Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1301
Posted 2012. June 19. - 14:35
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok
#1302
Posted 2012. June 18. - 23:47
S ugyanez fordítva is igaz, országúti versenyzõk legalábbis gyakran ezért tesznek kompakt hajtást, mert kisebb a tehetetlensége, azaz könnyebben gyorsítható, s a hajtás is valamivel jönnyebb (a hajtómû tehetetlenségi nyomatéka kisebb) mint a megfelelõ nagyobb, pl 50-36 kompakt a „szokásos" 53-39 helyett.Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
#1303
Posted 2012. June 18. - 20:34
Azzal tisztában vagyok, hogy a hajtómû fogaskereke, és a fogaskoszoró fogaskerekeinek aránya alapvetõen meghatározó.
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
#1304
Posted 2012. June 18. - 19:31
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
#1305
Posted 2012. June 18. - 10:17
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1306
Posted 2012. June 18. - 10:13
[ez látod igaz.
csak az volt a fejemben, hogy a 770 és a 660-is viszi a 44-et és a 48-at is (ha bilincsesrõl beszélünk) emiatt nem is néztem át a táblát rendesen.
de ha bilincsesben nem tér el a 4-es és 48-ashoz való elsõváltó, akkor E tipusban sem kéne, hogy eltérjen - és akkor már mehet is fel valamelyik.
Csak egy nagyon "apró" eltérés van a kettõ között, a 48-asnál 8mm-rel feljebb kéne rakni a váltót, ami az E típusnál lehetetlen.
A sebesség mindent megold.
#1307
Posted 2012. June 18. - 09:59
kupakokból többféle is van, de sok olyan van aminek a kiszerelése 100-as vagy 1000-es, és emiatt sok kisker nem veszi meg, mert fél, hogy soha nem fogy el...
ez látod igaz.Én nem látok egy E betût sem a 48-as nagytányérnál.
csak az volt a fejemben, hogy a 770 és a 660-is viszi a 44-et és a 48-at is (ha bilincsesrõl beszélünk) emiatt nem is néztem át a táblát rendesen.
de ha bilincsesben nem tér el a 4-es és 48-ashoz való elsõváltó, akkor E tipusban sem kéne, hogy eltérjen - és akkor már mehet is fel valamelyik.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1308
Posted 2012. June 13. - 22:01
néztem, hogy asszonykáén sima shimano van (acera váltóhoz, gondolom nem volt sok pénz), de az sokkal vékonyabb és flexibilisebb. Esetleg tudja valaki, hogy hol lehet gyári shimano bowdent venni? A kupakról pedig, hogy sima fém megy a váltóbowdenházra is, vagy a mûanyag? A helyi boltos nagyon jól szerel és nagy a tudása, de bosszantó, hogy néha csak azért kapok valami gyengébb cuccot, mert éppen nincs jobb....
#1309
Posted 2012. June 13. - 11:58
Plojekt Blájen: M665 a végsõ 36/22 megoldás
#1310
Posted 2012. June 13. - 08:51
sziasztok
eddig 3*9es rendszert használtam a következõ alkatrészekkel:
x9 hátsóváltü
x9 elsõváltó
x9 trigger shifter
m770 hajtókar standard tányérokkal
idén váltottam 2*9 rendszerre
minden maradt csak a hajtókarra 36-24 tányérok kerültek
azonban ebben az esetben az elsõ váltó megfelelõ beállítása nem lehetséges...túl sok hézag marad a terelõlemez és a tányér fogai közt ezáltal hamar leesik a lánc illetve óvatoskodni kell a váltással
milyen elsõváltót ajánlotok a probléma kiküszöbölésére? lényeg hogy felülhúzós/ down swing kialakítású legyen
amire én gondoltam:
-SLX M667 ez kifejezetten 2*9-re van tervezve max 36os tányérral ha jól látom
Shimano SLX M667 Conventional 2x9 Front Mech | Buy Online | ChainReactionCycles.com
ez nálam mûködne rendesen? nem kell a hozzávaló hajtõkar? illetve nem igényel rockringet vagy hasonló dolgot?
