Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2961
Írta 2009. augusztus 25. - 09:22

#2962
Írta 2009. augusztus 25. - 07:15

#2963
Írta 2009. augusztus 25. - 05:00

Tényleg ha találok véletlenül egy hatos fékváltókart, és most egy hetes racsni van a bringámon, akkor muszáj lecserélni a racsnit is hatosra ? Nem lehet beállítani a váltót hogy mondjuk a legfelsõ fogozatot (a 7-est) kihagyja és max. csak hatosig váltson fel ?
Lehet hogy most jó nagy hülyeséget kérdeztem, de ezzel tényleg nem vagyok tisztában

#2964
Írta 2009. augusztus 24. - 21:28

TREKs Atesz köszi a válaszod !
Nos érdekes de a boltban ahol néztem a váltókat ott az Alivio váltó még olcsóbb is volt mint az Acera asszem 600 HUF-alNem tudom hogy miért
Az Alivio váltóval volt egy-két rossz tapasztalatom régebben. Egyszerûen szétrobbant tekerés közben
De tény hogy soha nem kellett álígatni és egyéb dolgokat csinálni vele
Üdv.
-Nos érdekes amit mondasz mert pld az én 2002-es TREK-emen már 7.éve és kb 17000 km után müködik még ugyanolyan pontosan precizen és minden gond nélkül egy Alivio hátsóváltó,mint amikor annak idején a gyárban vagy a boltban felszerelték rá.

-Viszont az igazsághoz hozzátartozik még az is,hogy én inkább csak túrázásra használom a bringámat és csak terhelésmentesen váltok vele.:wtf:
-Lehet hogy csak jó szériát fogtam ki,vagy annak idelyén ennyire masszivra gyártották?:chin:
-Amúgy én is mostanában akarom nyugdíjazni az Alivio-t és lecserélni egy Deore-ra.:lick:
#2965
Írta 2009. augusztus 24. - 15:48

6spd rendszernél nem hiszem hogy lenne félváltókar...
#2966
Írta 2009. augusztus 24. - 15:38

Nos érdekes de a boltban ahol néztem a váltókat ott az Alivio váltó még olcsóbb is volt mint az Acera asszem 600 HUF-al




#2967
Írta 2009. augusztus 24. - 14:46

Sziasztok !
Éppen hátsó váltó vásárlását tervezem és ebben szeretnék tanácsot kérni. Egy jó közép kategóriás váltót szeretnék max. 6000 HUF-ig ha megoldható. Én most egy Shimano Acera-t néztem ki (4800 HUF), de nem tudom igazából hogy milyen ?
Plusz van egy kis bajom a fékváltókarommal. Havonta egyszer eltépi a bovdent csak nem tudom hogy miért :S. Gondolkoztam már új fékváltókar vásárlásán is de csak max. 6 fokozatig. Nem kell ilyen 7, 8 fokozatos fékváltókar, mert nem használom kiLétezik egyáltalán 6-os fékváltókar ?
Szóval tudnátok ajánlani nekem hátsó váltót, és max 6-os fékváltókart ?
Elõre is köszönöm !
Üdv.
-Ha középkategoriás váltót szeretnél akkor inkább Alivio-t vagy Deore-t vegyél,bár ez a két tipus már nem igazán jön ki 4800 Ft-ból,de ezekre jobban megéri beruházni már csak tartóssági szempontból is.
-Az Acera az inkább belépõ szintü.
-Váltókarokban nem vagyok annyira otthon,hülyeséget meg nem akarok írni,erre majd válaszolnak a nálam jobban felkészültebbek.
#2968
Írta 2009. augusztus 24. - 14:35

#2969
Írta 2009. augusztus 24. - 14:25

Éppen hátsó váltó vásárlását tervezem és ebben szeretnék tanácsot kérni. Egy jó közép kategóriás váltót szeretnék max. 6000 HUF-ig ha megoldható. Én most egy Shimano Acera-t néztem ki (4800 HUF), de nem tudom igazából hogy milyen ?
Plusz van egy kis bajom a fékváltókarommal. Havonta egyszer eltépi a bovdent csak nem tudom hogy miért :S. Gondolkoztam már új fékváltókar vásárlásán is de csak max. 6 fokozatig. Nem kell ilyen 7, 8 fokozatos fékváltókar, mert nem használom ki

Szóval tudnátok ajánlani nekem hátsó váltót, és max 6-os fékváltókart ?

