Tökmindegy.
Nem tökmindegy. A Deore, LX, SLX szériában más rugó van mint az XT, XTR-ben. Az utóbbiakban nagyobb a spirál átmérõje, nagyobb az elõfeszítés és így sárral tömve is mûködõképesebb marad mint az olcsóbb változatok.
Tökmindegy.
Tökmindegy. De nem igazán szokott a rugó pusztulni. Ha meg igen, külön a gyári rugó iszonyatos áron lenne kapható.Ezek szerint, ha (véletlenül) csak a rugó pusztul, akkor meg kell venni az új XL, XT váltót kompletten tizen-huszon-ezerért?
XL-XT-XTR váltók rugói között van-e különbség anyagminõségben és tartósságban?
Avagy rugó szempontjából tökmindegy melyik váltó mellett dönt a biker?
Hát nem, a fordított a nagy felé, azaz felfele húz, míg a normál a kicsi felé, lefele húz. Tehát a normálnál lent hagyod, a fordítottnál fent. :-)Ez igaz mind normál-, mind fordított állású váltóra?
Ridley Noah Fast
És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
ezért teszel jót, ha mindíg legalsó állásban hagyod a váltókat
Általában mire a rugó elfárad a váltót összetartó csapolás annyira elkopik, hogy lógni fog az egész szerkezet, tehát hiába cserélsz rugót nem lehet majd pontosan beállítani. Ráadásul nem is egy rugóról beszélünk, mert van egy a felfogatásnál, egy a paralelogrammában meg egy egy kanál feszítõ. És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
Más:
Váltó visszatérítõ rugó. Szerencsére egyelõre ezzel nincs gond, de ha az elfárad,
akkor lehet csak a rugót cserélni, ugye?
lenne egy kérdésem, édesanyám szereti az almát, van-e neki piros kabátja?Kis segítség, info kellene, srácok
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
S ugyanez fordítva is igaz, országúti versenyzõk legalábbis gyakran ezért tesznek kompakt hajtást, mert kisebb a tehetetlensége, azaz könnyebben gyorsítható, s a hajtás is valamivel jönnyebb (a hajtómû tehetetlenségi nyomatéka kisebb) mint a megfelelõ nagyobb, pl 50-36 kompakt a „szokásos" 53-39 helyett.Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
Azzal tisztában vagyok, hogy a hajtómû fogaskereke, és a fogaskoszoró fogaskerekeinek aránya alapvetõen meghatározó.
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
[ez látod igaz.
csak az volt a fejemben, hogy a 770 és a 660-is viszi a 44-et és a 48-at is (ha bilincsesrõl beszélünk) emiatt nem is néztem át a táblát rendesen.
de ha bilincsesben nem tér el a 4-es és 48-ashoz való elsõváltó, akkor E tipusban sem kéne, hogy eltérjen - és akkor már mehet is fel valamelyik.
A sebesség mindent megold.
ez látod igaz.Én nem látok egy E betût sem a 48-as nagytányérnál.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
sziasztok
eddig 3*9es rendszert használtam a következõ alkatrészekkel:
x9 hátsóváltü
x9 elsõváltó
x9 trigger shifter
m770 hajtókar standard tányérokkal
idén váltottam 2*9 rendszerre
minden maradt csak a hajtókarra 36-24 tányérok kerültek
azonban ebben az esetben az elsõ váltó megfelelõ beállítása nem lehetséges...túl sok hézag marad a terelõlemez és a tányér fogai közt ezáltal hamar leesik a lánc illetve óvatoskodni kell a váltással
milyen elsõváltót ajánlotok a probléma kiküszöbölésére? lényeg hogy felülhúzós/ down swing kialakítású legyen
amire én gondoltam:
-SLX M667 ez kifejezetten 2*9-re van tervezve max 36os tányérral ha jól látom
Shimano SLX M667 Conventional 2x9 Front Mech | Buy Online | ChainReactionCycles.com
ez nálam mûködne rendesen? nem kell a hozzávaló hajtõkar? illetve nem igényel rockringet vagy hasonló dolgot?
- 2*10 xt elsõváltó
ezt használhatnám az x9 trigger karral? milyen rendellenességet okozhat? ha csak annyit hogy nem tudok teljesen keresztbe váltani az nem gond
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"