Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#3041
Írta 2009. július 13. - 12:27
neked bejon, orulj neki, nekunk nem jon be, es nem is azt hasznaljuk, ennyi.
hogy mi a jobb es mi a rosszabb azt mindenki dontse el maganak. en sem szeretem, pedig probaltam XT-t, es XTR-t is [mar az elso szeriasat 2003-ban] de sosem tartottam kezreallonak.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3042
Írta 2009. július 13. - 12:24
hogy jön ide gipszjakabnéni, akinek a komplett kerékpárja nem került annyiba, mint egy dc váltókar?
szóval nem kell mindig hülyét csinálni magadból.
#3043
vendég_Master_*
Írta 2009. július 13. - 12:16
Most dc-t használok, összehasonlítva a rapidfire-vel (gripshiftet sosem használtam).
OFF... jah es azt sem hiszem, hogy egy DC sz@rabb mint egy gripshift pl.
de nyilvan gipsz jakabnenak mas lenne a velemenye, aki boltbajarosnak hasznalja a gripshiftes montijat...
#3044
Írta 2009. július 13. - 11:55
rf:
+ váltás könnyebb fokozatba fékezés közben. Ezt régen csak a rf tudta (a gripshift-tel gondolom lehetetlen(?) váltani fékezés közben), szerettem is érte.
+ váltás nehezebb fokozatba fékezés közben csak az új változatnál lehet, persze semmi értelme
+ az új változat nagyon jó (ahol a kis kart húzni és pöckölni is lehet), miért kellett 15 év, hogy újra feltalálja a shimano, azt nem tudom...
- a mai kományokon, lockout kapcsolókkal, kilométer órával a hely már szûkös lehet
dc:
+ nem sz@r
+/- váltás "fel/le" fékezés közben, de nagyon hülye érzés...
+ a legkönnyebb és kézreesõbb váltás (nekem) könnyû fokozatba (felfele pöckölés fordított váltóval)
- a nehéz fokozatba váltás már annyira nem tetszik, elsõ váltó nagy kézmozdulatot igényel (kis kezüeknek)
+ nagy hely marad a kormányon, markolaton (újabb verzióknál)
- hülye ötlet volt miden kategóriában erõltetni
- már megint a gonosz shimano találta ki, és még rá is akart erõltetni a világra, sõt még fordított váltó is "kell" hozzá
Egyik jobb mint a másik...
#3045
Írta 2009. július 13. - 11:45
#3046
Írta 2009. július 13. - 11:38
a pöckölõs az csak akkor vált, ha én is karom. dc és marokváltó nekem mindig bebaszott durva terepen. elég kellemetlen, amikor érkezésbõl tekernél ki, aztán hopp kistányér és majdnem átesel a kormányon.
#3047
vendég_Master_*
Írta 2009. július 13. - 11:16
Mert sz@r. Vagy tényleg azt mondod, hogy neked egyszerûbb úgy váltani bicózás közben, hogy a fékkart tologatod fel-le, mint a szabad hüvelykujjal pöckölni kart, vagy éppen a markolat szélén csavarni? .
mar mert tologatnam fel is??? pockolni is tudom
amugy meg ki, mit szokott meg... hanyszor mentetek DC-al amugy?
#3048
Írta 2009. július 13. - 11:11
Nem mellesleg sztem az ember nem sûrûn vált fékezés közben, max. HC XC pályákon, giga lejtõk alján, fordítónál. De a legtöbb ember, amikor tekerni megy, nem szivatja magát direkt, és inkább ritmusosabb ösvényeket keres.
#3049
vendég_Master_*
Írta 2009. július 13. - 11:10
v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)
bovebben...
#3050
Írta 2009. július 13. - 11:08
v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....
A sebesség mindent megold.
#3051
vendég_Master_*
Írta 2009. július 13. - 11:02
A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.
jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....
#3052
Írta 2009. július 13. - 10:58
A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.de megy a lehuzas.... es fekezes kozben valtas?? amikor 4 ujjal teped a fekkarokat...
A sebesség mindent megold.
#3053
Írta 2009. július 13. - 10:46
ha meg 4ujjal téped a féket, akkor az nem elég erõs. vegyél rendes féket.
#3054
vendég_Master_*
Írta 2009. július 13. - 10:37
#3055
Írta 2009. július 13. - 10:21
#3056
Írta 2009. július 12. - 18:08
Igen úgy értettem.szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.
#3057
vendég_Master_*
Írta 2009. július 12. - 17:05
szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.
hehe....en azzal megyek es nincs bajom vele.
#3058
Írta 2009. július 12. - 16:55
pedig a shimanonak van bõven dualcontrol karja felsõ kategóriában is, na meg országútiban szinte csak az van, de most mtb-s volt a kérdés.
szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3059
Írta 2009. július 12. - 16:30
Egy merevvázra írtam a nyeregvázcsõszöget, ott számít. Nálad nem ott ér a lánc az elsõváltóhoz, ahol kellene, rossz a lánc szöge ennél a beülésnél.Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.
A sebesség mindent megold.
#3060
Írta 2009. július 12. - 14:03
e-type váltó?
Ez az amelyiket a középcsapágy alá rögzítheted? Mert akkor nem, nem olyan.
Az aláírásomban lévõ képeken jobban látható,hogy milyen.
Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.