Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#4321
Írta 2008. január 20. - 14:03
nem fogsz tul nagy kulonbseget eszrevenni. nekem egyik gepemen xt van, masikon deore es kb ugyanugy mukodik mindaketto.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4322
Írta 2008. január 20. - 10:21
Üdv! Érdemes lecserélni az Acera elsõ váltót Aliviora? Van vkinek az Alivioval kapcsolatban tapasztalata?
#4323
Írta 2008. január 20. - 02:25
Ebben igazad van, felszerelve szerencsére nem látszik.
A sebesség mindent megold.
#4324
Írta 2008. január 20. - 02:09
#4325
Írta 2008. január 19. - 12:14
AGA, az az acéllap cserélhetõ. A 3mm pedig 12mm, saját mérés.
Szerintem a shadow sram-másolat, megpróbálták a sram néhány hibáját kijavítani, nagyjából sikerült, de a fõ elõnyt nem vették át (1:1). Aztán majd meglátom milyen lesz gyakorlatban.
Szerintem a shadow sram-másolat, megpróbálták a sram néhány hibáját kijavítani, nagyjából sikerült, de a fõ elõnyt nem vették át (1:1). Aztán majd meglátom milyen lesz gyakorlatban.
A sebesség mindent megold.
#4326
Írta 2008. január 19. - 12:11
Nekem nem tetszik a Shadow...
Épp mondtad nekem régebben Höri, hogy Shadow váltót vegyek, ne simát. És ma néztem olyan csúnya...
Épp mondtad nekem régebben Höri, hogy Shadow váltót vegyek, ne simát. És ma néztem olyan csúnya...
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4327
Írta 2008. január 19. - 01:28
Viszont az XTR shadow... gyönyörû... X.O. elbújhat...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#4328
Írta 2008. január 19. - 00:05
Tavaly még csak távolról láttam ezt a shadow xt váltót, de most kézbevéve nagyon nem gyõzött meg. Kb 3 mm-rel keskenyebb, és 10 grammal könnyebb a másiknál, az az acél lap amivel a vázhoz kell rögzíteni... egy öntött szinte sorjás lap. :/
A másik amit az eladósrác mutatott, a fékváltókar elején a domború x-es lapján mintha egy kínai "fröcsöntött" acéldarab lenne. Igénytelen. A régebbi szebb volt. Bár ez is biztosan jól mûködik, de akkor is.
A másik amit az eladósrác mutatott, a fékváltókar elején a domború x-es lapján mintha egy kínai "fröcsöntött" acéldarab lenne. Igénytelen. A régebbi szebb volt. Bár ez is biztosan jól mûködik, de akkor is.
Ride everywhere.
.
#4329
Írta 2008. január 12. - 21:37
Igen. Az LX nagyon jó, az XT csapágyazott, Deore meg belépõ szintû 9-es.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4330
Írta 2008. január 12. - 20:22
Véletlen váltás nem igazán... Elég nagy a holtjátéka ahhoz, hogy ilyen elõforduljon. Viszont az új rapidfire plus sokkal jobb...
mitol vagy mivel jobb? amugy ha jol sejtem, akkor az kulon valtokar, igaz?
#4331
Írta 2008. január 12. - 19:58
Tudok adni aprópénzért neked 9-es deore váltót .
Már szert tettem egy deore szettre,és mivel így is 2/7-8 3/6-7-8-as fokozatokat használom csak,nem látom értelmét a 9 -esnek.
De azért köszönöm a felajánlást.
Sram Attack Trigger Shifter 3x8 OEM ez lesz valószínûleg a nyertes.
#4332
Írta 2008. január 12. - 19:42
Véletlen váltás nem igazán... Elég nagy a holtjátéka ahhoz, hogy ilyen elõforduljon. Viszont az új rapidfire plus sokkal jobb...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#4333
Írta 2008. január 12. - 19:31
a dualcontrollos karok mennyire birjak az xc-nel durvabb hasznalatot? enduro, am, esetleg dh-ban hasznaltok ilyet?
a "biras" alatt az lenne a kerdes, h. pl veletlen valtas elofordul-e?
a "biras" alatt az lenne a kerdes, h. pl veletlen valtas elofordul-e?
#4334
Írta 2008. január 12. - 17:43
8-as váltó simán megy 9-es sorral és lánccal. A váltókartól függ elsõsorban. Edzõbicón 8-as acera van XT sorral és 9-es sram lánccal és váltókarral. Tökéletesen mûködik.
