Dyna-Sys csak a sajátjaival lehet használni, tehát nem.Üdv! Dyna-sys.es 10es 770es elsõ váltóról tud valaki véleményt mondani? Ez is még olyan mint a korábbi (2010-2009) alsóbilincses xt elsõváltók,hogy hamar elkezdenek kikotyogósodni? Ill ezt a váltót lehet használni 22-32-44 lánctányérokkal?
Köszi a választ!
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1961
Írta 2011. május 07. - 12:09

#1962
Írta 2011. május 07. - 10:32

Köszi a választ!
#1963
Írta 2011. május 01. - 17:08

Az SLX elsõ váltóra azt írják,h 12 fog a max,amit elbír,de szerintetek elbírna 13 foggal is? Egy 27/40-es variáción gondolkodok.
Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?
18ot is elbír, tapasztalat. Jelenleg 14 nálam a különbség.
A sebesség mindent megold.
#1964
Írta 2011. május 01. - 11:58

Vagy a 29/42-es variációnál nem shimano elsõ váltót használnak?
#1965
Írta 2011. április 29. - 13:12

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1966
Írta 2011. április 29. - 10:04


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#1967
Írta 2011. április 28. - 23:00

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle
Bowdenek?
#1968
Írta 2011. április 28. - 21:29

na akkor az mitõl van, hogy próbálok belõni egy xt rendszert(kb 1 éves cucc, most van nálam karbantartódva barátilag) és az istennek nem tudom rendesen beállítani. vagy felfelé vált faszán vagy lefelé vagy lent vált fel is meg le is faszán vagy fent vált ugyan így fel-le faszán 3-4 fogaskeréken többin vagy le vagy fel nem fasza... végállítók rendben, alul belõve, bowden megfeszítve mégis olyan érzés van mintha vagy a váltókar nem húzna ugyan annyikat vagy a fogaskoszorú tányérjai között nem ugyan akkora lenne a köz...megõrülök tõle
Ferde a váltófül vagy a váltó.
A sebesség mindent megold.
#1969
Írta 2011. április 28. - 20:52


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#1970
Írta 2011. április 28. - 16:14

ami lehet, hogy nem húztad meg megfelelõen a bowdent. orvoslás: a váltókaron kitekered a feszítõ csavart teljesen. leváltasz a legkisebbre, az elsõváltóba kötött bowdent kioldod, a váltót kézzel (optimális esetben csavarhúzóval, fával, bármi alkalmas dologgal) megfeszíted kifelé, és igy bekötöd a bowdent. igy megfeszítve megnézed milyen, majd ha nagyon megfeszítetted, akkor engedsz vissza az állítócsavarral a váltókarnál. ha az nem elég, akkor a bowdenbõl engedsz vissza. de általában annyira elég "kihúzni" a váltót kézzel/csavarhúzóval, hogy a belsõ terelõlemez "megnyomja" a láncot a középsõre. ha igy feszesnek tûnik a bekötött bowden, az jó lesz kb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1971
Írta 2011. április 27. - 05:59

#1972
Írta 2011. április 27. - 00:44

Az is lehet, hogy a legkisebb lánckeréknél túl laza a kábel (s ezért a legnagyobbra már nem jut fel a lánc). Ezt egyszerûen a kábel (a legkisebb állásban való) feszítésével lehet orvosolni, van a váltón hozzá csavar (amibõl kijön a kábelház). Ha tényleg ez a baj, akkor érdemes kiengedni a kábelrögzítõ csavart, a kábelt egy kissé feszesebbre húzni fogóval, s úgy rögzíteni. Így a beállítócsavar használható marad finomabb hangolásra.Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.
#1973
Írta 2011. április 26. - 23:31

Sziasztok!
A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem
Lehetséges, hogy a végállító csavar van túlzottan becsavarva, és az nem engedi kíjebb jönni a váltó kanalát. Esetleg a túl széles monoblokk okozhat még ilyesmi gondot, illetve a nem eléggé meghúzott hajtómû csavar, vagyis a hajtómû, ami ilyen esetben nem csúszik fel rendesen a tengelyre.
#1974
Írta 2011. április 26. - 23:05

A lányom bringáját szeretném egy hátsó váltótörés után újra üzembe helyezni.Meg egy részleges felújítást is eszközöltem rajta.Nem vagyok egyáltalán szakértõ sajnos a bringákban, ezt egyenlõre nézzétek el nekem. Szóval egy Gepida Mundo 2004-es a bringáról lenne szó, 3x7-es. Shimano Tourney RD TX-31 hátsó váltót kapott, amit ezen az oldalon olvasható váltóbeállítós cikk nyomán próbálok beállítani,(ami óriási segítség,köszönet érte!)tökéletesen vált le-fel.
Mivel új marokváltókat is vettem rá, (Shimano Revoshift típusút), az átdobóval van gondom.Egész egyszerûen nem tudom felváltatni a legnagyobb lánckerékre.A kicsire és a középsõ elsõ lánckerékre simán megy le-fel, a legnagyobb lánckerékhez csak hozzáemeli a láncot,folyamatosan kerreg az oldalán, de nem mászik fel rá.
A marokváltón sem tudok többet tekerni.Valamit nem jól állítok be valószínüleg, pedig próbálom követni a leírásban foglaltakat.Minden bowden megolajozva,könnyen jár minden. Az elsõ váltó is eredeti Shimano még.A váltó külsõ terelõlemezének alsó éle kb.2mm van a legnagyobb fogaskerék fogától.Mégsem
#1975
Írta 2011. április 26. - 22:31

#1976
Írta 2011. április 26. - 22:19

Bármilyen zsíroldó kárt nem okozol benne úgyis újra zsírozod.
Köszi! Írnál egy pár fajtát? Hol érdemes zsíroldót venni?
#1977
Írta 2011. április 26. - 20:04

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1978
Írta 2011. április 26. - 19:59

#1979
Írta 2011. április 23. - 22:23

#1980
Írta 2011. április 22. - 20:14

amikor 5-6-7-8 sebességrõl álltál át, akkor is ugyanez volt. jajj minek a több sebesség, jajj a régi sokkal jobb.Ezt nevezem irányított marketingnek! Kényszerítenek a 10-es rendszerre. De miért, ha én meg vagyok elégedve a 9-essel?
ennyi erõvel mehetnénk kõbaltával mamutra vadászni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.