- 2*10 xt elsõváltó
ezt használhatnám az x9 trigger karral? milyen rendellenességet okozhat? ha csak annyit hogy nem tudok teljesen keresztbe váltani az nem gond
szerintem a 2*9-es slx váltó jó lesz neked. ilyet használok, 2004-es xt hajtómûvel, 26/36 lánckerekekkel, ohne rock-ring és xt váltókarral. mûködik, de: felfelé szerintem nagyobb erõt igényel a váltás, illetve valamivel többször esik le a lánc, mint korábban a 3-as rendszer. gondolom utóbbit a rock ring hiánya is okozza. beállítani picit macerásabb.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1311
Posted 2012. June 12. - 19:28
eddig 3*9es rendszert használtam a következõ alkatrészekkel:
x9 hátsóváltü
x9 elsõváltó
x9 trigger shifter
m770 hajtókar standard tányérokkal
idén váltottam 2*9 rendszerre
minden maradt csak a hajtókarra 36-24 tányérok kerültek
azonban ebben az esetben az elsõ váltó megfelelõ beállítása nem lehetséges...túl sok hézag marad a terelõlemez és a tányér fogai közt ezáltal hamar leesik a lánc illetve óvatoskodni kell a váltással
milyen elsõváltót ajánlotok a probléma kiküszöbölésére? lényeg hogy felülhúzós/ down swing kialakítású legyen
amire én gondoltam:
-SLX M667 ez kifejezetten 2*9-re van tervezve max 36os tányérral ha jól látom
Shimano SLX M667 Conventional 2x9 Front Mech | Buy Online | ChainReactionCycles.com
ez nálam mûködne rendesen? nem kell a hozzávaló hajtõkar? illetve nem igényel rockringet vagy hasonló dolgot?
- 2*10 xt elsõváltó
ezt használhatnám az x9 trigger karral? milyen rendellenességet okozhat? ha csak annyit hogy nem tudok teljesen keresztbe váltani az nem gond
#1312
Posted 2012. June 12. - 01:06
Én nem látok egy E betût sem a 48-as nagytányérnál.elsõ váltó kompatibilitás-tábla:
[ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]
ebbõl egybõl az FDM770-es szériás XT-bõl van E-type.
A sebesség mindent megold.
#1313
Posted 2012. June 11. - 22:35
[ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]
ebbõl egybõl az FDM770-es szériás XT-bõl van E-type.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1314
Posted 2012. June 10. - 11:14
MTB-n van a nagy tányér.
de lehet a XTR t nem adom ell mert jobban nem tudok venni így vissza szokok a 44 re.
de igen a normál váltokat úgy be lehet játszani ha a kanala meg felelõ, értem itt hogy elégé nagy a fenti és a lenti vízszintes elemközt a távolság. utána a magasságal kell játszani és siker!
ha nem elég a távolság akkor valahol bele fog érni a lánc de nagyon
Küldtem privát üzenetet a témával kapcsolatban.
Egyébként szerintem többet tudsz a problémáról, mint az itt válaszadók.
A sebesség mindent megold.
#1315
Posted 2012. June 10. - 11:09
de lehet a XTR t nem adom ell mert jobban nem tudok venni így vissza szokok a 44 re.
de igen a normál váltokat úgy be lehet játszani ha a kanala meg felelõ, értem itt hogy elégé nagy a fenti és a lenti vízszintes elemközt a távolság. utána a magasságal kell játszani és siker!
ha nem elég a távolság akkor valahol bele fog érni a lánc de nagyon
#1316
Posted 2012. June 10. - 08:57
Ridley Noah Fast
#1317
Posted 2012. June 10. - 08:18
" Der LX Umwerfer FD-T660 ist mit Kettenblättern bis zu 48 Zähnen kompatibel und wurde für eine Kettenlinie von 50mm optimiert."
Tehát van olyan elsõváltó, ami 48-as fogaskerékig kompatibilis. Ha jól emlékszem, akkor kicsit más is a váltó kanalának az íve - talán laposabb. Plusz még az a különbség, hogy más a láncvonala a trekkingnek (50 mm) és az mtb-nek (47,5 mm).
De ha jól értelmezem, akkor most az az alapvetõ probléma, hogy az E-type elsõváltót nem lehet "feljebb emelni", hogy fel bírja tenni a láncot a 48-as tányérra.
@tete007
MTB-n használsz 48-as lánctányért vagy trekking kerékpárról van szó?
Ha trekking, akkor gyárilag milyen váltó van rajta?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1318
Posted 2012. June 10. - 06:36
Front chainwheel tooth difference 20T / 22T
Min. difference between top and intermediate 12T
#1319
Posted 2012. June 10. - 01:05
nem mindegyik ilyen
az E típúsnál meg az a gond hogy nem tudsz játszania magassággal szabadon és ez a buktatója
de akkor körbe kérdezek hogy ki mit tud a témáról
#1320
Posted 2012. June 10. - 01:01
az elsõ váltóknak két típusa van: az egyik 42/44-es nagytányérhoz való, a másik meg 48-ashoz (treking).
na most az a kérdés, hogy az E-type-ból lehet-e kapni utóbbit.
ennek járj utána!
szerintem minden 42/44 átdobó tudja a 48-at is, a két tényér közötti kapacitás a lényeg