Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5181
Írta 2007. március 15. - 19:23
sok befolyásoló tényezõ van, hogy egy elsõváltó jól mûködik-e, ilyenek a nyeregvázcsõszög (!) a lánctányérok egymástól való távolsága, a láncvonal, a lánctányérok nagysága, stb...
légyeg: mixelt rendszernél vagy szerencséje van az embernek, vagy nincs. ezért kell komplett gyártótól venni szettet, és nem lesznek inkomaptibilitási problémák.
tudom, sokaknál ez pénzkérdés, de szerintem a váltás befolyásolja a kerékpározás élményét, és ha nem élvezed a kerékpározást, akkor felelseges...
szóval jó váltásra és jó fékezésre illik költeni.
szerintem.
hogy pite kérdésére válaszoljak - egyezik a véleményem xc riderrel: valószinüleg igen, jó lesz a daverider kollega váltója neked.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5182
Írta 2007. március 14. - 14:21
#5183
Írta 2007. március 14. - 13:19
#5184
Írta 2007. március 14. - 12:31
#5185
Írta 2007. március 14. - 11:07
Múltkor az egyik bicikliszerelõ ismerõsöm vigyorogva jött oda hozzám a boltban, hogy végre sikerült beállítania a hátsóváltóját 2 év után és kérdeztem, hogy mi volt a gond vele, és a válasz az volt, a bovdenezés .
A sebesség mindent megold.
#5186
Írta 2007. március 14. - 10:47
még egy kérdés merült fel bennem a váltó csere elött: mivel az x.0-ás grip shifthez mellékelve kapom a teflonos bovdent, azon gondolkodtam, hogy a bovdenházat is cseréljem-e?! van értelme? a mostani sima noname. van esetleg tippetek, hogy egyáltalán érdemes-e cserélnem és ha igen, mire?
köszi,
#5187
Írta 2007. március 14. - 09:28
off: DaveRider, biznisz? Ha itt a szakemberek megszavazzák hogy annak faszának kelle lennie megszbadítanálatok tõle, te meg vehetsz modern váltót a tiedre
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5188
Írta 2007. március 13. - 16:59
A probléma a túl nagy átmérõjû tányérok miatt van. A deore 42-44-hez van optimalizálva,s +4 fog az sok neki. Ha megnézed a váltókalitka külsõ íve is kisebb ívû, mint a 48-as tányéré.
#5189
Írta 2007. március 13. - 14:38
Van egy suntour 48/38/28as hajtómûvem, jelenleg C050el. 31,8 top swinges.
Deore és Sram 3.0ás váltóval nem ment, shminaoék szerint vmi lánc... lánc....nmetommilyen távolság nem jó (hogy a váztól nem olyan távolságra lenne; nem tudom hogy ez lerázás volt vagy tényelg így lehet.)
Megmérve Shimano komp. B+ hajtómûvel a fogaskereke közti távolság dettó.
Ha Deoret úgy állítottam be ahogy kéne, a belsõ átdobófül beleért a középsõ fogba, ha úgy állítottam hogy ott jó legyen akkor majd egy centire volt a külsõ a külsõ fogtól. Gyakoraltilag ez is, sram is rosszabbul váltott mint az öreg C050.
Hajtómû+ hátsó sor+hátsó agy csere nem játszik, az erre a biciklire más elég sok kiadás lenne (42-14 meg k sok ahhoz hogy úgy maradjon, meg a mostani hajtómûvem is teljesen korrekt, a rákért fizessek rá még 10-15 rugót...)
szerk: DaveRider váltója elvileg jó lenne nekem?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5190
Írta 2007. március 12. - 20:31
Hát az a váltó már nagyon régi, retro darab. 92-93-as XT és akkor még nem voltak a kompakt hajtómûvek. Szóval asszem a legkisebb lánckerék az 26-os amit szeret. talán 26-36-48 volt akkor az átlag fogszám. Talám ezért nem tudod belõni. Ja és akkor még csak 6 vagy 7 fokozat volt, tehát valószínûleg keskenyebb a kalitkája is.
hümm, köszi a választ. akkor azt gondolom, vennem kell egy másikat, a francba...
#5191
Írta 2007. március 12. - 20:21
szimplán nálam átdobóban jobban mûxik a shimano....legalábbis sram karral röhögjetek körbe de az xt karokkal az xt átdobó szarabbul mûködött mint a srammal....a sram karokkal meg még az lx átdobó is tökéletes....az x gen viszont nem annyira jó...Mi baj van az X-Gennel?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5192
Írta 2007. március 12. - 20:18
#5193
Írta 2007. március 12. - 19:24
#5194
Írta 2007. március 12. - 18:54
a váltókar alivio fékváltókar (nem DC), a hajtómû FC-M580 LX HT2-es 22/32/44-el, hátul 8-as rendszer fut, a terelõ pedig a fent említett FD-M736...az még talán fontos, hogy most lett újrabowdenezve (köszörült jagwire), ez számít valamit? (mennyi idõ alat nyúlik be egy ilyen bowden?)...
esetleg ha van valakinek régebbi (talán '97?) shimano katalógusa, akkor lenne olyan kedves és megnézné nekem, hogy ez a váltó mennyit is bír a fogak tekintetében?
#5195
Írta 2007. március 12. - 12:52
#5196
Írta 2007. március 12. - 12:47
#5197
Írta 2007. március 12. - 12:45
teljesen jól mûxik és elég jó kombó ez így....viszont az x-gen annyira nem jó, szal átdobónak mindenképp xt szvsz....
köszi a gyors választ Tigger. én is úgy gondoltam és mintha már mondták is volna, hogy az x-gen nem igazán jó. marad a jóöreg XT.
még annyit kérdeznék, hogy az x.0 grip shift-hez adott "teflon bevonatú" bovden jó-e? vagy vegyek-e jagwire készletet? :confused:
#5198
Írta 2007. március 12. - 12:38
teljesen jól mûxik és elég jó kombó ez így....viszont az x-gen annyira nem jó, szal átdobónak mindenképp xt szvsz....sztok,
mivel váltórendszer csere elött állok, engem az érdekelne, hogy egy SRAM x.9 hátsó váltó és egy Shimano XT elsõ váltó kompatibilisek-e egymással? vagy kell-e vennem egy XGEN-t elõre?
elõre is köszi!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5199
Írta 2007. március 12. - 12:36
mivel váltórendszer csere elött állok, engem az érdekelne, hogy egy SRAM x.9 hátsó váltó és egy Shimano XT elsõ váltó kompatibilisek-e egymással? vagy kell-e vennem egy XGEN-t elõre?
elõre is köszi!
#5200
Írta 2007. március 12. - 00:18
az volt benne a legjobb, hogy amikor jött 1 sprint, csak hüvelykujjal nyomtam rajta 3-at, 1 reccsenés és már lent is volt, teljes terhelés mellett... Ja, és sárban is ugyanúgy vált felfele... nem gyenge az a rugó
Jajj és megfogdostam a boltban az új xtr fv.kart... ipari mûremek
A legjobb párostás lenne számomra az új xtr Rapidfire fv.kar forditott rugós h.váltóval...