#4335
Írta 2008. január 12. - 17:03
Amúgy nekem 9-es rendszerû deore fékváltó karom van és nagyon szeretem. ( már csak azért is mert manapság fillérekért árulják. )
Ha bringát építesz és még nem késõ inkábbb 9-est csinálj .
Tudok adni aprópénzért neked 9-es deore váltót .
Ha bringát építesz és még nem késõ inkábbb 9-est csinálj .
Tudok adni aprópénzért neked 9-es deore váltót .
#4336
Írta 2008. január 12. - 13:37
vagy áttérsz sramra
trigger témák
egyébként a használt rapidoktól nem kell tartani én jelenleg egy alivio?? váltókart használok-7es- minden gebasz nélkül
mondjuk, így kicsit macerás a váltás összeépítése
de fvkban sztem se vegyél már, csak külön
..
volt egy 92-es XT fkvkarom, hullajó volt. Az a tipus, amikor még a középsõ tányérhoz "két fokozat" tartozott :-D
megölhetetlen, bukás miatt kitéptem belõle a bowdent uj bowden azt' uccu...
csak kb fél kiló< a kettõ :-))
de a mai cuccok nem errõl szólnak
vedd a saját igénybevételednek leginkább megfelelõt jó áron
nem kell bedõlni topbéláknak, szvsz...
a maradék lét meg könnyû gumikba
trigger témák
egyébként a használt rapidoktól nem kell tartani én jelenleg egy alivio?? váltókart használok-7es- minden gebasz nélkül
mondjuk, így kicsit macerás a váltás összeépítése
de fvkban sztem se vegyél már, csak külön
..
volt egy 92-es XT fkvkarom, hullajó volt. Az a tipus, amikor még a középsõ tányérhoz "két fokozat" tartozott :-D
megölhetetlen, bukás miatt kitéptem belõle a bowdent uj bowden azt' uccu...
csak kb fél kiló< a kettõ :-))
de a mai cuccok nem errõl szólnak
vedd a saját igénybevételednek leginkább megfelelõt jó áron
nem kell bedõlni topbéláknak, szvsz...
a maradék lét meg könnyû gumikba
#4337
Írta 2008. január 12. - 13:17
Rendben van,és köszönöm.jajj ez felejtõs. Nem a deore kategória, szetten kívüli cucc, max altus szint. Barátkozz a DC váltókarokkal, vagy külön fékkar-váltókar kombóban gondolkodj.
#4338
Írta 2008. január 12. - 13:14
jajj ez felejtõs. Nem a deore kategória, szetten kívüli cucc, max altus szint. Barátkozz a DC váltókarokkal, vagy külön fékkar-váltókar kombóban gondolkodj.
#4339
Írta 2008. január 12. - 13:01
Köszönöm a kimerítõ választ,
mivel új gép építésére vetemedtem,keresés közben ezt találtam,
http://www.vatera.hu...n_47977136.html,viszont nem találtam(még) róla infót,amibõl kiderülne ,hogy milyen kategória.
Jelenleg is markolatváltót használok,szóval ezzel nincs gondom.
mivel új gép építésére vetemedtem,keresés közben ezt találtam,
http://www.vatera.hu...n_47977136.html,viszont nem találtam(még) róla infót,amibõl kiderülne ,hogy milyen kategória.
Jelenleg is markolatváltót használok,szóval ezzel nincs gondom.
#4340
Írta 2008. január 12. - 12:40
8-as rendszerhez nehezen fogsz normális fékváltókart találni. Az ezfire acera és társait gondolom nem akarod egy deore-hoz társítani. Alivioból létezik újonnan 8-as rendszerhez, a többi már 9-es. Régrõl talán még akad használtan LX fékváltókar, de ritka már. Elõnyük talán az hogy kevesebb helyet foglal a kormányon, és masszívabb egységet képez, hátrány talán az, hogy nem szabható teljesen egyénre. Bár ez is csak szokás kérdése. Mûködésre, belsõségre ugyanaz, mint fékkar nélküli társa, nincs különbség. Ma már csak az alsó kategóriákban gyártanak ilyeneket. Eljárt felettük az idõ, bejött helyettük a Dual-Control-os fékváltókar, ahol a fékkarral váltassz és fékezel. Én szerettem mindkettõt, bár most külön fékkar-váltókar kombót használok. Minden területen megállja a helyét, szokás kérdése. Akár verseny, akár túra. Használtan akár XTR, XT-t is ki lehet fogni, de 8-ashoz szinte lehetetlen találni jó állapotút, mert már lassan 10 éve a 9-es rendszer dominál.