adapterhez.

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.Nekem ilyen adapter kell, de látom nem lesz egyszerû.

:(


Elég világosan leírták már neked, hogy "PM to PM" adapterre van szükséged, ami lehet 180/183/185 mm méretû, attól függõen, hogy mekkora féktárcsához szeretné a kerékpáros használni.
Egyébként minden adapter úgy mûködik, hogy a féknyerget rögzítik az adapterhez, majd az adaptert a villához, függetlenül attól, hogy az IS (international standard) vagy PM (post mount) rögzítési típusú.

#4117
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.

betétcseréhez leveszed a féket??

Ride everywhere.

.


#4118
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 posts

Probálkozok minél jobb féket összehozni és idáig már vagy 50szer szereltem le-fel a nyerget és vagy még ennyiszer kell még.Félek, h elmegy a menet a teló szárában.

Erre nagyon kíváncsi vagyok. Minek kell egy féknyerget 100-szor fel-le szerelgetni? Beavatsz? Vagy titkos projekt? ;)

#4119
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
tam, köszöntem a segítséget. Ha PM-es villára váltanék akkor úgyis annyit mozgó, amihez már nem néz ki furán a 180-as tárcsa. mzoli, kösz Neked is.

Éreztem én, hogy valahogy furán néz ki az a PS, pedig az a vicc, hogy tudom, hogy Post Mount :D
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#4120
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts
A képet nem tudom nagyítani, ha te tudod kérlek nézd meg mégegyszer az elsõ adaptert.
Rosszul láttad akkor, nagyon megörültem mikor megláttam ezt a képet.Tisztán látszik, h fel van fogatva az adapter a villára, majd 2 külön csavar fogja a nyerget az adapterhez.

Ismerem én is a menetrögzítõs megoldást, de van, hogy 20perc múlva már csere is a betét szal kilõve.Nekem ilyen adapter kell, de látom nem lesz egyszerû.

:(