Nekem gyanús, hogy nem hosszúkanalas a váltóm, 38/24 hm van fent 36-os végű sorral, viszi.
Rajta van ez valahogy?
Látszik szemre is, gyakorlatban igen, van csapatban olyan aki középkanalas váltóval használja, 38/24-11-36.
Nekem gyanús, hogy nem hosszúkanalas a váltóm, 38/24 hm van fent 36-os végű sorral, viszi.
Rajta van ez valahogy?
Látszik szemre is, gyakorlatban igen, van csapatban olyan aki középkanalas váltóval használja, 38/24-11-36.
Nekem gyanús, hogy nem hosszúkanalas a váltóm, 38/24 hm van fent 36-os végű sorral, viszi.
Rajta van ez valahogy?
http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/mtb1/shifting---braking/rear-derailleur.html
nem
zeezoltano módosította - 2015. augusztus 24. - 12:35
Lassít az, csak nem olasz kacat kell rá, 7700 és 7800 is vidáman megállít még 90 kg-nál.
Akkor betétkérdés. Az első generációs kétforgáspontos Centaur (Athena-Daytona) már 2-szer fejreállított, bármikor blokkol, totálisan jó fékerővel bír (tour teszt szerint is.. )
Ellenben, ha vizet kap a felni, akkor kész, vége, arrivederci ai freni!
Egyébként egy ismerős pont azért cserélte a bűnronda és dögnehéz szkeletonokra a sima kétforgáspontos (BR11-CEDP) csentaurját, mert túlságosan digitálisnak ítélte a fékhatást. Pech. A Tour meg pont azért szerette: erősebb&könnyebb&olcsóbb. Csak nem lehet köré nagy marketingszöveget biggyeszteni.
De, hogy váltókarokról is szó legyen: Amivel még lehet fokozni a fékhatást is, az egy jobb fékváltókar. Ld. A mostani harmadik generációs campagnolo fékváltókarok azt hiszem, valamivel több kanócot rántanak, ráadásul a fékkar formája lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen szögből ráfogva maximális erővel tudd húzni a kart. Az ősi első generációs ergopowerhez képest ég-föld a különbség fékkar-kialakításban-kényelemben.
Az adagolhatóságról való siránkozást meg sosem értettem, be lehet nyúlósra is állítani, csak sokan valamiért 1-1.5mm-es fékkar-útra lövik be a rendszert. Hát, az aztán csodálatos!
PS: egy admin áthelyezné ezt a kommentet az adekvát topicsba?
ON:
a specim-re ugye fel lehetne szerelni egy 10es koszorút hátra, ha most 8as van?
bocsi az amatőr és esetleg megmosolyogtató kérdésért, de nem értek hozzá...
igen
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Kis érdekesség, miért jó a 150 Ft-os óccó váltóbowden a kínai "kalapfos" váltóbowdenházban:
Tegnap jól eláztam, ömlött még a fülemből is a víz. Bringatakarítás után ma megint mentem, és, a hátsó váltás olyan volt, mintha műanyag evőeszközökkel próbáltam volna marhafelsálat filézni. Borzalmas! SteZsó szokta megjegyezni, hogy egyszer ki kéne már próbálnom olyan bowdenezést is, ami nem pár száz forintos kacat. Na, majd!
De az off-topikhoz, fékhez hozzászólva: aki panaszkodik V-fék fékerőre, vagy kanócos diszkó nem kielégítő hatásfokára, az próbálja ki az országúti patkókat vizes felnivel, szakadó esőben.
Én már nem szoktam olyan körülmének közt fékezni. Minek? Úgyse lassít a bringán semmit, a fékbetétet-felnit zabálja, és iszonyat mókás hangja van ám! Kár, hogy biztonságosnak sem lehet nevezni.
Lassít az, csak nem olasz kacat kell rá, 7700 és 7800 is vidáman megállít még 90 kg-nál.
ON:
a specim-re ugye fel lehetne szerelni egy 10es koszorút hátra, ha most 8as van?
bocsi az amatőr és esetleg megmosolyogtató kérdésért, de nem értek hozzá...
, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.
azért ennek a gondolatnak nekifutnék még egyszer.
Sand a BB7 egy jó fék, kb az egyetlen valamire való madzagos, de a többiek kb egy közepesnél kicsit szarabb v-fék szintjét sem ütik meg.
na on
Kis érdekesség, miért jó a 150 Ft-os óccó váltóbowden a kínai "kalapfos" váltóbowdenházban:
Tegnap jól eláztam, ömlött még a fülemből is a víz. Bringatakarítás után ma megint mentem, és, a hátsó váltás olyan volt, mintha műanyag evőeszközökkel próbáltam volna marhafelsálat filézni. Borzalmas! SteZsó szokta megjegyezni, hogy egyszer ki kéne már próbálnom olyan bowdenezést is, ami nem pár száz forintos kacat. Na, majd!
De az off-topikhoz, fékhez hozzászólva: aki panaszkodik V-fék fékerőre, vagy kanócos diszkó nem kielégítő hatásfokára, az próbálja ki az országúti patkókat vizes felnivel, szakadó esőben.
Én már nem szoktam olyan körülmének közt fékezni. Minek? Úgyse lassít a bringán semmit, a fékbetétet-felnit zabálja, és iszonyat mókás hangja van ám! Kár, hogy biztonságosnak sem lehet nevezni.
Köszi!
Akartam is kérdezni hozzáértőktől (csak ez itt már off, de itt került szóba):
a bowdenes tárcsafék tényleg olyan szar?
Én ugye nem montis vagyok, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.
Nekem egy Avid BB7-esem van (csak elöl használok tárcsát, a vázam nem alkalmas rá, hogy hátul is az legyen), az megbízhatóan teszi a dolgát. Nekem fontosabb volt, hogy hiba esetén akár én is meg tudjam szerelni és ne kelljen szervizbe rohangálni vele. Persze a fékhatás miatt a hidraulikusnál van az előny, de amire én használom (munkába járás, néha túra, semmi durvulás) arra megfelel.
A V-féknél egyébként szerintem jobb és ha megázol, na akkor fogod igazán érezni a különbséget.
Köszi!
Akartam is kérdezni hozzáértőktől (csak ez itt már off, de itt került szóba):
a bowdenes tárcsafék tényleg olyan szar?
Én ugye nem montis vagyok, hosszútávú túra tekeréseknél meg nem olyan lényeges a fék.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Van egy '14-es gyári speci crosstrailem
http://www.specializ...rail-disc#specs
egy kategóriával jobb váltórendszert szeretnék rá felszerelni.
Amatőr vagyok a témában, nézegettem hátsó váltókat, de csak 9-10 sebességesbe találtam.
Milyen cuccot ajánlanátok elölre és hátra?
akkor lépned kell , mert 8-asból már nincs fölötte.
de őszintén szólva én sokkal jobban együtt tudnék élni ezzel a hajtás rendszerrel, mint azzal a fosadék madzagos tektro fékkel (már ha még gyári setup). inkább azon a tájon kezdenék cserélgetni.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. Van egy '14-es gyári speci crosstrailem
http://www.specializ...rail-disc#specs
egy kategóriával jobb váltórendszert szeretnék rá felszerelni.
Amatőr vagyok a témában, nézegettem hátsó váltókat, de csak 9-10 sebességesbe találtam.
Milyen cuccot ajánlanátok elölre és hátra?
Hagyd a Q-Rings-et és tedd fel az apróba olcsón (persze csak akkor ha 130-as).
Sajna 110-es. Én pont azért választottam ezt, mert ideális síkra és emelkedőre is. De jelen állás szerint csak szívás van vele
Van egy Specialized Roubaix SL3-as vázam, amire konzolos első váltót lehet feltenni. Vettem egy Rotor Q-Rings-et és egyszerűen nem tudom elég magasra tenni a váltót, hogy ne érjen bele a lánc a váltó tetejébe, ha haladok a nagyobb lánckerék felé. CT-nél még csak-csak elviselhető a dolog, hogy a felső 2-3-ra nem tudok nagy tányérról váltani, mert ez már ugye nem is javallott, de 52/39-nél már a közepétől beleér, ami azért elég gáz szerintem.
Vettem hozzá egy ilyet https://www.bike-com...tsockel-p37868/
Ami kicsit javított a dolgon, de egyrészt továbbra is fennáll a probléma, másrészt képtelenség jó beállítani a váltót, ugyanis, mivel a kiegészítő miatt a váltó kissé hátrébb került a szokásos pozíciójától, ezért amikor a kicsiről a nagy tányérra váltok, szinte mindig ledobja a láncot a hajtókar felé. (Na jó, nem mindig, mert ha odafigyelek, hogy a hátsó soron ne az alsó 4 közül legyen valahol a lánc, akkor jó eséllyel a nem esik le, de hát azért ez így...)
Szóval valami megoldás kellene nekem erre, azon túl, hogy hagyjam a picsába a Q-Rings-et és tegyek vissza normál kerek tányérokat. (De a végén, lehet ez lesz a megoldás)
Felmerült bennem az is, hogy valami úton módon le lehet-e cserélni a váltó tartó konzolt? Hátha van olyan, amelyik 5 mm-rel hosszabb.
Hagyd a Q-Rings-et és tedd fel az apróba olcsón (persze csak akkor ha 130-as).
A sebesség mindent megold.
Van egy Specialized Roubaix SL3-as vázam, amire konzolos első váltót lehet feltenni. Vettem egy Rotor Q-Rings-et és egyszerűen nem tudom elég magasra tenni a váltót, hogy ne érjen bele a lánc a váltó tetejébe, ha haladok a nagyobb lánckerék felé. CT-nél még csak-csak elviselhető a dolog, hogy a felső 2-3-ra nem tudok nagy tányérról váltani, mert ez már ugye nem is javallott, de 52/39-nél már a közepétől beleér, ami azért elég gáz szerintem.
Vettem hozzá egy ilyet https://www.bike-com...tsockel-p37868/
Ami kicsit javított a dolgon, de egyrészt továbbra is fennáll a probléma, másrészt képtelenség jó beállítani a váltót, ugyanis, mivel a kiegészítő miatt a váltó kissé hátrébb került a szokásos pozíciójától, ezért amikor a kicsiről a nagy tányérra váltok, szinte mindig ledobja a láncot a hajtókar felé. (Na jó, nem mindig, mert ha odafigyelek, hogy a hátsó soron ne az alsó 4 közül legyen valahol a lánc, akkor jó eséllyel a nem esik le, de hát azért ez így...)
Szóval valami megoldás kellene nekem erre, azon túl, hogy hagyjam a picsába a Q-Rings-et és tegyek vissza normál kerek tányérokat. (De a végén, lehet ez lesz a megoldás)
Felmerült bennem az is, hogy valami úton módon le lehet-e cserélni a váltó tartó konzolt? Hátha van olyan, amelyik 5 mm-rel hosszabb.
a csavart lehet,h ki lehetne cserélni imbuszra.
ne neked kelljen már utólag vásárolgatni, a gyártó adjon hozzá gyárilag azt...
inkább a 3. genesbe lehetne a balost olyanra megcsinálni, mint a régiek, illetve, minden 3. genesnek spánielfüles kioldókart adni (a'la athena-veloce)
A régi ficsőrök közül visszahozhatnák az imbuszcsavaros rögzítést is. Illetve, egy sötétszürke szettet perforált kanállal.
a csavart lehet,h ki lehetne cserélni imbuszra.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
inkább a 3. genesbe lehetne a balost olyanra megcsinálni, mint a régiek, illetve, minden 3. genesnek spánielfüles kioldókart adni (a'la athena-veloce)
A régi ficsőrök közül visszahozhatnák az imbuszcsavaros rögzítést is. Illetve, egy sötétszürke szettet perforált kanállal.