Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18505 hozzászólás a témában

#361
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Egy kis érdekesség.
Továbbra is csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni a Trickstuff Piccoláról. Egyetlen hibája van a horroisztikus árán túl: jelentem, ennek is van egy leheletnyi nyomáspont-vándorlása - persze közel sem olyan, mint egy Shimano esetén és csak nagy ritkán. Ennyi az összes gond, amivel találkoztam.
Most jön ki épp a 4-dugattyús Piccola: https://r2-bike.com/...-Post-Mount-Set
 
Német tesztek alapján nincs a piacon még egy ennyire erős fék (ami nem Trickstuff), pláne ennyire könnyű. A teljes szett 360 gramm (!), ez csak ~40 gramm plusz a 2-dugattyús Piccolához képest. Már ha ez számít.
 
Egyet nem érdek.
A nagy gyártók miért nem képesek ilyen minőségű, ennyire megbízható féket féket gyártani?
Pedig szanaszét könnyítették ezeket a Trickstuff cuccokat és mégis! Az, hogy egy pici manufaktúra ennyire leiskoláz SRAM-ot, Shimanót, Formulát, Magurát, stb., több mint elgondolkoztató szerintem.
 
r2-bike.com/media/image/product/167843/lg/trickstuff-disc-brake-piccola-hd-post-mount-set.jpg


Vehetnél egy szett Brake Force One H2O-t is, csak kár hogy 600 euró :/ Mármint összehasonlítani a Trickstuffal (:

 

singletrackworld.com/2018/06/review-brake-force-ones-2nd-generation-h20-disc-brakes-are-filled-with-water/

 

Tetszik a fékcső szerszámmentes bekötése, kb. a 10. perctől mutogatja:

 

 

Specialized Kenevo E-MTB - Bremsanlage umbauen | Viele Tipps | BrakeForceOne H2O | Bike Tutorial #16 - Leo Kast

 

 


blash módosította - 2019. június 18. - 17:22


#362
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

 A bringa összerakásában tök igazad van, csak inkább arra próbáltam utalni hogy ne ez a 20 gr tartson vissza valakit egy - tapasztalatom szerint - jobb tárcsától.

A pattogás csak extrém hosszú lejtön van de mondom, kb semmi 8as nincs benne 20 ezer km után. Szerintem jó a cucc.

Az RT5x szériával vigyázzatok, csak gyantás pofát fogad.


marton módosította - 2019. június 18. - 17:09

  • Rabbit kedveli ezt
Marci

#363
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem az egyik kerékszetten rt56 a másikon rt66 tárcsák vannak (a ma megjelent kellys teszt alanyában használom őket). A 66 fékérzetben sokkal jobb és lehet mindenféle betéttel használni.



A sebesség mindent megold.

 


#364
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

igen, én voltam az a holdkóros (persze, mint minden vicc, ez sem új, kb tíz éve mondták ezt egy boltban, így most a gyakorlatban nem lepődtem meg rajta).

egyébként nem a féknyereg van útban, hanem a belső oldali pofa füle (160-as tárcsánál), mivel a BB7-nél befelé, a kerékagy irányában van a pofa csere-útja és füle. felteszem amúgy a BB7 senkit sem érdekel itt, szóval kb mindegy is. :)

 

tárcsából (szerintem) jó még az Avid GS3 CS is, de persze ez is lejárt lemez...

 

Szerintem vagy egy évtizeden keresztül használtam bb7-et, és tartottam/tartom ma is a 'világlegjobb' bovdenes fékjének. 

Futottam is bele fékpofa pöcök akadásba tartóbakos tárcsánál, levágtam a fenébe :) 

Az avid tárcsáit régen nagyon szerettem, aztán a G2 egy időben nagyon rezonált, így elengedtem, a G3-at nem próbáltam, de most ránézek. 

 

Egy szavazatom lenne a tartóbakosra, a RT-76ra. Volt a sima is, haveroknak most is van.

A 76os jóval merevebb, majdnem 20ezer km után is olyan egyenes, hogy max egy tized mm hullám van benne. A sima sokkal gyakrabban hullámosodhat, akkor aztán próbálhatod kiegyengetni a fékpofához érö cincogást belöle. (nem fogod)

Szóval szerintem böven megéri az a 28 gramm.

A 76ost amúgy korábban az SLX szériához sorolták.

(az ilyen 20 gramozókat mindig körberöhögtem, ezt föleg a keveset edzö de azt a grammok reszelésén behozni akaró (soha nem tudó) és mindenkinek a 9 kilós "csodáját" büszkén mutogató arcoknál láttam. Tisztelet a kivételeknek, pl zscs,..)

Ha az rt76 merevebb mint a 66 akkor simán megérheti ezen érv mentén a több pénzt. Ugyanakkor régen volt olyan gond (az is shimano 6 csavaros bakos tárcsa volt), hogy a különböző hőtágulás miatt pattogott a tárcsa hűléskor, és ilyenkor 8-as is könnyebben ment bele. Nem tudom, hogy a mostani érintett-e ilyesmiben. 

