Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1961
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 hozzászólás

Üdv! Dyna-sys.es 10es 770es elsõ váltóról tud valaki véleményt mondani? Ez is még olyan mint a korábbi (2010-2009) alsóbilincses xt elsõváltók,hogy hamar elkezdenek kikotyogósodni? Ill ezt a váltót lehet használni 22-32-44 lánctányérokkal?

Köszi a választ!

Dyna-Sys csak a sajátjaival lehet használni, tehát nem.

#1962
Gevox

Gevox

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Üdv! Dyna-sys.es 10es 770es elsõ váltóról tud valaki véleményt mondani? Ez is még olyan mint a korábbi (2010-2009) alsóbilincses xt elsõváltók,hogy hamar elkezdenek kikotyogósodni? Ill ezt a váltót lehet használni 22-32-44 lánctányérokkal?

Köszi a választ!

#1963
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az SLX elsõ váltóra azt írják,h 12 fog a max,amit elbír,de szerintetek elbírna 13 foggal is? Egy 27/40-es variáción gondolkodok.
Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?


18ot is elbír, tapasztalat. Jelenleg 14 nálam a különbség.


A sebesség mindent megold.

 


#1964
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Az SLX elsõ váltóra azt írják,h 12 fog a max,amit elbír,de szerintetek elbírna 13 foggal is? Egy 27/40-es variáción gondolkodok.
Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?

#1965
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Nekem volt olyan hogy a váltóban elkopott egy kis mûanyag biz-basz és mihelyt epoxival meg tûreszelõvel vissza építtetem a hiányzó minimális anyag mennyiséget tökéletes lett, addig viszont ugyan ezt produkálta és senki nem tudta jól beállítani.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1966
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
madzagot cseréltem vacsi újak olajozva, váltó/fül meg nem ferde :(

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#1967
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle :(


Bowdenek?

#1968
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle :(


Ferde a váltófül vagy a váltó.


A sebesség mindent megold.

 


#1969
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle :(

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#1970
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
igazából ezen kettõ lehetõség közül kell valamelyiknek bejönnie, ha elsõváltót/hajtókart nem cseréltél.
ami lehet, hogy nem húztad meg megfelelõen a bowdent. orvoslás: a váltókaron kitekered a feszítõ csavart teljesen. leváltasz a legkisebbre, az elsõváltóba kötött bowdent kioldod, a váltót kézzel (optimális esetben csavarhúzóval, fával, bármi alkalmas dologgal) megfeszíted kifelé, és igy bekötöd a bowdent. igy megfeszítve megnézed milyen, majd ha nagyon megfeszítetted, akkor engedsz vissza az állítócsavarral a váltókarnál. ha az nem elég, akkor a bowdenbõl engedsz vissza. de általában annyira elég "kihúzni" a váltót kézzel/csavarhúzóval, hogy a belsõ terelõlemez "megnyomja" a láncot a középsõre. ha igy feszesnek tûnik a bekötött bowden, az jó lesz kb.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1971
fater69

fater69

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Köszönöm szépen a segítséget, megvizsgálom ezeket a lehetõségeket is :-)

#1972
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.

Az is lehet, hogy a legkisebb lánckeréknél túl laza a kábel (s ezért a legnagyobbra már nem jut fel a lánc). Ezt egyszerûen a kábel (a legkisebb állásban való) feszítésével lehet orvosolni, van a váltón hozzá csavar (amibõl kijön a kábelház). Ha tényleg ez a baj, akkor érdemes kiengedni a kábelrögzítõ csavart, a kábelt egy kissé feszesebbre húzni fogóval, s úgy rögzíteni. Így a beállítócsavar használható marad finomabb hangolásra.

#1973
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás

Sziasztok!
A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem


Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.

#1974
fater69

fater69

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sziasztok!
A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem

#1975
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
brigéciol 2000, bármilyen autós boltban, nagyáruházban. csak azt utána le kell öblíteni jól, aztán szárítás után kenheted újra az alkatrészeket.

#1976
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Bármilyen zsíroldó kárt nem okozol benne úgyis újra zsírozod.


Köszi! Írnál egy pár fajtát? Hol érdemes zsíroldót venni?

#1977
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Bármilyen zsíroldó kárt nem okozol benne úgyis újra zsírozod.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1978
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
sziasztok! használt váltót amin vannak zsír meg egyéb lerakódások milyen szerrel lehet házilag otthon szépen letisztítani úgy hogy véletlen se tegyek kárt benne?

#1979
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
3x9-es Shimano XT (2008-as) elsõ- és hátsó váltókarról leszerelt fokozat-kijelzõket vajon mennyire lenne kókány átszerkeszteni egy 3x10-es, 2011-es Shimano SLX váltóra? Nagy hülyeség még a gondolata is? :-) (Egyelõre csak a gondolat merült fel bennem, meg sem néztem még, fizikailag egyáltalán lehetséges-e, ott vannak-e a csavarok mindkét típuson stb.)

#1980
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ezt nevezem irányított marketingnek! Kényszerítenek a 10-es rendszerre. De miért, ha én meg vagyok elégedve a 9-essel?

amikor 5-6-7-8 sebességrõl álltál át, akkor is ugyanez volt. jajj minek a több sebesség, jajj a régi sokkal jobb.
ennyi erõvel mehetnénk kõbaltával mamutra vadászni.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.