Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#381
Írta 2013. február 12. - 16:57

Szeretek felfele is tekerni, és fõként keményebb XC-re, AM-re használnám. Nagy letörések ilyesmi nem játszik. Meg lehet lesznek hosszabb tekerések is. 80-100km.
Coilerrõl tesztbikén azt írták nem jó vele mászni. Külföldi fórumon viszont azt, hogy nem gáz.
Valaki ismeri õket? Vélemény.
Köszi
#382
Írta 2013. február 08. - 12:14

félintegráltból bármelyik jó lehet, ami méretileg kompatibilis a vázzal. az egyik xtc-mben gyárilag benne volt a fejcsapágy, a másikhoz külön meg kellett vennem, az nekem is ritchey volt, de a pontos típusra nem emlékszem.
az xtr kérdés mindenképp a váltós topicba való!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#383
Írta 2013. február 08. - 11:32

Még az elõzõ oldalon kérdeztem a Giant XTC (2004) vázzal kapcsolatban, amit idõ közben meg is vettem. Annyit tudok, hogy felül húzós elsõ váltót kell hozzá választani, de tudnátok kicsit pontosítani, hogy milyet? Top swing, down swing? Alsó vagy felsõ bilincses? A kormánycsapágy ha jól tudom félintegrált. Ritchey Press Fit-es csapágyat ajánlottak hozzá. Kizárólag a Press Fit rendszerû építhetõ be, vagy akármilyen félintegrált (természetesen ami méretben jó)? Tudom, hogy a váltókérdés nem ebbe a topikba tartozik, de inkább egyben tenném fel a kérdéseket. Hátsó váltónak egy régi 99-es évjáratú, új XTR-t néztem ki. Strapabíróbb szerintetek a mostani modelleknél? Köszi még egyszer a türelmet

#384
Írta 2013. február 07. - 18:40

Itt igazából nem 10centis úttal rendelkezõ villa a lényeg,hanem hogy abba a vázba,amit lentebb megjelöltem,mi a felsõ határa,ugyanis abból gazdálkodnék ami van,és jelen esetben egy 130as fox villám van,ami kétség kívül nagy abba a vázba,csak kérdés,hogy mennyire!

#385
Írta 2013. február 07. - 17:02

Nekem a beépítési magasságban segíthetnétek!
Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!
Szia,
szerintem nem a tengelytõl mérik, hanem a tengely pontjából a fejcsõ egyenesére húzott merõleges metszéspontjától az egyenes mentén a villanyakig. Ha a tengelytõl mérnéd, akkor a fenti háromszög leghosszabb oldalát kapnád az offset, azaz az elõrenyúlás miatt (bár nem minden villának van ilyenje)
De ennyire talán nem érdemes túlragozni, ha 10 centis úttal rendelkezõ villát választasz, szinte biztos, hogy jó lesz a fejcsõszög, nem tudok olyan villáról manapság, mint régen az R500-as, hogy 10 centi úthoz egy 15-ös villa beépítési magassága társult

#386
Írta 2013. február 07. - 01:51

Az a nem tiszta,hogy hogyan számolom ki,villánál a kerék tengelyétõl meddig kell mérni,és hogy hol találok vázra vonatkozó,felsõ határt meghatározó magasságot?!Ott vagyok megakadva,hogy a gt ruckus 1.0 váznak,mi a max, beépítési magassága...én is tudom,hogy ez egy 4x szánt váz,ami gondolom maga után vonja azt is,hogy 100mm-t mozgó villánál nagyobbat nem igazán illik bele rakni,de attól még a fenti kérdéseim élnek!
Köszi!
#387
Írta 2013. január 19. - 21:42

De, jogos...a link lemaradt, bocs: Bikes und Rahmen, Ibis - GO CYCLE - premium bicycles and components itt vannak Yeti-k is, csak válaszd a rahmen-t baloldalt.
Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege
Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringaMióta megvan más dimenzióba lépett a lejtõzés...azóta járok DH pályára is, bár csak a freeride részen
Annak viszont van alapja, hogy az SL hátsó része csavarodik, ezt még én is tapasztalom, pedig finoman szólva sem vagyok nagy darab - mondjuk ez nem meglepõ egy 2298 grammos (váz + tag) tömegû 140-et mozgó váztól.
Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek
Köszi az infókat, mérlegelem a dolgot, meg keresgélek, aztán hátha...

