Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11011 hozzászólás a témában

#3041
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem eloiteleteim voltak a KTM ossztelosokkal kapcsolatban, de iden kiallitason lattam oket, es eleg meggyozoen neztek ki. ez a Lycan pl tok jo lehet. es horst linkes :spoko:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3042
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Akkor ésszerûbb választás a Lycan e-h 12 centivel

#3043
karfi

karfi

    vendég

  • fórumtag
  • 151 hozzászólás
ja, bocsanat, igaz, az elozmenyeket nem olvastam el eleg figyelmesen :)

talan azert van a figyelmeztetes, mert a felso lyukat hasznalva nagyobb erokar hat arra a kis odahegesztett aludarabra, ami a rugostagot fogja a lengokaron es igy nagyobb az eselye, hogy letorik (0.01% helyett 0.014%), igy ezen a plusz csavar nem segitene. de valoszinu, hogy ez hulyeseg :)

szerk: vagy megis segit. probald ki, es majd par ev mulva beszamolsz a tapasztalatokrol.

#3044
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

On G-Zero Progressive bikes you can adjust the rear travel
in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel

Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!


a vastag resz arrol szol, hogy a lengokaron az also lukba rakd a csavart, az elso haromszognel a harom lyuk kozul oda rakod, ahova akarod.


Ugyanezt mondtam... elsõ az útállítás, hátsó az MX/AM geováltó ;)
Igazából mindegy, errdetileg arra voltam kíváncsi vajon érdemes-e egy lezekét gyártani oda hogy 2 lukra oszoljon el a terhelés. Tökéletesen nem lehet megcsinálni, de több a semminél <> vagy hagyjama faxba ha a scott aszongya.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3045
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

lehet, viszont most egyetértek tamaakaval.

a "trail" bringa számomra a mountainbike szinonímája.

igen, számomra is.
az az igazi all-day-epic ride, amivel elmész mindenhová.
nem igazán rugóút, mind geo és súly függvénye.
11-12 kiló, és klasszikus mtb geo. hogy ehhez 100 vagy 150 mm van, az szerintem mindegy.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3046
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

az a baj, hogy minden gyarto maskepp kepzeli el .


KOnkrétan arra gondolok hogy nem vadászok tovább lesz vagy nem lesz alapon használt Trance vázat hanem új Ktm.A Lycan 120mm út,a Prowler meg kb2 kilóval nehezebben 130-150mm.Csak a lejebbi geoadatokkal bírnak.Frírájdozni tuti nem fogok már,meg mászógép sem leszek.Ami a gond velük hogy 43 és 48-as méret és a kisebb utas gépnek 43-ban akkora a felsõcsöve mint a nagyobbnak 48-ban[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090113/Lycan3-0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]

[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090113/Prowler_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]

#3047
karfi

karfi

    vendég

  • fórumtag
  • 151 hozzászólás
On G-Zero Progressive bikes you can adjust the rear travel
in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel

Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!


a vastag resz arrol szol, hogy a lengokaron az also lukba rakd a csavart, az elso haromszognel a harom lyuk kozul oda rakod, ahova akarod.

#3048
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Nyugica.

Egyáltalán mi különbséget eredményez? A felsõvel kicsit alacsonyabban van a mono, és meredekebb a fejcsõszög, nem? Az miért lejtõsebb?
Lehet, azért írják, mert a túlfolyó beleverne valamibe.


Laposabb a fejcsõszög, meg... egész változik annyit hogy 1-1,5 centit kéne a nyeregcsõnek is utánaállítani hogy 'ugyanott' akarok ülni.
Eredetelg nincs túlfolyó, nem igazán ebbe való ez a tag ilyen szempontból.

http://scottusa.com/...sive_series.pdf

On G-Zero Progressive bikes you can adjust the rear travel
in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel
Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!




Trail, AM... ezt a két foglamat helyenként jól megkeverik, a klasszikus AM a trail és az AM az enduro.
Jobb esetben -min nálam :D- magad döntöd el miylen lesz a végeredmény. Persze nomrálisabb vázakon már nem nnagyon divat az ilyen csak az öreg szarokon ;).

Amúgy maraton és AM között üléspozícióban minimális, fõleg a hosszabb stucni, merdekebb fejcsõszög, esetleg hosszabb felsõcsõ, szal inkább a mászás fele van; avagy merev bringák 'betoldott' taggal.
Scott GEnius 2009 is trail/am és 150/150mm, bár itt a maratontól az am-ig magad álíltog be 3-3 lépésben eleját hátulját... de alapból maraton bringának néz ki.

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3049
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.201 hozzászólás
lehet, viszont most egyetértek tamaakaval.

a "trail" bringa számomra a mountainbike szinonímája.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3050
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
na VV tuti odakészitette maga mellé a 100as csomag zsepit :D

#3051
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az a baj, hogy minden gyarto maskepp kepzeli el a hosszu utas bringat. szoval igy hogy AM bringa, nem birod behatarolni mi kell neked.

olvasok magazinokat, vannak bennuk osszehasonlito tesztek, es szokott ez elojonni. hogy pl van 4db 150/15-es bringa, es tok mas geormetriaja van mindegyiknek. mert az egyik egy hosszu utas 13kilos cc gep, a masik meg egy 15-16kilos rovid utas dh. atutos teloval es 2.5" gumikkal.

atlagos cc felhasznalasra szerintem az idealis rugout az 5" elol hatul. azaz 125mm. [a yetinek nincs ilyenje, az enyem azert hosszabb utas. ha lett volna, olyat vettem volna]. Ez volt anno a Turner Burner. semmi flanc, semmi cicoma, valoszinuleg minden idok legjobb "Trail" bringaja

Posted Image

szerintem meg mindig ez az idealis "arany kozeput" ha nem XC versenyzel, es nem frirajdolsz. de egy maratonon el tudsz vele indulni, vagy egesz napos turazni a haverokkal. meg lehet epiteni jo konnyure ugy hogy a rugout miatt legyen benne egy kis tartalek, ne hataroljon be.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3052
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Egy "normál" geometriájú fullynál(canyon,kikapu,ktm)a maraton és am váznál mi a különbség üléspozícióban?Gondolok konkrétan arra hogy a Ktm Lycan/Prowler váz nagyjából ugyanaz a felépítés csak 120 és 130/150mm úttal.a felsõcsõ 17"-nál 575 illetve 563 mm,a fejcsõszög 70 és 67fok.Mivel kipróbálni/ráülni nem lehet,hogy sakkozzam ki hogy melyiket?
Gondolom a legegyszerûbb ha kitalálom elõször mekkora utas gépet vennék :X

#3053
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a stock és az alutech is németországban gyártat, de a focus és a fort taiwani.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3054
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Kedves Cseresznye!

Köszönöm válaszod.
Ezek szerint nem mentél a gépekkel.
Nekem fotók alapján úgy tûnik az RB Bikes, hogy jól összerakottak.
A cseh ipar mindig is jó volt. Bár a mai világban lehet, hogy ez is ázsiai. Ha keletrõl jön, akkor ez kissé elszomorító, mert mi az, ami tényleg Európában készül. Talán a Storck, ALUTECH, Nicolai, Focus, FORT? Mondjuk ezek nem olcsók.

üdv: forob


miert elszomorito? mert a ferdeszemuek ugyanazt a minoseget toredek aron hozzak? inkabb fizetnel sokszoros arat egy vazert hogy egy szlovak hegesszen, hiaba semmi kulonbseget nem ereznel? nekem egy felmillios yeti vazam van, es az is made in taiwan. es? attol meg tokeletes... [szamomra]

a felsorolt markak kozul szerintem csak a Nicolai gyart europaban. az osszes tobbi tavol-kelet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3055
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nyugica.

Egyáltalán mi különbséget eredményez? A felsõvel kicsit alacsonyabban van a mono, és meredekebb a fejcsõszög, nem? Az miért lejtõsebb?
Lehet, azért írják, mert a túlfolyó beleverne valamibe.

#3056
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Ezen többször átsikottam :D A tc-t már megláttam :)

akkor elõbb tanulj meg olvasni. ezt funkcionális analfabetizmusnak hívják. az egészet kár volt felvetni, kurvára elég lett volna átolvasni a tech.spec.-et minden típusnál.

ha meg a vázat nem lehet használni a leglejtõzõsebb pozícióban, akkor az azt jelenti, hogy szart gyártottak és magyarázzák a bizonyítványt. használd úgy, ha törik, (garis) csere.

#3057
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Ezen többször átsikottam :D A tc-t már megláttam :)

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3058
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

De remote lockot sem láttam... és azóta sem találtam pedig keresgéltem



de mit nem ?

képen látszik a specifikációban meg írja.

pontosan :

SHOCK :
RS Ario 2.R air /reb. Reb.
with left Pop Lock remote lockout
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3059
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

hát azt irja a specben a shocknál

meg amúgyis egy elég gyöngécske rs tag, elég kicsi lenne a valszínûsége a tc-nek.


De remote lockot sem láttam... és azóta sem találtam pedig keresgéltem


Hehe, úgy néz ki köv héten már 125ön mozoghatam az FX fara, nem csak 95ön (igaz, csontprogresszíven)... Távtartótól függ hogy kell-e csináltatnom vagy jó lesz a mostani/amit kapni... Kíváncsi vagyok hogy azonos karakterisztikával mint a eleje mit változik.
Viszont ezzel kapcsoaltban egy apróság zavar. Manuálja a váznak/bringának aszongya hogy ne használjam a lejtõzõsebb pozíciót. Köcsögök. 2007ben úgy hazsnáltam, utána olvastam a manualt.
http://img5.tar.hu/m...mg/34892420.jpg
A tag hátsó felfogatásánál a felsõ (amibe a képen éppen van) pizíciót nem ajálnják/engedik.
Ha csinálok 2 vékony rozsdamentes acél lemezt hogy szûkösen menjen fel úgy hogy mind a 2 lukon megy át csavar az segít vmennyit vajh? Egyik csavaron ugye a tag lógna, másikkal ezzel a lemezzel lenének összefûzve, kicsit eloszlatva a terhelést...

Sztetek?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#3060
forob

forob

    vendég

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Kedves Cseresznye!

Köszönöm válaszod.
Ezek szerint nem mentél a gépekkel.
Nekem fotók alapján úgy tûnik az RB Bikes, hogy jól összerakottak.
A cseh ipar mindig is jó volt. Bár a mai világban lehet, hogy ez is ázsiai. Ha keletrõl jön, akkor ez kissé elszomorító, mert mi az, ami tényleg Európában készül. Talán a Storck, ALUTECH, Nicolai, Focus, FORT? Mondjuk ezek nem olcsók.

üdv: forob