Elõre is köszönöm !
#2970
Írta 2009. augusztus 24. - 12:49

#2971
Írta 2009. augusztus 24. - 01:47

Szerelõ is a fejét vakarta, majd jövõhéten jobban megszakérti, de õ se igen tudja így elsõre, hogy mi a gond.
#2972
Írta 2009. augusztus 24. - 00:33

sziasztok!
mint hogy gondoltam, mindegy hogy állok neki a váltonak, teljesen mindegy hogy nagyfogaskeréktõl vagy kisfogaskeréktõl álitom be,ha a bowdent megfelelõen huzom be vagy ki elötte, a hiba ugyan az, nagy fogaskerekek irányába képtelenség váltani, egyszerüen beletörik az ujjam a váltókarba:D
majd felteszek próbaképp egy másik váltókart, már többen is megnézték és nem értik.. na mindegy ha törik akkor se megyek szervizbe:D
azért köszi a tippeket
ui : nem tudom kinek kelett deore váltókar de akkor msot lehet szerencséje lesz
mar leirtak itt neked parszor hogy forditva csinalod es azert nem megy. vannak itt akik joval tapasztaltabbak nalad szerelesben, nyugodtan elfelejtheted amit kigondoltal, es megbizhatsz a hozzaertok szavaban.
kulonben is mi ertelme ugy tanacsot kerni ha utana csakazertsem ugy csinalod?
azert nem mozdul a valtokar [el ne tord] mert benne van az osszes bovden. engedd ki [mutatoujjas karral valtsal lefele amig lehet] aztan kis fogaskerekre rakod a lancot, es bekotod a bovdent. ennyi. tovabb tart leirni mint megcsinalni
ha nem igy csinalod, akkor nem fog mukodni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2973
Írta 2009. augusztus 23. - 22:28

sziasztok!
na mindegy ha törik akkor se megyek szervizbe:D
nem szégyen az ha nem tudsz valamit és segítséget kérsz egy szervízben. elég ha csak ránéznek, attól még te fogod megcsinálni. inkább mint hogy barmolj. amúgy Atesz leírása alapján szépen meg lehet csinálni az egészet. (mellesleg neten is van egy valag videó ami szépen lépésrõl-lépésre elmondja hogy mit hogyan kell csinálni. youtube a barátod)
nem csak xtr-el jó...
bocs most nézem hogy ez pont fordított rugóirányú, de a lényegen nem változtat.
íme egy normál rugóirányú:
#2974
Írta 2009. augusztus 23. - 20:23

sziasztok!
mint hogy gondoltam, mindegy hogy állok neki a váltonak, teljesen mindegy hogy nagyfogaskeréktõl vagy kisfogaskeréktõl álitom be,ha a bowdent megfelelõen huzom be vagy ki elötte, a hiba ugyan az, nagy fogaskerekek irányába képtelenség váltani, egyszerüen beletörik az ujjam a váltókarba:D
majd felteszek próbaképp egy másik váltókart, már többen is megnézték és nem értik.. na mindegy ha törik akkor se megyek szervizbe:D
azért köszi a tippeket
ui : nem tudom kinek kelett deore váltókar de akkor msot lehet szerencséje lesz
Üdv.
-Sajnos nem mindegy.
-A váltónál a legkisebb fogaskeréken legyen a lánc és a váltókaron is a legalsó fokozatban(8-as vagy 9-es) kell hogy legyen a váltókar.
-A bowdent mindig csak a munka végén szabjuk méretre amikor már minden csavart meghúztunk,vagyis teljesen bekötöttük a váltót.
-Ezt még próbáld meg,igy elvileg és gyakorlatilag már mûködnie kellene.
-Ha igy mégsem jó akkor passz.
#2975
Írta 2009. augusztus 23. - 17:31

mint hogy gondoltam, mindegy hogy állok neki a váltonak, teljesen mindegy hogy nagyfogaskeréktõl vagy kisfogaskeréktõl álitom be,ha a bowdent megfelelõen huzom be vagy ki elötte, a hiba ugyan az, nagy fogaskerekek irányába képtelenség váltani, egyszerüen beletörik az ujjam a váltókarba:D
majd felteszek próbaképp egy másik váltókart, már többen is megnézték és nem értik.. na mindegy ha törik akkor se megyek szervizbe:D
azért köszi a tippeket
ui : nem tudom kinek kelett deore váltókar de akkor msot lehet szerencséje lesz
#2976
Írta 2009. augusztus 23. - 11:18

Bemegy egy boltba és kér ilyet. Nekem is van itthon egy valahol.szeintem nagyon kiváncsi arra h hol talál olyat
A sebesség mindent megold.
#2977
Írta 2009. augusztus 23. - 11:11

#2978
Írta 2009. augusztus 23. - 10:48

#2979
Írta 2009. augusztus 23. - 09:43

Létezik ilyen átalakító.Sziasztok!
Létezik olyan átalakító ami a csavaros felfogatású váltók felfogatását lehetõvé teszi olyan vázra amire csak a füles (kerékcsavarra rögzített) szerelhetõ fel?
Egy olyan fül amit fel tudok csavarni ahogy a váltót is de a másik vége egy olyan idomban végzõdne amire simán felcsavarható a csak csavaros váltó.
Ilyen kelleneVagy meghegesztem a vázat de a váltót nem merném egy hegesztett fülre rakni, azért az nem 100-as úgy.
Kaptam egy tuti váltót de egy régebbi kecsoszra raknám fel amin most egy sima shimano sis váltó van (ami ugye a régi fajta füles). Maga a váz nem is teszi lehetõvé csavaros váltók felfogatását.
A sebesség mindent megold.
#2980
Írta 2009. augusztus 23. - 09:42
