Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11010 hozzászólás a témában

#401
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
NNo,ha erre valaki tudna válaszolni...
A Cdale Gemini hátsóvillája miben különbözik a Prophete-tól?Az ami az útját megadja és az elsõ háromszög megegyezik?

#402
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Hohó!
ezt találtam: Documento senza titolo
Ha hihetek a google fordítónak, akkor a cikk szerint valóban változtatható a geometriája a váznak 67,5° és 70,5° között.
Jó lenne valaki olaszhoz konyítótól egy kis megerõsítés!

Szert tettem egy Scapin ottobulloni vázra. Erdekes mód a horst link középsõ forgáspontja egy bilincscsel van a nyeregvázcsõhöz rögzítve. Nekem persze egybõl beindult a fantáziám: elképzelhetõ az hogy a bilincs feljebb tolásával nagyobb tagot rakhatok a vázba és így nagyobb rugóutat érhetek el? A vázat nézegetve ennek nem igazán látom akadályát, de hílyán vagyok bármiféle szakértelemnek.
Illusztrációk
https://picasaweb.go...130/2012121102#
https://picasaweb.go...601232928412274



#403
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ideges a villaszog meredeksegenek fuggvenyeben lesz.minel kovezebb van a villa a foldhoz szamitott 90 fokhoz annal agilisebb de annal idegesebb is.minel elobb van az elso tengely a villanyak egyenesetol annal stabilabban tartja az iranyt.
a tengelytav inkabb a fordulekonysagba jatszik szerepet.

ha valamit rosszul mondok javitsatok legyszives.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#404
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Ha nem cserélek benne tagot és feljebb tolom, akkor elvileg egy picit csökken a tengelytáv, lejjebb kerül a bb, és laposabb lesz a villa szöge?
Ha viszont beleteszek egy hosszabb tagot (185 v 190), és feljebb tolom a forgáspontot, akkor ki lehet úgy sakkozni, hogy a villaszög ne változzon, csak a hátsó háromszög szögein változtat, meredekebb lesz a támvilla -->ettõl más erõhatásra lesz érzékeny (kisebbre).
Az hogy a lefeléken idegesebb lesz (jobban dobál) az a rövidülõ tengelytáv miatt alakul ki?

#405
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ahogy elnezem ha feljebb tolod a himba kart akkor valtozni fog a tengelytav es a bb magassag.es ebbol eredoen a villa szoge.agilisabb lesz de lefelekben idegesebb is.
nyilvan azert esszeru hatarok kozt lehet sot erdemes athelyezni.
probald ki.a tervezok is nyilvan ezert bonthato csatlakozast almodtak meg oda.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#406
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
direkt linkek (nekem valamiért nem jelennek meg a képek, ha másnál is ez lenne):
https://picasaweb.go...601232928412274
https://picasaweb.go...600963211252210
https://picasaweb.go...600767472896994

#407
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Szert tettem egy Scapin ottobulloni vázra. Erdekes mód a horst link középsõ forgáspontja egy bilincscsel van a nyeregvázcsõhöz rögzítve. Nekem persze egybõl beindult a fantáziám: elképzelhetõ az hogy a bilincs feljebb tolásával nagyobb tagot rakhatok a vázba és így nagyobb rugóutat érhetek el? A vázat nézegetve ennek nem igazán látom akadályát, de hílyán vagyok bármiféle szakértelemnek.
Illusztrációk
https://picasaweb.go...130/2012121102#
https://picasaweb.go...601232928412274

#408
fiath.

fiath.

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
köszi, akkor azért éreztem olyan, véget nem érõnek a rugóutat

#409
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
elsõvel lineáris, hátsóval progresszív a mozgás.

#410
fiath.

fiath.

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok!
Van egy 2007-es coiler matic-om, és a vázon a rugóstag befogatásához van 2 hely is, mi a különbség a 2 állás között?