#388
Írta 2013. január 18. - 21:03

#389
Írta 2013. január 18. - 20:36

Úgy bizony SL-em van. Meglepett a váz+tag tömege

Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Elõtte Specialized Epic Marathon vázam volt...ahhoz képest sokkal finomabb a mozgás - de az is nagyon jó bicaj volt, nagyon szerettem. Örülök, hogy nem RP23-as taggal van...nekem bõven elég a vagy mozog, vagy lock-out választási lehetõség. Én a 140-es út ellenére jól mászok vele (mondjuk inkább xc felszereltségû, mint all mountain) - én vagyok a limitáló tényezõ, nem a bringa


Amióta megvan egyre több haver vált fullyra...van itt 160-as Canyon, 180-as Canyon, 125-ös Kellys...vagy csak öregszenek

#390
Írta 2013. január 18. - 11:33

RAUH-Welt
B E G R I F F
#391
Írta 2013. január 18. - 09:31

Angoloknál akciózták a nem olyan régen kifutó modellt, a "sima" Mojo-t egy idõben. Úgy rémlik, Gabe84-nek egy ilyen bicaja van. Meg Rebell-78-nak (õt az "R"-es fórumon találod), bár szerintem õ nem akciósan vette, talán használtan (?).
A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.
Gabe eBay-rol szerezte az ibist vagy pinkbikerol. tehat vagy dragan veszed, vagy sok rizikoval.
ebay, méghozzá UK. Kb. 2 évig (nem túlzás) keresgéltem mire találtam elfogadható állapotút elfogadható árban (és megfelelõ méretben), HD alig van még ebay-en is, nem elég régi. Mázlim volt, komplett bicaj volt, írtam egy pofátlannak mondható árat csak a vázra és belement. A váz karcmentesen jött...bár ezt a mûanyagozást normál használattal nem nagyon lehet lezúzni.
Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetettNéha van akciójuk, bár Ibis-ból ritka...Yeti-k szoktak pl. egész baráti áron (Yeti-hez képest) lenni.
Köszönöm a segítséget! Bár sokkal boldogabb nem lettem tõle, jó drága cuccok ezek...


Gabe Neked HD vagy SL van végül? Tudnál írni kicsit a vázról, hogy mozog, mennyire vált be, stb...? Igazából egyenlõre csak nézegetem ezeket a bicajokat, a mostani is bõven tökéletes ahhoz képest, amennyit\ahogy tekerek, csak vmiért ilyen hülye a bringás a téli szezonban és nézegeti mit lehetne alakítani, fejleszteni a masinán...

#392
Írta 2013. január 18. - 02:02

RAUH-Welt
B E G R I F F
#393
Írta 2013. január 17. - 22:37

Sürgõs segítségre lenne szükségem:
Hol kapható csapágyszett csavarokkal specialized stumpjumper fsr vázhoz (2007)?
Specialized Bicycle Components
#394
Írta 2013. január 17. - 20:08

Itt érdemes nézni - bár a 6-700ezer elég akciós ár lehetett

#395
Írta 2013. január 17. - 11:00

RAUH-Welt
B E G R I F F
#396
Írta 2013. január 17. - 09:28

A Mojo HD nagyon más téma, kétlem, hogy egyhamar akcióznák. Esetleg használtan valahogy, eBay, stb.
#397
Írta 2013. január 17. - 08:57


#398
Írta 2013. január 13. - 22:19

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#399
Írta 2013. január 13. - 22:08

olyan aprosagok lehetnek hogy mas meretu nyeregvazcso miatt uj elsovalto / nyeregcso / nycso bilincs kellhet, plusz ha nagyon nincs szerencsed (es koppra le van roviditve) akkor a villa nyaka esetleg tul rovid lehet bele. plusz kellhetnek uj bovdenek. de azokat amugy se artalmas idonkent cserelni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#400
Írta 2013. január 13. - 15:22

Kicsit felújítanám régi gépemet és tanácsot szeretnék kérni tõletek. Ki akarom cserélni a Caprine Boomer vázamat, mivel tele van hajszálrepedésekkel. Kinéztem egy teljesen új 2004-es gyártású Giant XTC-t. Nagyon jó áron hozzá tudnék jutni, de felmerült bennem a kérdés, hogy van-e kockázata ilyen régit vásárolni. Nem fárad el az alumínium "állásában"? Kompatibilis lenne az új szabványokkal? Gondolok olyanra, hogy be akarok szerezni a késõbbiekben új hajtómûvet, tárcsaféket stb.
Ha nem tartjátok jó választásnak, tudnátok ajánlani olyan vázat 40e ft magasságában ami fogadja a már meglévõ alkatrészeimet? Deore szett, Lx Octalink-es hajtómû, Avid bowdenes tárcsa elöl-hátul, Marzocchi Mx Pro a fõbb paraméterek. Természetesen minden 2002-2003 körüli évjárat. Köszi elõre is a segítséget!