Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2361
Írta 2012. október 18. - 09:30

#2362
Írta 2012. október 17. - 21:26

Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen féktárcsák (180 és/vagy 160mm) használhatóak a shimano alivio (BL-M486+BR-M486) hidraulikus fékhez, a gyártó által ajánlott Shimano SM-RT62M, SM-RT62L, SM-RT63 típusokon kívül. Úgy tudom nem mindegy, hogy mit veszek hozzá a mûgyantás fékbetétek élettartama és hatékonysága miatt.
Tudnátok ajánlani néhány alternatívát? Egyenlõre nem számít, hogy centerlock-os vagy 6csavaros.
Elõre is köszi a segítséget!
#2363
Írta 2012. október 16. - 16:25

Akkor most megnyugodtam, hogy nem csak szerintem lehet jó fék egy bovdenes. Az Avid bovdenes 700 (!!!) feletti review-val van és elég magas pontot kapott. De a BB7 modell külön is 245 review-t kapott.Disc Brake System Reviews Products Listing
Van egy-két érdekes helyezés a listán. Ahol 10 felett van a Reviews-szám és magas az átlag, az már lehet mérvadó.
Szintén Shimano-t vennék, SLX-et, esetleg XT-t.
#2364
Írta 2012. október 15. - 21:43

#2365
Írta 2012. október 15. - 21:38

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2366
Írta 2012. október 15. - 21:19

Van egy-két érdekes helyezés a listán. Ahol 10 felett van a Reviews-szám és magas az átlag, az már lehet mérvadó.
Szintén Shimano-t vennék, SLX-et, esetleg XT-t.
#2367
Írta 2012. október 15. - 21:09

gondoltam hogy beszerzek egy régi m4 hopeot, vagy gusztávot...bár amennyibe a reményt mérik évente vehetek komplett szettet...
miért akarsz fölszállni a szopórollerre?

#2368
Írta 2012. október 15. - 20:58

66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2370
Írta 2012. október 15. - 20:15

#2371
Írta 2012. október 15. - 19:12

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2372
Írta 2012. október 13. - 11:31

#2373
Írta 2012. október 13. - 11:29


amúgy mit érdemes venni most? újabbik saint?
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2374
Írta 2012. október 13. - 11:17

#2375
Írta 2012. október 12. - 13:27

66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra
#2376
Írta 2012. október 04. - 22:27

lehetséges, van, ahol így jönnek gyárilag a cangán. ha ügyes vagy, megcserélhetõ, de kell némi szerencse is hozzá. vidd inkább szervízbe.
én is erre szavazok, mert sem ügyes, sem szerencsés nem vagyok az ilyesmiben

#2378
Írta 2012. október 04. - 20:50

vettem használtan egy shimano br m445 tárcsaféket. létezhet az, hogy a jobbos bowden a rövidebb? akárhogy nézem, ez fordítva van. meg lehet cserélni valahogy? vagy ne szarakodjak vele, vigyem szervizbe?
#2379
Írta 2012. szeptember 28. - 19:50

Nem illik egy napon említeni az ásványi olajakat használó fékeket szintetikust használókkal. Magura ásványi, Shimano szintén. Ezek rendelkeznek egy szuper jó tulajdonsággal: nem kötik meg a vizet. Egészen más tömítettségû egy autó vagy motor fékrendszere, mint egy bringáé. Bringa esetében simán vizet szív a rendszer magába, az egymáson mozgó felületeken keletkezõ olajfilmen keresztül. Ez olaj elforrásakor kicsapódik, levegõsödik tõle a rendszer. Itt ezt elkerülendõ javallt a gyakori olajcsere. Illetve nem egy fékben láttam már ezüstös -fekete fékolajat. Ez azért gáz, mert ez úszó fémreszelék. Fékkarban - ami általában alu - egy acél rugó dolgozik ami sok használat során apró kis fém baszokat választ le a dugattyúház belsõ faláról. Ez az úszó szmötyi elõbb-utóbb képes megenni a tömítéseket. Szóval sokáig bírja...de mi van, ha épp egy lejtõn engedi el magát?
Jogos, jogos.


#2380
Írta 2012. szeptember 28. - 19:19

4 évig masszívan használt Magura ásványi olaj. Versenyeztem is ezzel, Ausztriában is, ahol azért egy "picit" hosszabbak és gyorsabban a lejtõk, mint idehaza. És igen, szoktam fékezni és többet, mint az átlag.
Nem illik egy napon említeni az ásványi olajakat használó fékeket szintetikust használókkal. Magura ásványi, Shimano szintén. Ezek rendelkeznek egy szuper jó tulajdonsággal: nem kötik meg a vizet. Egészen más tömítettségû egy autó vagy motor fékrendszere, mint egy bringáé. Bringa esetében simán vizet szív a rendszer magába, az egymáson mozgó felületeken keletkezõ olajfilmen keresztül. Ez olaj elforrásakor kicsapódik, levegõsödik tõle a rendszer. Itt ezt elkerülendõ javallt a gyakori olajcsere. Illetve nem egy fékben láttam már ezüstös -fekete fékolajat. Ez azért gáz, mert ez úszó fémreszelék. Fékkarban - ami általában alu - egy acél rugó dolgozik ami sok használat során apró kis fém baszokat választ le a dugattyúház belsõ faláról. Ez az úszó szmötyi elõbb-utóbb képes megenni a tömítéseket. Szóval sokáig bírja...de mi van, ha épp egy lejtõn engedi el magát?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.