Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#5401
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Lehet tévedek de sztem a 9es váltókar kevesebb bovdent húz igy 8 sebességhez nem lehetne normálisan beállítani.

#5402
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
és mondjuk egy 9es váltókarral 8as váltót használi lehet-e akkor már?

és az új (2007-es) lx rapidfire váltókarokról van valakinek tapasztalata/véleménye?

#5403
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
persze, csak a váltót kell beállitani, hogy ne váltson túl. (szerintem, de mindjart jönnek a szakik)

#5404
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.383 hozzászólás
lehetséges 8as váltókarhoz 7fokozatú fogaskoszorú probléma nélkül?
vagy akkor már talán az is lehet h a mostani 8 fokozatosból a legfelsõ fokozatot kihagyni, nem?
én elvileg nem látom akadályát de javítsatok ki ha nem így van ez
mert a probléma az h a 8as fogaskeréksoroknál a 28 fokozatú az elég drága lenne 6-7 rongy ennyit azért nem akarok kiadni akkor már jobban megéri 2 aliviot elnyüstölni vagy akár egy lx is

#5405
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
X9-nél 2005 a váltás éve. 2005/2006/2007 a váltógörgõk tekintetében azonos.


#5406
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nézegettem meg hasonlítgattam a 2004-es meg 2006-os sram x-9 hátsóváltót és az biztos, hogy a váltógörgõk nem kompatibilisek, a 2006-os felsõ váltógörgõje nem ipari csapágyas és más a görgõn lévõ lyukak távolsága. Azt nem tudja valaki, hogy mibõl van az az elem amire rá van írva a sram x-9 felirat, mert én mûanyagnak nézem.


A sebesség mindent megold.

 


#5407
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A haverom nemrég vett új xtr váltókart és arra panaszkodott, hogy túl gyorran vált a régi xt után. Én is kipróbáltam és egy kicsivel jobb, mint az én x.9-em és az a jó benne, hogy majdnem úgy lehet használni, mint a trigger váltókart.


A sebesség mindent megold.

 


#5408
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
szóval, ha a "kis kart" tolom, vagy húzom, mindi egy irányba fog menni.
és a másikkal - hüvelykujjal nyomkodóssal - pedig másik irányba.
jól gondolom?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5409
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Pontosan!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5410
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
a "kis kar" tehát azt jelenti, amelyiket a mutatóujjunkkal pöcköltünk?
bocs, ha láma vagyok...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5411
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
2007-ben az LX/XT/XTR váltókarok közül mindegyik two-way release-es, ami azt jelenti, hogy a kis karral, amivel eddig lefelé váltottál top normalos hátsóváltónál értendõen, azzal mind menetirány szerint, mind ellenkezõleg tudsz váltani.
És mindegyik multi-release-es, ami azt jelenti, hogy a kisebb karral többet is tudsz váltani a kisebb fogszámú lánckerekek felé top normalos hátsóváltóval használva.
Nekem személy szerint XTR elsõváltóból erõsebbnek tûnik a TopSwinges verzió, és persze sártûrõbb is...
E Typ-ot azért nem használnék, mert a mai integrált tengelyes hajtómûcsapágyak alu testtel készülnek, és ha az FC32-es kulcsot használod hozzá, akkor nem tudod olyan erõvel meghúzni az elnyalódás nélkül, hogy elõbb-utóbb ne forduljon el...

#5412
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Akkor nincs más lehetõség, mint XTR Top-Swing, mert sokkal szélesebbek a csapjai, jobban átfolyik rajta a sár. Esetleg az E-type os XTR-t kellene megnézned.

nekem XT volt E-type, de annál jobban semmit nem utáltam......senki nem tudta normálisan beállítani - értsd mûködõképesre-
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5413
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás


Egyébként tökmindegy, az új megoldás annyi, hogy a váltókar a bovden feszítésekor egyszerre 3-4 fokozatnyit tud behúzni, és engedni is tud (asszem) 2 fokozatot. Eddig csak egyet tudtak lazítani- ennyi az ûjítás.
Az új LX is 2 way release, mint az xtr.


kösszi na pont erre voltam kiváncsi. amugy meg deore váltom hagyományos rugó állású azaz alapbol lefele a legkisebb kerék felé huz...

#5414
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Akkor nincs más lehetõség, mint XTR Top-Swing, mert sokkal szélesebbek a csapjai, jobban átfolyik rajta a sár. Esetleg az E-type os XTR-t kellene megnézned.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5415
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
oke

de csak topswing fer el a vazon...

tudom, hogy ez kb a legrosszabb rendszer, de sajna nincs valasztasi lehetosegem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5416
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
tamaska,

a hagyományos felsõ bilincses STX-RC-m is gond nélkül viselte a tavalyi dagonyázásokat.
Egy szavazat a down swing mellett.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5417
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

topswinges elsovaltom van. Deore. ha kicsit nagyobb a sar, mint szeretne, akkor szenved, de nem valt. veszek valami jobbat. megeri XTR-t venni? penz nem szamit alapon.


hogy mi a különbség teljesítményben pl. egy XT és egy XTR között az nem tudom (XT-m nem volt még), de az biztos, hogy olyan még nem fordult elõ, hogy az XTR ne váltott volna gyorsan és tökéletesen pontosan. Tavaly kapott nem kevés sarat, de gyakorlatilag semmi változás nem volt a teljesítményében, terhelés alatt, nyakig sárosan is hibátlan volt.
1 szavazat az XTR mellett. :)

#5418
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

azt meg tudnátok nekem mondani h ha most a deore 9es váltomhoz vennék egy uj lx jobbos kart ami rapidfire plusos akkor én is fogok tudni olyat h egyszerre 2öt leváltani pl.


Attól függ melyik irányba vált le. Kisebb lánckerékre, vagy kisebb áttételbe? Ez a váltótól függ, merre feszíti a rugója- a kisebb, vagy nagyobb áttételek felé.

Egyébként tökmindegy, az új megoldás annyi, hogy a váltókar a bovden feszítésekor egyszerre 3-4 fokozatnyit tud behúzni, és engedni is tud (asszem) 2 fokozatot. Eddig csak egyet tudtak lazítani- ennyi az ûjítás.
Az új LX is 2 way release, mint az xtr.

No, majd jönnek az igazi szakértõk, és kijavítják.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5419
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
topswinges elsovaltom van. Deore. ha kicsit nagyobb a sar, mint szeretne, akkor szenved, de nem valt. veszek valami jobbat. megeri XTR-t venni? penz nem szamit alapon.

uj rapidfire karoknal mi a kulonbseg LX es XT kozott? abbol asszem nem veszek XTR-t.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5420
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
olyat még az stxRc/aliviom is tud.
2-t egyszerre le.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda