Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#1041
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Sziasztok
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek

nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc

ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.

update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.

#1042
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.

Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle


Köszi! Megnézem :)

#1043
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.

Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1044
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás :)


Szerintem az Nokon bovdenezés...

Nokon bowdenház-szett váltáshoz & Rohloff Speedhub 100cm :: HIBIKE

#1045
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás :)

#1046
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Gewichtsdatenbank - Gewicht von Teilen auf der Waage - MTB-News.de

#1047
hobez

hobez

    új vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Alu zajosabb "üzem" közben!

Sziasztok, lehet, hogy nem jó helyen járok, de ha mégis:

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mennyi a tömege egy új 2013-as SLX-szettnek, illetve mennyivel nehezebb, mint az XT?

Elõre is köszi a választ!

#1048
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás

Jók ezek az aluminium váltógörgõk? vagy maradjak a mûanyagnál?

Alu zajosabb "üzem" közben!
Magellan-os

#1049
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Váltóból hátra 10 sebességhez xtr, x.9 vagy x.0?

#1050
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Jók ezek az aluminium váltógörgõk? vagy maradjak a mûanyagnál?

#1051
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Az acél nyúlik. Rugalmas alakváltozás, képlékeny alakváltozás, hõtágulás stb.... Persze a lánc megnyúlása a csapok, perselyek kopásából adódik.

#1052
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Ha a váltókarod 8-as akkor jó lesz 8-as sorral. A többinél nem számít, hogy 8 v. 9-es. A 9-es lánc vékonyabb, így kevesebb anyag van benne és valamivel elõbb elkopik, de ez minimális különbség. Az ár a 8-as és 9-es között már jelentõsebb különbség és a lánc minõsége sokat számít. (FYI: A nyúlik kifejezés nagyon nem precíz, hiszen az acél nem nyúlik, csak elkopnak a surlódó felületek és a lánc hossza e miatt nõ meg.)

Sziasztok!

Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?



#1053
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Szétszedtem a Revoshiftet, hát eléggé kopottak a mûanyag alkatrészei és sorjás volt pár helyen, uh, ez lesz a baj. Most össze kellene rakni, tudtok egy leírást, hogy mit milyen helyzetbe kell összerakni? Voltam olyan okos hogy nem jelöltem össze mielõtt szészedtem...
Végül is csak a számsor pzícoója és a markolat pozíciója érdekel, ezeken vannak amin rovátkák vannak és többféleképpen is összemegy, de csak egy a tuti...

#1054
lumen_atrum

lumen_atrum

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Sziasztok!

Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?

#1055
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás
Szerintem minden jó, csak valami beállítási, finomállítási hiba. Akár még a bovden is lehet, vagy nagyon feszes v. laza. Vidd el valami hozzáértõhöz.
Marci

#1056
oz82

oz82

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Sziasztok!

Bném nek vagy egy Genesis Sigma-ja, gyári rajta minden. Váltókarok Shimano Revoshift (elöl 3, hátul 8 seb. ACERA váltók).
Az történt, hogy a hátsó váltó karját (tekerõjét) nem tudja leforgatni 8-ba csak 7-ig és ott megakad. Tehát csak 1-7 ig tudom kattintani a váltót, de a láncon kihasználja mind a 8 láncsort! A legnagyobb fogaskeréken ugrik néha 2-t (ekkor a kar 1 be van), ha nem akkor 1 (kar állás) rõl picit továbbfordítom ("0" fele) és úgy rakja fel 1 be. Mi lehet a baj. Szét kellene szednem a kart mert gyanús hogy ott van valami (letörve, eladkadva). Esetlegesen találkozott valaki hasonlóval?

Thx
Péter

#1057
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Sziasztok,

Segítsetek: vennem kell egy direct-mountos elsõ átdobót. A váz miatt 2 sebességes jöhet csak szóba. (ez nem gond, amúgy is ez a terv)
A probléma, hogy nem áll rendelkezésemre korlátlan mennyiségû pénz, így az új gépre a régi bringám 9 sebességes cuccait kell átpakolnom ideiglenesen.
Viszont mindenhol csak 2x10-es elsõ váltót találtam, bár nem szívesen vennék 9 sebességeset mert amúgy is upgradelném hamarosan 10-esre.
Mekkora szívás 10-es átdobót használni 9-es lánchoz?

Jah, bár valószínûleg mindegy, Shimano rendszerrõl van szó.

#1058
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ne aggódj ! Ha elromlik, veszel valami fölsõ kart és bringázol boldogan tovább. Én ilyennel (Suntour XC Pro és Shimano) https://www.google.h...iw=1024&bih=690 járok kb. 18 éve, el nem nagyon romlik, (az 1996 körül vásárolt 800 Ft-os váltókarom mai napig tökéletesen vált !!!), 6,7,8,9,10,11 sebességgel is használható (ugyanis kikapcsolható a fokozat), elöl sem súrlódik soha az elsõ váltó, ugyanis ott is fokozatmentes.
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.:)


:) Elõre jó a frikciós, ez az, amit nagyon szeretek a régi campában. Bármilyen váltóval összerakhatod elöl, a frikciós mód meg olyan bolondbiztos.

bár utóbbi erõsen túlárazott, de szép.

#1059
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás
Ne aggódj ! Ha elromlik, veszel valami fölsõ kart és bringázol boldogan tovább. Én ilyennel (Suntour XC Pro és Shimano) https://www.google.h...iw=1024&bih=690 járok kb. 18 éve, el nem nagyon romlik, (az 1996 körül vásárolt 800 Ft-os váltókarom mai napig tökéletesen vált !!!), 6,7,8,9,10,11 sebességgel is használható (ugyanis kikapcsolható a fokozat), elöl sem súrlódik soha az elsõ váltó, ugyanis ott is fokozatmentes.
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.:)
Marci

#1060
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Kínlódok én is, 3x9-es xtr balos karja nem hibátlan. Szerintem az eladó tudta, de b.szott elmondan (beveheti a végét), mindegy.
Középsõ tányérról kicsire csak úgy tudok leváltani, hogy a felfelé váltó kart picit megtámasztom hüvelykujjal, s úgy húzom meg a másik kart. Enélkül a határozott kattanás helyett csak apró klatty hallatszik, nyilván a bovden se mozdul, csak picit.
Pár napja leszedtem az alját, fejjel lefelé forgattam a kormányon, telefújtam wd40-el, hagytam állni, kifújtam levegõvel, ezt ismételgettem párszor, jobb lett. Aztán összeraktam, visszaforgattam a helyére, pontosan olyan, mint elõtte volt...
Szétszedni nem merem, így meg nem látszik, hogy elkopott, kiakadt, vagy csak szimplán koszos a belseje. Használom tovább így, már megszoktam.