Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11010 hozzászólás a témában

#381
Batkamano

Batkamano

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Sziasztok lenne két váz, és dönteni kéne. Kona Dawg Matic és Kona Coiler. A Matic jobb állapotba van, a Coiler meg erõsebb :-)
Szeretek felfele is tekerni, és fõként keményebb XC-re, AM-re használnám. Nagy letörések ilyesmi nem játszik. Meg lehet lesznek hosszabb tekerések is. 80-100km.
Coilerrõl tesztbikén azt írták nem jó vele mászni. Külföldi fórumon viszont azt, hogy nem gáz.
Valaki ismeri õket? Vélemény.
Köszi

#382
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.126 hozzászólás
emlékeim szerint felül bilincses (down swing) e.váltót használtam hozzá, mikor ilyenem volt, de igazából mindkettõ jó. (váltós topicban ecsetelték már, hogy a felülbilincses miért jobb.)

félintegráltból bármelyik jó lehet, ami méretileg kompatibilis a vázzal. az egyik xtc-mben gyárilag benne volt a fejcsapágy, a másikhoz külön meg kellett vennem, az nekem is ritchey volt, de a pontos típusra nem emlékszem.

az xtr kérdés mindenképp a váltós topicba való! :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#383
Johny77

Johny77

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!
Még az elõzõ oldalon kérdeztem a Giant XTC (2004) vázzal kapcsolatban, amit idõ közben meg is vettem. Annyit tudok, hogy felül húzós elsõ váltót kell hozzá választani, de tudnátok kicsit pontosítani, hogy milyet? Top swing, down swing? Alsó vagy felsõ bilincses? A kormánycsapágy ha jól tudom félintegrált. Ritchey Press Fit-es csapágyat ajánlottak hozzá. Kizárólag a Press Fit rendszerû építhetõ be, vagy akármilyen félintegrált (természetesen ami méretben jó)? Tudom, hogy a váltókérdés nem ebbe a topikba tartozik, de inkább egyben tenném fel a kérdéseket. Hátsó váltónak egy régi 99-es évjáratú, új XTR-t néztem ki. Strapabíróbb szerintetek a mostani modelleknél? Köszi még egyszer a türelmet :)

#384
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Köszönöm!
Itt igazából nem 10centis úttal rendelkezõ villa a lényeg,hanem hogy abba a vázba,amit lentebb megjelöltem,mi a felsõ határa,ugyanis abból gazdálkodnék ami van,és jelen esetben egy 130as fox villám van,ami kétség kívül nagy abba a vázba,csak kérdés,hogy mennyire! :)

#385
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Nekem a beépítési magasságban segíthetnétek!
Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!


Szia,
szerintem nem a tengelytõl mérik, hanem a tengely pontjából a fejcsõ egyenesére húzott merõleges metszéspontjától az egyenes mentén a villanyakig. Ha a tengelytõl mérnéd, akkor a fenti háromszög leghosszabb oldalát kapnád az offset, azaz az elõrenyúlás miatt (bár nem minden villának van ilyenje)
De ennyire talán nem érdemes túlragozni, ha 10 centis úttal rendelkezõ villát választasz, szinte biztos, hogy jó lesz a fejcsõszög, nem tudok olyan villáról manapság, mint régen az R500-as, hogy 10 centi úthoz egy 15-ös villa beépítési magassága társult :) És ezek után még mindig tudsz finomhangolni a magasságon is és az irányításon is más fejcsapággyal, stucnival és kormánnyal.

#386
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
Nekem a beépítési magasságban segíthetnétek!
Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!

#387
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

De, jogos...a link lemaradt, bocs: Bikes und Rahmen, Ibis - GO CYCLE - premium bicycles and components itt vannak Yeti-k is, csak válaszd a rahmen-t baloldalt.

Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege :)
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringa :) Mióta megvan más dimenzióba lépett a lejtõzés...azóta járok DH pályára is, bár csak a freeride részen :) Annak viszont van alapja, hogy az SL hátsó része csavarodik, ezt még én is tapasztalom, pedig finoman szólva sem vagyok nagy darab - mondjuk ez nem meglepõ egy 2298 grammos (váz + tag) tömegû 140-et mozgó váztól.
Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek :)


Köszi az infókat, mérlegelem a dolgot, meg keresgélek, aztán hátha... :)

#388
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
Valakinek tapasztalata errõl a vázról? Cimborám szeretné venni aki évente max 1000Km-t teker Specialized Stumpjumper FSR « MTB váz « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása

#389
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
De, jogos...a link lemaradt, bocs: Bikes und Rahmen, Ibis - GO CYCLE - premium bicycles and components itt vannak Yeti-k is, csak válaszd a rahmen-t baloldalt.

Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege :)
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringa :) Mióta megvan más dimenzióba lépett a lejtõzés...azóta járok DH pályára is, bár csak a freeride részen :) Annak viszont van alapja, hogy az SL hátsó része csavarodik, ezt még én is tapasztalom, pedig finoman szólva sem vagyok nagy darab - mondjuk ez nem meglepõ egy 2298 grammos (váz + tag) tömegû 140-et mozgó váztól.
Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#390
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
SL van neki. olcso Yetik pedig pl a chainreaction-on voltak, de szerintem csak azert mert forgalmazo valtas volt. Most mar a Silverfish a forgalmazo, es ok probaljak tartani az arakat egy bizonyos szinten, ergo CRC kilove. nemet webshopokban nem tudom mi a helyzet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#391
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Angoloknál akciózták a nem olyan régen kifutó modellt, a "sima" Mojo-t egy idõben. Úgy rémlik, Gabe84-nek egy ilyen bicaja van. Meg Rebell-78-nak (õt az "R"-es fórumon találod), bár szerintem õ nem akciósan vette, talán használtan (?).
A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.


