Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#4741
Írta 2007. augusztus 19. - 13:56

vagy a valto nem volt rendesen beallitva, vagy a valtoful volt elgorbulve. marmint csak ezert szokott bemenni a valto a kullok koze. nem azert mert "csak" LX. egy acera is tud egyenesen allni, nemhogy valami komolyabb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4742
Írta 2007. augusztus 19. - 13:07

nekem most csavarodott fel az lx-em sima tekerés közben,szétbarmolt 2 küllõt és a lánc szétszakadt.mondjuk a lánc nem biztos h a váltó hibája.
#4743
Írta 2007. augusztus 18. - 19:49

hát jah sulykülönbség az mindenképpen van de grammániásoknak nem számottevö mértékü 
egyébként szerintem az XT tartosabb darab.

egyébként szerintem az XT tartosabb darab.
#4744
Írta 2007. augusztus 18. - 16:23

hi;
valaki leírná nekem mi a különbség a rövidkanalas LX és XT váltó között? (A néhány erzes árkülönbségen kívül.)
Melyiket érdemesebb megvenni? Az XT miben jobb, illetve valóban jobb-e - vagy csak valami miatt drágább? (pl súly, v ilyesmi...)
köszi
valaki leírná nekem mi a különbség a rövidkanalas LX és XT váltó között? (A néhány erzes árkülönbségen kívül.)
Melyiket érdemesebb megvenni? Az XT miben jobb, illetve valóban jobb-e - vagy csak valami miatt drágább? (pl súly, v ilyesmi...)
köszi
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#4745
Írta 2007. augusztus 15. - 09:39

Biztos, csak 0,5mm-rel keskenyebb, keresztbe váltásnál lehet talán észrevenni, de legalább jelez valami, hogy rosszul váltottál.
A sebesség mindent megold.
#4746
Írta 2007. augusztus 15. - 08:17

Nem kell láncot sem cserélned, mûködni fog gond nélkül 8as lánccal és alivio váltókarral.
biztos? én egyébként örülök ha így van, elsõváltó shoppolás elõtt vagyok, és hasonló problematika.. de logikusan a 9-es elsõváltók kalitkája keskenyebb, nemde? végülis meg tudom mérni otthon, majd jelentkezem, ha van adatom.
egyébként nekem úgy tûnt, hogy a full 9-es rendszer érzékenyebb a "keresztbeváltásra", tehát gondolom 9-es e.v 8-as lánccal hasonló lesz.
arra gondolok, hogy elõbb kezdi darálni a lánc a kalitkát, ha mondjuk középtányér/szélsõ fog felé haladok.
LX: nekem bevált, a fogaskoszorút és láncot leszámítva a nagybicón az egész hajtás LX, ha nem maradtam volna le a bikemarketes akcióról, lehet hogy keverve lenne XT-vel, de nekem tökéletesen megfelel.
szépen teszi a dolgát, jól néz ki, (nekem) nem nehéz...
remélem sokáig ilyen is marad.
#4747
Írta 2007. augusztus 14. - 22:36

kb 42 cm-es(110-es kormányfej), de ahogy néztem a tesztrovatban a képeket, ott sincs olyan rövid bowden ház...
#4748
Írta 2007. augusztus 14. - 22:31

kösz a megnyugtató válaszokat... nem zavar csak 90 fokban nézki hülyén, de menetközben nem naon van 90 fokban:-), szóval akkor a váltás minõségén nem ront?
#4749
Írta 2007. augusztus 14. - 22:27

Ezt neked kell tudnod. Ha zavar vágd rövidebbre, ha nem akkor nem.
A sebesség mindent megold.
#4750
Írta 2007. augusztus 14. - 22:27

ha nem zavar, hagyd ugy. telen majd lesz mivel pepecselni
edit:
kaptam ujabb dobozt. XTR valtokarok vannak benne... olyan hogy uuuuuu meg aaaaa :koniobijc
edit:
kaptam ujabb dobozt. XTR valtokarok vannak benne... olyan hogy uuuuuu meg aaaaa :koniobijc
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4751
Írta 2007. augusztus 14. - 22:16

hi!
Annyi a kérdés, hogy: A hátsó váltó bowdenháza (elõl a kormánynál)kb 5-6cm-el hosszabb az ideálisnál, vágjam rövidebbre, vagy nem kell vele foglalkozonom?
Köszi
Annyi a kérdés, hogy: A hátsó váltó bowdenháza (elõl a kormánynál)kb 5-6cm-el hosszabb az ideálisnál, vágjam rövidebbre, vagy nem kell vele foglalkozonom?
Köszi
#4752
Írta 2007. augusztus 12. - 11:22

#4753
Írta 2007. augusztus 12. - 11:00

Nem kell láncot sem cserélned, mûködni fog gond nélkül 8as lánccal és alivio váltókarral.
A sebesség mindent megold.
#4754
Írta 2007. augusztus 12. - 10:18

