Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1921
Írta 2011. május 20. - 21:52

#1922
Írta 2011. május 20. - 21:41

#1923
Írta 2011. május 20. - 21:39

#1924
Írta 2011. május 20. - 19:24

A következõ nagy gondom lenne: hozzájutottam egy fasza kis sx-5 ös váltóhoz. Most elvittem egy szakihoz hogy tegye fel és akkor mondta, hogy nincs meg egy hozzá egy kis valami. A lenti képen amit bekarikáztam egy alátét meg egy seeger gyûrû. https://picasaweb.go...849643801441090
Segítsetek honnan tudok ilyet szerezni? Debreceni vagyok esetleg itt valami bolt? Vagy ha esetleg van valakinek eladó ilyen cucca, vagy esetleg tudna csinálni írjon nekem! Minden megoldás érdekel tényleg! Elõre is köszönöm a segítséget!
#1925
Írta 2011. május 17. - 17:20

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.
Köszönöm az eddigi segítséged. 135mm-es sarutávolságú mindkettõ. Úgy értettem azon belül lehet eltolódás a kazettatest és s fogaskeréksor pozíciójában? A fogaskeréksort a saját, hozzá kopott láncával rakom fel. Felrakom és majd kiderül, hogy jó-e.
MJani: A féktárcsa egész biztosan beljebb van szerintem több milliméterrel is.
Szóval az lenne a lényeg, ha állítanom kell a váltót, akkor a már egyszer kiszenvedett tuti beállításaimat vissza tudjam nyerni seperc alatt. Jelölõ filcre gondoltam vagy csavar betekerésére tövig, megjegyzem a fordulatokat. Ha van jobb ötletetek, szívesen venném.
#1926
Írta 2011. május 17. - 16:46

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.
Nem a sarutávolsággal van a gond, hanem azzal hogy az egyiken fél mm-rel arrébb van a sor, mint a másikon. Gondolj bele, a tárcsa sincs ugyanott minden agyon.
A sebesség mindent megold.
#1927
Írta 2011. május 17. - 16:37

#1928
Írta 2011. május 17. - 13:02

#1929
Írta 2011. május 17. - 12:51

#1930
Írta 2011. május 17. - 11:30

#1931
Írta 2011. május 17. - 11:00

#1932
Írta 2011. május 17. - 10:56

aham, egy speci sx trail
2008as? narancs fehér
Nálam csak egy kephost.org felirat van.
A sebesség mindent megold.
#1933
Írta 2011. május 17. - 10:53

#1934
Írta 2011. május 17. - 10:53

#1935
Írta 2011. május 17. - 10:50

#1936
Írta 2011. május 17. - 10:47

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ehhez a vázhoz milyen elsõ váltó lenne a legideálisabb, mit ajánlanátok?

#1937
Írta 2011. május 16. - 22:22

De akkor valószinû jó lesz.
Köszi!
#1938
Írta 2011. május 16. - 20:35

tripla sora:

dupla sora:

triplához mindenképpen olyat vegyél, ami jó hozzá.
hogy 8-as vagy 9-es: nagyjából nem sok mindent számít, de a mostani sora/tiagra az pölö mind 9-es
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1939
Írta 2011. május 16. - 15:54

Szeretnék váltót cserélni. Eddig egy ezeréves 105-ös elsõváltóm volt, egy régi, Aerocoronado hajtással, és Tiagra fékváltókarokkal.
Most cseréltem a hajtást integrált Sora-ra, 3 tányéros. A váltó semmit nem ér, el sem éri a nagytányért.
A kérdésem, hogy mennyiben különbözik egy 8-as és egy 9-es elsõváltó? Csak a keret méretében, nem?
9-es rendszerem van, de ha felteszek egy 8-asnak mondott sora elsõváltót, akkor mûködhet a dolog?
Üdv.
#1940
Írta 2011. május 16. - 14:41

Sziasztok!
A címben szereplõ váltót vettem, próbáltuk beállítani de ez a problémám van vele:
9-tõl indulva az 1-es felé: 9-dik fokozatnál a váltókarral kettõt kell váltani, és csak úgy ugrik 8-ra, utána fokozatosan szépen simán felvált 1-ig....
1-tõl indulva 9-ig: 1-es után átugorja a 2-est, 3-ra megy a lánc. Onnantól lefelé 9-ig megint jó!!!
Mi lehet gond? LX (M580) váltókart használok....
Köszönöm a segítséget.
István
A leírtak alapján valószínûleg feszíteni kell a bowdenen, de mielõtt össze-vissza csavargatsz mindent, olvasgass, hogy mit miért és hogyan, pl. itt.