
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7401
Írta 2005. március 18. - 16:28

#7402
Írta 2005. március 18. - 15:46

biztos kaffi lehet, én még nem mentem ilyen fordított mûködésû váltóval..
Mondjuk. nálam az se fordul elõ, hogy a bicó "nagy áttételben" marad. Mert ugyanis van egy színérzékelõ a stücniben a fejem felé, s ha a vörös sötéttebb árnyalatait véli felfedezni, az elõtte lévõ dõlésszög ismeretében automatikusan kiadja a parancsot az ujjaimnak, hogy "low" de sürgõssen vaze.
;-)
Mondjuk. nálam az se fordul elõ, hogy a bicó "nagy áttételben" marad. Mert ugyanis van egy színérzékelõ a stücniben a fejem felé, s ha a vörös sötéttebb árnyalatait véli felfedezni, az elõtte lévõ dõlésszög ismeretében automatikusan kiadja a parancsot az ujjaimnak, hogy "low" de sürgõssen vaze.
;-)
#7403
Írta 2005. március 18. - 10:05

En mar probaltam olyan bicajt,amin rapidfire xtr kar vol,forditott rugos xtr valtoval.Igaz az meg a regebbi volt,de szerintem nagyon szar hogy azzal valtasz fol amivel egyebkent le,raadasul csak egyet tudsz egyszerre.Bar lehet ez csak engem zavar,uj dual control cuccosokkal is ez a bajom
Én Low Normal XTR-t nyüstölök a saját Dual Control váltókarjával és egyáltalán nem gáz hogy csak egyesével pakolgatja a láncot a nagyobb lánckerékre. Sõt!!!! A "pofozásos" mûvelet sokkal rövidebb ideig tart (nálam), mint egy nyomás. A 3 fokozat váltása idõben ugyanannyi, mint a 3 visszaváltás.
Gondolom elõfordult már veletek, hogy egy emelkedõn nagy áttételben maradt a bicó és könnyebbe kellett váltani, ugyanakkor meg nyomni kellett a pedált, mert ha nem akkor elfogy a lendület és perec. Ekkor hagyományos váltónál ha váltunk akkor kerreg, kattog, s az ujjunk beletörik a váltokar nyomásába, esetleg szakad a lánc. Ez a fordított mûködésnél nincs. Meredek fölfelén, kiállva is kerregés nélkül könnyedén teszi a láncot a nagyobb lánckerékre, s mivel a váltókar ekkor old, men törik le az ujjunk sem.
#7404
Írta 2005. március 18. - 06:50

viszont bújtathatod aligatorba vagy avid flak jacketbe és akkor nem megy bele a sár. ez engem szerencsére nem érint mert esõben nem bringzom.
inkább használd a bovdenakasztó szemeket, a végig bovdenházat csak nagyon jó bovdennel érdemes alkalmazni és akkor is csak ha nem megy másképp
inkább használd a bovdenakasztó szemeket, a végig bovdenházat csak nagyon jó bovdennel érdemes alkalmazni és akkor is csak ha nem megy másképp
#7405
Írta 2005. március 18. - 01:58

hö?
Hogy a két bowden akasztó közötti tökeid alatt elsuhanó bowdenszakaszra gondolsz?
áá, nem ,nem kell bebowdenezni szerintem.
szerintem.
Hogy a két bowden akasztó közötti tökeid alatt elsuhanó bowdenszakaszra gondolsz?
áá, nem ,nem kell bebowdenezni szerintem.
szerintem.
#7406
Írta 2005. március 18. - 01:55

csak erdeklodes keppen. a bringa egy reszen a bovden szabadon van a levegoben ezt erdemes a kovetkezo ujra bovdenezesnel bovdenhazba bujtatni vagy megint hulyeseget kerdezek
?

