Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2341
Posted 2012. October 15. - 21:38
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2342
Posted 2012. October 15. - 21:19
Van egy-két érdekes helyezés a listán. Ahol 10 felett van a Reviews-szám és magas az átlag, az már lehet mérvadó.
Szintén Shimano-t vennék, SLX-et, esetleg XT-t.
#2343
Posted 2012. October 15. - 21:09
gondoltam hogy beszerzek egy régi m4 hopeot, vagy gusztávot...bár amennyibe a reményt mérik évente vehetek komplett szettet...
miért akarsz fölszállni a szopórollerre? vegyél egy újfajta slx-et, vagy egy olyan xt-t, mint az enyém és néhány évre elfelejtheted a fékdolgot.
#2344
Posted 2012. October 15. - 20:58
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2346
Posted 2012. October 15. - 20:15
#2347
Posted 2012. October 15. - 19:12
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2348
Posted 2012. October 13. - 11:31
#2349
Posted 2012. October 13. - 11:29
amúgy mit érdemes venni most? újabbik saint?
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2350
Posted 2012. October 13. - 11:17
#2351
Posted 2012. October 12. - 13:27
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2352
Posted 2012. October 04. - 22:27
lehetséges, van, ahol így jönnek gyárilag a cangán. ha ügyes vagy, megcserélhetõ, de kell némi szerencse is hozzá. vidd inkább szervízbe.
én is erre szavazok, mert sem ügyes, sem szerencsés nem vagyok az ilyesmiben
#2354
Posted 2012. October 04. - 20:50
vettem használtan egy shimano br m445 tárcsaféket. létezhet az, hogy a jobbos bowden a rövidebb? akárhogy nézem, ez fordítva van. meg lehet cserélni valahogy? vagy ne szarakodjak vele, vigyem szervizbe?
#2355
Posted 2012. September 28. - 19:50
Nem illik egy napon említeni az ásványi olajakat használó fékeket szintetikust használókkal. Magura ásványi, Shimano szintén. Ezek rendelkeznek egy szuper jó tulajdonsággal: nem kötik meg a vizet. Egészen más tömítettségû egy autó vagy motor fékrendszere, mint egy bringáé. Bringa esetében simán vizet szív a rendszer magába, az egymáson mozgó felületeken keletkezõ olajfilmen keresztül. Ez olaj elforrásakor kicsapódik, levegõsödik tõle a rendszer. Itt ezt elkerülendõ javallt a gyakori olajcsere. Illetve nem egy fékben láttam már ezüstös -fekete fékolajat. Ez azért gáz, mert ez úszó fémreszelék. Fékkarban - ami általában alu - egy acél rugó dolgozik ami sok használat során apró kis fém baszokat választ le a dugattyúház belsõ faláról. Ez az úszó szmötyi elõbb-utóbb képes megenni a tömítéseket. Szóval sokáig bírja...de mi van, ha épp egy lejtõn engedi el magát?
Jogos, jogos. Egyébként ilyesmi dolgokat olvastam az ásványiról, igen. Ezért is maradok a Maguránál. Ha váltanék, akkor Shimano, nem zavar a +40 vagy 50 gramm sem. Különben ezen túlmenõen is teljesen helytálló a felvetésed és nagyon jó, hogy kifejtetted, ezek fontos dolgok, hiszen múlhat rajta, hogy meg tudunk-e állni vagy sem ( = sérülés veszélye) egy lejtõn, lefelé. Két szett Magurám van most, egy Louise és egy MT4, mindkettõt évente úgyis légtelenítem már, ha kell, ha nem. Csak gondoltam szemléltetem, szintetikushoz képest milyen az ásványi olaj 4 év és > 10e km után. Páromnak Elixir 5-öse van, na annál úgy fest idáig, nem kérdés, kell-e 1 légtelenítés/év, pedig nem sokat használja. De szerintem ti ezekrõl SOKKAL többet tudtok, szóval hallgatok rád/rátok!
#2356
Posted 2012. September 28. - 19:19
4 évig masszívan használt Magura ásványi olaj. Versenyeztem is ezzel, Ausztriában is, ahol azért egy "picit" hosszabbak és gyorsabban a lejtõk, mint idehaza. És igen, szoktam fékezni és többet, mint az átlag.
Nem illik egy napon említeni az ásványi olajakat használó fékeket szintetikust használókkal. Magura ásványi, Shimano szintén. Ezek rendelkeznek egy szuper jó tulajdonsággal: nem kötik meg a vizet. Egészen más tömítettségû egy autó vagy motor fékrendszere, mint egy bringáé. Bringa esetében simán vizet szív a rendszer magába, az egymáson mozgó felületeken keletkezõ olajfilmen keresztül. Ez olaj elforrásakor kicsapódik, levegõsödik tõle a rendszer. Itt ezt elkerülendõ javallt a gyakori olajcsere. Illetve nem egy fékben láttam már ezüstös -fekete fékolajat. Ez azért gáz, mert ez úszó fémreszelék. Fékkarban - ami általában alu - egy acél rugó dolgozik ami sok használat során apró kis fém baszokat választ le a dugattyúház belsõ faláról. Ez az úszó szmötyi elõbb-utóbb képes megenni a tömítéseket. Szóval sokáig bírja...de mi van, ha épp egy lejtõn engedi el magát?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2357
Posted 2012. September 25. - 11:16
#2358
Posted 2012. September 13. - 21:12
Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.
Semmiféle autós és kerékpáros dolgot ne hasonlítsunk össze.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2359
Posted 2012. September 13. - 20:38
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2360
Posted 2012. September 13. - 20:10
Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.
4 évig masszívan használt Magura ásványi olaj. Versenyeztem is ezzel, Ausztriában is, ahol azért egy "picit" hosszabbak és gyorsabban a lejtõk, mint idehaza. És igen, szoktam fékezni és többet, mint az átlag.