Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#1701
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:

Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?


Semmi különbség nem lesz (azonkívül hogy elmondhatod, hogy neked xt váltóid vannak).


A sebesség mindent megold.

 


#1702
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Sziasztok!

Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:

Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?



Miért nem vettél olyan bringát, ami kapásból megfelel?

Ha 8-asról 9-esre váltanék (azon kívül, hogy elvileg mi mivel mûködik jól és mivel nem) egész biztos, hogy mindent kicserélnék: váltókarok (Deore vagy XT-jobb), váltók (XT), fogaskeréksor (Deore, SLX, XT), lánc (SRAM PC971), hajtómû (SLX). Direkt úgy írtam, mibõl mit érdemes, nézd meg ezeknek az árát, és döntsd el érdemes-e ennyit rákölteni.

Az sram és a shimano nem fér össze, más a váltókar, a lánc és a fogaskeréksor összefér. Shimano vagy sram ízlés dolga, Shimano-ban SLX/XT-t érdemes, SRAM-ban X7, X9-et. Ha felteszel egy xt hátsó váltót és megtartod a kart, szerintem úgy mennie kell. Kérdés le lehet-e szabályozni a 9 sebességes váltó végállásait a 8 sebességes rendszerhez.

#1703
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts
Elõször is írd le miért szeretnéd kicserélni a váltókat.
Sram váltó csak Sram váltókarral mûködik, egyébként a lánckeréksor, lánc, lánctányér elvben kompatibilis a Shimanoval.
Ha csak a váltókat cseréled ki alivio-ról xt-re akkor maradhatnak a karok, de szerintem ez esetben nem sok javulást hoz a csere(szerintem a váltókart is kellene cserélni a jobb teljesítményhez)
Én úgy tudom a váltókar határozza meg a fokozatok számát, így egy 9 sebességre képes váltó jól mûködik 8 sebességesként is.

#1704
DOGLEONE187

DOGLEONE187

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:

Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?

#1705
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Az három legkisebb fogaskeréken csinálja? Majd megfigyelem a sajátomon, de nem tûnt fel ilyesmi.

#1706
Mate94

Mate94

    vendég

  • fórumtag
  • 138 posts

Sziasztok!
Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.


Én megerõsíteni tudom ezt. Tényleg sokat gondolkodik ezekben a fokozatokban. :/

#1707
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts

A második RD-M772 SGS-t nyúzom, elõtte deore SGS volt rajta, ahhoz képest gyorsabb. Mindegyik jól váltott és azonnal. Deore váltókarok vannak.


Érdekes, már több embernél láttam és két váltónál is tapasztaltam.

#1708
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
A második RD-M772 SGS-t nyúzom, elõtte deore SGS volt rajta, ahhoz képest gyorsabb. Mindegyik jól váltott és azonnal. Deore váltókarok vannak.

#1709
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts
Sziasztok!
Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.

#1710
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Ha elöl középsõ lánctányéron van a lánc, hátul 7-ig válts, 8 sose lesz jó (szerintem, az már kicsit keresztbe váltás is). Állványon az elsõ váltót tedd a legkisebb lánctányérra, feszíts a bowdenen a váltókarnál, válts fel elöl a legnagyobb tányérra eközben hátul a legkisebb fogaskerékre. Kis lépésekben addig ismételd, amíg megszûnik a zaj (a lazább bowdenen könnyebb feszíteni). Ha túlfeszíted a bowdent, akkor a kisebb áttételeken fog hozzáérni (pl. elöl közép, hátul 2). Elképzelhetõ, hogy valamelyik szélsõ helyzetben mindig hozzá fog érni és csak az elöl nagy-hátul 7 lesz az abszolút zajmentes áttétel, ha a kisebb kerekeket gyakrabban használod, ez a jobb megoldás.

#1711
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Sziasztok,
en segitseget szeretnek kerni elso valto beallitasban ( shimano acera - szoval akar az is elfogadhato valasz, hogy sose lesz jo ), az a problemam hogy hatul 8 elol 3 fogaskoszoru talalhato es elol 2 hatul 7,8, elol 3 hatul szinten 7,8 sebessegi fokozatban hozzaer az elso valto lancvezetojehez(ha igy hivjak) a lanc, valtani jol valt, de megsem sikerult ugy beallitanom, hogy ezek a problemak elmuljanak. Az elso valto ranezesre jol van felfogatva, a fogaskoszorukkal parhuzamosan all, szerintem megfelelo magasan van felrakva. Ha valakinek van otlete, szivesen elfogadom.

#1712
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts
Egyszer mentem haverom háromsebisével egy tókört. Mindig olyan fokozat kellett volna, ami éppen nem volt. Akkor már inkább az egysebi, ott nem agyalsz, csak taposol/pörgetsz. Késõbb õ is azt csinálta, hogy feltett elõre egy dupla hajtómûvet, hátra meg egy kiszuperált váltót, feszíteni. (Az övé nem volt kontrás.) De ez már így eléggé szörnyszülött...
Én inkább a 7-es láncosra szavaznék, vagy 3-nál több fokozatú agyváltóra.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1713
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
jaja, én is gondolkoztam rajta, hogy városba egy háromsebis agyváltó jó lehetne

csak nem tudom ezek a három sebis agyváltók mennyi hajtási veszteséget generálnak, meg egy sima 7-es láncváltós cuccal sincs nagy gond

#1714
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám! :) Ennyi járna! :) És még csak nem is fixie. :S :) Köszi mindenkinek!
Sziasztok!


G


Elvben lehetne olyan bringád, ami elõl vált, hátul meg kontrázik, ha felteszel rá egy Truvativ Hammerschmidtet:
Truvativ HammerSchmidt preview - Pinkbike.com
Ebben van egy bolygómûves szorzóváltó, bár azt nem tudom, nem racsnizik-e el, ha hátrafelé tekered, de asszem, nem.
A gond csak annyi vele, hogy egy Hammerschmidt árából vehetnél egy elég komoly komplett bringát újonnan, másrészt meg funkcióban neked kevesebbet adna, mint egy 3 seb. agyváltó. (Nem erre találták ki.)
Városba szerintem 1*6, 1*7, vagy agyváltó ízlés szerinti fokozattal, akár kontrával is. (Bár azt nem igazán értem, miért ragaszkodsz a kontrához.) De leginkább valódi singlespeed, hacsak nem valami extrém hegyes területrõl van szó. Hogy ezek közül melyik a célszerû, azt erõsen meghatározza a hátsó papucsod kialakítása.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1715
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 posts
sram X5 ös váltó görgöje nem tudjátok jó az X9 es be?
köszi

#1716
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám! :) Ennyi járna! :) És még csak nem is fixie. :S :) Köszi mindenkinek!
Sziasztok!


G

#1717
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?


G


Wow. Sok furcsa ötletet hallottam már itt, de kontrás hátsóagy, meg háromtányéros hajtómû kombó elég beteg. :S De még sima szabadonfutós hátsó aggyal is.
A fixit azt ne keverd bele, mert az megint más. Az örökhajtós, kerék forog->hajtókar forog.

Aki egynél több, de kevés sebességet akar (pl. 3-4), az ált. elöl egytányéros megoldást használ. Hátra meg akár egy dedikált SS kazettás agyra fel lehet dobni pár sebességet egy szétbontott lánckeréksorból.

Mondjuk már ez is elég kavarós dolog.

#1718
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Hna, cangát elhoztam, a válasz az volt, hogy normál aggyal sem kivitelezhetõ, mivel a külön láncfeszítõknek nincs elég mozgása, és ereje hozzá. :S Tehát gyakorlatilag lett egy fixie-m. :) Végülis nem rossz, de azé jó volna pont az az elsõ három fokozat. Hátsó váltást szeretném elfelejteni, unom már a 30 fokozatos kamion feelinget, akkor inkább marad SS. Fõleg mivel városi cangává való építés maga a project. Majd még olvasgatok utána, sztem egyelõre így marad. Köszönöm mindenkinek!

#1719
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?

G


Hehe, én már raktam sógornõm 3*7-es bringájába SS agyas hátsókereket átmeneti jelleggel, amíg az övé centríroztatni volt. És mûködött, sõt, egész használható volt.
A kontra viszont nem fog mûködni láncfeszítéssel, az elsõ váltó meg nem fog mûködni láncfeszítõ nélkül. Ráadásul sima egykaros láncfeszítõnek nincs is hozzá elég kapacitása, kétkaros kell, vagy a váltót fenthagyni fixre állítva (ahogy én is tettem).
Csak így meg az egésznek semmi értelme, akkor már inkább vagy "rendes" SS (esetleg kontrával, de egy kontrás agy keskeny lesz monti vázba), vagy 3 seb agyváltó, vagy elõl egy tányér és hátul 6-7 fokozat.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1720
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Az is jó vóna, de arra se nagyon hajlottak. Lehet csak kommunikációs zavar volt, na majd neki futok mégegyszer, hátha.
Köszönöm!!

G