 

A grammozós kérdés pont azért merült itt fel, mert fura, hogy egy félig alu tárcsa nehezebb egy teljesen acélnál. 

 

Az pedig, hogy ki, kit röhög körbe, és miért, mindenkinek a maga dolga. Meg az is, hogy milyen bringát rakosgat össze, és az is, hogy milyen nehezet. Ja, és mind-ennek halvány köze sincs az edzettségi állapothoz, meg a bringán töltött időhöz, valaki így szereti, valaki meg úgy, ezt had döntse el mindenki maga. Ezt érdemes mindenkiben tiszteletben tartani, vagy ha ez nem megy, elég elfogadni is. 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#365
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Köszi! 

 

Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet: 

Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html  141 g 

Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják. 

 

Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb. 

Egy szavazatom lenne a tartóbakosra, a RT-76ra. Volt a sima is, haveroknak most is van.

A 76os jóval merevebb, majdnem 20ezer km után is olyan egyenes, hogy max egy tized mm hullám van benne. A sima sokkal gyakrabban hullámosodhat, akkor aztán próbálhatod kiegyengetni a fékpofához érö cincogást belöle. (nem fogod)

Szóval szerintem böven megéri az a 28 gramm.

A 76ost amúgy korábban az SLX szériához sorolták.

(az ilyen 20 gramozókat mindig körberöhögtem, ezt föleg a keveset edzö de azt a grammok reszelésén behozni akaró (soha nem tudó) és mindenkinek a 9 kilós "csodáját" büszkén mutogató arcoknál láttam. Tisztelet a kivételeknek, pl zscs,..)


Marci

#366
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.992 hozzászólás

Plusz egy szavazat a 66-ra. 

Talán Kisherceg írta, hogy a tartóbakok beleértek a féknyeregbe, mikor valami kreatív bb7-es párosítást próbált. Ez lehet hátrány.

Zárójelesen: én is reszeltem, mikor a a 775-ös féket 185-ös tárcsával raktam össze, IS-es villára persze. De jó lett.

 

igen, én voltam az a holdkóros (persze, mint minden vicc, ez sem új, kb tíz éve mondták ezt egy boltban, így most a gyakorlatban nem lepődtem meg rajta).

egyébként nem a féknyereg van útban, hanem a belső oldali pofa füle (160-as tárcsánál), mivel a BB7-nél befelé, a kerékagy irányában van a pofa csere-útja és füle. felteszem amúgy a BB7 senkit sem érdekel itt, szóval kb mindegy is. :)

 

tárcsából (szerintem) jó még az Avid GS3 CS is, de persze ez is lejárt lemez...


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#367
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.010 hozzászólás
  • LocationKelenföld

az rt76 icetech verzioja az rt86, elobb jelent meg az rt76, mindkettot xt tarcsanak irjak - a ket fenti kozul en siman az rt66ot valasztanam, konnyebb, es szvsz semmit se er az alubakos megoldas. ha centirozni kell, is egyszerubb.

 

az rt86 gondolom jobban kezeli a hot, de a gyakorlatban sok pluszt nem jelent.

Plusz egy szavazat a 66-ra. 

Talán Kisherceg írta, hogy a tartóbakok beleértek a féknyeregbe, mikor valami kreatív bb7-es párosítást próbált. Ez lehet hátrány.

Zárójelesen: én is reszeltem, mikor a a 775-ös féket 185-ös tárcsával raktam össze, IS-es villára persze. De jó lett.



#368
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Köszi! 

 

Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet: 

Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html  141 g 

Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják. 

 

Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb. 

 

az rt76 icetech verzioja az rt86, elobb jelent meg az rt76, mindkettot xt tarcsanak irjak - a ket fenti kozul en siman az rt66ot valasztanam, konnyebb, es szvsz semmit se er az alubakos megoldas. ha centirozni kell, is egyszerubb.

 

az rt86 gondolom jobban kezeli a hot, de a gyakorlatban sok pluszt nem jelent.


  • Rabbit kedveli ezt

#369
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.

Köszi! 

 

Ezek alapján találtam kettő félét is, ami jó lehet: 

Az RT66: https://bike.shimano...70/SM-RT66.html  141 g 

Az RT76: https://bike.shimano...00/SM-RT76.html 169 g (152 g-os mérlegre rakott képet találtam ), itt furcsa továbbá, hogy minden magyar oldalon ezt xt-nek hívják. 

 

Kérdem én, mi a különbség a kettő között, illetve miért jó vagy nem jó a tartóbakos megoldás, érdemes felé menni? Súlyban baromi érdekes, hogy a tartóbakos a nehezebb. 