#7407
Írta 2005. március 17. - 21:32

Én egyszer próbáltam 1 low normál XT váltós bringát, villámgyorsan megszoktam. Igaz maratonon nem próbáltam, de én jobb szeretek felfele váltani egyszerre 3-4 fokozatot, mint lefele. Mondjuk ez hagyományos váltókarral volt.
#7408
Írta 2005. március 14. - 21:41

tenyleg.. nem rossz 5let 
elvegre az attetel azonos
ha elol a legnagyobb hatul kozepen vagyok kb.

elvegre az attetel azonos

#7409
Írta 2005. március 14. - 20:47

Szerintem ne tekerj semmit, hanem inkább hanyagold a legkissebb és legnagyobb fokozatot hátul, ha elöl a középsõn vagy.
#7410
Írta 2005. március 14. - 20:40

elolvastam a bikkmakk cikket a valto beallitasrol de nem igazan tudom mit tegyek
ha a elso valtom kozepen hatuul legkisebben van akkor hozzaer picit a lanc az elso valtohoz es zorgosos hangja van. A finom allito keves. Min tekerjek milyen iranyba es mennyit
,hogy jo legyen?
ha a elso valtom kozepen hatuul legkisebben van akkor hozzaer picit a lanc az elso valtohoz es zorgosos hangja van. A finom allito keves. Min tekerjek milyen iranyba es mennyit

#7411
vendég_rvilike_*
Írta 2005. március 14. - 20:23

En mar probaltam olyan bicajt,amin rapidfire xtr kar vol,forditott rugos xtr valtoval.Igaz az meg a regebbi volt,de szerintem nagyon szar hogy azzal valtasz fol amivel egyebkent le,raadasul csak egyet tudsz egyszerre.Bar lehet ez csak engem zavar,uj dual control cuccosokkal is ez a bajom
#7412
Írta 2005. március 14. - 19:42

Én low normal XT+ LX dual control-ról tudok beszámolni. Ha fullra nyomod, akkor simán váltja neked lefelé a 3 fokozatot. Szépen lemászik a lánc, semmi ugrás terhelés alatt sem. gondolom az XTR sem lehet sokkal sz@rabb

#7413
Írta 2005. március 14. - 19:12

úgy van ahogy Endroo mondja, és ezzel kapcsolatban volnék arra kíváncsi, hogy mit csinál abban az esetben ha teljesen "megnyomom"(ekkor 4-et vált lefele=kisebb fogaskerékre), nem ugrik vagy...?
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7414
Írta 2005. március 14. - 13:09

Érdemes beruházni egy Avid Rollamajig-ra?
Eddig nem sok bringán láttam, de nézegetve a lánc katalógust a merida a csúcsmodelljeit ezzel adja.
Eddig nem sok bringán láttam, de nézegetve a lánc katalógust a merida a csúcsmodelljeit ezzel adja.
#7415
Írta 2005. március 14. - 10:36

de fordítva mûködik, nem? tehát nyomom, akkor lefelé, ha gyorslövök, akkor felfelé :chin:
#7416
Írta 2005. március 14. - 00:12

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata rapidfire xtr váltókar és lownormal xtr váltó haszálatával kapcs.?
sajnos nincs.

#7417
Írta 2005. március 13. - 22:05

most had ne keressem meg helyettedMi a pontos neve ami 1500FT ? :scratchhe

ggx: akkor már igazán elflexelheti a láncvillát is

#7418
Írta 2005. március 13. - 19:21

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata rapidfire xtr váltókar és lownormal xtr váltó haszálatával kapcs.?
Van valakinek tapasztalata rapidfire xtr váltókar és lownormal xtr váltó haszálatával kapcs.?
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7419
Írta 2005. március 13. - 18:58

Láncot másképp nehéz lesz leszedni, hacsak nincs kedved szétbontani az elsõ+hátsó váltót.
és utána még le kéne bontani a láncvillát is, ugyanis a lánc belefut a hátsó triangulumba....
maradjunk a patentszemnél

#7420
Írta 2005. március 13. - 18:16

1500-ért van jófajta + 800-ért van patentszem és soha többé nem kell láncbontóval f.szakodni
Mi a pontos neve ami 1500FT ? :scratchhe