Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2381
Írta 2012. szeptember 06. - 08:41
ha gondod van vele, akkor is elsonek egy olajcseret es vegigcsekkolast, tisztitast javaslok. artani nem artasz vele, evente amugy is illik megcsinalni.
#2382
Írta 2012. szeptember 06. - 00:06
Akkor lehet, hogy csak az a baj hogy nincs jól beállítva és ahogy melegszik az olaj a súrlódástól kitágul az olaj? amúgy avid elixir 5.akkor lehet levegos - ha sokszor egymasutan behuzod a fekkart, nem kemenyedik fel?
az 1mm hezag meg normalis is lehet... milyen fek? vannak olyanok, amit baromi nehez beallitani koszorules nelkul.
#2383
Írta 2012. szeptember 05. - 17:26
az 1mm hezag meg normalis is lehet... milyen fek? vannak olyanok, amit baromi nehez beallitani koszorules nelkul.
#2384
Írta 2012. szeptember 05. - 17:12
Nem volt még benne olajcsere. Elõbb megigazítottam a féknyerget, hogy abszolút ne érjen hozzá a tárcsához, de még mindig nagyon közel vannak a pofák a tárcsához. 1mm hézag sincs a két oldalon együttvéve.olajcsere utan csinalja?
#2385
Írta 2012. szeptember 05. - 16:59
Üdv!
Valami ötlet, hogy miért fog túl korán be a fékem? A fékkaron alig húzok és teljesen blokkol és emiatt, ha felmelegszik a fék egyre jobban befog és blokkolja a kereket. Megoldás mi lehet? MIért nem húzódnak hátrébb a dugattyúk?
olajcsere utan csinalja?
#2386
Írta 2012. szeptember 05. - 14:06
Egy régi magura julie-m van, fékkarnál ereszt a fékolaj. Kuka, vagy lehet vele még kezdeni valamit? Fékmunkahenger tömítése ránézésre rendben van.
Köszönettel: D
#2387
Írta 2012. szeptember 05. - 13:41
Valami ötlet, hogy miért fog túl korán be a fékem? A fékkaron alig húzok és teljesen blokkol és emiatt, ha felmelegszik a fék egyre jobban befog és blokkolja a kereket. Megoldás mi lehet? MIért nem húzódnak hátrébb a dugattyúk?
#2388
Írta 2012. szeptember 05. - 10:14
amugy ram is jellemzo (tanari vegzettsegem is van), de rajottem, hogy nem sokan szeretik.
#2389
Írta 2012. szeptember 05. - 10:09
Valahogy gondolkodásra kell bírni az embereket.mar megint rebuszokban beszelsz
A sebesség mindent megold.
#2390
Írta 2012. szeptember 05. - 07:35
160mm a minimum atmero elore, hatra 140. ehhez nem kell adapter (mar ha egyezik a fektest es a felfogatas tipusa).
#2391
Írta 2012. szeptember 04. - 17:12
sziasztok!
Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.
Na ne! Senki nem válaszolt erre azonnal? Nem létezik 140-es elsõ adapter és gyártani sem lehet. Csak rá kell nézni egy 160-as adapterre és azonnal látszik az oka.
A sebesség mindent megold.
#2392
Írta 2012. szeptember 04. - 13:44
sziasztok!
Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.
140-es elõre? Biztos, hogy jó lesz az neked?
#2393
Írta 2012. szeptember 04. - 13:18
#2394
Írta 2012. szeptember 03. - 12:21
Tud valaki 140mm-es adaptert avid elixir 5 fékhez,ja és elsõ kellene.
#2395
Írta 2012. szeptember 03. - 09:19
A fékbetéteimet ki akarom cserélni, A kereskedQ termkinformcii ez olyan 3500-4E körül van, webboltokban. Ilyesmi áron találok Pesten valahol?
Keresek valami durva dh belsõt is, mert olyanokat kapok hogy már a defektgátló sem csinál semmit+királydinnyeszezon, akácerdõ, üvegszilánkok. Súly és ár nem érdekel, csak kemény legyen.
De lehet, hogy a külsõt is lecserélem valami centi vastag gumira, hogy át se tudjon ütni. Vannak eleve vastagított DH külsõk? (Külön szúrásgátló szalagot nem akarok venni, 4Eft).