#411
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2007-es Sub 60-V-t.
A 2007-es Sub 40-V ha 1875g, akkor így felesleges. 2.2-2.3kg-ra emlékeztem, de ezek szerint jóval könnyebb. Valahol hülyeség, de az zavar, hogy 13,1 kg-os a 26-os merevfarúm, míg mondjuk párom Canyon fully-ja a nem épp könnyû kerékszettel 13,02 kg.


FYI. Lemértem anno, mikor szétbontottam a bicajt, 2200 gramm +/- 20 gramm volt a váz (20"-os méret) nyeregcsõ bilincs nélkül.

#412
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
Az is beletörött :D most már otttartok hogy szétkell barmolni azt a zizét.

#413
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Igen tört csavar kiszedõ, mivel ez kapja a legtöbb dzsúvát ezért ildomos pár havonta kitakarítani ezt a csapágyat és értelemszerûen a csavart is.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#414
Mtbsrác

Mtbsrác

    vendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
Olyat kérdeznék hogy a régi 2006-os Merida LRS bicónak KATT kiakartam volna cserélni a fõ csapágyát a hajtómû mellett, de ahogy kivettem a hajtás felöli csavart a másik oldalon ugye bennt maradt a leszorító "alátét".
Itt is 5-ös imbusz van majd kiakartam azt is csavarni és nemes egyszerüséggel belenyalódott a feje és nemtudom kiszedni. Vmi pocsék anyagból van hogy legkisebb erõhatásra is elnyalódik.

Hogy tudhatnám kiszedni? És szérbarmolni nemakarom.
Másnem csavarkihajtóval szedjem ki ha más nemmarad?

#415
megatron

megatron

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.694 hozzászólás
forgáspont-lánctányér összefüggésben mi volt a "szentírás'?

régrõl emlékszem valami olyanra hogy az a forgáspont ami a monó felett van az valahogy a tányérral egyvonalba legyen..

onnan a sok kérdés hogy szétszedtem a gépet, aztán szóba került a terelõ+9es sor hátul kisebb 34-36os tányérral /38 van most/ vagy a dupla 24-36 outis sorral
azért kérdezem.

sx trail a váz amúgy
A dizájndrogtól lassacskán már minden spanom mizantróp
66 rc3-ast cserélnék lyrik vagy 36ra

#416
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok!
Építenék ismét egy bringát magamnak.Két vázat néztem ki,egy Hercules és egy Rock Machine vázat.
Melyik a jobb választás?
Köszönöm!
:)

Link vagy foto.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#417
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
egy regi acelvazon es villan mit erdemes atvizsgalaskor ellenorizni? a rozsdasodas ellen kell vmit tenni?
~97es ktm turavaz, elvileg meg osztrakoknal gyartottak.

#418
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
Sziasztok!
Építenék ismét egy bringát magamnak.Két vázat néztem ki,egy Hercules és egy Rock Machine vázat.
Melyik a jobb választás?
Köszönöm!
:)
KROSS Level A2

#419
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Köszönöm, nem kerestem elég kitartóan... ;)

#420
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Van egy régi acélvázas bringám. Lecsupaszítva, slick gumival használom aszfaltozni. Gondoltam meglepem valami friss színnel (magam? :D), ebben szeretném tanácsotok kérni.
Homokszóratni, feketére szintereztetni tervezem, jó lenne valahol Szentendre környékén (természetesen el tudom vinni máshova is). Tudtok javasolni értelmes áron dolgozó embert? Nem sürgõs a meló, de jó lenne nem csiliárdokat fizetni. A bringa eredetileg kantifékes volt, bár pár éve át lett hekkelve vére. Ha már úgyis festve lesz fel lehetne rakni a "jó" oldalra két szemet a bovdenhez. Ezt hol csinálják meg vajon rendesen? Mire figyeljek a homokozás, festés kapcsán? Értelemszerûen teljesen szétszedtem, kipakoltam. A középsõ agy helyét pl. tömjem be én zoknival, vagy majd intézni a festõ?


Olvasgass itt, talán van hasznos infó: http://forum.bikemag...y-topicja-2381/