Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5201
Írta 2007. március 14. - 12:31

#5202
Írta 2007. március 14. - 11:07

Múltkor az egyik bicikliszerelõ ismerõsöm vigyorogva jött oda hozzám a boltban, hogy végre sikerült beállítania a hátsóváltóját 2 év után és kérdeztem, hogy mi volt a gond vele, és a válasz az volt, a bovdenezés

A sebesség mindent megold.
#5203
Írta 2007. március 14. - 10:47

még egy kérdés merült fel bennem a váltó csere elött: mivel az x.0-ás grip shifthez mellékelve kapom a teflonos bovdent, azon gondolkodtam, hogy a bovdenházat is cseréljem-e?! van értelme? a mostani sima noname. van esetleg tippetek, hogy egyáltalán érdemes-e cserélnem és ha igen, mire?
köszi,
#5204
Írta 2007. március 14. - 09:28

off: DaveRider, biznisz? Ha itt a szakemberek megszavazzák hogy annak faszának kelle lennie megszbadítanálatok tõle, te meg vehetsz modern váltót a tiedre

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5205
Írta 2007. március 13. - 16:59

A probléma a túl nagy átmérõjû tányérok miatt van. A deore 42-44-hez van optimalizálva,s +4 fog az sok neki. Ha megnézed a váltókalitka külsõ íve is kisebb ívû, mint a 48-as tányéré.
#5206
Írta 2007. március 13. - 14:38

Van egy suntour 48/38/28as hajtómûvem, jelenleg C050el. 31,8 top swinges.
Deore és Sram 3.0ás váltóval nem ment, shminaoék szerint vmi lánc... lánc....nmetommilyen távolság nem jó (hogy a váztól nem olyan távolságra lenne; nem tudom hogy ez lerázás volt vagy tényelg így lehet.)
Megmérve Shimano komp. B+ hajtómûvel a fogaskereke közti távolság dettó.
Ha Deoret úgy állítottam be ahogy kéne, a belsõ átdobófül beleért a középsõ fogba, ha úgy állítottam hogy ott jó legyen akkor majd egy centire volt a külsõ a külsõ fogtól. Gyakoraltilag ez is, sram is rosszabbul váltott mint az öreg C050.
Hajtómû+ hátsó sor+hátsó agy csere nem játszik, az erre a biciklire más elég sok kiadás lenne (42-14 meg k sok ahhoz hogy úgy maradjon, meg a mostani hajtómûvem is teljesen korrekt, a rákért fizessek rá még 10-15 rugót...)
szerk: DaveRider váltója elvileg jó lenne nekem?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5207
Írta 2007. március 12. - 20:31

Hát az a váltó már nagyon régi, retro darab. 92-93-as XT és akkor még nem voltak a kompakt hajtómûvek. Szóval asszem a legkisebb lánckerék az 26-os amit szeret. talán 26-36-48 volt akkor az átlag fogszám. Talám ezért nem tudod belõni. Ja és akkor még csak 6 vagy 7 fokozat volt, tehát valószínûleg keskenyebb a kalitkája is.
hümm, köszi a választ. akkor azt gondolom, vennem kell egy másikat, a francba...
#5208
Írta 2007. március 12. - 20:21

szimplán nálam átdobóban jobban mûxik a shimano....legalábbis sram karralMi baj van az X-Gennel?

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5209
Írta 2007. március 12. - 20:18

#5210
Írta 2007. március 12. - 19:24

#5211
Írta 2007. március 12. - 18:54

a váltókar alivio fékváltókar (nem DC), a hajtómû FC-M580 LX HT2-es 22/32/44-el, hátul 8-as rendszer fut, a terelõ pedig a fent említett FD-M736...az még talán fontos, hogy most lett újrabowdenezve (köszörült jagwire), ez számít valamit? (mennyi idõ alat nyúlik be egy ilyen bowden?)...
esetleg ha van valakinek régebbi (talán '97?) shimano katalógusa, akkor lenne olyan kedves és megnézné nekem, hogy ez a váltó mennyit is bír a fogak tekintetében?
#5212
Írta 2007. március 12. - 12:52

#5213
Írta 2007. március 12. - 12:47

#5214
Írta 2007. március 12. - 12:45

teljesen jól mûxik és elég jó kombó ez így....viszont az x-gen annyira nem jó, szal átdobónak mindenképp xt szvsz....
köszi a gyors választ Tigger. én is úgy gondoltam és mintha már mondták is volna, hogy az x-gen nem igazán jó. marad a jóöreg XT.
még annyit kérdeznék, hogy az x.0 grip shift-hez adott "teflon bevonatú" bovden jó-e? vagy vegyek-e jagwire készletet? :confused:
#5215
Írta 2007. március 12. - 12:38

teljesen jól mûxik és elég jó kombó ez így....viszont az x-gen annyira nem jó, szal átdobónak mindenképp xt szvsz....sztok,
mivel váltórendszer csere elött állok, engem az érdekelne, hogy egy SRAM x.9 hátsó váltó és egy Shimano XT elsõ váltó kompatibilisek-e egymással? vagy kell-e vennem egy XGEN-t elõre?
elõre is köszi!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5216
Írta 2007. március 12. - 12:36

mivel váltórendszer csere elött állok, engem az érdekelne, hogy egy SRAM x.9 hátsó váltó és egy Shimano XT elsõ váltó kompatibilisek-e egymással? vagy kell-e vennem egy XGEN-t elõre?
elõre is köszi!
#5217
Írta 2007. március 12. - 00:18

az volt benne a legjobb, hogy amikor jött 1 sprint, csak hüvelykujjal nyomtam rajta 3-at, 1 reccsenés és már lent is volt, teljes terhelés mellett... Ja, és sárban is ugyanúgy vált felfele... nem gyenge az a rugó

Jajj és megfogdostam a boltban az új xtr fv.kart... ipari mûremek

A legjobb párostás lenne számomra az új xtr Rapidfire fv.kar forditott rugós h.váltóval...
#5218
Írta 2007. március 10. - 23:12

nem kevés fajta volt, és van a mai napig.
#5219
Írta 2007. március 10. - 23:11


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#5220
Írta 2007. március 10. - 16:00

minden egyes valtasnal csak vigyorgok. jon az emelkedo, nem jo fokozatban vagyok, poccintek egyet-kettot, es meg is vagyunk. Es kozben nyomhatom a pedalt ugyanugy. zsenialis.
RAUH-Welt
B E G R I F F