Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#2301
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Egy rutintalan kérdésem lenne:
Szeretném a cc bringámon lecserélni az elsõ 160-as tárcsát a bb5 fékemben nagyobbra, a villa egy rs psylo. Tegnap szereztem 203-as tángyért, meg adaptert, mert olcsó volt, viszont tartok tõle, hogy szétbassza a villát. Szerintetek megalapozott a félelmem?


ez sokmindentõl függhet, de az tény, hogy az ilyen XC villák nem biztos, hogy szeretik a nagy tárcsát. Ha finoman mész, akkor nem lesz baja (de akkor meg minek 203as tárcsa ugye)... én használtam 180as tárcsát rst gila t5ön hidrós XT fékkel, most pedig 1700g-os full alu suntour axonon használom ugyanazt, annak nincs baja vele, de ugye annak 32es becsúszói vannak.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#2302
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Egy rutintalan kérdésem lenne:
Szeretném a cc bringámon lecserélni az elsõ 160-as tárcsát a bb5 fékemben nagyobbra, a villa egy rs psylo. Tegnap szereztem 203-as tángyért, meg adaptert, mert olcsó volt, viszont tartok tõle, hogy szétbassza a villát. Szerintetek megalapozott a félelmem?

#2303
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

akkor a mostani saint olajvezetékem jó lesz az új karral igaz? nem kell arra is beruházni?


yepp

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2304
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás

MInden shimano kar párosithato az összes shimano nyereggel


akkor a mostani saint olajvezetékem jó lesz az új karral igaz? nem kell arra is beruházni?
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#2305
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
MInden shimano kar párosithato az összes shimano nyereggel

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2306
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
Hú köszi a segítségeket. erre az olajvezeték kérdésre valahogy nem is gondoltam, én is félek picit tõle , bár Rocko6 linkjében elég jól megoldották a Wilsonokon. szerintem mûködik is nekik. egyébként nem olyan drágák az új xt fékkarok. már 11 e ft körül lehet venni / db németektõl. mondjuk itthon biztos drága.
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#2307
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

nekik sikerült: » 2011 Devinci Wilson Review and Video - Sick Lines – mountain bike reviews, news, videos | Your comprehensive downhill and freeride mountain bike resource
amúgy meg: https://www.google.h...iper m785 lever


Legalább kiderült h fizikálisan összeépíthetõk.

Bár számomra még mindig kérdéses a hosszútávú biztonságos használhatósága :S

#2308
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
nekik sikerült: » 2011 Devinci Wilson Review and Video - Sick Lines – mountain bike reviews, news, videos | Your comprehensive downhill and freeride mountain bike resource
amúgy meg: https://www.google.h...iper m785 lever


#2309
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sziasztok!

az elsõ generációs 4 dugós saint féktestet (M810) össze lehet kombinálni az új M785 ös xt fékkarral? nagyon bejönnek érzésre ezek az új xt fékkarok, viszont a féktestet meg nem szeretném lecserélni.


Hali


Hét necces a dolog, ugyanis:

Az M810es fékek SM-BH80-SB fékcsõvel dolgoztak. Amik kicsit vastagabbak voltak már mint az elõtte használt 63as fékcsövek. Ami persze annak volt köszönhetõ h a 810as fékkar sokkal nagyobb nyomást tudott produkálni.
Na most az M785 ös fékek meg megint másik fékcsövet használnak, SM-BH90-SB. Ilyennel még nem volt dolgom, de szerintem különbözik vagy a max nyomásban, vagy átmérõben. Hát ez egyike sem jó neked, mivel vagy nagyobb nyomást fog adni a fékkar a fékcsõ + féknyeregnek (mint amire tervezték), vagy egyszerûen nem fogod tudni összerakni rendesen.

Igazából nem tudtam válaszolni a kérdésedre, de remélem a leírt pontos típusok szerint te is tudsz keresgetni választ a kérdésedre.

De szvsz, nem lesz jó :S Meg drága mulatság is lenne M785 fékkarok venni.

Üdv

#2310
reptsi

reptsi

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Egy Specialized Hardrock-ot hajtok gyari tektro mechanikus fekekkel, fejleszteni szeretnek hidraulikusra, mit ajanlotok?

Elore is koszonom!

#2311
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
Sziasztok!

az elsõ generációs 4 dugós saint féktestet (M810) össze lehet kombinálni az új M785 ös xt fékkarral? nagyon bejönnek érzésre ezek az új xt fékkarok, viszont a féktestet meg nem szeretném lecserélni.
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#2312
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Hát lehet vele játszani.
Ha már feladtad vegyél ki 1-2ml olajat a rendszerbõl.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2313
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
így próbáltam..

#2314
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.690 hozzászólás
A fékrögzítõ csavarokat meglazítod, a féket behúzod és eközben a csavarokat meghúzod kicsit, erõsen rögzíted a féket a csavarokkal.
Elvileg így a fék beállította magát a megfelelõ helyre.
Sok sikert !
Marci

#2315
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
sziasztok!

a következõ próblémára ha tudtok választ adni, kivele:
adott egy gyakorlatilag újnak mondható dt kerék, új slx fék, új rt-81 rotor, új reba teló.
mikor összeraktam a bringát nem ért bele a fékbetét a tárcsába. bringa kipróbál, shimano javaslata szerint kb 20 erõs fékezés mondjuk 25km/óráról. utána már hallottam hogy bele-bele ér. elmentem ma egy kisebb kört is tekerni, a tárcsa nem izzott :D viszont most már sehogy sem sikerül úgy beállítani a féket, hogy ne érjen a tárcsába a fékbetét. nyilván nem ez miatt nem fogok tudni feltekerni egy adott úton, de ha van ötletetek hogy ezt hogyan szüntethetném meg érdekelne. azért egy új rendszernél illene úgy mûködnie a dolgoknak hogy nem folyamatosan fékez a fék :)

#2316
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

És ezen kívül mi köztük a különbség?
A képek azt tükrözik, amit eladásra szánnak? Csak mert akkor még kevésbé értem, a kép szerint mindegyikhez adják az esetleges fékcsõ rövidítés esetén szükséges fémtüskét, meg tömítõgyûrût, de az olcsóbbnál ezt mintha nem írnák.

megjöttek, volt a pakkban minden, ami a képeken. igaz csõsatuból és a másik sárga bleed blockból, csak egy szett járt hozzá.
viszont, a leírtakkal ellentétben gyantás pofával jött nem szinteressel.


#2317
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Kisherceg.... kész vagy:D most már értem mit keresett egy Avid matrica a dobozban:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2318
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.179 hozzászólás
nem, igazából vacak. mindannyian avidot használunk, amit azért kaptunk, hogy az slx-et reklámozzuk. :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2319
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Ez az SLX tényleg ennyire jó fék? Avid CODE R-nél jobb?

#2320
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
szerintem semmi. de, amint megérkezik, kiderül. :)