Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7401
Írta 2005. március 13. - 14:02
érdemes egész bovdenházat szerelni a váltóhoz?!
nálam a vázon az alsõcsövön fut a váltó bovden igy a latyak meg a retek rögtön fölurgik rá...
edit
aham,értem
de igy sem tul jó csak ha tiszta idõ van
lehet kipróbálom ...
azt majd mesélek
nálam a vázon az alsõcsövön fut a váltó bovden igy a latyak meg a retek rögtön fölurgik rá...
edit
aham,értem
de igy sem tul jó csak ha tiszta idõ van
lehet kipróbálom ...
azt majd mesélek
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#7402
Írta 2005. március 13. - 13:59
jah tf2 iz jó, csak egy baja van: kb 3 naponta fújhatod újra... ezért én ey kis zsírt is szoktam mellékelni utána.
váá.. megint áldozata lettem az új fórumnak
mert most látom hogy ti nem szeretitek a zsírt... szertem frankó, 300fts csapágyzsír. de ne használj ilyet nem erre való, van láncolaj, az a jó.
csak nekem jó... a váltás tökéletes
váá.. megint áldozata lettem az új fórumnak
mert most látom hogy ti nem szeretitek a zsírt... szertem frankó, 300fts csapágyzsír. de ne használj ilyet nem erre való, van láncolaj, az a jó.
csak nekem jó... a váltás tökéletes
#7403
Írta 2005. március 13. - 13:52
#7404
Írta 2005. március 13. - 13:09
zsírral ne kenj váltós bringát ha lehet. igazából ami nem bringához van lehet, hogy túl híg, túl sûrû, túl túl ... de szükségmegoldásként jó lehet, ha tényleg nincs más.
Láncot másképp nehéz lesz leszedni, hacsak nincs kedved szétbontani az elsõ+hátsó váltót. 1500-ért van jófajta + 800-ért van patentszem és soha többé nem kell láncbontóval f.szakodni (ami azért elég macerás)
Láncot másképp nehéz lesz leszedni, hacsak nincs kedved szétbontani az elsõ+hátsó váltót. 1500-ért van jófajta + 800-ért van patentszem és soha többé nem kell láncbontóval f.szakodni (ami azért elég macerás)
#7405
Írta 2005. március 13. - 12:32
Es pl a kenozsir es motor oil ? nem mintha ezt hasznalnam csak ha nagyon nincs mas lehet ezt hasznalni ?
Meg a lanc leszedessel vagyok problemaba, mert nincs lancszem kinyomom.
Vagy van erre univerzalis recept?
A valto beallitas muxott faszan thx egy katt es megy is rogton
Meg a lanc leszedessel vagyok problemaba, mert nincs lancszem kinyomom.
Vagy van erre univerzalis recept?
A valto beallitas muxott faszan thx egy katt es megy is rogton
#7406
Írta 2005. március 13. - 11:02
brigeciol legjobb bár nem környezetbarát. szvsz 0,5-os nesteas flakon (mert nagyobb a szája) lánc belerak félig feltölt brigeciol és tudod rázogatni is, de hagyd benne pihenni. a letörlés elõtt javaslom a vizzel történõ átmosást, mert egyrészt vízben oldódik másrészt ha rajtahagyod akkor a következõ adag friss olajat is leoldja. csak utána töröld szárazra és rögtön olajozd át.
fogsorhoz van elméletileg tisztító kefe, de itt is a legjobb ha leszeded, szétjön és úgy pucolsz.
tf2 tényleg jó de gagyibbat ne vegyél (pl kis tesco mûanyag flakonban láncolajozó 150 forintért brrrr)
fogsorhoz van elméletileg tisztító kefe, de itt is a legjobb ha leszeded, szétjön és úgy pucolsz.
tf2 tényleg jó de gagyibbat ne vegyél (pl kis tesco mûanyag flakonban láncolajozó 150 forintért brrrr)
#7407
Írta 2005. március 12. - 21:19
Lánc: leszed, tepsibe vagy flakonba valami zsíroldó (benzin, brigéciol), lánc bele. Néha rázogat vagy ecsetel. Másnap kivesz, letöröl, megszárít, olajoz majd visszarak.
Fogsor: kerék kivesz, rongyból hosszúcsíkot tép, beilleszt a sorok közé, oda-vissza húz, fogsor tisztul.
Kenés: vannak speckó láncolajozó szprék, olcsók-drágák.Én a TF2-re esküszöm, teflonos, olcsó és jó a szaga :lick: .
