Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18553 hozzászólás a témában

#4081
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás

http://techdocs.shim...69830646629.pdf

Amit itt számozva látsz, az rendelhetõ apróalkatrész :)


bakker kb minden számozva van egyedül az nem ami nekem kéne : / . namindegy köszi szépen a linket azért.
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#4082
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
http://techdocs.shim...69830646629.pdf

Amit itt számozva látsz, az rendelhetõ apróalkatrész :)

#4083
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
Hello.


Az új 4 dugós saint fékhez lehet kapni külön alkatrészeket a fékkarba vajon? mert eddig csak egyben fékkart találtam.
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#4084
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Mi a különbség a Magura Marta és a Marta SL között? Csak a fékkarok?

#4085
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem is dart 2 van, simán beállok a nyereg elé (a felsõcsõ a két lábam között), így lazán elérem a villa két szárát és lefelé nyomás közben ráhúzom a gyorszárat. Nem kell izomból nyomni vagy erõlködni, csak legyen a helyén és ne mozogjon. A jobb kanyarban ciripelés nem mérvadó, a féknyergen kell átnézni és közben forgatni a kereket, hogy a tárcsa középen legyen.

#4086
cc_rider

cc_rider

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

Én értem.
Hányszor mondtam már.. Legjobban és mindig bevált módszer; Berakod a kereket, nyitott állapotban megmozgatod kicsit majd -a nyeregre vagy kormányra, attól függ melyiket rakod be- ráfekszel, ezalatt csukod be a gyorszárat. Így tuti mindig ugyanott lesz a kerék, nem kell féket állítani.


Így csináltam a szombati defektem után is és jobb kanyarban ciripel a tárcsám.
De megkérem a kolegámat, h feküdjön rá a kormányomra és úgy húzom le a gyorszárat.Egyedül nehézkes, 100mm-es Dart II vel, nem érem el.

#4087
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Én értem.
Hányszor mondtam már.. Legjobban és mindig bevált módszer; Berakod a kereket, nyitott állapotban megmozgatod kicsit majd -a nyeregre vagy kormányra, attól függ melyiket rakod be- ráfekszel, ezalatt csukod be a gyorszárat. Így tuti mindig ugyanott lesz a kerék, nem kell féket állítani.


Ez így igaz, de nekem a kónusz elforgatás még kell mellé néha (a gyorszáras agyaknál).

#4088
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Igen, ezt is próbáltam, de mindíg igazítani kellet a nyergen a kerék visszarakása után.Én sem értem.

Én értem.
Hányszor mondtam már.. Legjobban és mindig bevált módszer; Berakod a kereket, nyitott állapotban megmozgatod kicsit majd -a nyeregre vagy kormányra, attól függ melyiket rakod be- ráfekszel, ezalatt csukod be a gyorszárat. Így tuti mindig ugyanott lesz a kerék, nem kell féket állítani.

Ride everywhere.

.


#4089
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Dugattyúk szépen mozogjanak, egyszerre, egyforma mértékben, illetve ne ferdén mozogjanak ki a dugattyúházból...

#4090
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha látod, hogy kívülrõl ütött-kopott-leharcolt, valószínûleg nem a fénykorát éli, de a külsõ állapot nem feltétlenül tükrözi a belsõt. Fékkarok állapota (karcok, mozgás, stb.), fékpofákon rétegvastagság, tárcsa kopottsága, állapota (mennyire karcos, elszínezõdött, égett, stb.) Sajnos a lényeg menet közben derül ki, kérj rá pár nap garanciát. Az adapterek sem biztos, hogy stimmelni fognak a bicajodhoz.

#4091
inkubator

inkubator

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Ok srácok, köszi a tanácsokat! Holnap megyek megnézem a Avid Juicy 5-öt. Mire kell odafigyelni egy használt olajos fék vásárlásánál? Gondolom arra hogy ne csorogjon belõle az olaj, azon kívül?

#4092
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
csak ne kanyarban :D

#4093
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.682 hozzászólás

Az elsõ nem lényeges annyira mert az esetek 98%-ában hátsó féket használok. Elsõt csak vészfékezéskor. :D

Ez annyira nem vicces. A fékerõ nagyobb része elöl van. Kezd el használni aktívabban az elsõ féket !
Marci

#4094
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
akkor lehet inkább fékezni kellene megtanulni és nem új féket venni ;)

#4095
inkubator

inkubator

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Az elsõ nem lényeges annyira mert az esetek 98%-ában hátsó féket használok. Elsõt csak vészfékezéskor. :D

#4096
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Sok altípus van Suntour XCR-en belül, ezekhez 185mm-ig ajánlanak tárcsát. Gondolom a tiéd régebbi modell, esetleg próbálj utánanézni konkrétan annak. 185-nél én sem szívesen tennék rá nagyobbat XC-re, hátulra is az lenne ideális.

#4097
inkubator

inkubator

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás

Egy barátom juicy 5-öt használ elöl 203-as tárcsával DH-ra (egyébként ez DH tárcsaméret, nem XC), neki megfelel, az ár sem sok érte ha elfogadható állapotú. Én inkább 180/180 vagy max. 203/180-as tárcsákat használnék elölre/hátulra (ha a villa elbírja).

A váz Merida Matts TFS, a villa Santour XCR.

más: Karbantartása amúgy éves szinten mennyi? Évente mennyit kell rákölteni?

#4098
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok! Szeretnék Tektro-ról váltani és használtan venném a fékrendszert, de 2 verzió is van:
1., Avid Juicy 5 kompletten elõl-hátul 203-as avid tárcsákkal használtan 20.000
2., Avid BB5 szintén 203-as tárcsával szeretném, csak nem tudom hogy használtan mennyibõl lehetne kihozni szintén kompletten.

Kompletten alatt a tárcsák+pofák+féktest+csõvezés+karokat értem.

A Juicy olajos, a BB5 bowdenes. XC keróra és 120kg-hoz.
Szerintetek a BB5-öt mennyibõl lehet kihozni? Vagy a Jucy 5 best buy 20-ért?


Egy barátom juicy 5-öt használ elöl 203-as tárcsával DH-ra (egyébként ez DH tárcsaméret, nem XC), neki megfelel, az ár sem sok érte ha elfogadható állapotú. Én inkább 180/180 vagy max. 203/180-as tárcsákat használnék elölre/hátulra (ha a villa elbírja).

#4099
inkubator

inkubator

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Sziasztok! Szeretnék Tektro-ról váltani és használtan venném a fékrendszert, de 2 verzió is van:
1., Avid Juicy 5 kompletten elõl-hátul 203-as avid tárcsákkal használtan 20.000
2., Avid BB5 szintén 203-as tárcsával szeretném, csak nem tudom hogy használtan mennyibõl lehetne kihozni szintén kompletten.

Kompletten alatt a tárcsák+pofák+féktest+csõvezés+karokat értem.

A Juicy olajos, a BB5 bowdenes. XC keróra és 120kg-hoz.
Szerintetek a BB5-öt mennyibõl lehet kihozni? Vagy a Jucy 5 best buy 20-ért?

#4100
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Én csak azt mondanám a híres mondás után szabadon:
Minden féktárcsaegyengetõ.

Én tegnap egy elég masszív süteményesvillával egyenesítgettem. :)