Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#7381
Írta 2005. március 23. - 09:31

#7382
Írta 2005. március 23. - 05:51

bovdenezes jagwire valto marok fogsor tourney lanc is tourney.
(nem nekem kell

vagy mivel tuningolhato?
#7383
Írta 2005. március 21. - 09:52

Szervíz,szervíz,szervíz! Egybõl meg mondják, hogy mitõl zörög és még pénzbe sem kerül:bananadan
Kösznöm a válaszodat, én is mindenképp a szervíz mellett döntöttem. Elég soket járok az országban túrázni, nem lenne jó ha akkor történne vele valami. Jobb ezeket megelözni..
#7384
Írta 2005. március 20. - 21:40

#7385
Írta 2005. március 20. - 21:15

Szervíz,szervíz,szervíz! Egybõl meg mondják, hogy mitõl zörög és még pénzbe sem kerül:bananadansziasztok.
A váltokról lenne egy pár kérdésem. A hátsó váltom ( acera ) a beállítások ellenére is csörgö hangot ad. Fõleg kisebbrõl nagyobbra.
Mindenféle beállítást már próbáltam, de a hang megmaradt. Kicsit zavaró.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
#7386
Írta 2005. március 20. - 20:57


#7387
Írta 2005. március 20. - 19:55



Komolyra forditva:
Nekem is zorgott es itt a forumban kaptam tippet ,hogy allitsak utan a feszessegnek ,mert valsz megynultak a bowdenek kicsit. Ezt megcsinaltam kb fel fordulatot huztam utana meg megcsinaltam a kitisztitast a lancbol ,meg a fogasbol ,mert a teli soder benne volt. Utana kis kenes es minden ok. Bar ha terhelve van akkor kicsit zorog ,de hat shimano entry level szintol en nem varok tobbet

#7388
Írta 2005. március 19. - 14:56

#7389
Írta 2005. március 19. - 13:48


#7390
Írta 2005. március 19. - 13:41

A váltokról lenne egy pár kérdésem. A hátsó váltom ( acera ) a beállítások ellenére is csörgö hangot ad. Fõleg kisebbrõl nagyobbra.
Mindenféle beállítást már próbáltam, de a hang megmaradt. Kicsit zavaró.
Tudnátok ebben tanácsot adni ?
#7391
Írta 2005. március 19. - 13:27


#7392
Írta 2005. március 19. - 13:11

#7393
Írta 2005. március 19. - 12:45

ha végig házban fut a bowden, nagy a surlódása, és kellemetlenebb érzés a fékezés váltás, illetve estelgesen a váltó/váltókar vagy fék/fékkar rugóereje nem elegendõ a bowden mozgatásához és akkor már mûködésbeli rendellenességek is fellépnek
#7394
Írta 2005. március 19. - 11:11

csak erdeklodes keppen. a bringa egy reszen a bovden szabadon van a levegoben ezt erdemes a kovetkezo ujra bovdenezesnel bovdenhazba bujtatni vagy megint hulyeseget kerdezek
?
Na azt mintha nem mondta volna el senki, hogy miért is futnak szabadon a bowdenek ahol lehet.Tehát azértm mert a bowdenháznak azért van valami rugalmassága, szóval ha kilmétreket tekersz belõle a cangára akkor meglehetõsen rugalmas lesz a fékezés/romlik a váltásteljesítmény.Míg ha szabadon fut, akkor a ház rugalmasága nem játszik, csak maga a bowdenszál.
#7395
Írta 2005. március 19. - 00:47

#7396
Írta 2005. március 18. - 22:16

#7397
Írta 2005. március 18. - 16:32

elméleti biciklista, lakás nagybót, oda-vissza.
#7398
Írta 2005. március 18. - 16:28

#7399
Írta 2005. március 18. - 15:46

Mondjuk. nálam az se fordul elõ, hogy a bicó "nagy áttételben" marad. Mert ugyanis van egy színérzékelõ a stücniben a fejem felé, s ha a vörös sötéttebb árnyalatait véli felfedezni, az elõtte lévõ dõlésszög ismeretében automatikusan kiadja a parancsot az ujjaimnak, hogy "low" de sürgõssen vaze.
;-)
#7400
Írta 2005. március 18. - 10:05

En mar probaltam olyan bicajt,amin rapidfire xtr kar vol,forditott rugos xtr valtoval.Igaz az meg a regebbi volt,de szerintem nagyon szar hogy azzal valtasz fol amivel egyebkent le,raadasul csak egyet tudsz egyszerre.Bar lehet ez csak engem zavar,uj dual control cuccosokkal is ez a bajom
Én Low Normal XTR-t nyüstölök a saját Dual Control váltókarjával és egyáltalán nem gáz hogy csak egyesével pakolgatja a láncot a nagyobb lánckerékre. Sõt!!!! A "pofozásos" mûvelet sokkal rövidebb ideig tart (nálam), mint egy nyomás. A 3 fokozat váltása idõben ugyanannyi, mint a 3 visszaváltás.
Gondolom elõfordult már veletek, hogy egy emelkedõn nagy áttételben maradt a bicó és könnyebbe kellett váltani, ugyanakkor meg nyomni kellett a pedált, mert ha nem akkor elfogy a lendület és perec. Ekkor hagyományos váltónál ha váltunk akkor kerreg, kattog, s az ujjunk beletörik a váltokar nyomásába, esetleg szakad a lánc. Ez a fordított mûködésnél nincs. Meredek fölfelén, kiállva is kerregés nélkül könnyedén teszi a láncot a nagyobb lánckerékre, s mivel a váltókar ekkor old, men törik le az ujjunk sem.