Gabe eBay-rol szerezte az ibist vagy pinkbikerol. tehat vagy dragan veszed, vagy sok rizikoval.


ebay, méghozzá UK. Kb. 2 évig (nem túlzás) keresgéltem mire találtam elfogadható állapotút elfogadható árban (és megfelelõ méretben), HD alig van még ebay-en is, nem elég régi. Mázlim volt, komplett bicaj volt, írtam egy pofátlannak mondható árat csak a vázra és belement. A váz karcmentesen jött...bár ezt a mûanyagozást normál használattal nem nagyon lehet lezúzni.

Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetett :) Néha van akciójuk, bár Ibis-ból ritka...Yeti-k szoktak pl. egész baráti áron (Yeti-hez képest) lenni.


Köszönöm a segítséget! Bár sokkal boldogabb nem lettem tõle, jó drága cuccok ezek... :( Itt az utolsónál egy link nem maradt le véletlenül? :)

Gabe Neked HD vagy SL van végül? Tudnál írni kicsit a vázról, hogy mozog, mennyire vált be, stb...? Igazából egyenlõre csak nézegetem ezeket a bicajokat, a mostani is bõven tökéletes ahhoz képest, amennyit\ahogy tekerek, csak vmiért ilyen hülye a bringás a téli szezonban és nézegeti mit lehetne alakítani, fejleszteni a masinán... :)

#392
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
kerekpar uzletben probaltad mar?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#393
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Sziasztok!

Sürgõs segítségre lenne szükségem:
Hol kapható csapágyszett csavarokkal specialized stumpjumper fsr vázhoz (2007)?
Specialized Bicycle Components

#394
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
ebay, méghozzá UK. Kb. 2 évig (nem túlzás) keresgéltem mire találtam elfogadható állapotút elfogadható árban (és megfelelõ méretben), HD alig van még ebay-en is, nem elég régi. Mázlim volt, komplett bicaj volt, írtam egy pofátlannak mondható árat csak a vázra és belement. A váz karcmentesen jött...bár ezt a mûanyagozást normál használattal nem nagyon lehet lezúzni.

Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetett :) Néha van akciójuk, bár Ibis-ból ritka...Yeti-k szoktak pl. egész baráti áron (Yeti-hez képest) lenni.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#395
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Gabe eBay-rol szerezte az ibist vagy pinkbikerol. tehat vagy dragan veszed, vagy sok rizikoval.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#396
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Angoloknál akciózták a nem olyan régen kifutó modellt, a "sima" Mojo-t egy idõben. Úgy rémlik, Gabe84-nek egy ilyen bicaja van. Meg Rebell-78-nak (õt az "R"-es fórumon találod), bár szerintem õ nem akciósan vette, talán használtan (?).
A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.

#397
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Ibis Mojo HD vázat (vagy komplett bicajt) van esetleg tippetek, hogy hol lehet emberi áron beszerezni? Az újakat horror áron adják, 6-700e Ft csak a vázért, a legszerényebb felszereltségû bringa is millió fölött... gondolom emiatt használtan is elég durva áron kínálják õket. :(

#398
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
meg ha hosszabb idõre gondolod nem árt egy hagyományos 1 1/8-os nyakú telót is beszerezni, azt 4-5 év múlva lehet problémás lesz.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#399
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
minden mukodni fog az XTC-n ami lejon a Boomer-rol, es nem lesz semmi baja az aluvaznak az allastol.

olyan aprosagok lehetnek hogy mas meretu nyeregvazcso miatt uj elsovalto / nyeregcso / nycso bilincs kellhet, plusz ha nagyon nincs szerencsed (es koppra le van roviditve) akkor a villa nyaka esetleg tul rovid lehet bele. plusz kellhetnek uj bovdenek. de azokat amugy se artalmas idonkent cserelni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#400
Johny77

Johny77

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!

Kicsit felújítanám régi gépemet és tanácsot szeretnék kérni tõletek. Ki akarom cserélni a Caprine Boomer vázamat, mivel tele van hajszálrepedésekkel. Kinéztem egy teljesen új 2004-es gyártású Giant XTC-t. Nagyon jó áron hozzá tudnék jutni, de felmerült bennem a kérdés, hogy van-e kockázata ilyen régit vásárolni. Nem fárad el az alumínium "állásában"? Kompatibilis lenne az új szabványokkal? Gondolok olyanra, hogy be akarok szerezni a késõbbiekben új hajtómûvet, tárcsaféket stb.
Ha nem tartjátok jó választásnak, tudnátok ajánlani olyan vázat 40e ft magasságában ami fogadja a már meglévõ alkatrészeimet? Deore szett, Lx Octalink-es hajtómû, Avid bowdenes tárcsa elöl-hátul, Marzocchi Mx Pro a fõbb paraméterek. Természetesen minden 2002-2003 körüli évjárat. Köszi elõre is a segítséget!