Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#3041
Írta 2009. január 14. - 16:00

RAUH-Welt
B E G R I F F
#3042
Írta 2009. január 14. - 11:31

#3043
Írta 2009. január 14. - 00:58


talan azert van a figyelmeztetes, mert a felso lyukat hasznalva nagyobb erokar hat arra a kis odahegesztett aludarabra, ami a rugostagot fogja a lengokaron es igy nagyobb az eselye, hogy letorik (0.01% helyett 0.014%), igy ezen a plusz csavar nem segitene. de valoszinu, hogy ez hulyeseg

szerk: vagy megis segit. probald ki, es majd par ev mulva beszamolsz a tapasztalatokrol.
#3044
Írta 2009. január 14. - 00:20

On G-Zero Progressive bikes you can adjust the rear travel
in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel
Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!
a vastag resz arrol szol, hogy a lengokaron az also lukba rakd a csavart, az elso haromszognel a harom lyuk kozul oda rakod, ahova akarod.
Ugyanezt mondtam... elsõ az útállítás, hátsó az MX/AM geováltó

Igazából mindegy, errdetileg arra voltam kíváncsi vajon érdemes-e egy lezekét gyártani oda hogy 2 lukra oszoljon el a terhelés. Tökéletesen nem lehet megcsinálni, de több a semminél <> vagy hagyjama faxba ha a scott aszongya.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3045
Írta 2009. január 13. - 21:07

igen, számomra is.lehet, viszont most egyetértek tamaakaval.
a "trail" bringa számomra a mountainbike szinonímája.
az az igazi all-day-epic ride, amivel elmész mindenhová.
nem igazán rugóút, mind geo és súly függvénye.
11-12 kiló, és klasszikus mtb geo. hogy ehhez 100 vagy 150 mm van, az szerintem mindegy.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3046
Írta 2009. január 13. - 20:16

az a baj, hogy minden gyarto maskepp kepzeli el .
KOnkrétan arra gondolok hogy nem vadászok tovább lesz vagy nem lesz alapon használt Trance vázat hanem új Ktm.A Lycan 120mm út,a Prowler meg kb2 kilóval nehezebben 130-150mm.Csak a lejebbi geoadatokkal bírnak.Frírájdozni tuti nem fogok már,meg mászógép sem leszek.Ami a gond velük hogy 43 és 48-as méret és a kisebb utas gépnek 43-ban akkora a felsõcsöve mint a nagyobbnak 48-ban[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090113/Lycan3-0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090113/Prowler_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
#3047
Írta 2009. január 13. - 19:25

in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel
Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!
a vastag resz arrol szol, hogy a lengokaron az also lukba rakd a csavart, az elso haromszognel a harom lyuk kozul oda rakod, ahova akarod.
#3048
Írta 2009. január 13. - 19:16

Nyugica.
Egyáltalán mi különbséget eredményez? A felsõvel kicsit alacsonyabban van a mono, és meredekebb a fejcsõszög, nem? Az miért lejtõsebb?
Lehet, azért írják, mert a túlfolyó beleverne valamibe.
Laposabb a fejcsõszög, meg... egész változik annyit hogy 1-1,5 centit kéne a nyeregcsõnek is utánaállítani hogy 'ugyanott' akarok ülni.
Eredetelg nincs túlfolyó, nem igazán ebbe való ez a tag ilyen szempontból.
http://scottusa.com/...sive_series.pdf
On G-Zero Progressive bikes you can adjust the rear travel
in three steps in order to adapt the bike to different
riding conditions.
- upper shock mount on the main frame results
in 95mm of travel on the rear wheel
- middle shock mount on the main frame results
in 110mm of travel on the rear wheel
- lower shock mount on the main frame results
in 125mm of travel on the rear wheel
Please use always only the lower mounting hole of the
rear shock mount on the swingarm!
Trail, AM... ezt a két foglamat helyenként jól megkeverik, a klasszikus AM a trail és az AM az enduro.
Jobb esetben -min nálam


Amúgy maraton és AM között üléspozícióban minimális, fõleg a hosszabb stucni, merdekebb fejcsõszög, esetleg hosszabb felsõcsõ, szal inkább a mászás fele van; avagy merev bringák 'betoldott' taggal.
Scott GEnius 2009 is trail/am és 150/150mm, bár itt a maratontól az am-ig magad álíltog be 3-3 lépésben eleját hátulját... de alapból maraton bringának néz ki.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3050
Írta 2009. január 13. - 16:31

#3051
Írta 2009. január 13. - 16:27

olvasok magazinokat, vannak bennuk osszehasonlito tesztek, es szokott ez elojonni. hogy pl van 4db 150/15-es bringa, es tok mas geormetriaja van mindegyiknek. mert az egyik egy hosszu utas 13kilos cc gep, a masik meg egy 15-16kilos rovid utas dh. atutos teloval es 2.5" gumikkal.
atlagos cc felhasznalasra szerintem az idealis rugout az 5" elol hatul. azaz 125mm. [a yetinek nincs ilyenje, az enyem azert hosszabb utas. ha lett volna, olyat vettem volna]. Ez volt anno a Turner Burner. semmi flanc, semmi cicoma, valoszinuleg minden idok legjobb "Trail" bringaja

szerintem meg mindig ez az idealis "arany kozeput" ha nem XC versenyzel, es nem frirajdolsz. de egy maratonon el tudsz vele indulni, vagy egesz napos turazni a haverokkal. meg lehet epiteni jo konnyure ugy hogy a rugout miatt legyen benne egy kis tartalek, ne hataroljon be.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3052
Írta 2009. január 13. - 15:08

Gondolom a legegyszerûbb ha kitalálom elõször mekkora utas gépet vennék :X
#3053
Írta 2009. január 13. - 10:40

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3054
Írta 2009. január 13. - 01:26

Kedves Cseresznye!
Köszönöm válaszod.
Ezek szerint nem mentél a gépekkel.
Nekem fotók alapján úgy tûnik az RB Bikes, hogy jól összerakottak.
A cseh ipar mindig is jó volt. Bár a mai világban lehet, hogy ez is ázsiai. Ha keletrõl jön, akkor ez kissé elszomorító, mert mi az, ami tényleg Európában készül. Talán a Storck, ALUTECH, Nicolai, Focus, FORT? Mondjuk ezek nem olcsók.
üdv: forob
miert elszomorito? mert a ferdeszemuek ugyanazt a minoseget toredek aron hozzak? inkabb fizetnel sokszoros arat egy vazert hogy egy szlovak hegesszen, hiaba semmi kulonbseget nem ereznel? nekem egy felmillios yeti vazam van, es az is made in taiwan. es? attol meg tokeletes... [szamomra]
a felsorolt markak kozul szerintem csak a Nicolai gyart europaban. az osszes tobbi tavol-kelet.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3055
Írta 2009. január 13. - 01:03

Egyáltalán mi különbséget eredményez? A felsõvel kicsit alacsonyabban van a mono, és meredekebb a fejcsõszög, nem? Az miért lejtõsebb?
Lehet, azért írják, mert a túlfolyó beleverne valamibe.
#3056
Írta 2009. január 13. - 00:50

akkor elõbb tanulj meg olvasni. ezt funkcionális analfabetizmusnak hívják. az egészet kár volt felvetni, kurvára elég lett volna átolvasni a tech.spec.-et minden típusnál.Ezen többször átsikottam
A tc-t már megláttam
ha meg a vázat nem lehet használni a leglejtõzõsebb pozícióban, akkor az azt jelenti, hogy szart gyártottak és magyarázzák a bizonyítványt. használd úgy, ha törik, (garis) csere.
#3058
Írta 2009. január 12. - 23:43

De remote lockot sem láttam... és azóta sem találtam pedig keresgéltem
de mit nem ?
képen látszik a specifikációban meg írja.
pontosan :
SHOCK :
RS Ario 2.R air /reb. Reb.
with left Pop Lock remote lockout
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3059
Írta 2009. január 12. - 21:38

hát azt irja a specben a shocknál
meg amúgyis egy elég gyöngécske rs tag, elég kicsi lenne a valszínûsége a tc-nek.
De remote lockot sem láttam... és azóta sem találtam pedig keresgéltem
Hehe, úgy néz ki köv héten már 125ön mozoghatam az FX fara, nem csak 95ön (igaz, csontprogresszíven)... Távtartótól függ hogy kell-e csináltatnom vagy jó lesz a mostani/amit kapni... Kíváncsi vagyok hogy azonos karakterisztikával mint a eleje mit változik.
Viszont ezzel kapcsoaltban egy apróság zavar. Manuálja a váznak/bringának aszongya hogy ne használjam a lejtõzõsebb pozíciót. Köcsögök. 2007ben úgy hazsnáltam, utána olvastam a manualt.
http://img5.tar.hu/m...mg/34892420.jpg
A tag hátsó felfogatásánál a felsõ (amibe a képen éppen van) pizíciót nem ajálnják/engedik.
Ha csinálok 2 vékony rozsdamentes acél lemezt hogy szûkösen menjen fel úgy hogy mind a 2 lukon megy át csavar az segít vmennyit vajh? Egyik csavaron ugye a tag lógna, másikkal ezzel a lemezzel lenének összefûzve, kicsit eloszlatva a terhelést...
Sztetek?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3060
Írta 2009. január 12. - 19:11

Köszönöm válaszod.
Ezek szerint nem mentél a gépekkel.
Nekem fotók alapján úgy tûnik az RB Bikes, hogy jól összerakottak.
A cseh ipar mindig is jó volt. Bár a mai világban lehet, hogy ez is ázsiai. Ha keletrõl jön, akkor ez kissé elszomorító, mert mi az, ami tényleg Európában készül. Talán a Storck, ALUTECH, Nicolai, Focus, FORT? Mondjuk ezek nem olcsók.
üdv: forob