Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1921
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ezek filléres dolgok egyébként, de nem tudom külön ad-e ilyet az SRAM. Meg kellene próbálni keresni egy kerékpár boltot, aki foglalkozik ezzel. Esetleg keresd meg a nagykert, nem vásárlási, hanem érdeklõdési szándékkal. Ha ezen az úton nem megy, akkor érdemes lenne szakboltba menned (talán csavarbolt), vidd be a váltót, talán tudnak segíteni. Jobb ötletem nincs.

#1922
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
nem tudom szándékos volt-e ...innen vettem azaz itt hirdette, a megadott számon nem nagyon tudtam elérni....

#1923
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Seeger gyûrû és alátét hiányzik? Ha nem annyira speckó, ezek beszerezhetõk szakboltban. De én inkább visszaadnám a váltót az eladónak..

#1924
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Sziasztok!

A következõ nagy gondom lenne: hozzájutottam egy fasza kis sx-5 ös váltóhoz. Most elvittem egy szakihoz hogy tegye fel és akkor mondta, hogy nincs meg egy hozzá egy kis valami. A lenti képen amit bekarikáztam egy alátét meg egy seeger gyûrû. https://picasaweb.go...849643801441090
Segítsetek honnan tudok ilyet szerezni? Debreceni vagyok esetleg itt valami bolt? Vagy ha esetleg van valakinek eladó ilyen cucca, vagy esetleg tudna csinálni írjon nekem! Minden megoldás érdekel tényleg! Elõre is köszönöm a segítséget!

#1925
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.


Köszönöm az eddigi segítséged. 135mm-es sarutávolságú mindkettõ. Úgy értettem azon belül lehet eltolódás a kazettatest és s fogaskeréksor pozíciójában? A fogaskeréksort a saját, hozzá kopott láncával rakom fel. Felrakom és majd kiderül, hogy jó-e.

MJani: A féktárcsa egész biztosan beljebb van szerintem több milliméterrel is.

Szóval az lenne a lényeg, ha állítanom kell a váltót, akkor a már egyszer kiszenvedett tuti beállításaimat vissza tudjam nyerni seperc alatt. Jelölõ filcre gondoltam vagy csavar betekerésére tövig, megjegyzem a fordulatokat. Ha van jobb ötletetek, szívesen venném.

#1926
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.


Nem a sarutávolsággal van a gond, hanem azzal hogy az egyiken fél mm-rel arrébb van a sor, mint a másikon. Gondolj bele, a tárcsa sincs ugyanott minden agyon.


A sebesség mindent megold.

 


#1927
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát gondolom normál mtb agyak azoknak 135mm-nek kell lenni a sarutávolságnak, szal annak sem kéne problémának lenni. az viszont lehet probléma, hogy az egyik fogsor kopottabb mint a másik, és nincsenek összekopva. a lánccal.

#1928
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A fokozatszám azonos, de a fogszám nem (11-32, 11-34), az agyak sem. Az agyak közötti differencia nem okozhat elolódást? Még csak egyszer cseréltem át a kereket, úgy emlékszem nem volt tökéletes, de nem kellett sokat állítani.

#1929
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
hát ha mindkét sor azonos fokozatszámmal bír akkor nem kell állítani semmit, mert a lánckerekek közötti távolságok ugyanazok

#1930
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Van két kerekem, különbözõ agyakkal és lánckeréksorral, a hátsó váltó Shimano Deore XT Shadow. A váltón van két végállás és egy dõlésszög állítási lehetõség. A két kereket idõnként cserélem. Szerintetek hogy tudnám a legegyszerûbben megoldani, hogy a váltó három csavarját ne kelljen újra állítani? Mi a legegyszerûbb módja a beállítások pontos visszaállításának? Arra gondoltam, betekerem tövig a csavarokat és számolom a fordulatokat.

#1931
Dr_Syrex

Dr_Syrex

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Igen, arral lenne szó: SX Trail

Érdekes, elsõre berakta a képet :o

#1932
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

aham, egy speci sx trail
2008as? narancs fehér


Nálam csak egy kephost.org felirat van.


A sebesség mindent megold.

 


#1933
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
aham, egy speci sx trail
2008as? narancs fehér

#1934
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

alsóbilincses xt


Te látsz vázat?


A sebesség mindent megold.

 


#1935
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
alsóbilincses xt: Feltöltött kép
vagy ha kéttányéros felállás lesz, akkor dual slx

#1936
Dr_Syrex

Dr_Syrex

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
sziasztok

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ehhez a vázhoz milyen elsõ váltó lenne a legideálisabb, mit ajánlanátok?

Feltöltött kép

#1937
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Persze, triplát azt tudom, hogy számít, csak a sebességszámban nem voltam biztos.
De akkor valószinû jó lesz.
Köszi!

#1938
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a nagy eltérés a dupla és a tripla elsõváltók közt van.
tripla sora:
Feltöltött kép
dupla sora:
Feltöltött kép
triplához mindenképpen olyat vegyél, ami jó hozzá.
hogy 8-as vagy 9-es: nagyjából nem sok mindent számít, de a mostani sora/tiagra az pölö mind 9-es

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1939
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Sziasztok!
Szeretnék váltót cserélni. Eddig egy ezeréves 105-ös elsõváltóm volt, egy régi, Aerocoronado hajtással, és Tiagra fékváltókarokkal.
Most cseréltem a hajtást integrált Sora-ra, 3 tányéros. A váltó semmit nem ér, el sem éri a nagytányért.

A kérdésem, hogy mennyiben különbözik egy 8-as és egy 9-es elsõváltó? Csak a keret méretében, nem?
9-es rendszerem van, de ha felteszek egy 8-asnak mondott sora elsõváltót, akkor mûködhet a dolog?
Üdv.

#1940
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!

A címben szereplõ váltót vettem, próbáltuk beállítani de ez a problémám van vele:

9-tõl indulva az 1-es felé: 9-dik fokozatnál a váltókarral kettõt kell váltani, és csak úgy ugrik 8-ra, utána fokozatosan szépen simán felvált 1-ig....

1-tõl indulva 9-ig: 1-es után átugorja a 2-est, 3-ra megy a lánc. Onnantól lefelé 9-ig megint jó!!!

Mi lehet gond? LX (M580) váltókart használok....

Köszönöm a segítséget.
István


A leírtak alapján valószínûleg feszíteni kell a bowdenen, de mielõtt össze-vissza csavargatsz mindent, olvasgass, hogy mit miért és hogyan, pl. itt.
Failure is always an option.