Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#441
Posted 2015. August 09. - 06:53

A bikeavenue.de-n látható "big help" :-) név alatt 42T fogszámú hátsó nagy kerekek. A leírás szerint ezt 10-es 11-36-os sram es xt sorhoz lehet használni úgy, hogy felmegy a 42T, majd a 36-os tömb, a 17-es fogszámú kimarad, vegül felmegy a maradék lánckerék. Így 11-42-es sort kapunk.
Valaki használt már ilyet? Melyiket? Milyen a váltás minősége?
Ól kommencc ár velkám!
F
#443
Posted 2015. August 08. - 07:14

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#444
Posted 2015. August 07. - 21:51

A sunrace oldalán azt írják, hogy 8-as és 9-es. Webshopokban is azt találtam csak.
igen, ezeket én is láttam.
Microshift SL - M10 lesz a Te thumbied
köszi, 100 dollár??
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#445
Posted 2015. August 07. - 21:25

#446
Posted 2015. August 07. - 20:45

#447
Posted 2015. August 07. - 18:46

#448
Posted 2015. August 07. - 15:21

A sunrace oldalán azt írják, hogy 8-as és 9-es. Webshopokban is azt találtam csak.
http://www.sunrace.c...l/m90?sku=SLM96
#450
Posted 2015. July 10. - 19:39

Off: felnire vigyázni! Néha végigfújok egy kis féktisztítót a fékfelületen és rongyival szárazra csutakolom az egész felni oldalfalat.
Utána "nemfékezhirtelen". Mikor először kipróbáltam, sikerült fejreállnom országúti patkóval. Szerencsére ennek már több, mint egy éve. Amúgy is túl digitális a campa első generációs kétforgáspontos dizájnja.. (a 2007-ig gyártott forma)
- munbike likes this
#451
Posted 2015. July 10. - 19:20

Ha lóg vagy nincs beállítva a k.csapágy, azon semmi pénz nem fog segíteni.
Pontosan ez volt a problémám, hogy nemrég állítottam be, és álló helyzetben nem tapasztaltam semmi játékot, csak ezt nem írtam le. :-). Azt gondoltam, hogy egy olcsóbb kormánycsapágy a jó beállítás ellenére is bemozdulhat előre-hátra terhelés alatt. Végül rájöttem a problémára, egész veletlenul. Alaposan lemostam felnit és lám megszűnt rázkodás. Ezentúl gyakrabban teszem. Broki voltam.
#452
Posted 2015. July 10. - 15:59

Ami érdekes volt a gyártónál, hogy ha rádobtam volna még kb. 300 eur-t, akkor szinte minden XT, a láncot és a kazettát kivéve, illetve nem Shimano, hanem magura fékek vannak rajta. A felni és kormánycsapágy ugyan az. A követekző bringa, ami szintén full XT, és már jobb a kormány csapágy és a felni is már 1500 EUR.
Ha lóg vagy nincs beállítva a k.csapágy, azon semmi pénz nem fog segíteni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#453
Posted 2015. July 10. - 15:21

Igen az én trekkingem is XT hátsó váltóval és első átdobóval van szerelve, többi deore. Sajnos abban az érkategóriában nem nagyon lehet más bringát kapni, pedig nem is olcsón vettem. Szívesebben vennék olyan bringát, ahol kevesebbet költük a váltóra,váltókarra. Helyette a kormánycsapágy, a fékek, és felni lenne jobb minőségű. 700EUR-ért vettem a bringát, és 500 km városi közlekedés után, már rázkódik a bringa eleje fékezésnél. 1500-2000 EUR-ért nem akarok bringát venni, pláne nem trekking bicajt.
Ami érdekes volt a gyártónál, hogy ha rádobtam volna még kb. 300 eur-t, akkor szinte minden XT, a láncot és a kazettát kivéve, illetve nem Shimano, hanem magura fékek vannak rajta. A felni és kormánycsapágy ugyan az. A követekző bringa, ami szintén full XT, és már jobb a kormány csapágy és a felni is már 1500 EUR.
#454
Posted 2015. July 10. - 14:52

nem. rábasznak egy xt váltót, acera, alivio, átdobó, váltókar, sor, hmű kevert rendszerrel, mivel a pór vevő úgyis a háccsóváltót nézi elsőnek, akkor azt el lehet adni mint xt-s bringa.
azért a történeti hűség kedvéért mostanság inkább deore-al mixelik az xt-t, mert 10-es rendszerek, 9-esben keverik az alivio, acera. altus alkatrészeket.
Igen az én trekkingem is XT hátsó váltóval és első átdobóval van szerelve, többi deore. Sajnos abban az érkategóriában nem nagyon lehet más bringát kapni, pedig nem is olcsón vettem. Szívesebben vennék olyan bringát, ahol kevesebbet költük a váltóra,váltókarra. Helyette a kormánycsapágy, a fékek, és felni lenne jobb minőségű. 700EUR-ért vettem a bringát, és 500 km városi közlekedés után, már rázkódik a bringa eleje fékezésnél. 1500-2000 EUR-ért nem akarok bringát venni, pláne nem trekking bicajt.
Edited by munbike, 2015. July 10. - 14:53.
#455
Posted 2015. July 10. - 10:42

