Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#3041
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem tudom miert kell szemelyes sertesnek venni azt hogy az emberek tobbsegenek [amint az a fenti par hozzaszolasbol lathatjuk] nem jon be a montis DC valtas.

neked bejon, orulj neki, nekunk nem jon be, es nem is azt hasznaljuk, ennyi.

hogy mi a jobb es mi a rosszabb azt mindenki dontse el maganak. en sem szeretem, pedig probaltam XT-t, es XTR-t is [mar az elso szeriasat 2003-ban] de sosem tartottam kezreallonak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3042
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
itt elvileg komoly (kerékpáros)emberek beszélgetnek.

hogy jön ide gipszjakabnéni, akinek a komplett kerékpárja nem került annyiba, mint egy dc váltókar?
szóval nem kell mindig hülyét csinálni magadból.

#3043
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Most dc-t használok, összehasonlítva a rapidfire-vel (gripshiftet sosem használtam).


OFF... jah es azt sem hiszem, hogy egy DC sz@rabb mint egy gripshift pl.

de nyilvan gipsz jakabnenak mas lenne a velemenye, aki boltbajarosnak hasznalja a gripshiftes montijat...

#3044
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Most dc-t használok, összehasonlítva a rapidfire-vel (gripshiftet sosem használtam). Ez sima hétvégi harcos tapasztalat (sima túrázgatás cc):

rf:
+ váltás könnyebb fokozatba fékezés közben. Ezt régen csak a rf tudta (a gripshift-tel gondolom lehetetlen(?) váltani fékezés közben), szerettem is érte.
+ váltás nehezebb fokozatba fékezés közben csak az új változatnál lehet, persze semmi értelme
+ az új változat nagyon jó (ahol a kis kart húzni és pöckölni is lehet), miért kellett 15 év, hogy újra feltalálja a shimano, azt nem tudom...
- a mai kományokon, lockout kapcsolókkal, kilométer órával a hely már szûkös lehet

dc:
+ nem sz@r
+/- váltás "fel/le" fékezés közben, de nagyon hülye érzés...
+ a legkönnyebb és kézreesõbb váltás (nekem) könnyû fokozatba (felfele pöckölés fordított váltóval)
- a nehéz fokozatba váltás már annyira nem tetszik, elsõ váltó nagy kézmozdulatot igényel (kis kezüeknek)
+ nagy hely marad a kormányon, markolaton (újabb verzióknál)
- hülye ötlet volt miden kategóriában erõltetni
- már megint a gonosz shimano találta ki, és még rá is akart erõltetni a világra, sõt még fordított váltó is "kell" hozzá :D

Egyik jobb mint a másik...

#3045
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
eggyel többször a kelleténél én is... nekem túl bizonytalan az egész rendszer.

#3046
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
eggyel többször a kelleténél

a pöckölõs az csak akkor vált, ha én is karom. dc és marokváltó nekem mindig bebaszott durva terepen. elég kellemetlen, amikor érkezésbõl tekernél ki, aztán hopp kistányér és majdnem átesel a kormányon.

#3047
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Mert sz@r. Vagy tényleg azt mondod, hogy neked egyszerûbb úgy váltani bicózás közben, hogy a fékkart tologatod fel-le, mint a szabad hüvelykujjal pöckölni kart, vagy éppen a markolat szélén csavarni? .


mar mert tologatnam fel is??? pockolni is tudom :D

amugy meg ki, mit szokott meg... hanyszor mentetek DC-al amugy?

#3048
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Mert sz@r. Vagy tényleg azt mondod, hogy neked egyszerûbb úgy váltani bicózás közben, hogy a fékkart tologatod fel-le, mint a szabad hüvelykujjal pöckölni kart, vagy éppen a markolat szélén csavarni?
Nem mellesleg sztem az ember nem sûrûn vált fékezés közben, max. HC XC pályákon, giga lejtõk alján, fordítónál. De a legtöbb ember, amikor tekerni megy, nem szivatja magát direkt, és inkább ritmusosabb ösvényeket keres.

#3049
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)


bovebben...

#3050
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....

v-fékkel megyek...lehet azért mert valóban rossz a DC (szerintem is az)


A sebesség mindent megold.

 


#3051
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.


jah bocs hogy nem mindenki tarcsassal megy....amugy meg direkt eltuloztam....nyilvan nem 4el huzom en sem, csak mert mindenki lehuzza a dualcontrolt....

#3052
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

de megy a lehuzas.... es fekezes kozben valtas?? amikor 4 ujjal teped a fekkarokat...

A féket egy ujjal húzzuk, kivételes esetben megengedhetõ a két ujj, de ha ennél többel húzod akkor vagy sz@r a fék vagy meg kell tanulni biciklizni.


A sebesség mindent megold.

 


#3053
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
van (jobb esetben) 5 ujjad kezenként. ebbõl a kettõ kell kapaszkodni, kettõvel fékezel, eggyel még mindig tudsz váltogatni :) dual release, vagy sram váltókar megoldja a problémát.

ha meg 4ujjal téped a féket, akkor az nem elég erõs. vegyél rendes féket.

#3054
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég
de megy a lehuzas.... es fekezes kozben valtas?? amikor 4 ujjal teped a fekkarokat...

#3055
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
az tény hogy nekem se kéne dualcontrol. meg semmilyen más fékváltókaros rendszer. országútin persze más a helyzet. de sajnos nincs aszfalttorpedóm:(

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#3056
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.

Igen úgy értettem.

#3057
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.


hehe....en azzal megyek es nincs bajom vele.

#3058
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

pedig a shimanonak van bõven dualcontrol karja felsõ kategóriában is, na meg országútiban szinte csak az van, de most mtb-s volt a kérdés.


szerintem ugy ertette hogy a bicikligyartok nem rakjak ra a felsobb kategorias bringakra a dualcontrolt. persze a shimano csinal XT-t meg XTR-t is, csak senkinek nem kell.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3059
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.

Egy merevvázra írtam a nyeregvázcsõszöget, ott számít. Nálad nem ott ér a lánc az elsõváltóhoz, ahol kellene, rossz a lánc szöge ennél a beülésnél.


A sebesség mindent megold.

 


#3060
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás

e-type váltó?


Ez az amelyiket a középcsapágy alá rögzítheted? Mert akkor nem, nem olyan.
Az aláírásomban lévõ képeken jobban látható,hogy milyen.

Mjani!
A második dolgot nem értem. A váz elsõ háromszöge ugyebár fix. A lánctányér meg kerek. Akkor nem mindegy,hogy a váltó a nyeregvázcsövön milyen szöget zár be? A lánc szöge meg a rugózás miatt folyton változik.