Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#3421
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
újabb recsegési tapasztalatok: valamiért(megérzés, vagy nem tudom:D) elkezdtem a váltókanalat húzogatni és elég érdekes recsegést hallatott... a kérdésem: ez normális?

#3422
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Az általam feltárt információk alapján sx.5-bõl és x.5-bõl is van 8 és 9 sebességes is... Valószínüsítem, hogy az sx.5 a régebbi, az x.5 pedig a legfrissebb változat.

Köszönöm!

#3423
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
akkor a f.sz tudja...lehet azt a crc gyártotta :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3424
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
a kép valóban csalóka, de neten több helyen is azt irják hogy "9 or 8 Speed Available..."

#3425
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 hozzászólás
a crc infója és a kép ellentmondásban van, nem lehet, h az sx5 8 sebességes (volt)?
nem tudom, csak kérdezem, van vkinek 9 sebességes sx5?

#3426
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
ja ok bocsi.
de mivel ha jól látom egy árban vannak ezért inkább az újabb X5öt venném.
(sztem semmi különbség nincs köztük.)

mod: igen most néztem a 2008 as Biker katalógusba: X.5 van :)

#3427
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

az sx5-öt régen x5-nek hívták. 1-2 éve meg sx5 lett.
hogy változtattak is rajta vagy nem azt nem tudom

A Sram honlapján nincs SX5.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3428
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Pontosítok: sx.5 trigger és x.5 trigger (kattogtatós-parasztosan) között : ) ?

sx.5: http://www.chainreac...x?ModelID=13276

x.5: http://www.chainreac...x?ModelID=22766

az sx5-öt régen x5-nek hívták. 1-2 éve meg sx5 lett.
hogy változtattak is rajta vagy nem azt nem tudom
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3429
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Pontosítok: sx.5 trigger és x.5 trigger (kattogtatós-parasztosan) között : ) ?

sx.5: http://www.chainreac...x?ModelID=13276

x.5: http://www.chainreac...x?ModelID=22766

#3430
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
van sx5 trigger: 2 karos kattogtatós. (parasztosan megmondva)
meg van az sx5 twister néven futó markolatváltós.

#3431
pytsur2

pytsur2

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Sziasztok!

Meg tudja mondani valaki, hogy mi a különbség a SRAM SX.5 és X.5-ös váltókarok között?

Köszönöm!

#3432
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

rapid fire plus:
hüvelyk ujjaj tudsz le is ill. fel is váltani.
ergo kis kart lehet mutatóujjal húzni is meg hüvelykkel tolni is. mind2 irányba old.
az alsó nagy kart azt csak tolni lehet.

sima rapidfire: nagy kar tol, kis kar húz


Köszi szépen!

#3433
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
rapid fire plus:
hüvelyk ujjaj tudsz le is ill. fel is váltani.
ergo kis kart lehet mutatóujjal húzni is meg hüvelykkel tolni is. mind2 irányba old.
az alsó nagy kart azt csak tolni lehet.

sima rapidfire: nagy kar tol, kis kar húz

#3434
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Mire jó a Rapid Fire és Rapid Fire Plus?

tamaska:
köszi az infót!

#3435
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Deore is Rapidfire Plus már, az meg jó dolog.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3436
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

a jó lesz nem lesz jó dolgot passzolom. egy jó 9-es rendszer ennyibõl jön ki:
Lx elsõ váltó 4500
Lx sor plusz lánc 10200
deore hajtómû 14500
Xt sh hátsó váltó 10500
slx váltókar 9960

summa 49660

vagy slx hajtómû plusz 9000


szerintem mindenbol egy szintel gyengebb is jo lenne. egy alap 9es szettnek a full deore ugyanolyan jo mint az lx. ha mar nem tartobakos sort teszel fel akkor folosleges az lx, inkabb deore, ugyse veszed eszre azt a 30gramm difit. lancbol is jo az. elso valtobol ha nem topswing a deore istenes, hatso valtobol meg csak parasztvakitasnak jo a xt ha minden mas nem az. SLX-bol vennek hatso valtot [shadow miatt] meg hajtomuvet [mert ureges] deore rapidfire, sor, lanc, elso valto. es joval olcsobban kijossz a szitubol
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3437
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Nagytányér erõsen cápafogas szvsz.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3438
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Okés, köszi a választ!

Erõsen gondolkogom ezen a megoldáson.

#3439
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Köszi a választ!

Még egy utolsó kérdés:

Jelenleg egy régebbi XT hajtókarom van, ami szerintem picit kopott, de nem okoz egyelõre gondot egyáltalán. Azt hiszem, hogy a lánc (IG51) és a kazetta egyidõs a hajtómûvel, így feltételezem, hogy együtt koptak (de ez a kettõ ránézésre makulátlan).
Ha egy kicsit kopott hajtáshoz veszek egy új váltót, akkor nem lesz ettõl baja a váltónak?
Lehet, hogy érdemes lenne fejlesztenem 3x9-es rendszerre?
Az a baj, hogy ez sokban lenne, és a 9-es fékváltókarok közül alig találok olyat, ami nem Dual Control-os. A D.C.-t pedig nem szeretem. Ha külön vennék fékkart és váltókart, az meg drágább, és valahogy szimpatikusabb, hogy egyben van a kettõ, de ez már csak hóbort...

a jó lesz nem lesz jó dolgot passzolom. egy jó 9-es rendszer ennyibõl jön ki:
Lx elsõ váltó 4500
Lx sor plusz lánc 10200
deore hajtómû 14500
Xt sh hátsó váltó 10500
slx váltókar 9960

summa 49660

vagy slx hajtómû plusz 9000

#3440
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Köszi a választ!

Még egy utolsó kérdés:

Jelenleg egy régebbi XT hajtókarom van, ami szerintem picit kopott, de nem okoz egyelõre gondot egyáltalán. Azt hiszem, hogy a lánc (IG51) és a kazetta egyidõs a hajtómûvel, így feltételezem, hogy együtt koptak (de ez a kettõ ránézésre makulátlan).
Ha egy kicsit kopott hajtáshoz veszek egy új váltót, akkor nem lesz ettõl baja a váltónak?
Lehet, hogy érdemes lenne fejlesztenem 3x9-es rendszerre?
Az a baj, hogy ez sokban lenne, és a 9-es fékváltókarok közül alig találok olyat, ami nem Dual Control-os. A D.C.-t pedig nem szeretem. Ha külön vennék fékkart és váltókart, az meg drágább, és valahogy szimpatikusabb, hogy egyben van a kettõ, de ez már csak hóbort...