Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#2361
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva.
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:


Nem tudom, a többire mi van írva, a csomagolásról úgy tûnik mindhárom fékbetéthez ugyanaz jár. Van rajta magyarázat, milyen színû jel milyen betétet takar.
Erõsebb autóban volt mindenféle betéttel kuplungom (szinter, kevlár, bóti), a kevlárost használni semmivel nem volt más, mint a boltit, egyben volt jobb, nehezebb elégetni.

#2362
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.

Nem az olaj a gáz, hanem a koksz ami keletkezik közben. Lerakódhat a szûk részeken és eltömítheti azokat.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2363
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Aszondja az írás a superstaros fékbetét csomagolásának hátoldalán (fejbõl írom, a lényeg kb ez) hogy:
1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.

Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?

Tedd azt is hozzá hogy ez csak a kevlárosra van írva. Miért nem tetszik kerékpár-gépjármû esetleg fék mérnök vagy?
Egyébként a SSC kevláros csak ettõl az állapottól fog jól, tehát akkor lehet hogy nem hülyeségbõl írják rá.:cool2:
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2364
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Extrém esetben már az is elõfordult, hogy nem vizezték, hanem levizelték a tárcsát:cool2:


#2365
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Aszondja az írás a superstaros fékbetét csomagolásának hátoldalán (fejbõl írom, a lényeg kb ez) hogy:
1. szereljük be az új betéteket, fékezzünk 10-20 nagyot (blokkolás nélkül)
2. öntsük le vízzel a nyerget-tárcsát, ha sistereg, akkor ok be van járatva
3. ha nem, akkor ismételjük az elejétõl.

Ez a vízzel fröcskölés nem annyira tetszik, mit gondoltok róla? Az természetes, megszokott, hogy új betét-tárcsa kombinációnál kell pár fékezés, míg összeállnak, de minek vizezni?

#2366
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
ohhh,mennyien mennek 3-5 eves "olajjal"!
es nem csak bringasok,hanem motorosk,autosok is

#2367
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Az a minimum, hogy évente. Ha megsütöd, akkor azonnal, de egyébként szerintem illik fél évente.


A megsütött olaj, a színén kívül, mitõl rosszabb? Csak mert én simán használtam a szezon végéig már párszor.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2368
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Amúgy elixir 5-ön cserélt valaki olajat? mert ahogy néztem az olajleeresztõt valami speckó bizbasz kell, hogy olajat jutassak bele.


Nem specko bizbasz kell hozzá, hanem avid szett.
Avid Elixir Disc Brake Bleed Procedure - YouTube
Néha van az apróban is használt.

#2369
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Az a minimum, hogy évente. Ha megsütöd, akkor azonnal, de egyébként szerintem illik fél évente.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#2370
Pity_

Pity_

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
  • LocationAjka
Sziasztok !

Milyen idõközönként kell lecserélni az olajat a fékrendszerben? Nekem azt mondták, hogy évente.

#2371
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Sziasztok!

AVid Elixir R fékhez jók lehetnek a Shimano XT roppantó gyûrûjei? Látszólag nagy a hasonlóság

#2372
wins

wins

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Engedtem ki egy minimális olajat és most úgy néz ki kicsit beljebb vannak a dugattyúk. Holnap megjáratom és kiderül hogyan sikerült.:D Amúgy elixir 5-ön cserélt valaki olajat? mert ahogy néztem az olajleeresztõt valami speckó bizbasz kell, hogy olajat jutassak bele.

#2373
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
felul a karnal szerintem mindig van egy kis minimalis levego. de ez gyakorlatilag nincs a "rendszerben". viszont ha fejreforditod, beljebb foghat a kar.

#2374
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?


Például úgy, hogy a dugattyúkat nem nyomták teljesen vissza az összeszerelés során. Vagy mert például gyártó és gyártó között eltérõ a fékpofa vastagság, s esetleg az új fékpofa 0.1 mm-el vastagabb. Ennek nincs köze a légmentességhez. Annyira kevés volt az olaj, ami kijött, hogy szinte komolyan sem vennéd, pedig teljesítményben sokat számít. Én azt csináltam, hogy lelazítottam a fedlapot, vízszintes kar állásban, majd a dugattyúkat (külön-külön) egy gumileszedõvel visszanyomkodtam, amennyire csak bírtam. Pár csepp olaj kijött, fedlapot visszaraktam, meghúztam, probléma megoldva.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2375
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?


Ha a dugattyúk egyszerûen kijönnek a teljesen visszanyomott állopotukból, mintha kissé behúznád a féket és úgy légteleníted, a rendszer túltöltött lesz.
Shimanokat nem ismerem, de a Magura MT-széria például soha nem lesz teljesen légmentes, olyan a konstrukció. Sõt, túlfolyó is van a fékkaron ott, ahol alul felfekszik a kormányon, egy apró kis fél mm-es lyuk és ha nagy túltöltött lenne a rendszer, ott az extra mennyiség távozhat.

#2376
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Nekem is gyárilag túl volt töltve...


Hogy lehet túltölteni egy eleve légmentes rendszert?

#2377
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
az enyemnel fogalmam nincs, mert igyisugyis vagni kellett a csovekbol.

#2378
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

azt irta, hogy meg nem volt olajcsere (ezert kerdeztem en is) - eredendoen meg gyanitom csak jol mukodott neki :)


Nekem is gyárilag túl volt töltve...

Ja, most olvasom, hogy Elixir5? Hehh, mindenki ezzel szív, nem hibája, tulajdonsága a rendszernek. Ennyit tud, a legtöbb cimbora már rég eladta. Igaz a SRAM XX egy még ehhez képest is alacsony színvonal lett.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2379
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
azt irta, hogy meg nem volt olajcsere (ezert kerdeztem en is) - eredendoen meg gyanitom csak jol mukodott neki :)

#2380
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

ott nincs olyan nagy tavolsag, mint shimanonal, de nekem az elixir rt siman be lehetett allitani. de, felmelegednek a dolgok, hogy melyik kemenyedik fel, meg mennyire, az inkabb fekfuggo.

ha gondod van vele, akkor is elsonek egy olajcseret es vegigcsekkolast, tisztitast javaslok. artani nem artasz vele, evente amugy is illik megcsinalni.


Simán ki kell engedni egy kis olajat. A dugattyút pl. nálam nem csak koppra lehet visszatolni, hanem egy picit "negatívba" is, ez persze kb. fél mm, de pont elég ahhoz, hogy kicsit kintebb fogjon (ahogy szeretem). Ez egy új-XT amúgy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)