Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1821
Írta 2011. június 22. - 23:21

Tudja valaki, hol lehet Cube AMS vázhoz váltófület szerezni?
Piros alu, a hátulján 123-as szám van...
Üdv,
molbar
#1822
Írta 2011. június 20. - 15:58

amugy van X9 tripla hajtomu [nem csak a kepeket kell nezni, hanem a leirast is mellette

Truvativ X9 10-Speed Crankset | SRAM
X-Glide 2X10 and 3X10 shifting technology, 26-39, 28-42 and 22-33-44 gearing
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1823
Írta 2011. június 20. - 15:45

Valaki próbált már "SRAM 2x10"-es elsõ tányért? Olyat amin elõl csak 2 tányér van ( 22-39 vagy 28-42-es változatban gyártják )Most nagyon ezt nyomják, X9-es sorozatban már nincs is olyan megoldásuk, hogy elöl 3 tányér lenne.. nem értem igazán, 20 sebesség elég ?
Eddig mindig 9 x 3-as vagy régebben 8 x 3-as biciklikkel tekertem.. ami azért akárhogy is számolom csak matekot nézve több mint a 2 x 10. (tudom nem így kell nézni feltétlenül)
#1824
Írta 2011. június 19. - 20:55

Ha jól tudom, akkor ez csak három tányéros hajtómû esetén probléma.
Valószínû, hogy így van.
A sebesség mindent megold.
#1825
Írta 2011. június 19. - 20:50

A monti váltókar nem kezeli jól az outi elsõváltót.
Ha jól tudom, akkor ez csak három tányéros hajtómû esetén probléma.
#1826
Írta 2011. június 19. - 20:04

A sebesség mindent megold.
#1827
Írta 2011. június 19. - 19:55

Az országúti elsõ és hátsó váltókat elméletileg lehet használni bármilyen váltókarral, ha a fokozatok stimmelnek? Tehát például montis váltókar is tudja mûködtetni az országúti váltókat megfelelõen?
Igen. A váltó egy nagyon buta szerkezet, az emberek kicsit túlértékelik (ezért tesznek mindig magasabb kategóriás váltót a bringákra)
#1828
Írta 2011. június 19. - 19:24

#1829
Írta 2011. június 19. - 12:42

Az kellemetlen! De ha kopás, akkor minden esetben csinálná? Vagy nem feltétlen?
Nem feltétlen.
A sebesség mindent megold.
#1830
Írta 2011. június 19. - 12:37

#1831
Írta 2011. június 19. - 12:22

Ha csak koszolódás, kenés gondja van akkor igen. De ha kopás akkor nem, nincs hozzá semmilyen alkatrész.Köszi! Megnézem a fület! Ha a váltókarral van gond, javítható?
A sebesség mindent megold.
#1832
Írta 2011. június 19. - 12:10

#1833
Írta 2011. június 19. - 12:05

Két dolgot tudok elképzelni, az egyik hogy rossz a váltókar a másik hogy ferde a váltótartófül.9-es. 12-23 fogú.
A sebesség mindent megold.
#1834
Írta 2011. június 19. - 11:54

#1835
Írta 2011. június 19. - 11:38

Hátul hányas fogaskoszorú van?Múltkor már érdeklõdtem váltóval kapcsolatos dologban. Szeretnék tanácsot kérni országútis kerékpárosoktól, hátha van valakinek hasonló tapasztalata.
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
A sebesség mindent megold.
#1836
Írta 2011. június 19. - 11:35

Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
#1837
Írta 2011. június 17. - 17:02

Régi országúti vázból építenék városi bringát, elsõ hátsó váltóval fölszerelve. Elõre két lánctányérra lesz szükségem. Kérdés, hogy milyen váltót ajánlotok elõre és hátra, ami olcsó, igénytelen, de strapabíró és ezekhez milyen váltókarokat, amelyek a kormányon vannak (mint a montiknál)?
#1838
Írta 2011. június 17. - 13:13

#1839
Írta 2011. június 15. - 09:51

#1840
Írta 2011. június 13. - 22:32