Fogsor: kerék kivesz, rongyból hosszúcsíkot tép, beilleszt a sorok közé, oda-vissza húz, fogsor tisztul.
Kenés: vannak speckó láncolajozó szprék, olcsók-drágák.Én a TF2-re esküszöm, teflonos, olcsó és jó a szaga :lick: .
#7408
Írta 2005. március 12. - 21:01
A fogaskerekek es a lancrol mivel szedjem le a teli szorasbol keletkezett homokot meg sot? Hiaba mostam le a cangat (nem nagy nyomasuval) ott vannak a homokszemcsek mindenhol hasznaljak brigeciol motormosot ?
vagy van erre specialis cucc?
Mosas utan milyen keno anyagot erdemes hasznalni ? Vegyek bringa bolti keno cuccot vagy megteszi a mol termekei is ?
vagy van erre specialis cucc?
Mosas utan milyen keno anyagot erdemes hasznalni ? Vegyek bringa bolti keno cuccot vagy megteszi a mol termekei is ?
#7409
Írta 2005. március 12. - 20:33
#7410
Írta 2005. március 12. - 18:00
Szerintem ha nézed egy percig mereven, akkor rájössz! Nem egy bonyolult szerkezet . Egyébként vszeg megnyúlt egy kicsit a bowden (az újak mindig nyúlnak egy kicsit), tehát tekerj kifelé egy fél fordulatot. Ha még mindig rendetlenkedik, akkor még egy fél fordulat. És ezt addig, míg jó nem lesz.
#7411
Írta 2005. március 12. - 16:38
A valtokaron elhelyezkedo finom hangolo hatso valto eseteben hogy mukodik ?
Bal tekerve es jobbra tekerve milyen hatas erheto el vele ?
Azert kerdezem , mert 10 napos a cangam aztan beletettem 150km et es az elejen meg minden ok volt mostmeg neha gondolkodik.
Elol Ty hatul Altus Acera fek-valtokar.
Bal tekerve es jobbra tekerve milyen hatas erheto el vele ?
Azert kerdezem , mert 10 napos a cangam aztan beletettem 150km et es az elejen meg minden ok volt mostmeg neha gondolkodik.
Elol Ty hatul Altus Acera fek-valtokar.
#7412
Írta 2005. március 08. - 23:59
háát, az nagyon szép lenne, ha be tudnám lõni a shimano rapidfájereken a távolságot, hogy mennyit moccanjon a kazi osztásközeihez viszonyítva.... ezé nincs sram kazim.Ha eccer bebontasz egy hulla váltókart, meg fogod látni. mondjuk, szerintem ez a váltókarnál levõ kopás elég ritka lehet, bár semmi sem lehetetlen, ha sokat nyomirgászod...Bnõmnek egy 100000 éves 400lx rapidfájere vót, s most is csak azé kerül cserére,-markolatváltó- mert egy fog kitörött, így asszem a 4. fogaskerék a kazin ugymond megszûnt használhatóvá lenni. Ja meg nem bir megtanulni rapidolni. :-))))
Szerintem ez a kettõt fel, egyet vissza leginkább váltósérülésbõl/irgalmatlan kopásból szokik lenni. Legalább is a megtekert suntour XCpro-m emiatt lett doboz szépe. :mad: S általában azzal társul hogy vagy felfelé tudod elfogadhatóvá tenni a váltás minõségét, vagy lefelé.
bocs a szófosásért
Szerintem ez a kettõt fel, egyet vissza leginkább váltósérülésbõl/irgalmatlan kopásból szokik lenni. Legalább is a megtekert suntour XCpro-m emiatt lett doboz szépe. :mad: S általában azzal társul hogy vagy felfelé tudod elfogadhatóvá tenni a váltás minõségét, vagy lefelé.
bocs a szófosásért
#7413
Írta 2005. március 08. - 18:06
A váltókar szabja meg, hogy hány sebességet tudsz hátul váltani ezért van az, hogy nincs 8-as vagy 9-es hátsó váltó csak kar. A kar fixen be van lõve azon nem tudsz variálni. Nem lehet hogy azt használtad a legtöbbet és már megkopott ?
#7414
Írta 2005. március 08. - 17:57
Hello!
Ezek az elõre beállított pöckölõs váltókarok esetén lehet állítani két pozíció közti távolságot, vagy ez nem lehetséges?
És ha az 5. kerékre hátul mind fentrõl, mind lentrõl nehéz rátenni a láncot, akkor mit lehet vele kezdeni? Korábban nem volt ilyen, lehet h a váltókar állítódott/kopott el? Vagy mi?
