Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#101
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hétvégén ismét előfordult. Az 50t-re váltásnál, úgy emlékezem. SingleSpeed montim volt 2.5 órán át, 30x36t áttétellel. (-:

 

IMG-6227.jpg

 

 

...

A próblÁma:

Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.

...


#102
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

KTM trekking váz 7005alu


Nem tűnik egy extra izgalmas valaminek :) Ha félsz, hogy gond lehet, akkor a következőket mérlegeld (szerintem): ha nagyon bele vagy szerelmesedve, vagy olcsón kapod, akkor oké. Ha nem, akkor inkább keress mást, úgy nem kell majd aggódni. :)
  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#103
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Váltó.

3 hete Sopron DH-n jártam, mindjárt a legelső Várhegy sárga 3szög mászáson a 50t-re váltásnál reccsent egyet a váltókar. Aztán hol váltott, hol nem és 5-6 váltás után beállt mindkét váltókar, meg se moccant többé. Utolsó 60-70m szint singlespeed módban fel.

Mázli, hogy a kocsiban egy komplett szervizcuccom volt, köztük külön imbuszkulcs készlettel. Ugyanis, 2 db kell egy SRAM SX váltókar szereléséhez. Szóval, hiába van egy marokszerszámod, ha egyedül vagy az erdőben, esélytelen megjavítani egy ilyen hibát, mint ami nekem volt.

 

A próblÁma:

Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.

 

A torture:

Természetesen a burkolat lecsavarozásakor (4 db apró csavar) az egész hirtelen szétugrott, a lefelé váltó kis karocska rugója kirepült a porba (lásd fotón, kesztyűn az apró kis fémdarab) egy kis porvédő gumidarabbal együtt. Itt szembesültem azzal, hogy egy 4-es és 5-ös imbuszkulcs kell egyszerre a rendszer lazításához. Kocsiból kivesz, meglazít, "természetesen" a rendszer elszabadult, szétugrott az egész, váltókar kiugrott a helyéről, egyik csavar, bármennyire is óvatos voltam, esett le a porba.

Egy 2-es imbusszal bowden helyére feszegetése, majd ördöglakatolás.

 

Az alábbi állapotot ~20 perc után értem el, itt már "csak" a váltókar van rossz poziban:

sram-sx-shifter-issue.jpg

 

Sikerült hegyre tenni, persze kellett játszadozni a kis fonomhangoló csavarral rendesen. Azóta néha könnyebb fokozatra váltásnál recseg, néha csak simán luftot vált.

Élt 2000 km-t. SRAM SX, mi így szeretünk! biggrin.png


zscs módosította - 2021. június 25. - 10:02

  • ZolkoW kedveli ezt

#104
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

KTM trekking váz 7005alu


retrofan módosította - 2021. június 25. - 08:59


#105
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?

 

 

inkább elgörbül(het) a váltótartó fül. milyen váz ez? monti vagy országúti? előbbinél ugye nagyobb az esélye, hogy előbb-utóbb le fog érni valami... mindenestre ha tetszik, szerintem ez ne legyen kizáró ok. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#106
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?

Le, és aluváz esetén ez nem is igazán javítható. Még, ha nem is töri le, csak elgörbíti/elcsavarja, aluváz esetében ez sem lesz megnyugtatóan javítható. 

Acél váz esetén azért nincs cserélhető váltófül, mert ott az anyagból adódóan sokkal jobban javítható egy ilyen hiba, akár tökéletesre is. 



#107
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?



#108
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )

Vagy ha volt, de elveszett, hiányozni fog a jobb oldali saru fele, ahova a kereket rögzíted.



#109
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.

 

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#110
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.



#111
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

Nem-nem. Akkor lett igazán jó a 46-os lánckerék, mikor lecseréltem a 11-28-as sort a szélesebbre, nem kell annyira felváltani hátul a nagytányéron közlekedéshez. Mondjuk nekem az országútin is 12-26-os sor van a kompakthoz, nem igénylem a nagy "végáttételt",

Ez a 46/30 nem butaság, tetszene, leszámítva az árát.



#112
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

blash módosította - 2021. június 19. - 23:53


#113
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. smile.png most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png

A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.

Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.

Ebben szerettelek volna megerősíteni.

(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)


  • Kisherceg kedveli ezt

#114
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.

 

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. :) most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#115
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. smile.png Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... biggrin.png

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.



#116
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. :) Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... :D

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Kisherceg módosította - 2021. június 19. - 13:28

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#117
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Mikor még nem volt grx, ez kellett:
https://www.wolftoot...products/tanpan
10-es grx-ben nem vagyok otthon, a 11-est nem vettem meg csak a kuplung miatt, az új 105-nél maradtam. Persze az dupla.
 

Szerk:

Megnéztem a rose-n gyorsan:

https://www.rosebike...ailleur-2678929

 

Tutti jó lesz. Szimplásítod a hajtóművet, ugye? Milyen áttételt tervezel?


Rabbit módosította - 2021. június 19. - 11:20

  • Kisherceg kedveli ezt

#118
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

khm, jól tudom, hogy a 10s shimano országúti váltókar (tiagra 4700 van) nem fog együttműködni a shimano 10s mtb váltóval? (csak mert a sorok elvileg cserélhetőek, úgy tudom..) viszont a grx rx400 váltó már jó lehet nekem, ugye?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#119
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok!!

1kis segítség kellene. 

A Sram Red hátsó váltó alsó görgője eltört. Ilyet Q...vára nem találok, szerintetek lehet ezt helyettesíteni Shimano-val? 

THX!! 


Ridley Noah Fast 


#120
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Első pár méter tapasztalata, hogy kurvajo :)

 


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/