#370
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.

viszont az alap fosadékok (5ös sorozat) és már egy rt 64 között is fényév különbség van


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#371
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

alapvetoen a fekezesi felulet merete nem szamit, tehat az agyonkonnyitett tarcsak is hasonlo fekerot tudhatnak... addig a pontig, amig az optimalis homersekleti tartomanyban maradnak. tehat a kulcs inkabb ez utobbi, hogy az adott fekhez melyik tarcsa passzol. ergo valszeg az egeszet a sajat tarcsajukhoz lottek be, igy olyat vegyel, amilyen fektested van.

 

shimanoban is haromfele csavaros tarcsa van, szerintem ez tobb mint eleg. az rt66 is teljesen jo, en azt csereltem icetechre, ahogy en hasznalom, nem erzek igazan elterest.



#372
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Féktárcsák között van érdemi különbség? 

Nyilván az ilyen 2 ezer forintos fólia tárcsák nem számítanak, és a szendvicsszerkezetet sem erőltetném. 

 

Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy a mindenféle fékpofával használható (gyantás, fémes), hat csavaros tárcsák között mi a különbség? Illetve, hogy melyiket érdemes választani, és miért? Súly nem elsődleges, ha 150 g alatt marad darabja 180 mm-es méretben, az már elég. 

 

A tervezett fék az új slx, de nem ragaszkodom shimano tárcsához (csak ha tényleg az a legjobb valamiért), főleg, hogy az új szetthez csak CL megoldást láttam eddig. 



#373
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jah felreolvastam - negy dugatyusnak. en nem csak a fekcserere gondoltam, hanem +hajtas-valtasra. ugy mar elgondoltato az uj bringa - persze lux, vagy vmi ilyesmi, htre valtani nincs ertelme.



#374
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.553 hozzászólás

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.

 

Az első sort és mondatot kompletten nem tudom értelmezni. Mit minek az xc bringára? :) 

 

Én személy szerint fázok mindig az új kerékpároktól (beállítás, irányítás csere meg hasonlók). Van egy újnak mondható tök jó vázam, 8000-es 11-es XT friss XD sorral, olyan kerekem melyet ha komplett bringán akarok látni akkor az viszonylag drága mulatság (súly, minőség, olyan amit akartam pont), nálam a kormány és a szár Syntace, a nyeregcső meg Thomson. Szóval egy 260 €-s fékcsere miatt ezt nem cserélem le mind. Régóta tekerek és kialakultak a dolgaim a kerékpárt tekintve, nem bírok olyat venni ami megfelelne. Az 1x12-re itthon meg semmi szükségem. 



#375
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.699 hozzászólás

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.

 

Nem mondom, hogy bajom van a mostani fékemmel, de én szívesen kipróbálnék olyat, ami mondjuk 50%-kal erősebb :)

Csak hogy legyen ott... mert ha most egyujjas, akkor 2/3 ujjas lenne :D



#376
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Annyira drága a Piccola, hogy én továbbra is a 8100-as XT 2 dugattyús változatára vadászok :) .

A kettő között nem látok semmit amit szívesen vennék. 260 € környékén van a 8100-as szett. 

Kicsit rendbe kellene tenni a bringát de addig már nem akarok a nagy generálnak neki esni míg nincsen itt a fék. 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 

 

xc bringara? minek? amugy a 200 euros xc szett csak nyereg+fekkar szinten 150 eur (bar irtad, hogy a kabel is mas...).

egyre tobbnek tunik a macera a valtassal, en lehet semmit sem varialok mar ezen a bringan.


arn módosította - 2019. június 13. - 13:27


#377
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Csak hátha valakit érdekel. 

Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni. 

 

magyaran egyre inkabb nem eri meg valtani, max bringat :D



#378
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.553 hozzászólás

Csak hátha valakit érdekel. 

Hazai Shimano szervizes tájékoztatása szerint újféle kábelek vannak a régihez képest, tehát azt is érdemes cserélni. 



#379
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.553 hozzászólás

De én is ezt írtam csak rövidebben amit ZolkoW :)

 

 

 

Ezek a nagy gyártók a tömegtermelésre álltak rá és innen már nincsen vissza (vagy tovább a Piccola szintre). 

 

ON:

 

1.5 éve lett befűzve a fékvezetékem a Canyon vázamba a 785-ös XT fékhez.

A kérdés az, hogy maradhat a vezeték vagy cserélni kell? 

https://www.bike-com...-Brakes-p28864/

https://www.bike-com...-XT-SLX-p36028/

 

A fenti két linken lévő között mi a különbség? 785-höz is ajánlják mindkettőt, meg a 7000-es SLX-hez (akkor a 8000-hez is jó szerintem)

 

A Shimano az oldalán olyat ír, hogy SMBH90SBM kell a 8100-hoz, de sok helyen az M-et lehagyják. 



#380
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.992 hozzászólás

ZolkoW nagyon szépen összefoglalta, amit két mondatfoszlánnyal próbáltam érzékeltetni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"