Ezek az elõre beállított pöckölõs váltókarok esetén lehet állítani két pozíció közti távolságot, vagy ez nem lehetséges?
És ha az 5. kerékre hátul mind fentrõl, mind lentrõl nehéz rátenni a láncot, akkor mit lehet vele kezdeni? Korábban nem volt ilyen, lehet h a váltókar állítódott/kopott el? Vagy mi?
...And Justice For All
#7415
Írta 2005. március 05. - 09:22
A kettõvel ezelötti bringámon Acera hátsóváltó volt Alivio fékváltókarokkal és hasonló további alkatrészekkel. Az is ugynaolyan prímán váltott mint a mostani Deore/LX kombó. Igazából nem lenne szabad észrevenned, hogy mikor rakja ide-oda a váltó, tehát ha zörög, kattog váltáskor az semmilyen szettnél nem jó (még egy TY-nál sem).
Ja és ha felkapok még 10 kilót akkor ugyanott leszünk.
Ja és ha felkapok még 10 kilót akkor ugyanott leszünk.
#7416
Írta 2005. március 04. - 23:39
HI!
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???
Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)
A szerelõmtõl amikor átvettem akkor azt mondta OK, azerintem akkor sem volt tökéletes de talán valamivel jobb!
Lehet, hogy talán Én vagyok túl igényes?
Tényleg mennyi az a hajtókar fordulat ami alatt a hátsó fogaskeréken a láncnak az egyik fogasról a másikra kell kerülnie???
Az alkatrészek minõségét sajnos a súlyom miatt kellett ilyenre megválasztanom.
( 189cm 110kg) ( Na mostmár lehet, hogy nem is vesztek komolyan)
Úgy gondoltam, hogy országúton és enyhe terepen a kero olyan igénybevételnek van kitéve mint ha egy 70 kg-os sportárs keményen terepezne! (De lehet, hogy ezt sem jól gondolm?)
#7417
Írta 2005. március 04. - 15:50
Elméletileg igen, mert csak a lépcsõben és a végsõ áttételben van különbség, a váltónak ugyanoda kell pozicionálni. DH-sok is használnak országúti sort és/vagy váltót.
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
Valaha mûködött jól ez a rendszer egyébként, vagy már alapból is ilyen gyengén váltott?
#7418
Írta 2005. március 04. - 15:03
Természetesen!
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
Az alivió váltókar 8-as és a sor is.
Én nem szeretem a 9-est mert szerintem is elég "nyúlánk"
Az országúti 8-as sor az ugye akkor belefér a mezõnybe?
#7419
Írta 2005. március 04. - 14:55
És a beállítással teljesen tisztában vagy? Tehát hátul a váltón csavarral beállítva, majd a karnál finomhangolva.A gondom az, hogy a hátsó vátót nem igazán tudom beállítani teljesen jóra.
Vagy felfelé váltáskor super olefelé viszont "gondolkodik", vagy fordítva (és nem is terhelés alatt).
Nekem ilyet akkor csinált mikor már gány volt a bovdenem, de annyira, hogy rozsdás volt amikor szétszedtem. Teflonost tényleg nem illik olajozni max pici zsír a be és kimenõ kupakoknál.
Maga a szett talán még túl jó is ... (nem mondom, hogy neked mert abból itt is 5 oldal flame lesz) úgyhogy nem valószínû hogy amiatt lenne a hiba.
Csak úgy biztos ami biztos: nyolcas sorhoz nyolcas váltó, kilences sorhoz kilences váltó, az megvan ugye ?
Esetleg a görgõk nem túl dzsuvásak, váltó csuklópontjai megolajozva ? Ötletek, de tényleg sok minden lehet.
#7420
Írta 2005. március 04. - 14:39
A váltásteljesítmény nem is gondolnád mennyire függ a fogassortól és a lánctól.Hiába van xt váltód ha a lánc v. a sor szar. akkor a büdös életben nem lesz jó a váltás.
Igen ezzel tisztában vagyok.
A bowdenek rendben vannak (szerintem).
A váltó bowdenház hosszanti szálas (nem spirál) teflo csöves.
A bowden JAGWIRE teflonos fekete (nem olajoztam, mert úgy tudom ezt nem kell)
A bowdent a váltóból kikötve szépe finoman mozog.
A fogassorom SHIMANO országúti sor (MTB van) mert ennek a fogosztása nekem jobban fekszik arra amire használom. A szerelõm azt mondta ez teljesen kompatibilis az MTB sorral!!!!!!!!
A lánc SACS.
Minden egyszerre volt cserélve kb. 1000 km futattak.
.....És mégsem az igazi.....