Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#5021
Írta 2007. április 30. - 02:59
#5022
Írta 2007. április 30. - 00:23
és tegyük hozzá hogy ez mind igaz, ha merev vázad van.A rövidkanalasnak több elõnye is van, ezért is lett az új váltóm is rövidkanalas, (a régi is mind az volt). Ez egy marketingduma, hogy nagyobb fogszámot bír el a hosszúkanalas. Az igaz, hogy jobban tûri a keresztbeváltást, csak azt meg a lánc és a sor nem komálja, úgyhogy minek. Megfelelõ lánchosszal a rövidkanalassal is lehet keresztbeváltani, de semmi értelme. Ellenben feszesebben tartja a láncot, könnyebb, kevésbé lehet odaverni, merevebb, mert kevésbé lóbálódik a kanál, és arányosabb, szebb is. Én csak ilyet használok, már jó 6 éve, és nem is kell hosszúkanál továbbra sem. Ugyanúgy elmegy 34 foggal hátul, mint 32-vel.
az elsõ össztelós ami legalább 130-at mozog, az majd megmutatja, hogy van szükség a hosszukanalasra ha nem akarod felcsavarni a váltót
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5023
Írta 2007. április 29. - 23:27
A sebesség mindent megold.
#5024
Írta 2007. április 29. - 23:24
alu 11es váltógörgöt hol lehet kapni??
#5025
Írta 2007. április 29. - 23:13
#5026
Írta 2007. április 29. - 15:09
Mondjuk csak érdeklõdtem hogy miért van így.Elvégre van egy ide illõ mondás:
"...100millió légy nem tévedhet..."
#5027
Írta 2007. április 29. - 15:04
csak versenyen elõfordul a nagytányér-nagytányér kombináció is és ilyenkor nem hátrány, ha a váltó tud alkalmazkodni...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5028
Írta 2007. április 29. - 14:40
#5029
Írta 2007. április 29. - 14:25
#5030
Írta 2007. április 29. - 14:14
Miért is van így,ahogy? :confused:
#5031
Írta 2007. április 27. - 22:24
Ezért nem szabad alu kalitkás XTR 960 és 960-E elsõ váltókat venni:
Miért? Bibis lesz a felülete? Én elég sokat mentem xtr e.váltóval és semmi baja, persze a felületén látszik hogy kopott (~10.000 km), de ez nem befolyásolja a teljesítményt. Amúgy van egy XT e.váltóm is ami ennél nagyobb mértékben van bekopva. Mondjuk az Top Swinges és úgy lötyög mint az állat, azért lett eldobozolva
#5032
Írta 2007. április 27. - 22:06
#5033
Írta 2007. április 27. - 20:24
http://img49.imagesh.../img3137yx0.jpg
http://img50.imagesh.../img3139tp2.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5034
Írta 2007. április 19. - 20:41
rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció...
így már ma nem zörögtem összevissza.
ezerkössz
Mert nem ehhez vagy szokva. Én meg anno ilyeneket szerelgettem dögivel.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5035
Írta 2007. április 19. - 20:25
Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).
X.
rá nem jöttem volna, hogy az a müanyag kupak nem csak imitáció...
így már ma nem zörögtem összevissza.
ezerkössz
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#5036
Írta 2007. április 19. - 08:48
Lenne egy gondom...
régi SIS váltókar/váltó.
konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.
Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
Az "õsrégi" SISnek a teteje csavarható volt, azzal tudtad állítani az elsõ váltónál, mennyire szoruljon meg, szoval ha túl laza, akkor még szoraítani kell rajta.
Az újabbaknál (ha jól tudom) a kupak alatt lévõ csavarral lehet rajta állítani (amelyiken lehet).
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#5037
Írta 2007. április 19. - 08:16
Nekem Stylo karbon hajtómûvel jó volt. Biztos, hogy jól van bealátétezve? Nem a hajtómûvet kell alátétezni, hanem a váltót, felül a rögzítésnél.
Nem, alátesszük, meglessük úgy is. :prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#5038
Írta 2007. április 19. - 02:42
#5039
Írta 2007. április 19. - 02:00
régi SIS váltókar/váltó.
konkrétabban az elsõváltó a bûnös. A hátsó váltás uyge kattintásokkal müködik az elsõ viszont 'fokozatmentesen'.
Erre még azt is mondanám, hogy tök jó. De ha kiállva tekerek, vagy váltók a hátul, akkor elkodorog az elsõ váltó (a kar is) is és beleér a láncba ami ugyebár nem jó.
Ez "normális" vagy netán valami laza a rendszerben, vagy ?!
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda