Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#6721
Posted 2005. August 05. - 11:27

hihi igazat beszélsz lusti!
aki mercit vesz az hülye
az vegyen bmwt vagy audit
aki mercit vesz az hülye
az vegyen bmwt vagy audit
#6722
Posted 2005. August 05. - 11:27

monduk szerintem egy valtonal epp az a rosszabb, a turazasra hasznaljak, met akkor sokat valtanak...nem?
Van állásom...:bananadan
#6723
Posted 2005. August 05. - 11:27

#6724
Posted 2005. August 05. - 11:26

#6725
Posted 2005. August 05. - 11:26

ne válts
ez egy halott vita
van aki opelt vesz, van aki wagent:D
ez egy halott vita
van aki opelt vesz, van aki wagent:D
#6726
Posted 2005. August 05. - 11:24

elsõ komolyabb Shitmano alkatrész (Deore) 2001 de nem szaladtak sokat 1enként mert voltak cserélve
Sram tavaly õsz óta de mondjuk mostanság sokkal többet megyek meg pl. az X0 már használt volt,és mivel a Geminivel yött,ezért gondolom,nem túrázásra használták
új shimanokat nem próbáltam,gondolom szélesebb csap,nagyobb merevség,kevesebb félreváltás...de még így is trillió érv marad még a sram mellett szal sztem yó ideig nem fogok visszaváltani
Sram tavaly õsz óta de mondjuk mostanság sokkal többet megyek meg pl. az X0 már használt volt,és mivel a Geminivel yött,ezért gondolom,nem túrázásra használták
új shimanokat nem próbáltam,gondolom szélesebb csap,nagyobb merevség,kevesebb félreváltás...de még így is trillió érv marad még a sram mellett szal sztem yó ideig nem fogok visszaváltani
#6727
Posted 2005. August 05. - 11:23

tessék tehát kikotyogósodik
alivióm nem tette
a sora meg a deore meg nem épp egy kategória a x.9-el, lévén az felsõbb kategóriás, csak mivel olcsó a sram ezért hajlamosak egyesek 2-3 szinttel lejjebb levõ másik márkabelivel összehasonlítani.
alivióm nem tette
a sora meg a deore meg nem épp egy kategória a x.9-el, lévén az felsõbb kategóriás, csak mivel olcsó a sram ezért hajlamosak egyesek 2-3 szinttel lejjebb levõ másik márkabelivel összehasonlítani.
#6728
Posted 2005. August 05. - 11:21

Vált mindketõ. van jó és van rossz mindekettõbõl. Van elérhetõ árú mindkettõbõl. Van szép és van csúnya mindekettõbõl.
Ami az igazi különbség a két rendszer között az az 1:1 bowdenhúzás a SRAM javára (tényleg nem kell utánállítgatni!!), és az eltérõ váltókarok. Az meg izlés, szokás, ujjacska kérdése. Nekem a SRAM pöckölös jobban kézreáll, mint a Rapidfire. Ennyi. Nekem ezért lett Sram.
Ami az igazi különbség a két rendszer között az az 1:1 bowdenhúzás a SRAM javára (tényleg nem kell utánállítgatni!!), és az eltérõ váltókarok. Az meg izlés, szokás, ujjacska kérdése. Nekem a SRAM pöckölös jobban kézreáll, mint a Rapidfire. Ennyi. Nekem ezért lett Sram.
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#6729
Posted 2005. August 05. - 11:20

kicsit túreagáltátok a dolgot...
ez mánia hogy "frí" utálni ezt + azt... ? sztem ez már rég nem errõl szól
xtr em nem volt, nem sok panaszt hallottam róla, ellenben az xtrõl már ez nem mondható el
hogy mi szép vagy csúnya, kár bele menni, az új xtr szertem förtelmesen randa, a 2002es volt az utolsó ami szép - szerintem
a sram meg semleges, igaz, szépnek én se mondanám (fõleg nem a mûkarbonos x.o-t)
de jobban vált, mint a deore, v sora, cserébe nem kerül többe és ami fontos, nem baszódik el fél év után. azért a zx.9el annyi van, hogy kotyog, meg recseg néha, de ez mind olyan, ami a mûködést nem befolyásolja..
ez mánia hogy "frí" utálni ezt + azt... ? sztem ez már rég nem errõl szól
xtr em nem volt, nem sok panaszt hallottam róla, ellenben az xtrõl már ez nem mondható el
hogy mi szép vagy csúnya, kár bele menni, az új xtr szertem förtelmesen randa, a 2002es volt az utolsó ami szép - szerintem
a sram meg semleges, igaz, szépnek én se mondanám (fõleg nem a mûkarbonos x.o-t)
de jobban vált, mint a deore, v sora, cserébe nem kerül többe és ami fontos, nem baszódik el fél év után. azért a zx.9el annyi van, hogy kotyog, meg recseg néha, de ez mind olyan, ami a mûködést nem befolyásolja..
#6730
Posted 2005. August 05. - 11:17

nekem a váltókarom legalább 3 éves rommá tört alivio és még vált
a váltóm egy 98as XTR és nem lóg
lánc az sram, mer olcsó, aztán úgyis kinyúlik, bármit csinálok vele
de sram fékem volt 2 féle 5.0 és 7.0 mindkettõ szar volt
5.0 fékkar szar volt, 9.0 fékkar meg nyúlott
avid tárcsafék szar, tárcsája szar, pofa nincs hozzá
ezekután inkább shimano párti vagyok
a váltóm egy 98as XTR és nem lóg
lánc az sram, mer olcsó, aztán úgyis kinyúlik, bármit csinálok vele
de sram fékem volt 2 féle 5.0 és 7.0 mindkettõ szar volt
5.0 fékkar szar volt, 9.0 fékkar meg nyúlott
avid tárcsafék szar, tárcsája szar, pofa nincs hozzá
ezekután inkább shimano párti vagyok
#6731
Posted 2005. August 05. - 11:17

