Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1821
Posted 2011. June 19. - 12:10
#1822
Posted 2011. June 19. - 12:05
Két dolgot tudok elképzelni, az egyik hogy rossz a váltókar a másik hogy ferde a váltótartófül.9-es. 12-23 fogú.
A sebesség mindent megold.
#1823
Posted 2011. June 19. - 11:54
#1824
Posted 2011. June 19. - 11:38
Hátul hányas fogaskoszorú van?Múltkor már érdeklõdtem váltóval kapcsolatos dologban. Szeretnék tanácsot kérni országútis kerékpárosoktól, hátha van valakinek hasonló tapasztalata.
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
A sebesség mindent megold.
#1825
Posted 2011. June 19. - 11:35
Van egy Shimano 105-tel felszerelt bringám. Nem azonos alkatrészcsalád az egész. A fékváltókart használtan vettem. Típusa ST-5510. Vettem szintén használtan egy peszgõ Shimano 105 ( 7-es ) szettet. Ebbõl pár dolgot eladtam. Azt a 9-es rendszerû fékváltókart felépítettem a pezsgõ alkatrészekkel. Az elsõ váltó nem igazán jól mûködött, ezért kicseréltem egy új 9-es rendszerrel kompatibilisre. Azóta semmi problémám a lánctányérok közti váltásnál. A hátsó váltó sem igazán akart jól mûködni. Vagyis az volt a baj, hogy be lett állítva, egy kis idõ után elállítódott. Vagyis a láncot dobálta fel-le, fel-le. Váltottam másik fokozatra, akkor is ezt csinálta.
Én arra gondoltam, talán a 7-es rendszerhez való váltó nem igazán megfelelõ a 9-es rendszerhez. Most, vettem egy 9-es rendszerhez való váltót. Mielõtt szétkaptam, leszedtem a kereket, láttam, hogy lötyög a fogassor a rotoron. Már az is megfordult a fejemben, hogy az nem volt jól meghúzva és ez is okozhatta a hibát. Most erõsen meghúztam, feltettem az új váltót, lecseréltem a bowdent illetve a bowdenházat, direkt váltóbowdenházat tettem bele. Kipróbáltam egy pár km erejéig, szépen mûködött, de pár km után megint elkezdte a láncot dobálni. Egy haverommal mentem, õ azt mondta, lehet, hogy a fékváltókarral van a gond, engedi a bowden feszességét.
Van valakinek hasonló tapasztalata? Ha igen, akkor valóban fékváltókar hiba lehet? Ha igen, akkor orvosolható-e a hiba és hogyan?
A válaszokat elõre köszönöm!
#1826
Posted 2011. June 17. - 17:02
Régi országúti vázból építenék városi bringát, elsõ hátsó váltóval fölszerelve. Elõre két lánctányérra lesz szükségem. Kérdés, hogy milyen váltót ajánlotok elõre és hátra, ami olcsó, igénytelen, de strapabíró és ezekhez milyen váltókarokat, amelyek a kormányon vannak (mint a montiknál)?
#1827
Posted 2011. June 17. - 13:13
#1828
Posted 2011. June 15. - 09:51
#1829
Posted 2011. June 13. - 22:32
#1830
Posted 2011. June 13. - 20:43
Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal?
Akár 10es rendszert és építhetsz, ha bejön, ezt mindenki döntse el maga szerntem. Pl: 9es XT szettben a 10-essel szemben csak hajtásbeli külömbségek vannak fõként, az áttételtartomány miatt. Váltásteljesítményben kétlem, hogy lenne (menni mentem 10essel, nem éreztem túlnyomóan jobbnak ezen a téren), de ez nem biztos, hogy a jövõre megjelenõ új szettre is érvényes lesz.
Amennyit te, és ahol tekersz, plussz az olvasottak alapján azt mondom teljesen jólesz a 9-es rendszer is, de mondom ezt döntse el mindenki maga.
Jómagam még 1, max 2 évet várok, és akkor újítok majd 10es rendszerre talán, mert nekem teljesen megfelel a 9es is. Ráadásul véleményem szerint addigra még "okosabbak, tapasztaltabbak" lesznek, és olyan dolgokkal is elõállhatnak majd akár, ami minden téren mégtovább növeli majd a teljesítményét az alkatrészeknek. (papíron legalábbis tuti )
(mellesleg jön a fekete XT szett, ami nekem már színvilágilag is megfelel)
#1831
Posted 2011. June 13. - 15:15
Arn már kérdezte itt korábban a 10-es rendszereket, azóta nem bõvültetek ilyen jellegû tapasztalatokkal? Egy épített bringát állítok össze és elgondolkodtam rajta, hogy ha már létezik miért ne vagy inkább érdemes a bevált 9-es rendszernél maradni.
#1832
Posted 2011. June 11. - 16:34
Nem váltok keresztbe, de felmerült bennem a kérdés, hogy csavarja-e a hátsó váltót (kanalát) ha használaton kívül elöl-hátul a legkisebb fogaskerékre teszem a láncot, helyes így tárolni?
Kétlem, hogy maradandó sérülést vagy kárt tudnál benne okozni ezzel.
#1833
Posted 2011. June 11. - 15:29
#1834
Posted 2011. June 08. - 09:54
#1835
Posted 2011. June 07. - 19:20
#1836
Posted 2011. June 07. - 18:27
de ezt asszem már javasolta más is
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1837
Posted 2011. June 07. - 18:09
#1838
Posted 2011. June 07. - 17:09
Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.
Ezt nem tudtam, de volt egy olyan érzésem, hogy a használattól ferdült a másik is, mivel durva fizikai behatás nem érte. Lehet, hogy elég lett volna benne egy felsõgörgõ csere minthogy a kanalat buzeráltam feleslegesen?
Néztem ezt a váltót, erõsebbnek tûnik, jobban bírná az igénybevételt? Amiatt, hogy nem shadow könnyebb odaütni oldalról és mennyire vált szépen a shadowhoz képest? Persze most nem cserélném ki, de elég jó akcióban van egyébként.
#1839
Posted 2011. June 07. - 16:39
#1840
Posted 2011. June 07. - 16:34
Ok, akkor így hagyom. Mivel a váltófülben biztos vagyok, hogy egyenes, mást nem tudok vele tenni. A régi (ugyanilyen) váltót az új mellé tettem, annak szemmel láthatóan el van ferdülve a felsõ görgõje (pont ebben az irányban, ahogy ez is eláll). Csak attól féltem, idõvel így jár ez is. Köszönöm a segítséged.
Pedig így fog járni. Minden váltó idõvel egy kicsit elferdül, ennek az egyik oka hogy más a láncvonal a montikon elöl és hátul, húzza a lánc a kanlat kifelé, meg kapja a koszt, kopik. A shadow váltók pedig még inkább hajlamosak erre, de kotyogva is jól mûködnek.
A sebesség mindent megold.