Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#1821
Moncsa1978

Moncsa1978

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Köszi! Megnézem a fület! Ha a váltókarral van gond, javítható?

#1822
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

9-es. 12-23 fogú.

Két dolgot tudok elképzelni, az egyik hogy rossz a váltókar a másik hogy ferde a váltótartófül.


A sebesség mindent megold.

 


#1823
Moncsa1978

Moncsa1978

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
9-es. 12-23 fogú.

#1824
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Múltkor már érdeklõdtem váltóval kapcsolatos dologban. Szeretnék tanácsot kérni országútis kerékpárosoktól, hátha van valakinek hasonló tapasztalata.
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!

Hátul hányas fogaskoszorú van?


A sebesség mindent megold.

 


#1825
Moncsa1978

Moncsa1978

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Múltkor már érdeklõdtem váltóval kapcsolatos dologban. Szeretnék tanácsot kérni országútis kerékpárosoktól, hátha van valakinek hasonló tapasztalata.
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!

#1826
Sofokles

Sofokles

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Sziasztok!

Régi országúti vázból építenék városi bringát, elsõ hátsó váltóval fölszerelve. Elõre két lánctányérra lesz szükségem. Kérdés, hogy milyen váltót ajánlotok elõre és hátra, ami olcsó, igénytelen, de strapabíró és ezekhez milyen váltókarokat, amelyek a kormányon vannak (mint a montiknál)?

#1827
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
A Deore váltó max könnyebb,de másban nem vennél észre változást sz'tem.Esetleg még élettartamban jobb a Deore,de nem biztos,mert abban is acél a paralelogramma belsõ fele...
Magellan-os

#1828
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Egy Deore RD-M591-es hátsó váltóhoz jó az Altus ST-EF 50 8 fokozatú fék-váltókar?Lenne egyáltalán értelme lecserélni az Acera hátsó váltómat egy ilyen Deore-ra vagy nem vennék észre semmi különbséget?

#1829
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Oké, köszönöm. Kivételesen nem nekem lesz, hanem egy úgy bringát állítok össze egy barátomnak (ha pedig már új, akkor miért ne). Nekem a 9-es bõven elég, eszem ágában nem lenne váltani 10-esre. Különben egyre kevesebbet váltok, feltekerek izomból. :) Azon gondolkodtam a 7-es is elég lenne.

#1830
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts

Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal?


Akár 10es rendszert és építhetsz, ha bejön, ezt mindenki döntse el maga szerntem. Pl: 9es XT szettben a 10-essel szemben csak hajtásbeli külömbségek vannak fõként, az áttételtartomány miatt. Váltásteljesítményben kétlem, hogy lenne (menni mentem 10essel, nem éreztem túlnyomóan jobbnak ezen a téren), de ez nem biztos, hogy a jövõre megjelenõ új szettre is érvényes lesz.
Amennyit te, és ahol tekersz, plussz az olvasottak alapján azt mondom teljesen jólesz a 9-es rendszer is, de mondom ezt döntse el mindenki maga.

Jómagam még 1, max 2 évet várok, és akkor újítok majd 10es rendszerre talán, mert nekem teljesen megfelel a 9es is. Ráadásul véleményem szerint addigra még "okosabbak, tapasztaltabbak" lesznek, és olyan dolgokkal is elõállhatnak majd akár, ami minden téren mégtovább növeli majd a teljesítményét az alkatrészeknek. (papíron legalábbis tuti :P )

(mellesleg jön a fekete XT szett, ami nekem már színvilágilag is megfelel)

#1831
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
czanga: Thx.

Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal? Egy épített bringát állítok össze és elgondolkodtam rajta, hogy ha már létezik miért ne vagy inkább érdemes a bevált 9-es rendszernél maradni.

#1832
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts

Nem váltok keresztbe, de felmerült bennem a kérdés, hogy csavarja-e a hátsó váltót (kanalát) ha használaton kívül elöl-hátul a legkisebb fogaskerékre teszem a láncot, helyes így tárolni?


Kétlem, hogy maradandó sérülést vagy kárt tudnál benne okozni ezzel.

#1833
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Nem váltok keresztbe, de felmerült bennem a kérdés, hogy csavarja-e a hátsó váltót (kanalát) ha használaton kívül elöl-hátul a legkisebb fogaskerékre teszem a láncot, helyes így tárolni?

#1834
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Tudom, hogy nem szép dolog, de én szoktam keresztbe váltani...

#1835
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Rájöttem, hogy igazatok volt, felesleges ez a drága váltófül beállító szerszám (bár nem bántam meg), mert a váltó közel sem annyira precíz szerkezet. Szeretek mindent rendben tartani a bringán, a túlzott igényességem és precizitásom nem mindenhol elõnyös, elismerem. :) Nem volt viszonyítási alapom, de akkor megnyugodtam, hogy ez ilyen. Sokat tekerek, azzal nincs gond. Köszönöm mindenkinek.

#1836
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
sztem meg többet kéne bringázni és kevesebbet szarakodni a bringával meg a fórummal

de ezt asszem már javasolta más is

:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1837
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
Énis maximalista vagyok, de egy shadow-ról nem váltanék emiatt a pindurka probléma miatt egy XTR-re, ami ráadásul nem ez a rendszer. Biztos szépen vált, de hidd el, hogyha MJani azt írja, hogy semmi baja nem lesz, és kíválóan fog teljesíteni, akkor az úgy is lesz. :) Persze lehet majd ír Rob, vagy Thez is ezügyben akár, de szerintem megnyugodhatsz. Jó lesz az. Használd egészségel.

#1838
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.


Ezt nem tudtam, de volt egy olyan érzésem, hogy a használattól ferdült a másik is, mivel durva fizikai behatás nem érte. Lehet, hogy elég lett volna benne egy felsõgörgõ csere minthogy a kanalat buzeráltam feleslegesen?

Néztem ezt a váltót, erõsebbnek tûnik, jobban bírná az igénybevételt? Amiatt, hogy nem shadow könnyebb odaütni oldalról és mennyire vált szépen a shadowhoz képest? Persze most nem cserélném ki, de elég jó akcióban van egyébként.

#1839
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Tökéletesen áll az a váltókanál. Ne nézedesd többet. Az összes kicsit kifelé áll.

#1840
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ok, akkor így hagyom. Mivel a váltófülben biztos vagyok, hogy egyenes, mást nem tudok vele tenni. A régi (ugyanilyen) váltót az új mellé tettem, annak szemmel láthatóan el van ferdülve a felsõ görgõje (pont ebben az irányban, ahogy ez is eláll). Csak attól féltem, idõvel így jár ez is. Köszönöm a segítséged.


Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.


A sebesség mindent megold.