Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7447 hozzászólás a témában

#5041
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
én is most tervezem hátsó deore váltomat vmi rövidkanalasra lecserélni mert össze vissza zörög csattog csörög köves lefeléken. ja és az also láncgörgöját már kezdem hegyesre koptatni. rövidkanalas melyik simánjobol van? lx-xt ez mind a 2 létezik rövidbe is ugye? vagy azon is gondolkoztam már h felrakok egy 105 öst hátra. még szép is meg 9et az is lazán elvált, csak épp elvielg nem viszi a 34 es fogaskereket..

alu 11es váltógörgöt hol lehet kapni??

#5042
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
A rövidkanalasnak több elõnye is van, ezért is lett az új váltóm is rövidkanalas, (a régi is mind az volt). Ez egy marketingduma, hogy nagyobb fogszámot bír el a hosszúkanalas. Az igaz, hogy jobban tûri a keresztbeváltást, csak azt meg a lánc és a sor nem komálja, úgyhogy minek. Megfelelõ lánchosszal a rövidkanalassal is lehet keresztbeváltani, de semmi értelme. Ellenben feszesebben tartja a láncot, könnyebb, kevésbé lehet odaverni, merevebb, mert kevésbé lóbálódik a kanál, és arányosabb, szebb is. Én csak ilyet használok, már jó 6 éve, és nem is kell hosszúkanál továbbra sem. Ugyanúgy elmegy 34 foggal hátul, mint 32-vel.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5043
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Értöm!
Mondjuk csak érdeklõdtem hogy miért van így.Elvégre van egy ide illõ mondás:
"...100millió légy nem tévedhet..." :D

#5044
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
ha nem váltasz keresztbe, akkor nem lesz gond.
csak versenyen elõfordul a nagytányér-nagytányér kombináció is és ilyenkor nem hátrány, ha a váltó tud alkalmazkodni...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5045
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
És ha én felteszek egy rövidkanalast?Le fog szakadni heteken bellül kb?

#5046
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
A montin sokkal nagyobb fogszámbeli különbséggel kell megbírkóznia a váltónak, ezért van a hosszabb kanál.

#5047
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Tudja valaki miért a montisok használják a hosszú kanalas váltókat,az országutisok meg a rövid kanalas váltókat?Csak mert ha MTB akkor leginkább erdõ ami eszembe jut.Ha erdõ akkor szikla és ha szikla van akkor a montinál használt hosszú kanalas hátsó váltó könnyebben odacsapható.
Miért is van így,ahogy? :confused:

#5048
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:


Miért? Bibis lesz a felülete? Én elég sokat mentem xtr e.váltóval és semmi baja, persze a felületén látszik hogy kopott (~10.000 km), de ez nem befolyásolja a teljesítményt. Amúgy van egy XT e.váltóm is ami ennél nagyobb mértékben van bekopva. Mondjuk az Top Swinges és úgy lötyög mint az állat, azért lett eldobozolva ;)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5049
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
ezen azt kell nézni, hogy a kalitka puhább anyagát kikezdte az acél lánc?

#5050
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:

http://img49.imagesh.../img3137yx0.jpg
http://img50.imagesh.../img3139tp2.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5051
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció... :)
így már ma nem zörögtem összevissza.

ezerkössz :)


Mert nem ehhez vagy szokva. Én meg anno ilyeneket szerelgettem dögivel. ;)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5052
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).

X.


rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció... :)
így már ma nem zörögtem összevissza.

ezerkössz :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5053
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Lenne egy gondom...

régi SIS váltókar/váltó.

konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.

Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!


Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5054
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.


Nem, alátesszük, meglessük úgy is. :prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5055
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
nem hiszem hogy normális de enyim régi SIS elsõ is ugyanezt csinálja. sztem a váltókar túl "gyenge" h ellentartson a váltonak. megoldás érdekelne engem is :)

#5056
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
Lenne egy gondom...

régi SIS váltókar/váltó.

konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.

Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#5057
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.

#5058
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Asszem ide illik:

Van egy 2004es Scott G Zero FX váz, egy LXe meg egy XTe elsõ váltó meg egy 44-32-22es LX hajtómû.

Röviden: egyik váltóval sem jó
Hosszan:
Az LX nagyon belóg egy merevítésbe, ezért sem legkisebb fogra nem megy le a váltó, sem a váltóállító csavar kilógása miatt külsõre sem mászik fel rendesen. Megpróbáltuk 2 alátéttel kijebb hozni a hajtómûvet de nem korrekt.

Az XTnél meg majd 2mili hiányzik ahhoz, hogy az átdobó ki tudjon jönni a nagyfogra, mert nekiér belülrõl :( - viszont belsõ oldala kisebb, legkisebb fogra lemenne. Nem volt kéznl 42es nagyfogas hajtómû esete, de valószínû az még nem elég a mutatványhoz...

http://www.biketrade.../gzero-fx-2.jpg

Tipp?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#5059
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Hello! Az lenne gondom hogy a shimano deore lx hátsóvátóm beállításával gondok vannak mivel felfeleváltásnál még csak valahogy jó de mikor a legnagyobb fogaskeréken van és visszaváltanélk sokat tétovázik(kettõ között mocorog) és aztán leugrik az egyel kisebbre. Mi lehet a gond?


Sokmindentõl lehet, de elsõre a berohadt és/vagy rossz minõségû bowdenre gyanakodnék. Márha a váltó jól van beállítva.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#5060
szeveryn

szeveryn

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Nekem még egy fecske nevezetû orosz gyártmányú bringám volt. Meg is tornáztatott egy párszor. Súlyos darab volt, és amikor a távolban megláttam egy dombot, örültem, ha a domb kezdetéig felváltott hegymenetbe.
Na de a lényeg. Szeretnék tõletek információt kérni, kicsit közvélemény kutatás jellegût.
Gondolkodom különbözõ fejlesztéseken /találmányokon/, és fejlesztek egy variátort/sebességfokozat nélküli váltót/melyet a biciklinél lenne egyelõre a legegyszerûbb kipróbálni. A feltételezésem szerint, / mivel még nincs prototípus/ a pedál meghajtása egyenletes erõt, és sebességet igényelne. A kerékpárnak, pedig csak a sebessége változna a domborzati viszonyoktól függõen.
A kérdésem fõleg arra irányulna, hogy melyik bicikli típusnál lenne ez elõnyös, és szerintetek a gyakorlatban használható-e.