Tudom kicsit meredek elképzelések, meg félig nem a témához tartozik, csak hátha...
#2396
Írta 2012. szeptember 03. - 08:46
Sajnos akármilyen fékbetét nem jó bele, nem válogathatok, elég régi modell, habár mi úgyis 2-3 évvel az aktualitás mögött vagyunk. A dugattyúval volt gond, de már megoldottam, viszont ha megint elõjön, akkor csere lesz, az meg 30-40es befektetés.
Nekem nem volt gondom a szimmetriával, ha normál állapotban van (nem beszorulva) akkor tökéletes.
Köszönöm
Nem minden szerelõben lehet megbízni, sajnos. Még ha ért is hozzá, nem fogja olyan alaposságal beállítani a féket mint azt te elvárnád.
Mindig magamnak szereltem a féket, 1x vittem szervízbe, meg is bántam, mert elsõ túra után állíthattam be magamnak.
A kerékpáralkatrészek jelentõsen alul vannak méretezve (súlycsökkentés) aminek az eredményei csak évek alatt jelentkeznek: a váz, kerék kis deformációi a féknél már tized mm-t jelenthet, ami megegyezik a fékbetét-tárcsa hézaggal. Ezt csak drágább fékekkel lehet korrigálni (nyomáspont, betétpozíciók külön-külön állításának lehetõsége). Most én is ezzel szenvedek, mert az avid elixir SL féket nem tudom úgy beállítani, hogy zajtalaul forogjon. Beállítás után zajtalan, tekerés közben meg már hozzáér a tárcsa a betéthez. Ennél még nem is olyan nagy baj, de ezelõtt hayes stroke trail fékem volt amit 3-4 hónapig úgy használtam hogy cicergett a tárcsa, ezt vittem el szervízbe végül. Eredmény: a sok ismétlõdõ betétmozgató igénybevétel kikoptatta a féktesten a betétet tartó tengely hornyát, amire a rugó csatlakozik. Annyira kilazult, hogy a fékbetét bármikor kieshetett volna. Menet közben volt, hogy hirtelen elveszett a fékerõ, mintha elfolyt volna az olaj. Szerencsére észrevettem a hibát, de ezt nem lehet javítani új fékbetét vásárlásával. Szóval fékre nagyon oda kell figyelni, nem elég a "jó lesz az" szöveg, mert itt a legjobb is éppen elég jó. Még nem találkoztam olyan szervízzel ahol ilyen apróságokra kiterjedõen vizsgálták volna meg a problémát. Persze a tubeless freeride gumit mindehol felfújják 2-3bar-ra mert az a "normális".
Csak hogy érdemben is hozzászóljak a témához, Fremen-nek:
Lehet hogy az egyik dugattyú beszorult, szed szét az egészet, pucoldki ,rakdössze. Egy 3mm (?) vastag mûanyag lapot keress amit be tudsz paszírozni a fékpofák közé. (Ne éles tárgyat). A tárcsafék mintázata hozzájárul a kiadott hanghoz. az a jó ha minél egyenletesebb, mert kevésbé terheli változó erõkkel a teleszkópot. Ilyen szempontból magura tárcsák a legjobbak amin nincs minta a fékfelületen.
#2397
Írta 2012. augusztus 31. - 10:55
Szerintem is erre gondolok.
Bámulatos, hol tart ma a tudomány és a technika, szervó is van a fékemben? Most úgy érzem magam, mint a szõke nõ a kormány mögött, amikor elmagyarázzák neki, hogy az egyesen kívül van másik sebességfokozat is, azért dudál mindenki az autópályán... :-)
Már 20éve gyárt szervós fékeket a shimano, de ez nem olyan, mint ami az autókban van.
A sebesség mindent megold.
#2398
Írta 2012. augusztus 31. - 09:45
Szerintem arra gondol, amikor a kis servós henger átbillen a fékkarban, az enyém is olyan, meg mindegyik.
Szerintem is erre gondolok.
Bámulatos, hol tart ma a tudomány és a technika, szervó is van a fékemben? Most úgy érzem magam, mint a szõke nõ a kormány mögött, amikor elmagyarázzák neki, hogy az egyesen kívül van másik sebességfokozat is, azért dudál mindenki az autópályán... :-)