Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1961
Posted 2011. May 07. - 23:45

#1962
Posted 2011. May 07. - 16:40

Az a kérdésem, hogy ezt hogyan lehet valamilyen módon megtuningolni, anélkül, hogy azt a kis elemet újra beszerezném?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1963
Posted 2011. May 07. - 15:11

a valtonak ez persze mindegy mert az annyit mozdul amennyi bovdent a valtokar huz, csak a hajtomu es a valtokar legyen szinkronban.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1964
Posted 2011. May 07. - 15:03

#1965
Posted 2011. May 07. - 14:38

Miért is nem? Az elsõ átdobó áttételén is változtattak?
Elvileg más a hajtómûn a lánckerekek közti távolság és ezért.
#1966
Posted 2011. May 07. - 12:26

Dyna-Sys csak a sajátjaival lehet használni, tehát nem.
Miért is nem? Az elsõ átdobó áttételén is változtattak?
#1967
Posted 2011. May 07. - 12:09

Dyna-Sys csak a sajátjaival lehet használni, tehát nem.Üdv! Dyna-sys.es 10es 770es elsõ váltóról tud valaki véleményt mondani? Ez is még olyan mint a korábbi (2010-2009) alsóbilincses xt elsõváltók,hogy hamar elkezdenek kikotyogósodni? Ill ezt a váltót lehet használni 22-32-44 lánctányérokkal?
Köszi a választ!
#1968
Posted 2011. May 07. - 10:32

Köszi a választ!
#1969
Posted 2011. May 01. - 17:08

Az SLX elsõ váltóra azt írják,h 12 fog a max,amit elbír,de szerintetek elbírna 13 foggal is? Egy 27/40-es variáción gondolkodok.
Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?
18ot is elbír, tapasztalat. Jelenleg 14 nálam a különbség.
A sebesség mindent megold.
#1970
Posted 2011. May 01. - 11:58

Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?
#1971
Posted 2011. April 29. - 13:12

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1972
Posted 2011. April 29. - 10:04


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#1973
Posted 2011. April 28. - 23:00

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle
Bowdenek?
#1974
Posted 2011. April 28. - 21:29

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle
Ferde a váltófül vagy a váltó.
A sebesség mindent megold.
#1975
Posted 2011. April 28. - 20:52


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#1976
Posted 2011. April 28. - 16:14

ami lehet, hogy nem húztad meg megfelelõen a bowdent. orvoslás: a váltókaron kitekered a feszítõ csavart teljesen. leváltasz a legkisebbre, az elsõváltóba kötött bowdent kioldod, a váltót kézzel (optimális esetben csavarhúzóval, fával, bármi alkalmas dologgal) megfeszíted kifelé, és igy bekötöd a bowdent. igy megfeszítve megnézed milyen, majd ha nagyon megfeszítetted, akkor engedsz vissza az állítócsavarral a váltókarnál. ha az nem elég, akkor a bowdenbõl engedsz vissza. de általában annyira elég "kihúzni" a váltót kézzel/csavarhúzóval, hogy a belsõ terelõlemez "megnyomja" a láncot a középsõre. ha igy feszesnek tûnik a bekötött bowden, az jó lesz kb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1977
Posted 2011. April 27. - 05:59

#1978
Posted 2011. April 27. - 00:44

Az is lehet, hogy a legkisebb lánckeréknél túl laza a kábel (s ezért a legnagyobbra már nem jut fel a lánc). Ezt egyszerûen a kábel (a legkisebb állásban való) feszítésével lehet orvosolni, van a váltón hozzá csavar (amibõl kijön a kábelház). Ha tényleg ez a baj, akkor érdemes kiengedni a kábelrögzítõ csavart, a kábelt egy kissé feszesebbre húzni fogóval, s úgy rögzíteni. Így a beállítócsavar használható marad finomabb hangolásra.Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.
#1979
Posted 2011. April 26. - 23:31

Sziasztok!
A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem
Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.
#1980
Posted 2011. April 26. - 23:05

A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem