Hétvégén ismét előfordult. Az 50t-re váltásnál, úgy emlékezem. SingleSpeed montim volt 2.5 órán át, 30x36t áttétellel. (-:
...A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
...
Hétvégén ismét előfordult. Az 50t-re váltásnál, úgy emlékezem. SingleSpeed montim volt 2.5 órán át, 30x36t áttétellel. (-:
...A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
...
KTM trekking váz 7005alu
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Váltó.
3 hete Sopron DH-n jártam, mindjárt a legelső Várhegy sárga 3szög mászáson a 50t-re váltásnál reccsent egyet a váltókar. Aztán hol váltott, hol nem és 5-6 váltás után beállt mindkét váltókar, meg se moccant többé. Utolsó 60-70m szint singlespeed módban fel.
Mázli, hogy a kocsiban egy komplett szervizcuccom volt, köztük külön imbuszkulcs készlettel. Ugyanis, 2 db kell egy SRAM SX váltókar szereléséhez. Szóval, hiába van egy marokszerszámod, ha egyedül vagy az erdőben, esélytelen megjavítani egy ilyen hibát, mint ami nekem volt.
A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
A torture:
Természetesen a burkolat lecsavarozásakor (4 db apró csavar) az egész hirtelen szétugrott, a lefelé váltó kis karocska rugója kirepült a porba (lásd fotón, kesztyűn az apró kis fémdarab) egy kis porvédő gumidarabbal együtt. Itt szembesültem azzal, hogy egy 4-es és 5-ös imbuszkulcs kell egyszerre a rendszer lazításához. Kocsiból kivesz, meglazít, "természetesen" a rendszer elszabadult, szétugrott az egész, váltókar kiugrott a helyéről, egyik csavar, bármennyire is óvatos voltam, esett le a porba.
Egy 2-es imbusszal bowden helyére feszegetése, majd ördöglakatolás.
Az alábbi állapotot ~20 perc után értem el, itt már "csak" a váltókar van rossz poziban:
Sikerült hegyre tenni, persze kellett játszadozni a kis fonomhangoló csavarral rendesen. Azóta néha könnyebb fokozatra váltásnál recseg, néha csak simán luftot vált.
Élt 2000 km-t. SRAM SX, mi így szeretünk!
Edited by zscs, 2021. June 25. - 10:02.
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
inkább elgörbül(het) a váltótartó fül. milyen váz ez? monti vagy országúti? előbbinél ugye nagyobb az esélye, hogy előbb-utóbb le fog érni valami... mindenestre ha tetszik, szerintem ez ne legyen kizáró ok.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
Le, és aluváz esetén ez nem is igazán javítható. Még, ha nem is töri le, csak elgörbíti/elcsavarja, aluváz esetében ez sem lesz megnyugtatóan javítható.
Acél váz esetén azért nincs cserélhető váltófül, mert ott az anyagból adódóan sokkal jobban javítható egy ilyen hiba, akár tökéletesre is.
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )
Vagy ha volt, de elveszett, hiányozni fog a jobb oldali saru fele, ahova a kereket rögzíted.
Üdvözletem!
Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?
Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.
pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Üdvözletem!
Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?
Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.
nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.
Nem-nem. Akkor lett igazán jó a 46-os lánckerék, mikor lecseréltem a 11-28-as sort a szélesebbre, nem kell annyira felváltani hátul a nagytányéron közlekedéshez. Mondjuk nekem az országútin is 12-26-os sor van a kompakthoz, nem igénylem a nagy "végáttételt",
Ez a 46/30 nem butaság, tetszene, leszámítva az árát.
nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)
Edited by blash, 2021. June 19. - 23:53.
kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.
Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)
Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.
kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)
1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót...
Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...
Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.
Edited by Kisherceg, 2021. June 19. - 13:28.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Mikor még nem volt grx, ez kellett:
https://www.wolftoot...products/tanpan
10-es grx-ben nem vagyok otthon, a 11-est nem vettem meg csak a kuplung miatt, az új 105-nél maradtam. Persze az dupla.
Szerk:
Megnéztem a rose-n gyorsan:
https://www.rosebike...ailleur-2678929
Tutti jó lesz. Szimplásítod a hajtóművet, ugye? Milyen áttételt tervezel?
Edited by Rabbit, 2021. June 19. - 11:20.
khm, jól tudom, hogy a 10s shimano országúti váltókar (tiagra 4700 van) nem fog együttműködni a shimano 10s mtb váltóval? (csak mert a sorok elvileg cserélhetőek, úgy tudom..) viszont a grx rx400 váltó már jó lehet nekem, ugye?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!!
1kis segítség kellene.
A Sram Red hátsó váltó alsó görgője eltört. Ilyet Q...vára nem találok, szerintetek lehet ezt helyettesíteni Shimano-val?
THX!!
Ridley Noah Fast
Első pár méter tapasztalata, hogy kurvajo
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->