és a sramot is olyan régóta használod ami alatt a shimano elkopott ugye?
jobbnak nemjobb, csak olcsóbban kapod ugyanazt.
jobbnak nemjobb, csak olcsóbban kapod ugyanazt.
#6732
Posted 2005. August 05. - 11:15

nem vált yobban!
csak a korábbi váltásrendszereim váltottak rosszabbul
azok még Deore és LX és XT felirtú dolgokat tartalmaztak
nem shimanogyûlölet mert pl. a pedálom olyan,mert abban nagyon ott vannak és a cipõik sem rosszak!
sõt,outira nagyon finom dolgokat nyomnak!!
csak montin van yobb és 1ben olcsóbb alternatíva
zsír új szettben amúgy talán tényleg nincs különbség,de kevés használat után ráyön az Mber,h a Sram láncai kevésbé szakadnak (idáig 1x sem sikerült szakítani míg Shimanot v 5-6x...) a hátsóváltók késöbb kotyogósodnak ki és nyúlnak ki a rugóik (megintcsak tapasztalat,legalábbis annyiban,h a Deore-ral és az XTvel volt baj,a Srammal még eddig semmi) a váltókarok késöbb kopnak L (az LX váltókarjaimat és fékváltókarjaimat már alig le7 használni mert nem akadnak a rugó ellenében használva)
csak a korábbi váltásrendszereim váltottak rosszabbul
azok még Deore és LX és XT felirtú dolgokat tartalmaztak
nem shimanogyûlölet mert pl. a pedálom olyan,mert abban nagyon ott vannak és a cipõik sem rosszak!
sõt,outira nagyon finom dolgokat nyomnak!!
csak montin van yobb és 1ben olcsóbb alternatíva
zsír új szettben amúgy talán tényleg nincs különbség,de kevés használat után ráyön az Mber,h a Sram láncai kevésbé szakadnak (idáig 1x sem sikerült szakítani míg Shimanot v 5-6x...) a hátsóváltók késöbb kotyogósodnak ki és nyúlnak ki a rugóik (megintcsak tapasztalat,legalábbis annyiban,h a Deore-ral és az XTvel volt baj,a Srammal még eddig semmi) a váltókarok késöbb kopnak L (az LX váltókarjaimat és fékváltókarjaimat már alig le7 használni mert nem akadnak a rugó ellenében használva)
#6733
Posted 2005. August 05. - 11:07

#6734
Posted 2005. August 05. - 11:06

azér van különbség váltás teljesítményben egy acor és egy XTR közt 
shimanot geg utálni, geg shimanotlan gépet építeni
én a sramot utálom
meg az avidot
RSt nem

shimanot geg utálni, geg shimanotlan gépet építeni
én a sramot utálom
meg az avidot
RSt nem

#6735
Posted 2005. August 05. - 11:05

X7 tökély!!!
X9-et sajna még nem próbáltam csak ezt meg az X0-t,de ezek is kenterbe verik a shitmanot minden szempontból!!!
annyi van,h az x0 SOKKAL könnyebb,cserébe drágább is annyival
kinézet ízlés dolga,sztem yó,h nincs bowdenkunkor,legalább be se tud akadni
ezt a verést fejezzük be, mert jobban nem vált:-)
csak olcsóbb a sram, ennyi.
illetve frí utálni a shimanot is.
de az is csak vált, akárcsak a másik.
semmi több.
#6736
Posted 2005. August 05. - 11:01

nekem pl van bowdenkunkortalanítóm
avid is árul
nem hülyeség
avid is árul
nem hülyeség
#6737
Posted 2005. August 05. - 10:59

X7 tökély!!!
X9-et sajna még nem próbáltam csak ezt meg az X0-t,de ezek is kenterbe verik a shitmanot minden szempontból!!!
annyi van,h az x0 SOKKAL könnyebb,cserébe drágább is annyival
kinézet ízlés dolga,sztem yó,h nincs bowdenkunkor,legalább be se tud akadni
X9-et sajna még nem próbáltam csak ezt meg az X0-t,de ezek is kenterbe verik a shitmanot minden szempontból!!!
annyi van,h az x0 SOKKAL könnyebb,cserébe drágább is annyival
kinézet ízlés dolga,sztem yó,h nincs bowdenkunkor,legalább be se tud akadni
#6738
Posted 2005. August 05. - 10:56

a váltókonzol jobbára puhább aluból van hogy elhajoljon
#6739
Posted 2005. August 05. - 10:54

móka
nekem arany lx váltókar van (ugye ez 9es) egy már említett váltóval, 8as sorral, 8as lánccal, és egy hatalmas kanyarral a bowdenen a fejcsõ körül.
és tökéletesen mûködik így is a 2 rendszer egymással:-D
nemkis meglepõdés.
nekem arany lx váltókar van (ugye ez 9es) egy már említett váltóval, 8as sorral, 8as lánccal, és egy hatalmas kanyarral a bowdenen a fejcsõ körül.
és tökéletesen mûködik így is a 2 rendszer egymással:-D
nemkis meglepõdés.
#6740
Posted 2005. August 05. - 10:53

egy váltótartó konzoltörést is jobban túlél mint az én xt-m?nem hiszemés mer mûanyag a fele
xtrt meg csak egyszer kell megvenni...
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy