Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#5421
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
a "kis kar" tehát azt jelenti, amelyiket a mutatóujjunkkal pöcköltünk?
bocs, ha láma vagyok...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5422
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
2007-ben az LX/XT/XTR váltókarok közül mindegyik two-way release-es, ami azt jelenti, hogy a kis karral, amivel eddig lefelé váltottál top normalos hátsóváltónál értendõen, azzal mind menetirány szerint, mind ellenkezõleg tudsz váltani.
És mindegyik multi-release-es, ami azt jelenti, hogy a kisebb karral többet is tudsz váltani a kisebb fogszámú lánckerekek felé top normalos hátsóváltóval használva.
Nekem személy szerint XTR elsõváltóból erõsebbnek tûnik a TopSwinges verzió, és persze sártûrõbb is...
E Typ-ot azért nem használnék, mert a mai integrált tengelyes hajtómûcsapágyak alu testtel készülnek, és ha az FC32-es kulcsot használod hozzá, akkor nem tudod olyan erõvel meghúzni az elnyalódás nélkül, hogy elõbb-utóbb ne forduljon el...

#5423
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Akkor nincs más lehetõség, mint XTR Top-Swing, mert sokkal szélesebbek a csapjai, jobban átfolyik rajta a sár. Esetleg az E-type os XTR-t kellene megnézned.

nekem XT volt E-type, de annál jobban semmit nem utáltam......senki nem tudta normálisan beállítani - értsd mûködõképesre-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5424
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás


Egyébként tökmindegy, az új megoldás annyi, hogy a váltókar a bovden feszítésekor egyszerre 3-4 fokozatnyit tud behúzni, és engedni is tud (asszem) 2 fokozatot. Eddig csak egyet tudtak lazítani- ennyi az ûjítás.
Az új LX is 2 way release, mint az xtr.


kösszi na pont erre voltam kiváncsi. amugy meg deore váltom hagyományos rugó állású azaz alapbol lefele a legkisebb kerék felé huz...

#5425
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Akkor nincs más lehetõség, mint XTR Top-Swing, mert sokkal szélesebbek a csapjai, jobban átfolyik rajta a sár. Esetleg az E-type os XTR-t kellene megnézned.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5426
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
oke

de csak topswing fer el a vazon...

tudom, hogy ez kb a legrosszabb rendszer, de sajna nincs valasztasi lehetosegem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5427
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
tamaska,

a hagyományos felsõ bilincses STX-RC-m is gond nélkül viselte a tavalyi dagonyázásokat.
Egy szavazat a down swing mellett.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5428
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

topswinges elsovaltom van. Deore. ha kicsit nagyobb a sar, mint szeretne, akkor szenved, de nem valt. veszek valami jobbat. megeri XTR-t venni? penz nem szamit alapon.


hogy mi a különbség teljesítményben pl. egy XT és egy XTR között az nem tudom (XT-m nem volt még), de az biztos, hogy olyan még nem fordult elõ, hogy az XTR ne váltott volna gyorsan és tökéletesen pontosan. Tavaly kapott nem kevés sarat, de gyakorlatilag semmi változás nem volt a teljesítményében, terhelés alatt, nyakig sárosan is hibátlan volt.
1 szavazat az XTR mellett. :)

#5429
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

azt meg tudnátok nekem mondani h ha most a deore 9es váltomhoz vennék egy uj lx jobbos kart ami rapidfire plusos akkor én is fogok tudni olyat h egyszerre 2öt leváltani pl.


Attól függ melyik irányba vált le. Kisebb lánckerékre, vagy kisebb áttételbe? Ez a váltótól függ, merre feszíti a rugója- a kisebb, vagy nagyobb áttételek felé.

Egyébként tökmindegy, az új megoldás annyi, hogy a váltókar a bovden feszítésekor egyszerre 3-4 fokozatnyit tud behúzni, és engedni is tud (asszem) 2 fokozatot. Eddig csak egyet tudtak lazítani- ennyi az ûjítás.
Az új LX is 2 way release, mint az xtr.

No, majd jönnek az igazi szakértõk, és kijavítják.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5430
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
topswinges elsovaltom van. Deore. ha kicsit nagyobb a sar, mint szeretne, akkor szenved, de nem valt. veszek valami jobbat. megeri XTR-t venni? penz nem szamit alapon.

uj rapidfire karoknal mi a kulonbseg LX es XT kozott? abbol asszem nem veszek XTR-t.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5431
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
olyat még az stxRc/aliviom is tud.
2-t egyszerre le.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5432
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
jo ezt én is gondoltam, de csak az uj xtr kar tud olyat h egyszerre többet is tud leváltani?

#5433
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
hátsóváltótól nem függ semmi, az csak mozdul szerencsétlen, amerre rántja a bowden

#5434
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
azt meg tudnátok nekem mondani h ha most a deore 9es váltomhoz vennék egy uj lx jobbos kart ami rapidfire plusos akkor én is fogok tudni olyat h egyszerre 2öt leváltani pl.
vagy nem jol értettem:chin: világositsatok már fel h mi értelme van...
annyi értelme van csak ennek az uj találmánynak h egy kart lehet huzni is meg nyomni is igy le ill felváltani is vele?

#5435
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Hali! Igen, mindegyikben van csapágyazás, és jóval könnyebb a váltás vele, mint a 952-vel (XTR bowdenezéssel, és hátsó váltóval vizsgálva). Én pont azért tértem át az új XTR DC karokra, mert túl könnyû a váltás, és néha sikerül többet váltani a kelleténél....

Tetszik, hogy a hátsó váltónak eltûnt az alap kotyogása. Ha minden jól megy holnap újra megvizsgálom. Bringával jársz munkába? Mert a váltás mellett fékek is érdekelnem ám! ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5436
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Az SL-M970 érdekel az SL-M952-hez képest. Állványon próbáltam, de bringán még nem. A robbantott ábrát meg nem tették fel a honlapra.

Hali!
Igen, mindegyikben van csapágyazás, és jóval könnyebb a váltás vele, mint a 952-vel (XTR bowdenezéssel, és hátsó váltóval vizsgálva). Én pont azért tértem át az új XTR DC karokra, mert túl könnyû a váltás, és néha sikerül többet váltani a kelleténél....

#5437
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Itt a robbantott ábra:
http://new.paul-lang.../SL/SL-M970.pdf

Az európai és a nemzetközi oldalra meg nem tették ki. Németül nem tudok, így nem is erõltettem a keresést. Az alsó kar annyira lötyögött, mint egy LX, amiben nincs csapágy. A 952-est meg sem lehetett mozdítani. Meg az új laposabb is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5438
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Sziasztok Guruk, némi tanácsért jöttem.

OX versenyekre, és edzõgépnek keresek váltórendszert. Jelenleg 7s LX van rajta, de a fékváltókarok elég nemtecc.
Mit ajánlotok? Van tippem, de nem akarok senkit befolyásolni.
Elsõ szempont, hogy bírjon legalább 1 év kemény használatot, ne kelljen cserélni. És 8 spd kell, ebbõl nem engedek.
Eddig Rapidfire-el váltottam, de szívesen kipróbálnám a markolatváltót- tehát mindegy melyik márka.
Olcsó legyen!

Hali!
Ha komolyan érdekel, akkor tudok neked szerezni még STM567-es 97-es lx-et, de csak komplett fékváltókarként....vadiújat.

#5439
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Itt a robbantott ábra:
http://new.paul-lang.../SL/SL-M970.pdf

De ebbõl nem derül ki hogy milyen is. Az tuti hogy van benne csapágyazás, legalább annyi, mint elõdeiben, és finomabban vált, mint a mostani DC XTR-em, de mondom ez nagyban függ a bowdenezéstõl is. Nagy változtatás, mûködésre nem történt, (az egy dolog hogy a kioldás kétirányú, de ez mûszakilag tök egyszerû megoldás. Nem is tudom miért csak most találták ki!) csak miniatürizáltak, ill, más anyagokat használtak.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5440
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Melyik karra vagy kíváncsi a 3-ból? Egyébként sztem mind3ban van. Az hogy jobbnak érzed e, az nyagban függ a bowdenektõl, és a váltóktól is. Amit próbáltam már (rapidfire, tárcsás DC) az finomabban, könnyedebben váltott, mint a mostanim. Fõleg az új elsõ váltóvall, bár ez nem a kar érdeme.

Az SL-M970 érdekel az SL-M952-hez képest. Állványon próbáltam, de bringán még nem. A robbantott ábrát meg nem tették fel a honlapra.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]