Hello, akarok venni egy új elsõ váltót.
Az XT bottom swingesrõl most már olvastam sok jót (FD-M761A), csak a kérdés kompatibilis-e az Alivió váltókarommal és a 8-as lánccommal.
(mert ugye az XT-t azt Mega 9-es rendszer, vagy mi)
Ha jól értettem abból nem lehet baj, hogy ha a láncomat 9-es re cserélem, mert az a jelenlegi hátsóváltóval (alivio) és a fogassorral (8 fokozat) is menne.
Szükség van lánccserére, vagy még arra sem, vagy az sem segít? Na, értitek, ugye?
Az XT bottom swingesrõl most már olvastam sok jót (FD-M761A), csak a kérdés kompatibilis-e az Alivió váltókarommal és a 8-as lánccommal.
(mert ugye az XT-t azt Mega 9-es rendszer, vagy mi)
Ha jól értettem abból nem lehet baj, hogy ha a láncomat 9-es re cserélem, mert az a jelenlegi hátsóváltóval (alivio) és a fogassorral (8 fokozat) is menne.
Szükség van lánccserére, vagy még arra sem, vagy az sem segít? Na, értitek, ugye?

#4755
Írta 2007. augusztus 12. - 10:06

Üdv mindenkinek!Igazából tapasztalat gyüjtési okból szeretném a véleményeteket megismerni.A lényeg az hogy jövõre Shimano LX-es szettre szeretném lecserélni a mostanit ami a tárcsa féket kivéve mindenre vonatkozna.
Azért éppen Shimano mert most is ez van és nekem nagyon bevált.
És azért LX mert az igényeimnek bõven megfelel.
Egy dolog fontos csak az LX-es rendszer érdekelne más nem!
<FONT color=black>Ja és mind ez egy 2002' TREK 4500-as ra kerülne fel.
Azért éppen Shimano mert most is ez van és nekem nagyon bevált.
És azért LX mert az igényeimnek bõven megfelel.
Egy dolog fontos csak az LX-es rendszer érdekelne más nem!
<FONT color=black>Ja és mind ez egy 2002' TREK 4500-as ra kerülne fel.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:
#4756
Írta 2007. augusztus 11. - 23:59

nem...mindig jól mûxik...igaz csak x9triggerem volt
"Szégyenszemre" szervízbe fogom vinni.
Pedig kézreáll mostmár a "dupla hüvelykujjas váltás", a hátsóváltónál semmi bajom. Nem kapirgálom már a mutatóujjammal a semmit.

Köszönöm.
#4757
Írta 2007. augusztus 11. - 23:52

nem...mindig jól mûxik...igaz csak x9triggerem voltSziasztok!
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4758
Írta 2007. augusztus 11. - 23:50

Sziasztok!
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:
Trigger tulajdonosokhoz szólnék elsõsorban.
XO-val közlekedek kb. 600 km óta, most kezd idegesíteni (vagy most kezdte el?)
hogy tíz esetbõl kb. nyolcszor "túlold", mikor nagytányérról középre szeretnék váltani.(Rögtön kicsire hullik a lánc). Amúgy minden beállítás teljesen jónak tûnik, nem tudom mire vélni ezt a "hibát".
Tapasztaltatok már hasonlót? :help:
#4759
Írta 2007. augusztus 08. - 16:13

Én fél évig mentem fordított rugós xt-vel és egyáltalán nem jött be, a sram x.9 váltó trigger váltókarral viszont annál inkább. De ez teljesen emberfüggõ.
A sebesség mindent megold.
#4760
Írta 2007. augusztus 08. - 12:32

Én a GS kanalas váltzatot ajánlanám, mert sokkal jobban feszíti a láncot, könnyebb, kevésbé akadhat bele kiálló kõbe, faágba. Keresztbe váltani meg nem kell egyik változattal sem.
Én szerettem a DC váltókarom, (még eladó az XTR DC váltókarom, check az aprót) és igazándiból tényleg a fordított váltóval az igazi.
A fordított rudós elõnye, hogy sokkal gyorsabb a váltás, terhelés alatt is tudsz váltani, kisebb az esélye a láncszakadásnak, nem kerreg a lánc a fokozatok közt , nem kell az ujjaddal feszíteni a váltókart, és rimánkodni, hogy váltson már, sárban is ugyanúgy pakolja a láncot, mint szárazon. Már 5 éve csak ilyet használok, és nem bántam meg. Nem tudom miért tiltakoznak annyira ellene, aki próbálta az nem akar másmilyet.
Én szerettem a DC váltókarom, (még eladó az XTR DC váltókarom, check az aprót) és igazándiból tényleg a fordított váltóval az igazi.
A fordított rudós elõnye, hogy sokkal gyorsabb a váltás, terhelés alatt is tudsz váltani, kisebb az esélye a láncszakadásnak, nem kerreg a lánc a fokozatok közt , nem kell az ujjaddal feszíteni a váltókart, és rimánkodni, hogy váltson már, sárban is ugyanúgy pakolja a láncot, mint szárazon. Már 5 éve csak ilyet használok, és nem bántam meg. Nem tudom miért tiltakoznak annyira ellene, aki próbálta az nem akar másmilyet.