http://bikemag.hu/ma...netebol#respond
Fenti cikkben szerepel egy megjegyzés:
"Manapság pedig egy „ikszté” hátsóváltó felszerelésével adják el tucatszám nyugati hipermarketekben az Aliviós gépeket… mennyit változott a világ!"
Mit értenek ez alatt? Az XT váltók valójában Alivio-k? Nekem pl. ez a típus van: Deore XT RD-T780
nem. rábasznak egy xt váltót, acera, alivio, átdobó, váltókar, sor, hmű kevert rendszerrel, mivel a pór vevő úgyis a háccsóváltót nézi elsőnek, akkor azt el lehet adni mint xt-s bringa.
azért a történeti hűség kedvéért mostanság inkább deore-al mixelik az xt-t, mert 10-es rendszerek, 9-esben keverik az alivio, acera. altus alkatrészeket.
- munbike likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#456
Posted 2015. July 10. - 10:20

http://bikemag.hu/ma...netebol#respond
Fenti cikkben szerepel egy megjegyzés:
"Manapság pedig egy „ikszté” hátsóváltó felszerelésével adják el tucatszám nyugati hipermarketekben az Aliviós gépeket… mennyit változott a világ!"
Mit értenek ez alatt? Az XT váltók valójában Alivio-k? Nekem pl. ez a típus van: Deore XT RD-T780
Edited by munbike, 2015. July 10. - 10:22.
#457
Posted 2015. June 28. - 19:37

Köszönöm Mindenkinek!
Nem kapkodom el. Van aki próbálta itt hosszabb távon egyébként? (Legalább majd én itt leszek
)
1x11-es rendszer véleményeket csak Sram vonalon tudtam olvasni, ott nagyon senki nem panaszkodott komolyabb kopásra (fórumok, nem hivatalos tesztek). A lánc vonala valóban "érdekes" ott is de ennek ellenére nagyon csendes rendszernek írják. Közben a 34/11-40 áttétel arányokat is megnéztem, ott tudnék minden egyes lánckereket kihasználni kis tartalékkal ha lesújtana a kalapácsos ember.
Lehet alapból csendes, de egy saras versenyen megelőzött egy tag ilyen rendszerrel, hátul a nagy lánckeréken volt, az a hang amit produkált az leírhatatlan, nehéz elhinni, nem ment ott gallyra valami a végére.
Edited by gaboca1, 2015. June 28. - 19:38.
#458
Posted 2015. June 28. - 19:06

Köszönöm Mindenkinek!
Nem kapkodom el. Van aki próbálta itt hosszabb távon egyébként? (Legalább majd én itt leszek )
1x11-es rendszer véleményeket csak Sram vonalon tudtam olvasni, ott nagyon senki nem panaszkodott komolyabb kopásra (fórumok, nem hivatalos tesztek). A lánc vonala valóban "érdekes" ott is de ennek ellenére nagyon csendes rendszernek írják. Közben a 34/11-40 áttétel arányokat is megnéztem, ott tudnék minden egyes lánckereket kihasználni kis tartalékkal ha lesújtana a kalapácsos ember.
Szerintem ne kapkodj!
1x11-nél olyan szinten keresztbe fut a lánc, hogy fájdalom. Persze a profiknak mindegy, új lánc, új sor, új tányérok ha kell, de nekünk az péz.
#459
Posted 2015. June 21. - 17:33

Sajnos csak 3X8-as váltóm van.
Gondoltam fejleszteném 10 esre,csak hallottam,hogy akkor mindent cserélnem kell(fogas sort,váltókart,nyílván...de sajna váltót és a hajtóművet is...Ha 9 esre váltok akkor is ez a helyzet?köszi
#460
Posted 2015. June 20. - 20:28

Nem nagyon láttam postot itt a 2016-os XT, különösen az 1x11-es váltásról. Csak én vagyok rákattanva?
Lehet, szerintem egyszerűen ronda az új 11-es XT/XTR hajtás A fekete 3x10-es XT viszont egyszerűen esztétikus. Az x10-es XTR se jön be, a 10-es SLX-nek a hajtókarja viszont nagyon.